Motonet ,vs,Biltema varaosat

Pauli1

Kokemuksia näistä, kumpi myy laadukkaimpia varaosia.

45

10188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ike

      Myy täyttä paskaa! Motonetin osat saattaa joskus olla parempia jos joutuu myymään alkuperäisen (mistään ei ole löytynyt kiinalaista kopiota..)

      Jokatapauksessa laatu on usein TODELLA heikkoa ja ennenkuin sieltä ostaa mitään kannattaa tarkistaa mitä osa maksaa ihan merkkiliikkeessä. (itellä käynyt pari kertaa niin, että ollut Veholla pari kymppiä halvempi. Siis hondan osia.)

      • vieteri

        motonetti myy ihan samaa kamaa kun vaikka hessumobiili mikä on suurimmalta osalta täysin samaa tavaraa mitä saat merkkiliikkesta ainoa ero on paketti missä osat on...ei varmaan kukaa järkevä ihminen haluu maksaa jopa kolminkertasta hintaa että paketissä lukee nissan tai volkswagen tai vaikka saab...samalta tehtaalta ne tulee mutta eri paketeissa...tosin bilteman osia ei kaikki korjaamot edes suostu asentamaan...olen nähnyt omin silmin miten bilteman jarrupalat kuluivat viikossa(!) tosin ne kyseiset taisivat olla virheelliset...mutta silti...motonetin omatuontia kuitenkin kannattaa välttää jos vaan mahdollista esim. icer brakes...ja työkaluissa TST Tools (TST= tuo se takaisin) ne on noita toimitus johtaja Lauri Juntusen päähänpistoja..


    • Masentaja

      Jos Bilteman osia ostat voit viedä autosi muualle korjattavaksi.

    • Antti

      Ainakin Mondeolle on tullut asiallisia osia Motonetista. Joskus ostin Biltemasta Nissaniin ilmanputsarin, joka sitten olikin liian suuri. Biltemassa on ihan ok tavaraakin, mutta varaosia en ostaisi sieltä.

      • ehdottomasti

        eihän biiltema enään mikän varaosa liike vaan venäläisten tavaratalo. Siellähän myydän vaikka mitä p***aa, leluja, astioita, vaate-telineitä...
        Motonetistä saa hyvää palvelua ja laatu osia.


      • Nihilisti
        ehdottomasti kirjoitti:

        eihän biiltema enään mikän varaosa liike vaan venäläisten tavaratalo. Siellähän myydän vaikka mitä p***aa, leluja, astioita, vaate-telineitä...
        Motonetistä saa hyvää palvelua ja laatu osia.

        Yrittäkää opetella ensin yhdyssanat, arvioikaa vasta sen jälkeen varaosien laatua, idiootit!


      • pässi
        Nihilisti kirjoitti:

        Yrittäkää opetella ensin yhdyssanat, arvioikaa vasta sen jälkeen varaosien laatua, idiootit!

        On se kumma kun joidenkin täytyy leikkiä äidinkielen opettajaa ja esittää jotain muita fiksumpaa.
        Mee muuanne tumputtaa.


      • Antti
        Nihilisti kirjoitti:

        Yrittäkää opetella ensin yhdyssanat, arvioikaa vasta sen jälkeen varaosien laatua, idiootit!

        Opettele itse lauserakennetta. Onko teitä montakin kirjoittajaa siellä, kun laitoit nimimerkin loppuun monikossa?


      • yrmö
        Antti kirjoitti:

        Opettele itse lauserakennetta. Onko teitä montakin kirjoittajaa siellä, kun laitoit nimimerkin loppuun monikossa?

        Suksi kuuseen rehtorin runkku!
        Taidat olla työtön opettaja, kun täällä täytyy päteä.
        Turpaan tollaselle kulliperseelle pitäs antaa!


      • Antti
        yrmö kirjoitti:

        Suksi kuuseen rehtorin runkku!
        Taidat olla työtön opettaja, kun täällä täytyy päteä.
        Turpaan tollaselle kulliperseelle pitäs antaa!

        Herra Einstein ei tainnut ymmärtää, että kritiikki kohdistui nimimerkki "nihilistiin".


      • Suomenkielinen
        Nihilisti kirjoitti:

        Yrittäkää opetella ensin yhdyssanat, arvioikaa vasta sen jälkeen varaosien laatua, idiootit!

        Siis oikeinkirjoitus pitää tarkistaa, ei tarkastaa. Asioilla on selvä merkitysero. Palkkojakin voidaan tarkistaa, mutta ei tarkastaa. Siis tarkistaminen sisältää tarvittaessa myös asian tai käsityksen muutoksen.


