käyn aina välillä köyhänä työttömä ruokajonossa.
Aina sieltä saa kassillisen epäterveellistä ruokaa joka lihottaa.
Ikinä ei ole tarjolla kasviksia eikä hedelmiä.
Mutta pitäähän köyhän jotain syödä..
ruokajonosta saa epäterveellistä ruokaa
104
2840
Vastaukset
- romuraimo
Olen ottanut tuon saman asian esille tuon tuosta, voisivat kyllä pikkasen panostaa ruoan terveellisyyteen, saisi myös maistua vähän paremmalta. Aina kun tästä edes sekunniksikin mainitsee niin heti ollaan "onko varaa valittaa"-asenteella, kyllä asioita voi kehittää noin yleisesti ottaen vaikka meidän köyhien pitäisikin olla kiitollisia kaikista leivänmurusistakin.
- Satunnaisesti.
Mulla yleensä korvaukset riittää ruoan ostoon, mutta joitakin kertoja oon ylimääräisten menojen vuoksi joutunut ruokajonoon turvautumaan. Eihän se tarjonta siellä terveellisimmästä päästä ole, mut tiukan paikan tullen hyvä apu kuitenkin.
- nynnäin
Sinullako ei itselläsi ole varaa maukkaaseen kunnon ruokaan? Miksi se pitäisi sinulle ilmaiseksi järjestää? Kenen velvollisuus se olisi, ellei sinun oma velvollisuutesi ja omalla vastuullasi. Saat mitä haluat, kun hoidat asiasi niin, että on rahaa joka lähtöön.
- tämä tee
"kyllä asioita voi kehittää noin yleisesti ottaen"
Sen kun alat kehittää. Pistä pystyyn parempi ruokajakelu. Paista asiakkaillesi lehtipivitkin valmiiksi, kuumat uunijuurekset lisukkeeksi ja kaada vielä maito laseihin. Kata pöytä, siivoa pöytä, pese astiat jne... Sen kaiken kun edes yhden kerran malliksi teet, niin kyllä hattua nostan. - romuraimo
Ei mulla ole varaa mihinkään pihveihin, käyn Hurstin leipäjonossa 2x viikossa ja vain sen avulla tulen joten kuten toimeen. Ei musta ole miksikään kokiksi tässä asiassa, tulisi vaan kaikille parempi mieli jos silloin tällöin tarjolla olisi ihan kunnon ruokaakin, eihän se mitään ratkaisisi mutta auttaisi köyhiä jaksamaan elämää.
Muistutan, että Suomi kestittää muita köyhiä miljardilla vuodessa ja EU:n jäsenmaksun kautta uppoaa köyhille EU:ssa vielä 0.5 miljardia päälle, siitä voisi lohkaista Suomen nälkää näkeville pieni murunen jolla saisi kunnolla syotyä edes muutaman kerran vuodessa. Sitä paitsi iso osa noista rahoista menee afrikkalaisten johtajien ylellisyyselämän sekä armeijan rahoittamiseen. - Töihin mene.
nynnäin kirjoitti:
Sinullako ei itselläsi ole varaa maukkaaseen kunnon ruokaan? Miksi se pitäisi sinulle ilmaiseksi järjestää? Kenen velvollisuus se olisi, ellei sinun oma velvollisuutesi ja omalla vastuullasi. Saat mitä haluat, kun hoidat asiasi niin, että on rahaa joka lähtöön.
Ole hyvä ja mene töihin. MENE VAIX PUHELINMYYJÄX TAI SIIVOJAX TAI HAMPPARIN MYYJÄX NII NE MAMUTKII TEJEE!!!!!! 1111111|||||||||||||
- mee töihi jo!
romuraimo kirjoitti:
Ei mulla ole varaa mihinkään pihveihin, käyn Hurstin leipäjonossa 2x viikossa ja vain sen avulla tulen joten kuten toimeen. Ei musta ole miksikään kokiksi tässä asiassa, tulisi vaan kaikille parempi mieli jos silloin tällöin tarjolla olisi ihan kunnon ruokaakin, eihän se mitään ratkaisisi mutta auttaisi köyhiä jaksamaan elämää.
Muistutan, että Suomi kestittää muita köyhiä miljardilla vuodessa ja EU:n jäsenmaksun kautta uppoaa köyhille EU:ssa vielä 0.5 miljardia päälle, siitä voisi lohkaista Suomen nälkää näkeville pieni murunen jolla saisi kunnolla syotyä edes muutaman kerran vuodessa. Sitä paitsi iso osa noista rahoista menee afrikkalaisten johtajien ylellisyyselämän sekä armeijan rahoittamiseen.Mene sinäkin töihin vaix puhelinmyyjäx!!!!!!!↑↑↑↑↑:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
- jäppää hyrveen
mee töihi jo! kirjoitti:
Mene sinäkin töihin vaix puhelinmyyjäx!!!!!!!↑↑↑↑↑:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
Hyppää järveen huutelemasta.
- jäppää hyrveen
Töihin mene. kirjoitti:
Ole hyvä ja mene töihin. MENE VAIX PUHELINMYYJÄX TAI SIIVOJAX TAI HAMPPARIN MYYJÄX NII NE MAMUTKII TEJEE!!!!!! 1111111|||||||||||||
Hyppää järveen huutelemasta.
- ymmärsit väärin
tämä tee kirjoitti:
"kyllä asioita voi kehittää noin yleisesti ottaen"
Sen kun alat kehittää. Pistä pystyyn parempi ruokajakelu. Paista asiakkaillesi lehtipivitkin valmiiksi, kuumat uunijuurekset lisukkeeksi ja kaada vielä maito laseihin. Kata pöytä, siivoa pöytä, pese astiat jne... Sen kaiken kun edes yhden kerran malliksi teet, niin kyllä hattua nostan.Siis joku muu joka näinä nytkin pyörittää voisi kehittää.
- kotikokki
ymmärsit väärin kirjoitti:
Siis joku muu joka näinä nytkin pyörittää voisi kehittää.
Niin. Ainako se pitää olla joku muu, joka sullekin ruoan järjestää? Järjestä ja tee itse, niin saat, mitä haluat.
Toinen on asia sitten, jos sulla on varaa maksaa, niin voin tulla minäkin sulle herkkuja laittamaan. - Itsestäänselvyyskö?
romuraimo kirjoitti:
Muistutan, että Suomi kestittää muita köyhiä miljardilla vuodessa ja EU:n jäsenmaksun kautta uppoaa köyhille EU:ssa vielä 0.5 miljardia päälle, siitä voisi lohkaista Suomen nälkää näkeville pieni murunen jolla saisi kunnolla syotyä edes muutaman kerran vuodessa. Sitä paitsi iso osa noista rahoista menee afrikkalaisten johtajien ylellisyyselämän sekä armeijan rahoittamiseen.Kyllä pistää ihmettelemään, että on pokkaa valittaa siitä, mitä ilmaiseksi saa! Ei taida arvostus olla ihan kohdillaan...
