Anteeksi tyhmyyteni. Olen aivan noviisi tässä nettideittailussa. Mutta:
Jos löydän netistä jonkun mielenkiintoisen profiilin, niin mitä ihmettä pitäisi kirjoittaa aloitusviestiin? En tajua. Pitäisikö vain kehua toisen ulkonäköä, pitäisikö kysellä jotain vai mitä ihmettä...?
Missä vaiheessa voi ehdottaa tapaamista?
Kuinka pitkiä viestejä te muut lähettelette toisillenne ja millaisista asioista kirjoitatte?
mitähän siihen viestiin...?
12
220
Vastaukset
Hei
Kannattaa kirjoittaa heti alkuunsa niin kuin mieleen tulee. Tulkoot sitten pitkä tai lyhyt viesti niin vastapuoli vastaa jos vastaa. Tapaamistakin kannattaa ehdottaa silloin kun on itse siihen valmis, jos vastapuoli "hyppää" sen ehdotuksen yli niin jatkat viestittelyä tai sitten jatkat seuraavaan. Itse lähettelin alkuun pitkiä viestejä mutta nykyisin sellaisia lyhyitä riippuen tietenkin toisen profiilista, jos sen tekemiseen on nähty vaivaa niin kirjoitan pidemmän viestin ja jos kuvauksessa on vaan :) tai hei niin kysyn vaan että kertoisitko itsestäsi jotain? tai muuta vastaavaa. Tärkein pointti on se että ei kannata jäädä yhteen ihmiseen roikkumaan jos olet monta kertaa ehdottanut tapaamista ja hän on aina sivuuttanut kysymyksesi niin häntä ei selvästikkään kiinnosta tavata ja jos taas tulee sellainen ihminen vastaan kenen kanssa viestit vaan pidentyy ja pidentyy niin siitä kannattaa pitää kiinni, koska silloin olet oikean ihmisen kanssa tekemisissä;)Niin ja lisäksi tähän että kun pidät viestit asiallisina niin todennäköisesti saat myös vastauksen ja parisuhteen löytäminenkään tuolta ei ole mahdotonta vaikka välillä tuntuu että on. Sen oikean voi sieltä löytää;)
- haistakoot vitun
No se näkyy olevan yks vitun hailee mitä niille kirjoittaa. Ei auta vaikka kirjoittaa hauskasti ja omaperäisesti. Nämä puhumattomat, epäsosiaaliset eukot eivät hallitse alkeellisimpiakaan vuorovaikutustaitoja.
- Tiditada
Kumma juttu ;)
- annastiina no annany
Ei nettitreffeillä liiku kuin aivottomia itseriittoisia kirppusäkkejä, naisia, Heillä on suuret luulot itsestään mutta siihen se sitten jääkin. Riippa tissejä tuhvero haisee hapansillille kun sitä ei raski pestä. Pahinta on kuitenkin kaljamahan röllykkä, yäk.
- peloton.
Aoittaja varmaan on nainen. Eiole ihmekun naiset ei osaa mitään kirjoittaa. Tulee usein sellasia kahden rivin sepustuksia että ei niistä ota selvää edes.
- Tuuli Tuule
Minusta eka vastaaja sanoi aika hyvin. Tärkein on se että olet oma itsesi.
Omasta kokemuksesta voisin sanoa ettei pelkkä "moi" tai "mitä kuuluu" oikein sytytä. Siihen on hyvin vaikea vastata. Eli itse suosin ihan kunnon tekstiä. Se että onko yksi kappale tai pidempi teksti, riippuu täysin sinusta.
Saatan joksus lähestyä runolla tai kertomalla että henkilö vaikuttaa kiinnostavalta ja haluan nyt katsoa kuinnka kauas siivet kantavat.
Fiiliksen mukaan saadan kertoa että etsin pilke silmäkulmassa kumppania - eli tutustumalla selviää löytyy sitä kipinää.
Eräs nainen (joka muuten löisi aviopuolison S24 deitistä) kertoi toisessa ketjussa että apua on jos
- heittää pikku kysymyksiä viestiin niin että toisella on helppo aloittaa vastaaminen
- vastata mahdollisuuksien mukaan nopeasti (minusta päivän sisällä tai sitten kertoa että on esim reissussa ja vastaa heti kun pystyy)
- ei mitään seksiin liittyvää kommenttia tai kysymystä. Nämä tulevat vasta kun sen aika oikeassa elämässä
Tässä omia ajatuksia aiheesta
-minusta on hyvä pyytää treffeille 10 viestin sisällä, mutta todellakin kun itsestä tuntuu hyvältä. Treffeille kun menen pitäisi löytyä puhelin numero, nimi ja kuva.
- olen samaa mieltä siinä että kannattaa jatkaa eteenpäin jos näyttää siltä että jää kirjeenvaihtotasolle. Voi toki jäädä vaihtamaan ajatuksia, mutta en einakaan elättele toiveita suuresta rakkaudesta
Yksi tapa karsia sellaiset "epävarmat / epämääräiset" pois on
- ekassa viestissä en anna omaa numeroa enkä halua heti soittaa... muutaman viestin perusteella näkee kohtaako millä tasolla - kyllä SE oikea odottaa muutaman viestin verran, kun oikeasti kiinnostaa
- toivotan hyvää jatkoa jos: pyydetään treffeille muttei halua lähettää privaatisti kuvaa tai halua kertoa nimeä tai ei esim viikon sisällä ei halua laittaa privaatisti kuvaa -> minusta tämä osiottaa ettei vielä ole valmis sitoutumaan tai oikeasti tutustumaan
Minusta on hyvä olla itse avoin, positiivinen ja oma itsensä. Luottamus ruokkii luottamusta - pitää itse ihan aidosti olla ns auki uudelle suhteelle
. Tärkeä on minusta myös itse miettiä minkälaiseen suhteeseen on ihan oikeasti valmis. Olen valitettavan usein töörmannyt henkilöihin, jotka eivät oikein tiedä mitä haluavat ja etsivät. Huomaa että esim vanhan suhteen surutyö on pahasti kesken.
Olen myös itse pyrkinyt vastaamaan kaikkiin viesteihin. Siitäkin huolimatta että kohtuu usein saan suorastaan ilkeitä ja loukkaavia kommentteja kun sanon ei kiitosMuuten ihan hyviä vinkkejä, mutta tuota runolla lähestymistä en oikein sulata. Siihen jos johonkin nimittäin on aivan hemmetin vaikeata keksiä mitään vastattavaa, jos ei itse mikään runoilijatyyppi satu olemaan.
- leikinlopettanut
Niin, tuntuu olevan yleistä kokeilla kepillä jäätä josko toi vastaisi mulle. Sitten kun vastapuoli ilmaisee kiinnostusta, tullaan epäluuloiseksi tai katumapäälle koko asian suhteen. Epäillään toisen olevan epätoivoinen tyrkky, psyykensairas tai "jotakin vikaa siinä on pakko olla kun kerran ei oo ketään saanu tähänkään mennessä".
Ehkä olen joskus itsekin käyttäytynyt epäkorrektisti, ja saanut miehiltä tympeää kohtelua vastavuoroisesti. Kaunis/komea, ulospäinsuuntautunut ihminen jolla on kaikki asiat hyvin, toki viehättää monia. Itse en taida olla juuri mitään näistä ainakaan kun profiiliin faktat latoo. Valokuvaa en ole koskaan ilmoitukseen pistänytkään, visseistä syistä. Jos kerran profiili herättää mielenkiintosi niin silloinhan siinä on jotain mielenkiintoista, ja mikä sen luontevampi avaus kuin aloittaa siitä, esim.
"Hei, huomasin että sinäkin harrastat matkailua. Missä olet viimeksi käynyt? Entä mikä on suosikkikohteesi? Itse tykkään reppureissaamisesta ja palasin juuri vaellusreissulta Andalusiasta. Käveltiin päivittäin seurueella parinkymmenen kilometrin matkoja ja yövyttiin teltoissa. Sää suosi ja lämpöä riitti.
Olisi kiva vaihtaa kanssasi ajatuksia näistä ja muistakin asioista. Toivottavasti postilaatikkoni kolisee :)"
Käytin matkailua esimerkkinä, koska itselleni se olisi nettideittailussa ollut sellainen harrastus, joka olisi kiinnittänyt huomioni, mutta yhtä hyvin se voi olla vaikka postimerkkeily tai profiilikuvassa oleva lemmikkieläin tai laite.
Nettikeskusteluun kannattaa suhtautua kuten keskusteluun. Käytä kirjakieltä mutta älä ala kirjoittaa omaelämäkertaa vaan vie omalta osaltasi keskustelua eteenpäin aina yksi asia kerrallaan. Ethän baarissakaan, jos joku tulee juttusille, ala kertoa itsestäsi ja luonteestasi ja blabla vaan puhutte jostakin tilanteesta tai asiasta.
Ja mahdollisimman pian treffeille, sitä ennen ei kannata alkaa kuvitella liikoja.- IKugkk
Hyvin sanottu helka :)
Ja aloittajalle, itse en laittaisi tai haluaisi lukea varsinkaan ensimmäisessä viestissä paljoa ulkonäöstä. Jos siinä on muutakin tekstiä niin voi ehkä mainita toisen näyttävän kivalta tai söpöltä, mutta ei ainakaan mitään nuoleskelutekstiä jossa kehutaan toinen maailman kauneimmaksi/komeimmaksi joka vetää polvet veteläksi.
- Aika yksinkertaista
Oletko mies vai nainen?
Jos nainen niin ihan sama mitä kirjoitat, miestä joko kiinnostaa tai ei profiilin perusteella.
Jos taas olet mies niin tässä hyvä kaava:
1. Tervehdys (keksi jotakin omaperäistä)
2. Kerro miksi kiinnostuit naisesta (poimi jotain profiilista, älä ulkonäöstä)
3. Liitä mielellään edellinen kohta siihen mitä yhteistä teillä on
4. Kerro vitsi tai lisää huumoria jollakin tapaa (vältä liikaa hymiöitä)
5. Älä liirumlaruttele vaan pidä asia muutamissa lauseissa
6. Keskity tunteeseen älä asiaan
7. Kysy jotain joka liittyy mielellään hänen profiilitekstiin tai jotain omaperäistä
8. Sano heiheit
Tällä sain vastauksia kuvatonta profiilia kehuttiin hulvattomaksi kunnes yhteys katkesi joskus kesken viestien vaihdon naisen kadotessa vain johonkin tai kuvien vaihtojen jälkeen.
Suoranaisesti sain sen kuvan että naisilla on myös vaikeuksia ellei tiettyjä poikkeuksia lasketa mukaan kiinnostua miehen persoonasta. Kuva, pituus ja status kiinnostavat, muuten on aivan sama kuka siellä niitä viestejä kirjoittaa.
Vain muutama nainen osasi kirjoittaa takaisin taitavasti ja huumorintajuisesti, loput olivat vähän kuin olisi tätinsä kanssa jutellun kivoja säästä. Yritä siinä sitten parastasi...
Itse totesin että ei helmiä sioille. Olin vain liian hyvä nettideitin neideille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2695792Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651909- 1801720
- 1191211
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä131161Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181561057Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71026Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41941RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49921Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288912