      • Suomenkielinen
        Nihilisti kirjoitti:

        Yrittäkää opetella ensin yhdyssanat, arvioikaa vasta sen jälkeen varaosien laatua, idiootit!

        Oikeinkirjoitus pitää tarkistaa, ei tarkastaa. Merkityksellä on selvä ero. Palkkoja voidaan tarkistaa, mutta ei tarkastaa. Siis tarkistaminen sisältää tarvittaessa asian tai käsityksen muuttamisen.
        Monet sekottavat samankaltaiset sanat, vaikka ero on merkittävä huolimatta yhden kirjaimen erosta.


      • 1000xx
        pässi kirjoitti:

        On se kumma kun joidenkin täytyy leikkiä äidinkielen opettajaa ja esittää jotain muita fiksumpaa.
        Mee muuanne tumputtaa.

        Olisin tuon kirjoittanut ellet olisi ehtinyt ennen, on lapsellista esittää parempaa kuin on.Toinen asia on kun kaveri esittää rikasta vaikka voi asua veneen alla!Meillä oli naapurina hyvin rikas mies, hänellä oli MERSU MUTTA KULKI BUSSILA TÖIHIN KUN TARTTI OLI EIKÄ OLLUT RAHAA MILLÄ KORJATA???Tämän vuoksi pitäisi olla pakollinen nimi ja puhelin numero että voitaisiin näitä hyviä ihmisiä käsitellä arvonsa mukaan.


      • tauna
        Nihilisti kirjoitti:

        Yrittäkää opetella ensin yhdyssanat, arvioikaa vasta sen jälkeen varaosien laatua, idiootit!

        vedä kyrpä poskees homo


      • Anonyymi
        pässi kirjoitti:

        On se kumma kun joidenkin täytyy leikkiä äidinkielen opettajaa ja esittää jotain muita fiksumpaa.
        Mee muuanne tumputtaa.

        Aivan oikein.


    • pyllynreikä

      Ennen Biltemasta sai erittäin hyvin toimivan jännitteensäätimen takaveto Ladaan(eikä ollut kallis), muitakin huolto-osia sai edullisesti kyseiseen kotteroon ja siihen niiden laatu oli omiaan. Nyt ei ole enää Ladaa, niin ei tarvitse Biltemaan mennäkään.
      Ladan jälkeen olen ostellut osat Motonetista pääasiassa, ihan hyviä ovat olleet. Öljynsuodattimia en kyllä osta Motonetista, mieluiten merkkiliikkeestä.

      • J.mäh

        ..olen itse ainakin volkkariin käynyt hakemassa Motonetistä. On siis sama kuin alkuperäinen.


      • pyllynreikä
        J.mäh kirjoitti:

        ..olen itse ainakin volkkariin käynyt hakemassa Motonetistä. On siis sama kuin alkuperäinen.

        Siellä on montaa eri merkkiä niitä suodattimia, joihinkin näköjään ihan alkuperäisiäkin. Japsiini sieltä ei ole hyvää suodatinta saanut. Joku muistaakseni aiemmin täällä jossain kertoi myös ettei Mazdaan löydy sieltä hyvää suodatinta.


    • joo-o

      Bilteman suodattimia ei kannata ostaa minkäänlaisia, eikä hihnoja.
      ei kriittisiä osia: kytkinlevyt...jne

    • joskus hyviäkin

      Vaihdoin motonetin virranjakajan kannen ja pyöriän. Käyntihäiriöitä. Auto pajalle. Sanoivat häiriön johtuvan Motoneti kamoista. Taas pelaa alkuperäisillä. Halpoja kyllä Motonetissa!

      • faarao

        Minäkin olen ostanut Mazdaani jo kahdesti v.jakajan kannen ja -pyörijän, vuoden sisällä. Ensimmäisillä ajoin reilut puoli vuotta, ei mitään käyntihäiriöitä, mutta alkoivat näyttää kuluneille. Ostin kuitenkin uudetkin vielä Motonetista, pakko tarkastaa ne viimeistään 15000km:n ajon jälkeen, jos ei tule ongelmia. Hyvin ovat toimineet, mutta aika lyhyt kestoikä tuntuu olevan.
        Yhteensä maksoivat noin 15euroa, kun merkkiliikkeessä alkuperäiset olisivat olleet muistaakseni yli sata euroa.


    • JJH

      Biltemasta ei kannata ostaa jarruletkuja, vetonivelen kumeja ym. kumiosia joitten vaihtaminen on hankalaa.

      Kaksi kertaa olen sortunut ko. tuotteisiin ja saanut vaihtaa jo liki vuoden päästä halkeamien tultua näkyviin...