- Kiitos, köyhät.
Satunnaisesti. kirjoitti:
Mulla yleensä korvaukset riittää ruoan ostoon, mutta joitakin kertoja oon ylimääräisten menojen vuoksi joutunut ruokajonoon turvautumaan. Eihän se tarjonta siellä terveellisimmästä päästä ole, mut tiukan paikan tullen hyvä apu kuitenkin.
Viddu te ootte hauskoja, te köyhät :D
Aina kun luen tekstejänne saatte minut hyvälle tuulelle.
Sieltä seasta loistaa musta huumori. - apua, kuolen nälkään
Satunnaisesti. kirjoitti:
Voi elämän kevät näitä uusavuttomia! Vai pitäisi ilmaisen ruuankin olla etelän hedelmiä, herkkujuustoja ja sisäfileetä???
Itse olin aikaisemmin pienipalkkaisessa duunissa, nyt toivottavasti vain väliaikaisesti työtön, mutta aina on rahaa riittänyt terveelliseen ruokaan. Vielä ei ole tarvinnut kerjuulle lähteä.
Kyllä ruokavalio on ihan oma, vapaa valinta. Edulliseen, hyvään ruokaan ohjeita löytyy netistä, kirjastosta. Googlaile vähän! Suosittelen villivihannesten käyttöä. - en vielä kuolekaan
apua, kuolen nälkään kirjoitti:
Voi elämän kevät näitä uusavuttomia! Vai pitäisi ilmaisen ruuankin olla etelän hedelmiä, herkkujuustoja ja sisäfileetä???
Itse olin aikaisemmin pienipalkkaisessa duunissa, nyt toivottavasti vain väliaikaisesti työtön, mutta aina on rahaa riittänyt terveelliseen ruokaan. Vielä ei ole tarvinnut kerjuulle lähteä.
Kyllä ruokavalio on ihan oma, vapaa valinta. Edulliseen, hyvään ruokaan ohjeita löytyy netistä, kirjastosta. Googlaile vähän! Suosittelen villivihannesten käyttöä.Keksin juuri loistavan bisneksen:
Voisin järjestää kotonani eloonjäämiskursseja uusavuttomille (missä opetellaan mm. keittämään puuroa, kasviksia ja kananmunia. Ostamaan kaupasta tarjouksessa olevia ruoka-aineita, keräilemään ruokaa luonnosta, siivoamaan yms.)
Lisäksi laihdutusleirejä ylipainoisille, vähän samalla idealla, tosin ylipainoisille enemmän liikunnallisia tehtäviä.
Onko halukkaita osallistujia? Takaan, että kukaan ei kuole nälkään! - Näin se vain on
apua, kuolen nälkään kirjoitti:
Kyllä ruokavalio on ihan oma, vapaa valinta. Edulliseen, hyvään ruokaan ohjeita löytyy netistä, kirjastosta. Googlaile vähän! Suosittelen villivihannesten käyttöä.Köyhät ovat köyhiä koska ovat laiskoja ja tyhmiä. Jos vaivautuisivat netistä katsomaan huomaisivat että terveellinen ruoka ei ole kallista kun itse tekee. Mutta kun ei jakseta mitään tehdä. Ei mitään muuta kuin kotona maataan, halpaa Viron viinaa ja olutta juodaan sekä hotkitaan ilmaisruokaa.
Nyt nämä hyväkkäät valittavat että ilmaisruoka on epäterveellistä. Ettehän te perkeleet edes söisi jos terveellistä ruokaa, kasviksia tarjottaisiin. Pitää olla rasvaista ja makeaa. Lopettakaa valehtelu! - Näin se vain on
ymmärsit väärin kirjoitti:
Siis joku muu joka näinä nytkin pyörittää voisi kehittää.
"Siis joku muu joka näinä nytkin pyörittää voisi kehittää."
Voi jumalauta, aina jonkun muun on tehtävä, ettekö te perkeleet voi itse mitään tehdä?! Pitäisi järjestää ilmaiseksi kaikki, teikäläiset saapuvat paikalle kuin keisarit, mikä röyhkeys. Älä mene hakemaan sitä epäterveellistä ruokaa jos ei kerran kelpaa. - Näin se vain on
romuraimo kirjoitti:
Muistutan, että Suomi kestittää muita köyhiä miljardilla vuodessa ja EU:n jäsenmaksun kautta uppoaa köyhille EU:ssa vielä 0.5 miljardia päälle, siitä voisi lohkaista Suomen nälkää näkeville pieni murunen jolla saisi kunnolla syotyä edes muutaman kerran vuodessa. Sitä paitsi iso osa noista rahoista menee afrikkalaisten johtajien ylellisyyselämän sekä armeijan rahoittamiseen.Romuraimo lopettaa ryyppäämisen ja tupakanpolton niin varmasti on varaa vaikka mihin. Pihvit muuten eivät ole terveellistä ruokaa, nyky-ihminen syö aivan liikaa lihaa. Koskee myös näitä ns. köyhiä. Syökää juureksia, pysytte hoikkina.
- marsmetsään
Kiitos, köyhät. kirjoitti:
Viddu te ootte hauskoja, te köyhät :D
Aina kun luen tekstejänne saatte minut hyvälle tuulelle.
Sieltä seasta loistaa musta huumori.Lähtekääs pelloille ja metsään keräämään rehuja sen ilmaisen epäterveellisen ruokanne lisäksi. Sieniä ja marjojakin löytyy jo. Niitä voi säilöä ja jos ahkerasti kerää niin jopa myydä ylimääräiset. Voi tehdä hyvän tilin.
Tiedän kavereita jotka ovat marjoja keräämällä tienanneet autorahat. Eräs tienasi autorahat onkimatoja myymällä. Eli mato-ongellekin voi mennä. - ärtsoppa
Näin se vain on kirjoitti:
Romuraimo lopettaa ryyppäämisen ja tupakanpolton niin varmasti on varaa vaikka mihin. Pihvit muuten eivät ole terveellistä ruokaa, nyky-ihminen syö aivan liikaa lihaa. Koskee myös näitä ns. köyhiä. Syökää juureksia, pysytte hoikkina.
Keitä itse hernekeittoo. Ei ole kallista ja on taatusti hyvää. Sitä voi keittää liha tai kasvisversiona.