      Jarrupalat ovat myöskin olleet (testatusti) todella huonolaatuisia.

      Jotkut työkalut saattavat olla laadukkaitakin.

    • Motonet

      myy samaa tavaraa kuin muutkin varaosaliikkeet. Aina kannattaa kysyä minkä merkkisiä on hyllyssä ja valikoida niistä paras. Turun Motonet taitaa päihittää Biilteeman rojun myynnissä.

    • Jappe

      Kyllä ne on molemmat ihan paskoja varaosapaikkoja, myyvät vaan kaikkea muuta kodin sälää. Ainakin Turussa kannattaa saksalaisen auton varaosat hakea Tarviketuonnista tai sitten maahantuojalta. Pahin kokemus Motonetin jarrupaloista, pienen ajan jälkeen vaihdosta ne oli kätevä harjata pois vanteiden ulkokehältä... Ja ei kun kunnon kalliit palat tilalle.

      • canis lupus

        Perkele kun on vaikee ymmärtää ihimisen yksinkertaisa asioita: Ainaki Motonetissa myydään myös originaaliosaa alle puoleen merkkiliikkeen hinnoista. Ei kai ny johki saatanan riisikuppiin voi ihiminen kuvitella löytävänsä alkuperäisosaa tarvikeliikkeestä; ei kukaa voi olla niin yksinkertainen, että kuvittelee valmistajan myyvän osia tarvikeliikkeille halvemmalla kuin omalle myyntiorganisaatiolleen. Kun autonkuvatus tuodaan korkein tullein EU:n ulkopuolelta ja valmistaja tekee jokseenkin kaikki osat omissa tehtaissaan. Eurooppalaisiin merkkeihin löytyy tarvikaupoista ihan samaa tavaraa kuin merkkiliikkeistäkin, koska valmistaja on sama kummallekin. Japanilaisilla on iankaiken ollut valtava halu protektionismiin, mikä näkyy tälläkin tavalla.


      • Jappe
        canis lupus kirjoitti:

        Perkele kun on vaikee ymmärtää ihimisen yksinkertaisa asioita: Ainaki Motonetissa myydään myös originaaliosaa alle puoleen merkkiliikkeen hinnoista. Ei kai ny johki saatanan riisikuppiin voi ihiminen kuvitella löytävänsä alkuperäisosaa tarvikeliikkeestä; ei kukaa voi olla niin yksinkertainen, että kuvittelee valmistajan myyvän osia tarvikeliikkeille halvemmalla kuin omalle myyntiorganisaatiolleen. Kun autonkuvatus tuodaan korkein tullein EU:n ulkopuolelta ja valmistaja tekee jokseenkin kaikki osat omissa tehtaissaan. Eurooppalaisiin merkkeihin löytyy tarvikaupoista ihan samaa tavaraa kuin merkkiliikkeistäkin, koska valmistaja on sama kummallekin. Japanilaisilla on iankaiken ollut valtava halu protektionismiin, mikä näkyy tälläkin tavalla.

        Ettet vain olisi Motonetissa töissä.. Tosiasia on ettei suurin osa Motonetin varaosista pääse lähellekään alkuperäislaatua... Hyvä esimerkki Volkkarin tulpanjohdot: Motonetin johdoilla auto ei edes käy kunnolla. Ei auta kun hakea alkuperäiset johdot muualta vaikka tarvikeosana, kunhan ovat tosiaan alkuperäisen kaltaiset. Motonetin hot-wire:illä voi vaikka kuivata pyykkiä... Sama tilanne monessa muussa osassa. Tuttu autokorjaaja sanoi joskus ettei hän edes mielellään asenna Motonetin osia...(ei töissä merkkikorjaamolla) vaikka pakko joskus onkin kun asiakas ne sieltä on hakenut. Jos tarkoitat alkuperäisellä kaikkea Koivusen tuomaa sontaa niin olet todella väärillä jäljillä. Jos laatuosaa kaipaat niin suosittelen esim. AD-osia.


      • ryyni
        Jappe kirjoitti:

        Ettet vain olisi Motonetissa töissä.. Tosiasia on ettei suurin osa Motonetin varaosista pääse lähellekään alkuperäislaatua... Hyvä esimerkki Volkkarin tulpanjohdot: Motonetin johdoilla auto ei edes käy kunnolla. Ei auta kun hakea alkuperäiset johdot muualta vaikka tarvikeosana, kunhan ovat tosiaan alkuperäisen kaltaiset. Motonetin hot-wire:illä voi vaikka kuivata pyykkiä... Sama tilanne monessa muussa osassa. Tuttu autokorjaaja sanoi joskus ettei hän edes mielellään asenna Motonetin osia...(ei töissä merkkikorjaamolla) vaikka pakko joskus onkin kun asiakas ne sieltä on hakenut. Jos tarkoitat alkuperäisellä kaikkea Koivusen tuomaa sontaa niin olet todella väärillä jäljillä. Jos laatuosaa kaipaat niin suosittelen esim. AD-osia.

        Motonet myy paljon samoja osia kuin AD!
        Nämä tarvikeliikkeiden haukkujat taitavat itse olla töissä merkkiliikkeissä.

        Minä en edusta kumpaakaan, olen vain mm. motonetin tyytyväinen asiakas. Ostan toki osia muualtakin, mutten Biltemasta.


      • Jappe
        ryyni kirjoitti:

        Motonet myy paljon samoja osia kuin AD!
        Nämä tarvikeliikkeiden haukkujat taitavat itse olla töissä merkkiliikkeissä.

        Minä en edusta kumpaakaan, olen vain mm. motonetin tyytyväinen asiakas. Ostan toki osia muualtakin, mutten Biltemasta.

        Niinhän ne jotkin osat on samoja, esim gatesin hihnat jakopäähän... MUTTA kun tiskiltä menee hakemaan yleisesti ottaen jotain, niin kyllä sieltä yleisluontoisesti myyjä kiikuttaa jonkin paljon esim. ad tai alkuperäisosaa heikomman kapistuksen, hyvä esimerkki just jarruosat. Ja jos asiakas ei tarkkaan tiedä mitä hakee/osa näyttää, voi saada mitä tahansa. Itse saanut kerran esim. hondan palat volsuun, huomasin kyllä heti tiskillä, mutta miten olis ollu jos olisin laittanut muijan asialle, olis jäänyt illalla asentamatta.


      • sus
        Jappe kirjoitti:

        Ettet vain olisi Motonetissa töissä.. Tosiasia on ettei suurin osa Motonetin varaosista pääse lähellekään alkuperäislaatua... Hyvä esimerkki Volkkarin tulpanjohdot: Motonetin johdoilla auto ei edes käy kunnolla. Ei auta kun hakea alkuperäiset johdot muualta vaikka tarvikeosana, kunhan ovat tosiaan alkuperäisen kaltaiset. Motonetin hot-wire:illä voi vaikka kuivata pyykkiä... Sama tilanne monessa muussa osassa. Tuttu autokorjaaja sanoi joskus ettei hän edes mielellään asenna Motonetin osia...(ei töissä merkkikorjaamolla) vaikka pakko joskus onkin kun asiakas ne sieltä on hakenut. Jos tarkoitat alkuperäisellä kaikkea Koivusen tuomaa sontaa niin olet todella väärillä jäljillä. Jos laatuosaa kaipaat niin suosittelen esim. AD-osia.

        Onko Hotwires sun käsityksen mukaan jonkun automerkin ensiasennussytytyskaapeli...?

        Enkä ole Motonetissa töissä, mutta pääosan tarvikkeista ostan sieltä, koska sieltä löytyy alkuperäisosia. Aikaisemmin mainitsemistani syistä japsikinnereihin ei löydy vastaavia. Ja olen minäkin joutunut tiskillä sanomaan muutaman kerran, että ei kelpaa tuo osa, kun eteen on kannettu jotain espanjalaista raidetangon päätä tai vääränmerkkistä vetoniveltä. Sitä ei pidä ostaa ihan mitä tahansa paskaa laatuosan sijaan, samalla hinnalla kun löytyy kunnollinenkin vaihtoehto.


      • Kalle
        sus kirjoitti:

        Onko Hotwires sun käsityksen mukaan jonkun automerkin ensiasennussytytyskaapeli...?

        Enkä ole Motonetissa töissä, mutta pääosan tarvikkeista ostan sieltä, koska sieltä löytyy alkuperäisosia. Aikaisemmin mainitsemistani syistä japsikinnereihin ei löydy vastaavia. Ja olen minäkin joutunut tiskillä sanomaan muutaman kerran, että ei kelpaa tuo osa, kun eteen on kannettu jotain espanjalaista raidetangon päätä tai vääränmerkkistä vetoniveltä. Sitä ei pidä ostaa ihan mitä tahansa paskaa laatuosan sijaan, samalla hinnalla kun löytyy kunnollinenkin vaihtoehto.