Itse olen juuri syönyt viikon kasvisversiota. Raaka-aineet 5 litraan paksua hernekeittoa maksaa n.1€:n. (Hernepussi ja pieni pussi pakaste keittojuureksia) - 20 20 40
marsmetsään kirjoitti:
Lähtekääs pelloille ja metsään keräämään rehuja sen ilmaisen epäterveellisen ruokanne lisäksi. Sieniä ja marjojakin löytyy jo. Niitä voi säilöä ja jos ahkerasti kerää niin jopa myydä ylimääräiset. Voi tehdä hyvän tilin.
Tiedän kavereita jotka ovat marjoja keräämällä tienanneet autorahat. Eräs tienasi autorahat onkimatoja myymällä. Eli mato-ongellekin voi mennä.muistan yhden arton joka keräsi mustikoita korit täyteen ia ylikin ( osoitti teollaan kovaa ahkeruutta ), Silti yhteiskuntamme hyväosaiset talloi ne korit mettähän
- GamerGirl91
Töihin mene. kirjoitti:
Olen kokopäiväisenä siivoojana 1. syönyt terveellisesti (tuoreita vihanneksia ja proteiinipitoista ruokaa) 2. säästänyt joka kk palkasta se n 300€/kk.
Kiitos. Älkää haukkuko siivoojan ammattia. Hukkuisitte paskaan jo kauppareissulla, jos siellä ei kävis siivoojia.
- köyhä mies
Jos tekee itse makaroonilaatikkoa niin ei tarvii syödä ruokajonojen pas.ka ruokia jotka lihottaa. Makaroonilaatikon tekeminen maksaa alle 4 euroa ja siitä syö kolme kertaa. Kyllä on hyvää
- wegetables
No ei tuo jatkuva hiilaripitoinen makaroniruokakaan terveellistä ole. Missä luuraa köyhän miehen kasvikset?? Kokeileppa joskus uunijuureksia - halpaa hyvää terveellistä, vaikkapa broilerin lisukkeena!
- osku h
wegetables kirjoitti:
No ei tuo jatkuva hiilaripitoinen makaroniruokakaan terveellistä ole. Missä luuraa köyhän miehen kasvikset?? Kokeileppa joskus uunijuureksia - halpaa hyvää terveellistä, vaikkapa broilerin lisukkeena!
Köyhäl ei todelakaan ole varaa mihinkään vihanneksiin. Ei se nälkä kanin ruualla lähe! Osta tokmanista halvalla makaroonit ja ruokajonosta haen jauhelihat ja makkarat makaroonin sekaan. Saapi sieltä ruokajonosta maukasta lihistä ja juustookin välillä. Niillä se nälkä lähteepi.
- köyhä mies
wegetables kirjoitti:
Kyllä makaroonilootassa on kasviksia joukossa. pakaste vihannseksia laitan sinne pussillisen.
- hei halooja
osku h kirjoitti:
Köyhäl ei todelakaan ole varaa mihinkään vihanneksiin. Ei se nälkä kanin ruualla lähe! Osta tokmanista halvalla makaroonit ja ruokajonosta haen jauhelihat ja makkarat makaroonin sekaan. Saapi sieltä ruokajonosta maukasta lihistä ja juustookin välillä. Niillä se nälkä lähteepi.
Miksi ostat (valkoista) makaronia, joka on ravintoarvoltaa täysin nolla; miksi et osta vaikka kaurahiutaleita ja tee halvalla terveellistä puuroa? Onko varattoman todellakin AINA syötävä makaroonia, tonnikalaa ja makkaraa?
- samaa ihmetellen
hei halooja kirjoitti:
Miksi ostat (valkoista) makaronia, joka on ravintoarvoltaa täysin nolla; miksi et osta vaikka kaurahiutaleita ja tee halvalla terveellistä puuroa? Onko varattoman todellakin AINA syötävä makaroonia, tonnikalaa ja makkaraa?
Makaroonia saa täysjyväisenäkin, ja on terveellistä. Mutta joo, ei ole pakko syödä makaroonia, tonnikalaa ja makkaraa. Olen vähävarainen, osapäivätöissä, ja en syö koskaan makkaraa enkä tonnikalaa. Ruisleipää, neljäviljan puuroa ja tavallista kotiruokaa salaatteineen hedelmiä syön päivittäin. Mutta niinhän se on, omavalinta mihin vähät rahansa pistää.
- kikkakakki
Uunijuurekset tosiaan hyvä ja halpa ruoka. Myös pakastevihannekset hyvä vaihtoehto köyhälle. Neljällä eurolla saa kymmenen 250 gramman pussia pakastevihanneksia. On hyvää, halpaa, helppoa ja terveellistä.
Leipäjonoihin tuskin kannattaa mennä koska leipää saa kaupasta melkein ilmaiseksi. Silloin kun sitä myydään tosi halvalla kannattaa ostaa paljon pakkaseen.
Eineksiä, lihiksiä, roiskeläppäpizzoja tms. en ottaisi edes ilmaiseksi. Olen huomannut saman. Tai sitten paikan päälle pitäisi mennä monta tuntia etuajassa, että pääsisi ensimmäisten joukossa valitsemaan ruokaa (täällä saadaan liput, joiden mukaan jonotetaan.) Itse pääsin aina valitsemaan kovettuneita leipiä, ja sekalaisia eineksiä. Lopetin paikan päällä käymisen, mieluummin olen syömättä kuin syön höttöstä, jolla ei nälkä lähde.
- semi-gourmeeta
Äsken uunista tuli kukkakaali / parsakaali-kratiini.Lautaiselle jouti varhaiskaalia, paprikaa ja yllätys-yllätys krillimakkaraa. Ihan pelittää, kun syö possua kohtuudella.
- ole syömättä
Ne kasvikset ja hedelmät ostetaan itse, rahoilla joita säästät hakiessa ruoka-apua. Jos ei kelpaa, niin älä hae.
- Pois jonot sitte
No just. Täällä meilläpäin ei moisia ruokajakoja edes ole, ja teillä onnellisilla joilla on, niin on varaa valittaa. Pitää olla ilman jos ei kelpaa.
Pari kertaa vuodessa käy meillä se Eu-jako, josta saa näkkäriä ja makaroonia suunnilleen pelkästään, eikä silti kukaan valita.
Pois mokomat ruokajonot jos ei ilmaiseksi saatu ruokakaan kelpaa.- blah
Jep.. ihmetyttää valittajat ja kyllä tuolta hurstiltakin pitemmällä tähtäimellä saa aina jotain "kivaa" tai "hyvää". Kahvia tuli joskus kerran , sieniä useaan otteeseen, jugurtteja silloin tällöin. Suklaata vähäsen myöskin välillä tai muuta karkkia. Perusruoka tarjontahan sitten on aina se eines lihapullapaketti tai makkaraa .. joskus kinkkusuikaleita. Ainiin noita muniakin tullut sen verran ettei ehdi syömäänkään. Mutta tosiaan aina ei osu kohdille mitään kummoista vaan viikko viikolta vähäsen jotain erikoisempaa välillä. Ja nythän taitaa olla 2kk taukokin jakelussa eli on kannattanut käydä aina kun mahdollista varastoon keräämässä.
Näkkäri kelpaisi minullekkin kyllä.. makaroonit mikä ettei tiettyyn rajaan asti
- itse parempaa
Aika härskiä on valittaa ilmaisesta, lahjaksi saadusta ruuasta. Jos ei miellytä, sopii hankkia omalla työllä ja rahalla parempaa.
- jätän hakematta
Ehkä olisi syytä selvitää mistä ne ruuat jotka jaetaan tulee ja kuka ne maksaa, samoin kuka maksaa ruokajonojen työntekiöiden palkat.
Aikakaan seurakunnan ruokajonosta ei saa kassia kuin diokonian kirjoittamalla lapulla ja se on pienen nöyrtymisen ja eräänlaisen ajan käytön "palkka". Paikkakunta Tampere.
En jaka aina olla lakki kädessä nöyränä pyytämässä. - romuraimo
Ei se mun mielestä ole valittamista jos edes muutaman kerran vuodessa saisi vähän parempaa safkaa, piristäisi kummasti mielialaa jos saisi ruokajakelusta vaikka joka toinen kuukausi esimerkiksi valmiiksi paistetun lehtipihivin, lohkoperunoita, salaattia ja lasin maitoa. Jaksaisi taas tätä yksitoikkoista arkea vuodesta toiseen.
- leipäjonottaja
pistä anomus Hurstille menemään että paistaa sulle aina valmiin pihviin ku tulet leipäjonoon
- tässä lehtipihviä
Ei minullekaan kukaan lehtipihvejä paista. Unelmoida saa. Tai mennä oikeaan ravintolaan. Tai paistaa itse. Niin saa lehtipihvejä.
- köyhä mies.
Ostan aina jotain 20 pussia pakaste vihanneksia ja siitä riittä koko kuuksi. Leipää syön aika harvoin.
- Myy tietokoneesi ja
Mene töihin
- Onko kysyttävää
ukko iivari syö vähemmän niin laihtuu ja ruoka riittää pitempään. Tai ostaa lenkkitossut ja alkaa joka päivä tehdä pitkiä juoksulenkkejä. Niin ja kotiin käytetyt puntit, ne ei paljoa maksa.
- Juuri näin
Myy tietokoneesi ja laihduta!!!!13
- nötköt
Lentää laatta, kun näkeekin tonnikalapurkin, nötkötin, jne. Aikas kuraa on !!!
=)- Parasta pöytään
Joo, ei kelpaa maailman rikkaimmille köyhille. Sisäfilettä sen olla pitää!
- turhaa touhua
Parasta pöytään kirjoitti:
Joo, ei kelpaa maailman rikkaimmille köyhille. Sisäfilettä sen olla pitää!
näin on
- luonnon vihannekset
Luonnosta löytyy vihreitä vihanneksia ja yrttejä ihan ilmaiseksi tähän vuodenaikaan. Jos ei ole työtä on varmaan aikaa opiskella nämä asiat kunnolla ja etsiä ne herkut sieltä. Ihan alkaen voikukanversoista ja nokkosista.
Erittäin terveellistä ja mielialaa kohottavaa. - Huomautus
Onkohan näistä valittajista oikeasti köyhiä kaikki? Nimittäin on kirjoiteltu siitä, että näissä leipäjonoissa on ollut hyväosaisia, jotka vain ahneuttaan/pihiyttään hakee ilmaisruokaakin ilman mitään rahaongelmia. Tästä johtuen kustannukset tietysti lisääntyy ja on aidosti puutteita kärsivillä pois.Tämä tuli mieleen ja päätin huomauttaa asiasta, näitä kirjoituksia lukiessa.
Tukea vähäosaisia voi:
http://www.hurstinapu.net/epages/hurstinapu.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/22112012-1458/Categories/Imprint - kamarad
Höh totta kai siellä on heikkolaatuista ja epäterveellistä ruokaa, jotta köyhät ja sairaat luuserit ymmärtäisivät kuolla pois. Eikös köyhä tiedä että jokainen köyhä ja sairas
on rasite suomalaiselle porvarille (kysy vaikka nallelta tai toveri Käteiseltä). Rukoillaan, että ruokajonojen antimet paranisivat köyhien hyväksi. Jeesuksen nimessä, aamen
- kumma juttu
Jonkun sortin rasismiakin tai jotain on havaittavissa, en ole nimittäin koskaan nähnyt mustia tuolla Hurstin ruokajonossa :(
- Hyvinvointivaltio
Vaikka saisi epäterveellistäkin, saisi sentään olla tuoretta. Turussa A-kilta, joka tietääkseni on lopettanut ruuan jakelun, antoi kassin, joka pääasiassa meni roskiin. Viikkoja vanhaa, en edes koiralle syöttänyt.
Itse olen saanut diakonialta kupongin ruokakauppaan, yleensä pyydän Lidliin, sieltä saa halvimmalla eli enemmän. Eikä ole hävettänyt yhtään. Nyt onneksi tilanteeni on vähän parantunut.
Ja vähistäkin aineista saa hyvää ruokaa. Tosin mielestäni on väärin, että rahaa syydetään ulkomaille ja oma kansa näkee nälkää.- kariitta1
Just noin.
- Ihme vinkumista!
Eikö ilmaisella ruokajakelulla ole vain tarkoitus se, että selvitään pahimman ylitse. Ei ole kummoinen juttu järjestää ITSE terveelliset safkat. Ei maksa terveellinen ruoka köyhälle, eikä tosin rikkaallekaan...
Keräkaalit, lantut ja porkkanat on halpaa, niistä tulee halpaa salaattia suikaleina ja raasteina, on terveellistä, porkkanoissa mm. karoteenia, tuota A-vitamiinin esiastetta. Keräkaalista saa maittavaa ja terveellistä hapankaalia, tuota rikkaiden herkkua, todelline C-vitamiini lähde!
Rikkaat poimii marjoja metsistä, miksi ei sitten köyhät voi poimia marjoja, marjat on terveellisiä, on vitamiinit ja flavonoidit. Syksyllä taasen moni kotipuutarhuri antaa ilmaiseksi tontiltaan omenoita. Kala syö hyvin kesäiltaisin, jos on mato-ongella ja talvella pilkillä, mikä estää hankkimasta luonnon omega-3 ja muut tärkeät hivenet kaloista.- kariitta1
Fuc you!
- No huhhuh
Ihme valitusta. Ruokajakelusta saa, mitä kaupoissa on jäänyt myymättä ja päiväys on mennyt. Olisit iloinen, kun jotain saat ilmaiseksi. Aina voi jättää ne safkat myös hakematta, joku muu hakee ne sieltä todelliseen tarpeeseen. Kelvollista ja ravitsevaa ruokaa saa edullisesti myös kaupasta. Porkkanat, kaali, yms ei paljoa maksa. Kotimaiset tomaatit on olleet lähiaikoina alle euron kilo. Ai niin, silloin pitäisi itse tehdä se ruoka. Sehän on monelle mikroruuanmussuttajalle ylivoimaista.
Jos rahat ei riitä porkkanakiloon, mene töihin. Turha narista, ettei töitä ole. Itse olen löytänyt koko ajan töitä, kun en ole nirsoillut vaan tehnyt pätkiä ja välillä muuta (siivonnut) kuin oman alan duuneja. Näyttää paremmalta duunihakemuksessakin, kun edes jotain tekee, eikä makaa kotisohvalla valittamassa ruokajonojen ruuanlaadusta. Ja voin kertoa, että sinnikkyys (useamman vuoden) on palkittu ja vakituinen duunikin löytyi. Omalta alata.
Kyllästyttää tuollaiset marisijat. Ilmaiseksi saadaan ja silti valitetaan. - Rahaa_on
Älkää köyhät valittako, ei se meillä hyvin toimeentulevillakaan helppoa ole. itse en jaksa ruokaa tehdä ja sen takia käyn aina ravintolassa. No tietysti sieltä tulee aina valittua joku hyvä pihvi kermaperunoilla tms... Ei sekään varsinaista diettiruokaa ole.
- hyväähän se on
Lapseni, joka on kokki sanoi, että ei ravintolaan mennä terveellisesti syömään kauhisteltuani ruuanlaitossa käytettyä voin ja kerman määrää.
- riina000
hyväähän se on kirjoitti:
Lapseni, joka on kokki sanoi, että ei ravintolaan mennä terveellisesti syömään kauhisteltuani ruuanlaitossa käytettyä voin ja kerman määrää.
samoin meillä
- ikäloppu
ei sulla ois kaveria jonka kans voisitte tehdä yhdes ruokaa ? keitot, laatikot yms ovat helppoja ja halpoja, isompi annos on halvempi ja yhdessä oleminen tekis molemmille tosi hyvää, t: suurperheen äiti
- Ja eiku syömään.
Hei köyhät. Rikkaana pystyn lahjoittamaan teille......muutaman vinkin.
Näin kesällä heinä on halpaa ja sitä on runsaasti. Nyhtäkää heinää, rikkaruohoa, apilaa, voikukkia, nokkosia - kaikkea kaikkea, saatte uusia ravintoarvoja valtavasti. Vaikka säkillisen. Käy vihanneksista erittäin mainiosti. Sekaan voi lorauttaa ruokaöljyksi kuka mitäkin lorauttaa? Esimerkiksi keskikaljaa. - Ihmettelijä1
Onko ne nämä valittajat niitä joita näkee tuhottomasti ostareiden marketeissa ostamassa (varsinkin toimeentulotukipäivinä) olutlasteja. j Sitten valittavat kun ruokajonoon pitää mennä ja ei saa mitään terveellistä. Mitähän sillä kaljan hinnalla saisikaan?! Itselläni ei ole vara ostaa kaljalasteja, ostan niillä rahoilla kunnon ruokaa! Tämä suomalainen sosiaaliturva on tehnyt ihmisistä vain valittajia. Duuni ei kelpaa mutta kaikki pitää saada ilmaiseksi.
- Näin se vain on
Eivät nämä valittajat oluitaan Suomesta osta vaan Virosta. Sekä tietysti viinat ja tupakat, Suomesta hakevat ilmaisruokaa. Jää rahaa enemmän Viron viinaan. Näin ainakin täällä Etelä-Suomessa.
- Hurstilla käynyt
Pari kertaa Hurstin jonossa käyneenä kokeilumielessä tiedän, ettei sieltä kovin erikoista irtoa. Mutta sen näköisiä oli jonottajat, ettei se KELA:n ja sosiaalitoimiston raha ihan ensimmäisenä siihen ruokaan mene. Jos siitä röökistä ja likööristä noin niin kuin alkuun vähentäisi niin saattaisi siihen ruokaankin riittää rahaa.
Sitä en ymmärrä, etteikö raha riittäisi terveelliseen ruokaan. Kyllä itse pärjään 500 eurolla kuukaudessa, josta katan kaikki kulut. (ruoka, puhelin, vaatteet, sähkö, jne.) Täytyy pidättäytyä muista huvituksista kuten dokaaminen, leffassa ravaaminen, mäkkärillä syöminen, jne. Se on just niin kuin eräskin täällä sanoi, itse valitsee sen minne rahansa laittaa ja mitä pitää tärkeinpänä. - Opiskelijabudjetilla
Kyllä meillä päin vaan ruokajonosta löytyy runsaasti vihanneksia ja hedelmiä, ruisleipiä, rasvattomia maitotuotteita, yms. Siihen lisäksi esim. broileria ja kalaa, mikä tässä kuulostaa epäterveelliseltä? Ehkäpä käyt väärässä paikassa, tai sitten näet vaan ne "epäterveelliset" ruuat ;)
- Näin se vain on
Vaikka söisit pelkkää läskiä ja sokeria ei niitä tarvitse syödä niin paljon että lihoo. Mitä tässä et ymmärrä? Aivan sama mitä syö, ei pidä syödä liikaa. Kyllä nämä ns. köyhät on aika helvetin tyhmiä. Ei ihme että ovat köyhiä ja köyhinä tulevat pysymään.
- epätervettä
Eli siis omena ynnä muihin varkaisiin vaan taikka sitten torille hetki ennen sulkemisaikaa jolloin hyvämilelinen torikauppias voi antaa herneitä ilmaiseksi
jottei ne mee roskiin...mansikoita tuskin saa.
Rikastuneet ei edelleenkään tajua sitä tosiasiaa jotta he ovat rikkaita köyhien vuoksi.
Oikeestaan terveellistä einestä ei olekkaan ja kaikkiein epäterveellisimiltä vaikuttavat
huippuravintoloitten kalliit annokset.- ....................
Järkyttäviä vastauksia!
Hävetkää. Ette todellakaan tiedä, mitä köyhyys on, eritoten lapsiperheissä. - Tiedän todella!!
.................... kirjoitti:
Järkyttäviä vastauksia!
Hävetkää. Ette todellakaan tiedä, mitä köyhyys on, eritoten lapsiperheissä.Kuules nyt, et TAATUSTI tiedä mitään lapsiperheen köyhyydestä, jos et ole kasvanut ja elänyt yrittäjäperheessä, kun mitään yhteiskunnan tukiverkkoa ei ollut lapsilisiä lukuun ottamatta ja sovitut urakat eivät toteutuneet taikka suuri asiakas teki konkurssin.
Elin lapsuuttani 1960-luvulla ja meillä oli pieni saha, jossa sahattiin koivua huonekalutehtaille enimmäkseen. Yksi suurista ostajista teki konkurssin ja jätti isälleni maksamatta melkoiset saatavat, samaan aikaan naapureiden kanssa oli perustettu oma sähköyhtiö, jonka vuoksi oli jouduttu ottamaan velkaa melkoisesti, tuolle sähköyhtiölle tuli vielä ylimääräisiä ongelmia ja osakkailta jouduttiin keräämään lisää rahaa. Pankista ei enään annettu lisää rahaa lainaksi, omakin konkurssi alkoi näyttämään varmalta. Naapureilla oli lähes sama tilanne, kuin meilläkin, osalta pankki myin pakkohuutokaupalla talon, osa joutui lähtemään Ruotsiin töihin, yksi naapuri teki itsemurhan epätoivoisessa taloustilanteessa, yhdessä perheessä emäntä myi itseään ja paria vanhempaa tytärtä epätoivoisessa tilanteessa. Yhdestä perheestä vanhin poika pääsi rauhanturvaajaksi Kyprokselle ja pelasti perheensä sillä.
Joka perheessä kalastettiin ja oli oma kasvimaa, marjoja käytiin poimimassa, oli porsas kasvamassa jossain nurkassa ja sille kerättiin ruokaa ojanpenkoista.
Uskallan väittää, että kukaan ei joudu nykyään niin tiukkaan tilanteeseen Suomessa tänä päivänä, missä me silloin oltiin, ei edes lapsiperheet. - näin se menee
Järkyttäviä vastauksia!
Hävetkää. Ette todellakaan tiedä, mitä köyhyys on, eritoten lapsiperheissä.Niin mutta aina riittää rahaa viinaan ja tupakkaan. LOL.
- Näin se vain on
Järkyttäviä vastauksia!
Hävetkää. Ette todellakaan tiedä, mitä köyhyys on, eritoten lapsiperheissä.Helvetin uusavuttomat laiskat paskat, te ette mitään köyhyydestä tiedä. 1950-luvun alussa sitä oli vielä monessa suomalaisessa lapsiperheessä. Ei nykyään ole todellista köyhyyttä ja puutetta, on vain tyhmiä ja osaamattomia ihmisiä.
- Köyhyydessä ollut
Miksi köyhät luulee aina toisia rikkaiksi, jotka arvostelee täällä näiden urpojen rahantuhlausta ja ettei muka tiedetä mitä on köyhyys. Sitten ne rikkaat... monet rikkaat ovat olleet itse köyhiä aluksi ja tietävät hyvin köyhyyden, siksi he tulevat toimeen todella pienellä rahalla ja ovat kekseliäitä tulemaan toimeen vähällä. Rikkaat ovat äärimmäisen nuukia, eivätkä tuhlaa rahaa ja siksi monet heistä saavat näppylöitä, kun joku valittaa ilmaisesta ruuasta.
Ei tarvitse mennä Suomessa ruokaa varastamaan, ruokaa jaetaan lähes jokaisessa kunnassa ilmaiseksi hätää kärsiville, jotka vaan viitsivät mennä sitä hakemaan. Jokamiehenoikeudella voi kalastaa mato-ongella ja pilkkimällä, sekä kerätä metsästä marjoja ja sieniä. Itse tekemällä saa halpaa ja terveellistä ruokaa.
- E-koodit
Mainitsemasi epäterveellinen ruoka sisältää monia E-koodeja, jotka tosiaan lihottavat. Ilmaisia kasviksia puhtailla paikoilla ovat esim. voikukan, maitohorsman, piiskun ja apilan lehdet, teeaineksena vadelman ja koivun lehdet, marjat jne.
- 666-
aina valitetaan,vaikka ilmasteeksisaatte,älähae mene luukulle otasosssusta rahaa
- Köyhyys
Voikukan , maitohorsman jne..luonnon vihanneksia ei vain kaupungissa ole., paikossa joista voisi puhtaina poimia = kivikylä.
Hyvähän se maalaisen on selitellä....
Eikä niilläkään yksin elä .
Eikä miehet edes tunne joten se siitä neuvosta !- totaaliköyhä
Niinpä. Muakin ärsyttää nuo "mene keräämään marjoja - kehoitukset". Tästä kerrostalolähiöstä kun lähtee jonnekin luonnonantimia keräämään, menee bussimatkaan rahaa yhtä paljon kuin että ostaisi torilta ne marjat ja muut. Pyöräilymatkan päässä ei ole puhdasta luontoa, enkä edes tiedä mistä niitä marjoja löytyisi. Kukaan ei kerro, jos löytää hyvän marjapaikan. Eikä edes ole sellaisia tuttavia, joilla olisi auto ja kävisivät marjastamassa.
Puhtaita luonnonyrttejä on vielä vähemmän kuin marjoja. Joka ikinen puska täynnä koirankakkaa, jos ei satu olemaan saastuttavia autoteitä vieressä.
Muuttaisin mielelläni maalle ja keräisin luonnonkasvit, yrtit ja marjat talteen, kasvattaisin kasvimaalla ruokiani. MUtta mistä tällainen totaaliköyhä, ajokortiton saa rahaa muuttaa maalle? Ja jos työpaikka löytyisi, miten sieltä sitten kuljet töihin ilman autoa? - 12+15
totaaliköyhä kirjoitti:
Niinpä. Muakin ärsyttää nuo "mene keräämään marjoja - kehoitukset". Tästä kerrostalolähiöstä kun lähtee jonnekin luonnonantimia keräämään, menee bussimatkaan rahaa yhtä paljon kuin että ostaisi torilta ne marjat ja muut. Pyöräilymatkan päässä ei ole puhdasta luontoa, enkä edes tiedä mistä niitä marjoja löytyisi. Kukaan ei kerro, jos löytää hyvän marjapaikan. Eikä edes ole sellaisia tuttavia, joilla olisi auto ja kävisivät marjastamassa.
Puhtaita luonnonyrttejä on vielä vähemmän kuin marjoja. Joka ikinen puska täynnä koirankakkaa, jos ei satu olemaan saastuttavia autoteitä vieressä.
Muuttaisin mielelläni maalle ja keräisin luonnonkasvit, yrtit ja marjat talteen, kasvattaisin kasvimaalla ruokiani. MUtta mistä tällainen totaaliköyhä, ajokortiton saa rahaa muuttaa maalle? Ja jos työpaikka löytyisi, miten sieltä sitten kuljet töihin ilman autoa?"Ja jos työpaikka löytyisi, miten sieltä sitten kuljet töihin ilman autoa?"
Pyörällä tai mopolla.
- juoppopoika
Onhan toi että terveellinen ruoka maksaa. Palkat meilä pummeilla niin olemattomat että ei ole varaa muuta kuin kolestrooleja nostaa.
Mutta eipä tässä ole varaa valitella. Kun nyt kaljaan riittää ja tiukan paikan varrella voi sitten tyytyä sokeriin ja hiivaan. Ainakin saa juodakseen. - Tarkka eläjä
Ei se terveellinen ruoka köyhällekään maksa, kalaa on vesistöissä yhtä lailla niin rikkaille, kuin köyhillekin.
Omassa kasvimaassa kasvaa ruokaa köyhällekin, aina saa jostain palstan kasvimaata varten.
Luonnosta voi kerätä marjoja ja sieniä, sekä vaikka vadelmanlehtiä teetä varten, sitä samaa harrastaa rikkaatkin.
Jos rikkaat nuukailee talousmenoissaan ja säästää rahaa, niin samaa voi köyhäkin tehdä.
Jos rikas pärjää kuukauden vähällä rahalla, niin miksi köyhä ei pärjää, siis moni rikas elää todella vähällä, jos ette ole sitä tienneet. Samoilla säästämisen ja nuukailun opeilla pärjää köyhäkin taatusti. - kiitollinen olen
Olen aikamoinen terveysintoilija, mutta kun ilmaista ruokaa jaetaan ja vielä valmiita einespakkauksia, niin houkutus on hakea sitä. Ja kyllä vähätuloinen heti huomaa, että kukkarossa näkyy. Voi hankkia pian jotain, mihin ei ollut aikaisemmin varaa.
On totta, että makkaroita, niitä rasvaisia jauhelihoja (17 %), vaaleata leipää, hambureita, pizzaa on eniten tarjolla. En kuitenkaan valita. Kauppiaat antavat, mitä jää. Ei ole kenenkään pakko mennä niitä jonottamaan. Jos ei kelpaa niin ollaan sitten syömättä.
Ja kun euroja säästyy, niin on varaa ostaa sitten enemmän hedelmiä, vihanneksia ja terveellistä. - terveellistä tai ei
Kuinkahan moni teistä ostaisi oikeasti aina terveellistä ruokaa jos olisi rahaa ne itse ostaa. Nuo nyt varmasti vain on sitä mitä ilmaiseksi jostain on lahjoituksena saatu, joten se on mitä on ja parempi kuitenkin täyttää se vatsansa sillä millä saa jos se muuten on syötävää eikä pilaantunetta.
- Näkevä Reetta
Tää on paras
"Keksin juuri loistavan bisneksen:
Voisin järjestää kotonani eloonjäämiskursseja uusavuttomille (missä opetellaan mm. keittämään puuroa, kasviksia ja kananmunia. Ostamaan kaupasta tarjouksessa olevia ruoka-aineita, keräilemään ruokaa luonnosta, siivoamaan yms.)
Lisäksi laihdutusleirejä ylipainoisille, vähän samalla idealla, tosin ylipainoisille enemmän liikunnallisia tehtäviä.
Onko halukkaita osallistujia? Takaan, että kukaan ei kuole nälkään!"
Jos se sossun luukulla käynti on ylivoimaisen rankkaa, niin toi olis tosi hyvä juttu!
Kyllä voi tämä hyvinvointivaltion sossu olla ylimitoitettua! Aika lopettaa hyvinvointivaltio ja antaa mutkujen pärjätä ihan omillaan! - Theo2013
Ne ruokajonot on tarkoitettu köyhille,mutta niistä viedään ruokaa myös Venäjälle joten herkkujen on pakkko olla pitkäkestoisia ja kun seuraavan kerran menette jonoon valittakaa kovaan ääneen terveellisemmän ruuan puolesta. Oletko joutunut ostamaan ruokaa? Ja jouduit siirtämään avo Bemarisi osamaksuja,on sinun saatava rehuja yritä ajaa Valkoposki hanhet pois niin voit laiduntaa niitten alueilla.
- nuukis
Nyt alkaa taas vihannekset olla halpoja. Syksymmällä on juurekset halpoja. Omenat ovat edullisia, kun katsoo niitä edullisia. Keväällä appelsiinit on halpoja. Kun loppuu itse-poimitut marjat, olen käyttänyt appelsiinikuutiopita, joita pakastin silloin kun appelsiini oli noin 60 senttiä.Katsokaa tarjoukset ja pakastakaa. Katsoin netistä, että voikukan lehdet ovat super-ruokaa. Sitä salaatin joukkoon.
Itse tehty hernekeitto on hyvää ja halpaa.Lihapyörykät ovat edullisia. Leipää voi tehdä itse tai ostaa 30% alennuksesta.
Osta vanha polkupyörä ja liiku.
Kyllä se on tosi paksu juttu, että ilmaisruuan taso pitäis nostaa. Olkaa kiitollisia, että on ruokaa. Terveellisyyden saamme itse.
- Liisa53
Ei sinne ole pakko mennä. Pitäisikö sitten saada kokolihaa ja kalliita erikoisvihanneksia, heh heh!
- Kaikki ilmaiseksi
Vaadin kaviaaria ja hanhenmaksaa, ruokajuomaksi hienoja viinejä sekä tietysti kallista konjakkia pullokaupalla. Minulle ei enää kelpaa yhden tähden jallu!
- otan osaa
sitähän minäkin.
- ilmaiseksi
otan osaa kirjoitti:
sitähän minäkin.
Suosittelen villivihannesten käyttöä.
- köyhä työtön
En oo koskaan käynyt leipäjonossa. Siel t saa jotain näkkileipää ja jauhoja vaan ja nist nyt ei kovin hyvää ateriaa tule.
- ruokaonkivaa
Raimo saattaisi vaalia terveyttään ja jättää epäterveelliset tarjonnat käyttämättä , Nälkä on paras konsultti maun ja terveellisyyden suhteen , siis odottele näläntuloa!!!
- Lovea...
Siis ruokaa !!
Eturuoka on : Mullia padassa :)
Jälkiruoka on : Tuima napsu :)
Johan on hauskaa :DDDD - makkaraa vain
Köyhä ja työtön voi olla, mutta tyhmä ei kannattaisi olla.
Ruokajonoissa ei voi olla tuoretavaraa, koska niillä on lyhyet säilymisajat ja säännellellyt lämpötilat yms.
Hakee nyt vaan sen pussin sieltä ja miettii itse ruoan terveelliseksi tekemistä.
Kaalia ja perunaa saa halvalla ja nyt muutakin vihannesta, porkkanaa talvellakin.
Tarjoushedelmiä suosit ja käyt marjametsässä.
Köyhän lihottaa makkara ja rasvaperunat.
Hernekeitto kannattaa keittää itse, kerralla koko kattilallinen. Samoin kaalipataa tai kaalikeitto kunnon erä kerralla eikä niihin lihaa tarvita paljon, tarjous sikanauta käy. - 35353535
ilmaisesta ruoasta on turha valittaa!! jätä syömättä,tai osta(?) kuituja ym. kaupasta !!
yksi neuvo on että 200-300kpl monivitamiini-prk ei paljoa maksa.. ja avustusruokia syövät usein lihovat koska juovat kotonaan (halpaa) alkoholituotteita kiljusta lähtien.. - ihmettelijä
aloittajan viesti on luultavasti vitsi tai tarkoitettu provosoimaan...tai sitten ei tiedä muusta maailmasta hivustakaan. Itse olen aina saanut töitä ja ihmettelen kun sanotaan että menisin jos saisin töitä,hyvät ihmiset jos ei ruokaan ole varaa ni siivoojia ja varastotyöntekijöitä aina haetaan!niistäkin töistä voi saada hyvät rahat jos on vaan ahkera ja yrittäväinen!joissain maissa jos halutaan kouluttaa oma lapsi (koulutushan maksaa toisin kuin suomessa)lapselta karsitaan puolet päivän aterioista ja ruokahan on aika yksitoikkoista muutenkin mutta heille on pääasia että on jotain suuhunpantavaa.... että on varaa kouluun,eikä lapsi valita kun on onnellinen että ylipäätään saa opiskella. joten MENKÄÄ TÖIHIN EDES HETKEKSI JA SÄÄSTÄKÄ RAHAA MATKUSTELUUN NII NÄETTE KUNNON KOVAA ELÄMÄÄ
Kävin kerran hakemassa ruokaa sieltä.Koskaan ei ole ollut varaa ostaa niin kalliita ruokia itse kuin sieltä sain!!Hedelmiä,vihanneksia,salaattia,nyt kun tilanteeni on parempi,en moraalisyistä mene enää.Uskallan väittää,että monet siellä käyvät voisivat ostaakin ruokansa,siis monet eivät kaikki.
- akka alvari
Ei se kyllä mikään gourmetruokajono olekkaan.Eikä ole tarkoituskaan.Vain väliaikaisesti jotain hengenpitimiksi...käsittäisin.Tartteeko kaikesta kitistä.Olisiko parempi sitten olla syömättä mitään.Niin kauan kuin sinulla ei ole varaa ostaa omaa ruokaasi,tyydy siihen mitä annetaan.Eikait kukaan joudu koko elämäänsä siellä roikkumaan?
- Töihin menkää!!
Jos ei ilmainen ruoka kelpaa niin olkaa hyvä ja menkää töihin!!!!!|||||||||||||| MENKÄÄ VAIX PUHELINMYYJÄX, HAMPPARIN MYYJÄX TAI SIIVOJAX NII NE MAMUTKII MENEE!!!|||||||
- Sviinhuvuti
Töihin menkää!! kirjoitti:
Jos ei ilmainen ruoka kelpaa niin olkaa hyvä ja menkää töihin!!!!!|||||||||||||| MENKÄÄ VAIX PUHELINMYYJÄX, HAMPPARIN MYYJÄX TAI SIIVOJAX NII NE MAMUTKII MENEE!!!|||||||
Kokoomuslaiset Pakkotyöhön !
- ViestiNro100
Pistin tämän viestin koska halusin olla 100s viestittäjä
- kOMISARIUS
Kaaleppi on nyt iivari kaaleppia etsii Poliisi
- ylläpidon avioliitossa
Ei etsi, kun on
- fgfghghjfg
Jos ei pääse marjaan, niin useimmat voivat ainakin poimia nokkosia ja kuivata niiden lehtiä talveksikin. Se on erittäin ravinteikas vihannes. Tietysti kannattaa hiukan katsoa, mistä sen kerää. Myös muita lehtiä voi kerätä ja kuivata. Ja tiesittekö, että koiranputkenjuuret ovat hyvä keittojuures? Juolavehnän juurista voi jauhaa leipäjauhon jatketta tai keittää siirappia. Vuohenputkista, voikukista, horsmista ja nokkosista saa upean salaatin. Nokkoskeitto ja nokkosletut ovat herkkua.
Toivo Rautavaaran kirjoja ei taida enää saada kaupoista. Lainasin kirjastosta ja kopioin. Onhan se tietysti tekijänoikeutta vastaan, mutta olisin ostanut uuden kirjan, jos olisi ollut saatavilla. Tänä aikana tarvittaisiin noita pula-ajan oppaita. Sen sijaan tehdään vaikeammaksi saada niistä tietoa. Veijkkaanpa, että jos useat alkavat luonnonkasveja syödä, pientareiden myrkyttäminen tehdään pakolliseksi, jotta suuryrityksiltä ei menisi voitot sivu suun ihmisten syödessä puhtaita ja ilmaisia vihanneksia. Ja lääketehtailta menee rahaa ohi, kun puhdasta ruokaa syövät eivät sairastele tarpeeksi. - vainnetyöttömät
on lihavia jota ei liikunta kiinosta mikäs ihme se on että lihotaan kun ei tehdä mitään...
työttömänäkin voi syödä varsin laadukasta ravintoa jos on perehtynyt treenamiseen ja ravinto asioihin...
ite olen syönyt varsin laadukasta safkaa viimeaikoina vaikka ei rahaa paljon olekkaan...
turha sitä on valittaa jos ei kiinosta edes lähteä 4:jän seinän sisältä minnekkään...
itellä tulee jo pelkästä hyöty liikunnasta kun ei ole autoa niin tulee paljon käveltyä kun ei ole varaa ostaa pyörää niin n.170km kuussa...
jos joka päivä käy kaupungilla kirjastossa koneella ja lukemassa kirjoja asun vähän kauempana keskustasta niin tulee kilsoja...
ei pääse lihomaan ;) - 1234moi
Epäterveellistä tai ei mutta varauksella saa syödä. Onko mitään moraalia jakaa vanhaa jopa viikon vanhaa parasta ennen päiväystä? Pitääkö köyhälle sitten kelvata vanha ruoka? Kanafilee olivat kaksi pv parasta ennen ja sen kyllä haistoi. Kuka on vastuussa jos saa ruokamyrkytyksen. Onhan se kiva saada ilmaista ruokaa jonka saa sitten heittää roskiin kun ei uskalla edes koiralle syöttää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata421472Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3051313- 1091125
- 191081
- 661068
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161039- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f177892Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841