        Motonet mottona monipuolisuus... Niinpä, romua on monipuolisesti. Ei sieltä kukaan täysjärkinen varaosia osta, ainoastaan juutalaistyyppiset duunarit joille mikään ei sais maksaa mitään. Ja halvallahan saa, PASKAA! Mutta eihän niihin taunuksiin tai 85-mallin corolloihin muuta kannata asentaakaan, ja eihän niitä muut korjaakaan kun perusjuntit, joille eppu normaali on edelleen ykkönen ja nauhaton kävelykenkä/kivipestyt farkut/nahkatakki se ainoa oikea asusteyhdistelmä. Heh heh...


      • kirpputurkki
        Kalle kirjoitti:

        Motonet mottona monipuolisuus... Niinpä, romua on monipuolisesti. Ei sieltä kukaan täysjärkinen varaosia osta, ainoastaan juutalaistyyppiset duunarit joille mikään ei sais maksaa mitään. Ja halvallahan saa, PASKAA! Mutta eihän niihin taunuksiin tai 85-mallin corolloihin muuta kannata asentaakaan, ja eihän niitä muut korjaakaan kun perusjuntit, joille eppu normaali on edelleen ykkönen ja nauhaton kävelykenkä/kivipestyt farkut/nahkatakki se ainoa oikea asusteyhdistelmä. Heh heh...

        Ei näemmä mene perille ei sitte millää. Maksa sinä sitte samasta osasta kolminkertainen hinta kuin minä, ja tue samalla suomalaista virkamieskunnan piilokorruptiota.

        Autuaita ovat henkisesti köyhät, mutta minä en heitä voi valitettavasti auttaa, aamen!


    • Motobil

      Kyllä te ootte pässejä...

    • Autoharrastajat

      Patas ostaa skruvatilta laato osia!

    • Jakortitpois

      Tälle porukalle parhaat osat löytyy apteekista.

    • EUihmetteleeVW
    • 235523

      Motonetin osien laatu todella vaihtelevaa, jotkut osat kestää, mutta monet täyttä sekundaa jotka ei joko sovi tai ovat nopeasti hajalla.

      Pahinta on ettei Motonet ota mitään vastuuta, ei edes vaikka jarrut vuotaa vääränkokoisten jarrusatulatiivisteiden takia. Ilmeisesti ei kiinnosta vaikka asiakkaiden jarrut pettää. Myyvät vaan samalla osanumerolla toisen valmistajan tiivisteet jotka sitten olivatkin sopivat. Ja nyt puhutaan millien kymmenesosista joten väärää kokoa ei voinut asennuksessa huomata.

      Nyrkkisääntönä vi sanoa ettei mitään kallista/hankalasti vaihdettavaa kannata ostaa Motonetistä.

    • Anonyymi

      Biltema nyt todella kallis, Pakoputken pönttö clio 105ekee, motonet 49,90, Viro 28
      Aika kova haitari näissä, kaikki samaa tarvike kuraa

    • Anonyymi

      Joka ostaa autojen osia, tai öljyt ja suodattimet niin suosittelen katsomaan isot verkkokaupat. On tehty hyvin ja kuvilla.

      Säästät rahaa paljon verrattuna motonettiin ja merkit ja kuvat.

    • Anonyymi

      Eihän Biltemassa ole kuin joihinkin harvoihin merkkeihin. Motonetissa alkuperäisiä vastaavia ja halvempia. Halvat ei ole missään kovinkaan laadukkaita, etenkään alustan osia tuskin kannattaa ostaa. Halpa ylätukivarsi kesti muualta ostettuna vain vuoden, alkuperäistä vastaava kestänyt monta vuotta.

      • Anonyymi

        Kallis tuo motonetti on laatuosissa ja tarvikeosia saa monesti pienemmistä varaosaliikkeistä edullisemmin , motonetin " tarjoukset" aika naurettavia , ja samat tuotteet vain pyörivät tarjouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallis tuo motonetti on laatuosissa ja tarvikeosia saa monesti pienemmistä varaosaliikkeistä edullisemmin , motonetin " tarjoukset" aika naurettavia , ja samat tuotteet vain pyörivät tarjouksessa.

        Aina ei vaan kannata ostaa halvinta.


    • Anonyymi

      Ostin pyörijän sieltä muttei sopinut

    • Anonyymi

      Itse tilaan virosta..sieltä voi valita hyvän ja huonon välitä....ostaa halpaa tai kalliimpaa...paremmat vaihtoehdot..

    • Anonyymi

      Kiinasta postitse plaatua.

      • Anonyymi

        Tulleineen tuplahinta kuin marmoritiskillä. Ja joka toinen tilaus jää tulematta, hinta kyllä veloitetaan. Rahat takaisin -takuukin on huijausta.
        En tilaa enää Kiinasta mitään!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe