Tylyt miehet

Olen tässä viime aikoina yrittänyt tutustua miehiin vähän pontevammin. Eli käytännössä olen ottanut kontaktia ihan vain sanomalla jotain käsillä olevaan tilanteeseen liittyvää, johon olisi mielestäni erittäin helppo jotain vastata jos vain haluaisi. Toisten miesten kohdalla tämä toimii mainiosti, eli juttu lähtee käyntiin ja jatkuu vastavuoroisesti kommentoiden erittäin luontevasti. Mutta toisten miesten kohdalla taas ei hommasta tule kertakaikkisen mitään: mies vain tuijottaa naama norsunv*tulla, ja hyvässä tapauksessa saan kysymyksiini yksitavuisia vastauksia, huonoissa ei kertakaikkiaan mitään reaktiota.

Eihän siinä mitään, en toki kiusaa niitä miehiä jotka eivät minun seurastani välitä ja vielä sen mahdollisimman suurieleisesti ignooraamalla osoittavat. Mutta näin sinkkunaisen näkökulmasta on melko kurjaa että tässä minun otoksessani niistä miehistä joiden kanssa keskustelu sujuu, täydet 100 prosenttia on ollut varattuja. Noista tylyistä miehistä en toki voi parisuhdestatusta tietää, kun ei siitä keskustelusta mitään tule.

Tämän perjantaipurnaukseni pointti oli siis vain se, että turha on miesten valittaa naisten tylyydestä, jos se omakin käytös on tuota luokkaa.

85

1127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin.

Jos mies ei pidä naista kauniina niin se on tyly. Naiset on tylyjä aina vaikka nainen olis rumakin.

• Jotenkin epäilen, että olet mies, jolloin näyttäisit yrittävän todistaa, että miehet ovat noin yleensä ottaen paskiaisia, kun tieten tahtoen pyrkivät lyttäämään juuri niiden heikommassa asemassa olevien naisten itsetunnon kokonaan.

Naisista sen sijaan et taida paljoa tietääkään, jolloin väitteesi heitä koskien on arvoton, ja tietystikin moneen kertaan paikkansapitämättömäksi nähty.

• Luuseriätmi
        stellaria81 kirjoitti:

Jotenkin epäilen, että olet mies, jolloin näyttäisit yrittävän todistaa, että miehet ovat noin yleensä ottaen paskiaisia, kun tieten tahtoen pyrkivät lyttäämään juuri niiden heikommassa asemassa olevien naisten itsetunnon kokonaan.

Naisista sen sijaan et taida paljoa tietääkään, jolloin väitteesi heitä koskien on arvoton, ja tietystikin moneen kertaan paikkansapitämättömäksi nähty.

Kyllä naisetkin lyttäävät niitä heikommassa asemassa olevia miehiä, erityisesti jos ne miehet sattuvat olemaan naiselle tuntemattomia, kuten nyt baareissa.

Se puuttuva pituus vaikuttaa usemmiten olevan naisille yksinään riittävä syy mitätöidä mies.

Palstan ikioma muusikko on tiivistänyt ongelman aika hyvin tähän kappaleeseen:

http://www.mikseri.net/artists/casey-ryback-katkotut-kadet/jain-manletiksi/553848/

• ghghfg

No itse aloitteita saavana miehenä kyllä pyrin olemaan ystävällinen myös ei-kiinnostaviin aloituksiin. Kohtelias, mutten flirtti, koska en halua antaa väärää viestiä. Tylyksi heittäydyn ainoastaan jos muutama kohtelias ja suora torjuminen ei riitä. Näin käy joskus reippaammin humaltuneiden naisten kohdalla, jotka jäävät vonkaamaan tai voivat yrittää esim. suudella väkisin. Stellaria81 ei nyt kuulosta sellaiselta naiselta :D

• mies 86

Soudetaan yhdessä Hankoon. Mä voin olla sun Jacques Cousteau.

• Luuseriätmi

Joo, mutta kaksi pohdittavaa asiaa:

1) Kumpi olikaan ensin tyly: miehet naisille, vaiko sittenkin päinvastoin?

2) Ne tylyt miehet tuskin ovat niitä samoja miehiä jotka naisten tylyydestä valittavat, tai jos ovatkin, niin see above.

Niin tai näin, ainoa miten tuohon voi oikeastaan vaikuttaa, on ettei ole itse tyly, ja koettaa kavereiden tylytystä nähdessään johdatella heitä siihen, että ehkä pakit voisi antaa vähän ystävällisemminkin.

• Minä en ole tuollaisella julman ignooraavalla tavalla tyly kenellekään, paitsi ehkä jollekin erittäin häiritsevästi kimpussa roikkuvalle känniääliölle. En syty seksuaalisesti kääpiöistä tai kehitysvammaisista, mutta keskustelen heidän kanssaan siitä huolimatta heitä arvostavasti ja ihmismäisesti kohdellen.

Se, kumpi sukupuoli tylyilyn on aloittanut, voikin olla aika vaikea nakki selvitettäväksi.

Nuo ovat kyllä hyviä keinoja taistella tätä vallitsevaa tylyysbuumia vastaan, mutta mietin vain, että mahtaako mitään näkyvää tulosta minun elinaikanani ehtiä syntymään. :(

• Luuseriätmi
        stellaria81 kirjoitti:

Minä en ole tuollaisella julman ignooraavalla tavalla tyly kenellekään, paitsi ehkä jollekin erittäin häiritsevästi kimpussa roikkuvalle känniääliölle. En syty seksuaalisesti kääpiöistä tai kehitysvammaisista, mutta keskustelen heidän kanssaan siitä huolimatta heitä arvostavasti ja ihmismäisesti kohdellen.

Se, kumpi sukupuoli tylyilyn on aloittanut, voikin olla aika vaikea nakki selvitettäväksi.

Nuo ovat kyllä hyviä keinoja taistella tätä vallitsevaa tylyysbuumia vastaan, mutta mietin vain, että mahtaako mitään näkyvää tulosta minun elinaikanani ehtiä syntymään. :(

Ensimmäiseen kappaleeseesi: katso edellisen kommenttini kohta 2. Lause pätee myös, vaikka siiinä "mies" ja "nainen" vaihtaisivat paikkaa.

Toiseen kappaleeseen: uskoakseni miehet ovat iskeneet naisia pidempään kun naiset miehiä, ainakin noin yleisesti ottaen.

Ja jos nyt saat yhdenkin tylyttäjän muuttamaan käytöstään, niin mission f.ucking accomplished.

• multitool

Ehkäpä ne harvasanaiset versiot ovat vain ns. vanhanaikaista kaliiperia. Lakonisia,
      käytännön asioihin lyhyesti kantaa ottavia. Heistä on turha yrittää pihdeilläkään nyhtää "joutavuuksia". Tällaista nyt vain tuli ensitöikseen mieleeni, kun olen omalla kohdallani jokseenkin samanlainen. Seurassani turhautuu. Olen sen huomannut.

• Voi tietysti olla, etten ole keskustelunavauksessani onnistunut keksimään mitään mihin miestä huvittaisi vastata. Mietin vain, että onko se ihmisten turhauttaminen tuollaisille miehille sitten jotenkin nautinnollista, kun niin pienellä vaivalla voisi kääntää kelkkansa ja saada aikaan mukavan ja ystävällismielisen keskustelun. Minä en kehtaisi käyttäytyä tuolla tavoin toista ihmistä kohtaan, sillä koen sen äärimmäisen nöyryyttäväksi sen ihmisen kannalta, joka vain saa sitä vastausta siinä tyhmän näköisenä turhaan odotella.

• Luuseriätmi
        stellaria81 kirjoitti:

Voi tietysti olla, etten ole keskustelunavauksessani onnistunut keksimään mitään mihin miestä huvittaisi vastata. Mietin vain, että onko se ihmisten turhauttaminen tuollaisille miehille sitten jotenkin nautinnollista, kun niin pienellä vaivalla voisi kääntää kelkkansa ja saada aikaan mukavan ja ystävällismielisen keskustelun. Minä en kehtaisi käyttäytyä tuolla tavoin toista ihmistä kohtaan, sillä koen sen äärimmäisen nöyryyttäväksi sen ihmisen kannalta, joka vain saa sitä vastausta siinä tyhmän näköisenä turhaan odotella.

Useimmat miehet ovat enemmän tai vähemmän assburgereita eivätkä ymmärrä taikka osaa smalltalkia lainkaan.

• Kіs-kіsu
        stellaria81 kirjoitti:

Voi tietysti olla, etten ole keskustelunavauksessani onnistunut keksimään mitään mihin miestä huvittaisi vastata. Mietin vain, että onko se ihmisten turhauttaminen tuollaisille miehille sitten jotenkin nautinnollista, kun niin pienellä vaivalla voisi kääntää kelkkansa ja saada aikaan mukavan ja ystävällismielisen keskustelun. Minä en kehtaisi käyttäytyä tuolla tavoin toista ihmistä kohtaan, sillä koen sen äärimmäisen nöyryyttäväksi sen ihmisen kannalta, joka vain saa sitä vastausta siinä tyhmän näköisenä turhaan odotella.

No noita perässävedettäviä on molemmissa sukupuolissa. Jotkut ihmiset on biologialtaan jähmeitä, kerta kaikkiaan flegmaattisia. Niistä ei irtoa mitään, ihan varmasti kärsivät ummetuksestakin.

• multitool
        stellaria81 kirjoitti:

Jos ihminen on sisäänpäinkääntynyt luonne, niin ei hänelle edes tulisi mieleenkään
        "turhauttaa" toista tai ketään muutakaan ylipäätään. Enkä tiedä, että mitä "nautintoa"
        sellaisesta muutenkaan saisi.
        Siinähän se onkin, kun kaksi vierasta ihmistä kohtaavat, eikä sitten kumpikaan sillä
        sekunnilla osaa lukea toista, ja se mahdollisesti introvertti ei edes hoxaa lukea toista,
        kun ei tule mieleen, ja toinen ottaa sen-tuntematta toista-itseensä. Myöhemmin sitten siivooja saa kerätä siltä paikalta kottikärryllisen tulkintavirheitä.

• atm.

no kyllä jos sata tavis naista menee yrittää juttelee miehille niin ehkä 5 saa pakit. Jos sata tavis miestä menee juttelee naisille niin 98 saa pakit

• Saisko vielä lähdeviitteen tähän?

• Luuseriätmi
        stellaria81 kirjoitti:

Saisko vielä lähdeviitteen tähän?

En tiedä onko sellaista oikeasti tutkittu. Jos tutkittaisiin, voisin kyllä osallistua siihen. Mutta pahus, kun en ole tavismies vaan ätmi.

• Mykkä todistaja

No sellaista tilannetta ei ole, että kaikki miehet olisivat juttelutuulella tai ylipäätään mukavia. Ja sitten on jopa että nainen kiinnostuu helpommin sellaisesta miehestä, joka on taipuvainen tylyttämään naista.

Ehkä se naisten tylyys on kuitenkin eri asia, kun miehellä ehkä vakavat mielessä, sinulla taas lienee ollut mielessä kevyt jutustelu.

• "sinulla taas lienee ollut mielessä kevyt jutustelu. "

No juu, siis en minä todellakaan millään flirttailueleillä sitä jutusteluani yrittänytkään höystää, vaan ihan vain semmoisella viattomalla uusiin ihmisiin tutustumismielellä ainakin yritin olla, vaikka ne miehet olivat kyllä toki sen tasoisia, että kelpaisivat minulle vallan hyvin enempäänkin kuin vain kavereiksi. En ymmärrä, että minkä takia se tutustumisyrityskin pitää tylyydellä torpata heti alkuunsa. Ja miksi ne varatut miehet kuitenkin olivat ystävällisiä, ja halukkaita tutustumaan?

• Mykkä todistaja
        stellaria81 kirjoitti:

"sinulla taas lienee ollut mielessä kevyt jutustelu. "

No juu, siis en minä todellakaan millään flirttailueleillä sitä jutusteluani yrittänytkään höystää, vaan ihan vain semmoisella viattomalla uusiin ihmisiin tutustumismielellä ainakin yritin olla, vaikka ne miehet olivat kyllä toki sen tasoisia, että kelpaisivat minulle vallan hyvin enempäänkin kuin vain kavereiksi. En ymmärrä, että minkä takia se tutustumisyrityskin pitää tylyydellä torpata heti alkuunsa. Ja miksi ne varatut miehet kuitenkin olivat ystävällisiä, ja halukkaita tutustumaan?

Oletpa melkein vastannut itse itsellesi. Varattu mies on kelvannut jollekin naiselle, niinpä hänellä on itseluottamusta ja hänen on helppo olla luonteva ja ystävällinen toisellekin naiselle. Toinen on sinun tilanne. Loppumattomien pakkien jono on saattanut kuohita ja viedä karvat niin, että ei siinä ensimmäiseksi ajattele myönteisesti kun joku nainen lähestyy. Ja joudut tyrmätyksi ilman varsinaista omaa syytäsi.

Entä jos vähän katselit ja tunnustelisit miehen fiilistä ennenkuin menet rennon rempeästi juttelemaan. Sinä olet ehkä sosiaalisissa tilanteissa kuin delfiini vedessä, mutta miehellä saattaa olla menneisyyden painolastia ja arpia ihossa enemmän kuin tatuointeja alfa-uroksella.

• 1231231312312312

Ne vaan pelkää sua. Siksi ovat tylyjä.

• No mä en ole koskaan kohdannut tylyä miestä. Aina on olleet tosi kohteliaita ja jääneet edes hetkeksi juttelemaan vaikka olisivat olleet varattujakin. Osa niistä varatuistakin tyrkyttää numeroaan "just-in-case"...

• Luuseriätmi

Kaikki miehethän pimppaloorasta tykkäävät. Paitsi homot. Mutta he osaavat olla muuten kohteliaita.

• 18+4
    • Kympin Nainen

Täytyy sanoa, että oman kokemuksen mukaan miehet on tosi kohteliaita - en ole muistaakseni yhteenkään tylyyn mieheen törmännyt, mutta jäätymisiin kyllä ja jäätyminenhän voi vaikuttaa/näyttäytyä tylyn oloiselta. Voiko siitä olla kyse?

Tai sitten jos lähestyt jotain adoniksia? Ts. mies on syystä tai toisesta ihmeissään että "miks toi juttelee mulle?"

• Luuseriätmi

Mitä muuta kympin nainen voisi odottaakaan kuin kohteliaita miehiä?

Toisin on niillä raukkaparoilla kutosen-seiskan naisilla.

• "kakksosnelonen"
        Luuseriätmi kirjoitti:

Sitten kun numerot on riittävän alhaalla, niin kohteliaita miehiä riittää taas yllin kyllin ;-)

• Luuseriätmi
        "kakksosnelonen" kirjoitti:

Sitten kun numerot on riittävän alhaalla, niin kohteliaita miehiä riittää taas yllin kyllin ;-)

Ehkä sitten miehiltäkin löytyy jotain empatiaa heikko-osaisimpia kohtaan... tai sitten ei. Riippuu kait siitä mitä kukin kutosta alemmaksi rankkaa. Palstan yleisesti hyväksyttyjä kriteerejä käyttäen kaikki "siiderivalaat" ovat nelosta tai viitosta, ja tuskinpa heitä kohtaan ollaan kohteliaita.

• "JEP jep"
        Luuseriätmi kirjoitti:

Ehkä sitten miehiltäkin löytyy jotain empatiaa heikko-osaisimpia kohtaan... tai sitten ei. Riippuu kait siitä mitä kukin kutosta alemmaksi rankkaa. Palstan yleisesti hyväksyttyjä kriteerejä käyttäen kaikki "siiderivalaat" ovat nelosta tai viitosta, ja tuskinpa heitä kohtaan ollaan kohteliaita.

Hyvät illan jatkot :)

• Kympin Nainen
        Luuseriätmi kirjoitti:

No itse asiassa olen saanut kyllä tylytystä osakseni, mutta ne ovat olleet tilanteissa, joissa mies on aloittanut juttelun. Esim. kun olen antanut pakit - kohteliaasti huom - niin mies on saattanut sadatella minua ylimieliseksi nartuksi. Ja näin siis esim. kerran kun sanoin olevani varattu (huono syy pakeille?).

Toinen tylytyksen kategoria johon törmää melko usein on erilaiset peluritaktiikat kuten negaaminen, esim. yhden miehen avausrepla oli jotakuinkin "noin hyvännäköisen naisen täytyy olla ihan tyhjäpää." Kaikenlaisiin sitä siis törmää ja kyllä miehet osaa olla törkeitä (esim. käyvät hanuriin käsiksi baaritiskillä) - mutta aina kun olen itse aloittanut keskustelun, niin miehet ovat olleet kohteliaita. Jäätyjä saattaa tosiaan töksäyttää jotain tai mennä mykäksi, mutta sen erottaa kyllä tylyydestä, ainakin tässä iässä.

• tylymies
        Luuseriätmi kirjoitti:

Päinvastoin. Mitä rumempi / vähemmän kiinnostava nainen, sen helpompi jutella mukavia ja jopa flirttailla, vaikka ei heille tule flirttailtua, koska sehän olisi kiusaa.
        Kauniin naisen perään ei ehkä uskaltaisi juosta edes palauttamaan tiputtamaansa hanskaa, kun siitä ihmiset kuitenkin ajattelisivat, että siinä taas yksinäinen mies pillua vonkaa. Mikä tietenkin olisi tottakin. Tai ainakin mielessä se olisi, vaikkei vongata osaisikaan muuten kuin "öö, tässä tää rukkanen". Ei-kiinnostavalle naiselle taas tietenkin palauttaisi rukkasen ja väläyttäisi päälle komeimman pepsodenttinsa. Koska niin vaan kuuluu tehdä.

• tylymies
        tylymies kirjoitti:

Päinvastoin. Mitä rumempi / vähemmän kiinnostava nainen, sen helpompi jutella mukavia ja jopa flirttailla, vaikka ei heille tule flirttailtua, koska sehän olisi kiusaa.
        Kauniin naisen perään ei ehkä uskaltaisi juosta edes palauttamaan tiputtamaansa hanskaa, kun siitä ihmiset kuitenkin ajattelisivat, että siinä taas yksinäinen mies pillua vonkaa. Mikä tietenkin olisi tottakin. Tai ainakin mielessä se olisi, vaikkei vongata osaisikaan muuten kuin "öö, tässä tää rukkanen". Ei-kiinnostavalle naiselle taas tietenkin palauttaisi rukkasen ja väläyttäisi päälle komeimman pepsodenttinsa. Koska niin vaan kuuluu tehdä.

Siis "siinä mielessä, että pillu se mielessä olisi". Ellei jopa kaikki muukin pillun ympärille kietoutuva, kuten yhteiset eläkepäivät kiikkustuolissa lastenlasten ympäröiminä.

• neiti ruiskukka

Mä oon pari kertaa törmänny katoamistempun tehneisiin miehiin siis netissä tutustuessa. Ovat vaan hävinneet savuna ilmaan mitään selittelemättä. Sellaisia joihin on tutustunut jo vähän paremmin netissä, vaihdettu kuvia ja suunniteltu tapaamista.. niin puff. häviävät vaan jonnekin, mitään selittämättä. Sitten itse on vielä laittanut jotain noloa "ootkohan saanu mun viestiä" vielä perään. Musta tuo on vaan niin tylyä ja tökeröä. No tais sinne mennä jotain valistusta käytöstavoista viestiäkin perään :) Mutta aika pelkurimaista jos ei uskalla kertoa, ettei vaan kiinnosta varsinkin kun on eka antanut ymmärtää jotain ihan muuta.

• kyl me tiietään nää

No ovat tietty valhdelleet kaikenlaista ja laittaneet 10 vuotta vanhan kuvan jos edes oman. Sitten ei kantti riitä tapaamiseen jossa valheet tulisivat heti ilmi.

• neiti ruiskukka
        kyl me tiietään nää kirjoitti:

No ovat tietty valhdelleet kaikenlaista ja laittaneet 10 vuotta vanhan kuvan jos edes oman. Sitten ei kantti riitä tapaamiseen jossa valheet tulisivat heti ilmi.

En usko et kyse oli tuosta noissa mun tapauksissa. Toisen miehen kohdalla mulla oli sen irc-gallerian (jos joku tämän aikakauden vielä muistaa) nikki tiedossa. Välimatka oli vähän pidempi, siksi viestiteltiin kauemmin eikä pystytty näkemään heti. Mutta ilmeisesti oli sitten tavannut jonkun tytön lähempää (tämän sain tietää kiertoteitä myöhemmin) eikä kokenut tarpeelliseksi kertoa siitä mulle ollenkaan.

• 10+14

Kyllä mua on joskus yrittänyt jotkut naiset moikata ja en ole aina edes moikannut takaisin. Se nyt vaan on niin, jos olen tuolla jossain liikenteessä omissa ajatuksissani ja yhtäkkiä sitten joku tuntematon moikkaa, niin kyllä se siinä ohimennen menee ohi myös sekin yritys.

Esim joskus olin käyttämässä koiraa ulkona ja ohimennen tuli joku nainen koiraa ulkoiluttamassa vastaan ja moikkas, käveltiin vaan toistemme ohi enkä edes vastannut, kysymys ei ollut siitä että oisin halunnut olla mitenkään tyly edes, se tilanne vaan tuli niin yllättäen etten sitten osannut siihen tarttua kiinni mitenkään. Tässä sulle ehkä onkin hyvä vinkki, jos lähestyt miehiä niin elä lähesty sellaisissa ohimenevissä tilanteissa, jossa mies on poistumassa näköpiiristä melkein samantien ellet olisi pysäyttämässä häntä, vaan lähesty mielummin jotain miestä joka vaikkapa istuskelee penkillä, tai ei ole mihinkään siitä menossa ihan heti.

• Totuus.

Ihan oikein naisille. Naiset vittuilee miehille paljon enemmän.

• Ikisinkku M

Pistin plussan kun olet sentään yrittänyt mutta joo'o, se voi olla niinkin että varatut osaa luontevammin alkaa juttelemaan kun heillä ei ainakaaan pitäisi olla siinä mitään seksuaalissävyistä viritystä kun taas sinkkumiehellä jos ykskaks hyökkää viehättävä nainen puhumaan saattaa se vetäistä sen verran lukkoon ettei äkkiseltään osaa muita kuin niitä töksähteleviä yksitavuisia vastauksia jotka voi tuntua tylyiltä vaikkei sellaisiksi ole tarkoitettu. Ainkin nin itse näkisin että ihmiset joista en ole kiinnostunut ovat helppoja juttukavereita mutta jos kiinnostava nainen ykskaks yllättää niin vähän vaikea siinä on olla jos sydän ottaa ylimääräistä kierrosta ja pitäisi jotain rennon kepeää keksiä, no nykyään kyllä jo keksinkin paremmin mutta kaksikymppisenä ne oli vaikeita tilanteita.

• -----------

Ne vaan jäätyy. Been there, done that. Suomessa ei voi jutella luontevasti vastakkaisen sukupuolen kanssa äkillisessä tilanteessa, jos ei seurustele. Suomessa on aina oletus jostain enemmästä kuin pelkästä juttutuokiosta.

• ätmi

Naiset haluaa aina vaan niitä ulospäinsuuntautuneita ADHD-lörpöttelijöitä. :-/

• ATM-aisurille jämät

Turha näitä aisureita on syyttää katkeruudesta tai vihaisuudesta jos olet parhaat päiväsi vietänyt kyrpä-karusellissa. Ja nyt tarvittaisiin se vanhojen mällien nuolija.

Syytä vain itseäsi.

• tylymies

Tylyjä ihmisiä riittää. Ei välttämättä liity mitenkään sukupuoleen tai kiinnostukseen. Myös ujous voi vaikuttaa tylyydeltä.
      Mutta hyvinhän sinulla menee, kun pystyt kontaktoimaan sujuvasti. Kyllä sieltä vielä sinkkumieskin kohdalle osuu.

• No joo, kyllä minulla on vähäsen syytä uskoa, että useimmissa tapauksissa kyse olisi tuosta jäätymisestä, sillä en minä nyt kovin paljon omaa tasoani ylempänä olevia miehiä käsittääkseni havittele, vaan semmoisia joilla on paljon yhteistä minun kanssani, ja joiden tyyppiset ovat joskus aiemminkin ihastuneet minuun.

Ehkä minulla on taipumusta niputtaa tylyys ja jäätyminen vähän samaan kategoriaan siitä syystä, että lopputulos on molemmissa tapauksissa sama, eli tutustuminen on mahdotonta. Jos mies ignooraa keskustelunavaukseni, niin ei siinä oikein ole muuta mahdollisuutta kuin jättää hänet rauhaan, vaikka arvelisikin syyksi jäätymisen pikemmin kuin vastenmielisyyden yhdistyneenä huonoihin käytöstapoihin. Olisi ilkeä jos jäisin siihen vielä grillaamaan ihan p*skat housuissa olevaa miesparkaa, kun tämä selvästikin haluaa vain tilanteesta pois.

Jos mies ei millään tavoin osoita että voisi sittenkin suvaita seuraani, niin kyllähän se tutustumistilaisuus taitaa olla iäksi menetetty. Juuri tämän takia en aloitteen teosta pidäkään, kun jokainen ryssitty tutustumisyritys vähentää niiden mahdollisten kumppaneiden jo muutenkin rajallista määrää.

• Kympin Nainen

Jaa, minusta tylyyttä ja jäätymistä nimenomaan ei kannata niputtaa, koska mies jäätyy yleensä vain jos on naisesta kiinnostunut. Eli silloin naisen pitäisi ehkä osata jäätymistä sietää (ja jäätynyttä miestä "käsitellä"), vaikkei se välttämättä helppoa olekaan. Jäätynyt mies saattaa näyttää siltä, että haluaisi tilanteesta pois, koska häntä nolottaa oma jäätyminen niin syvästi ja hän haluaisi vajota maan alle. Silloin kannattaa antaa tilanteen rauhoittua eikä tosiaan siinä tilanteessa miestä enempää grillata.

Mutta jos tapaat ko. miestä uudelleen, katso varovaisesti miten hän reagoi - katsooko esim. sinua varovasti kun luulee, ettet näe. Jos tekee näin, mies luultavasti on kiinnostunut ja sadattelee mielessään aiempaa burgeroimaansa tilannetta. Silloin nainen voi - jos itseluottamus ja rohkeus riittää - yrittää uudelleen. Saatuaan harkinta-aikaa jäätyneen miehen reaktio ja vastaus naiselle toisella kerralla voi olla ihan erilainen kuin ensimmäisellä. Eli jäätyminen ei mielestäni tosiaankaan ole välttämättä sama kuin ”iäksi menetetty”. Mutta on totta, että se vaatii naiselta jo aika paljon. Jäätynythän kyllä - toisin kuin tyly - suvaitsisi seuraasi enemmän kuin mielellään, mutta sössii tilanteen jäätymisellään - ei siis siksi että pitäisi seuraasi vastenmielisenä.

• Hienoja ajatuksia
        Kympin Nainen kirjoitti:

Jaa, minusta tylyyttä ja jäätymistä nimenomaan ei kannata niputtaa, koska mies jäätyy yleensä vain jos on naisesta kiinnostunut. Eli silloin naisen pitäisi ehkä osata jäätymistä sietää (ja jäätynyttä miestä "käsitellä"), vaikkei se välttämättä helppoa olekaan. Jäätynyt mies saattaa näyttää siltä, että haluaisi tilanteesta pois, koska häntä nolottaa oma jäätyminen niin syvästi ja hän haluaisi vajota maan alle. Silloin kannattaa antaa tilanteen rauhoittua eikä tosiaan siinä tilanteessa miestä enempää grillata.

Mutta jos tapaat ko. miestä uudelleen, katso varovaisesti miten hän reagoi - katsooko esim. sinua varovasti kun luulee, ettet näe. Jos tekee näin, mies luultavasti on kiinnostunut ja sadattelee mielessään aiempaa burgeroimaansa tilannetta. Silloin nainen voi - jos itseluottamus ja rohkeus riittää - yrittää uudelleen. Saatuaan harkinta-aikaa jäätyneen miehen reaktio ja vastaus naiselle toisella kerralla voi olla ihan erilainen kuin ensimmäisellä. Eli jäätyminen ei mielestäni tosiaankaan ole välttämättä sama kuin ”iäksi menetetty”. Mutta on totta, että se vaatii naiselta jo aika paljon. Jäätynythän kyllä - toisin kuin tyly - suvaitsisi seuraasi enemmän kuin mielellään, mutta sössii tilanteen jäätymisellään - ei siis siksi että pitäisi seuraasi vastenmielisenä.

Kympin naiselta kyllä. Tuli vaan mieleen, että eikö naisen puolelta mielenkiinto mieheen helposti laimene tuollaisen edessä, koska miehen reaktio kertoo kuitenkin jotakin miehen ainakin sen hetkisestä tunnetilasta. Nainen joutuu luovimaan, ottamaan tilanteen tyylikkäästi haltuun ja johdattelemaan miestä selvemmille vesille, ikäänkuin ottamaan miehen roolin ja toimimaan tavallaan tilapäisenä terapeuttina.
        Se taas on vastoin sitä, mitä nainen noin keskimäärin ja yleensä miehen käyttäytymiseltä odottaa: varmuutta, ryhdikkyyttä, uskottavuutta, turvallisuuden tuntua

Ko.tapauksessa naisen olisi hyväksyttävä se, että mies ei olisi valmis heti tasavertaiseen kumppanuuteen, vaan vaatisi totuttautumisaikaa. Tarkoittaa myös sitä, ettei mies takertuisi naiseen mustasukkaisen oloisesti, vaan molemmilla olisi normaali omakin tila ja vapaus. Eli tähän tottuminen voi vaatia 'jäätyjä'mieheltä aikaa.

• ei ole aina helppoa
        Kympin Nainen kirjoitti:

Tämä on sitten niin totta, ainakin omalla kohdallani.

Olen melko komeaksi kehuttu ja aika flirtti, mukava seuramies sopivana päivänä. Kiinnostuneita on välillä vaivaksi asti... aika harva kuitenkaan ylittää kriittistä kiinnostuksen kynnystä omalta puolelta, mutta silloin kun se tapahtuu saatan jäätyä todella pahasti.

Vaikka olen välillä jäätävän itsevarma, niin päivissä on eroja ja sisäisiä epävarmuuksia löytyy. Ne nousevat pintaan heti kun törmään naiseen, joka räjäyttää perhospurkin auki vatsassani, etenkin jos on "huono päivä".

Helpompaa toki on jos nainen aloittaa keskustelun, mutta ei se aina ole auttanut. Saatan mennä ihan sanattomaksi ja kun päähän ei tule mitään muuta kuin "kiva ilma tänään" tyyppisiä juttuja, koen itseni täysin urpoksi kun en tunne olevani oma itseni. Tämä saattaa johtaa siihen, että vetäydyn kuoreeni kiroamaan itseäni ja voin vaikuttaa hyvin epäkiinnostuneelta, jopa torjuvalta vaivaantuneella tavalla.

Siinä tilanteessa toivoisi naisen käyttäytyvän hyväksyvästi ja avaamalla keskustelua hieman lisää, jotta itse pääsee takaisin maan pinnalle.

• 20+3

Ei miehet ole tottuneet että kukaan nainen lähestyisi, varsinkaan elleivät ole juuri komeita miehiä. Varmasti itsekin jäätyisin, jos ihan yllättäen tulisit jossain ruokaostoksilla vastaan.

• ei ole aina helppoa kirjoitti:

Olen melko komeaksi kehuttu ja aika flirtti, mukava seuramies sopivana päivänä. Kiinnostuneita on välillä vaivaksi asti... aika harva kuitenkaan ylittää kriittistä kiinnostuksen kynnystä omalta puolelta, mutta silloin kun se tapahtuu saatan jäätyä todella pahasti.

Vaikka olen välillä jäätävän itsevarma, niin päivissä on eroja ja sisäisiä epävarmuuksia löytyy. Ne nousevat pintaan heti kun törmään naiseen, joka räjäyttää perhospurkin auki vatsassani, etenkin jos on "huono päivä".

Helpompaa toki on jos nainen aloittaa keskustelun, mutta ei se aina ole auttanut. Saatan mennä ihan sanattomaksi ja kun päähän ei tule mitään muuta kuin "kiva ilma tänään" tyyppisiä juttuja, koen itseni täysin urpoksi kun en tunne olevani oma itseni. Tämä saattaa johtaa siihen, että vetäydyn kuoreeni kiroamaan itseäni ja voin vaikuttaa hyvin epäkiinnostuneelta, jopa torjuvalta vaivaantuneella tavalla.

Siinä tilanteessa toivoisi naisen käyttäytyvän hyväksyvästi ja avaamalla keskustelua hieman lisää, jotta itse pääsee takaisin maan pinnalle.

So true!
        Mulla ihan sama homma!
        Teen itse aloitteita miehille, juttelen koska vaan, missä vaan ja mistä vaan. Olen pitänyt luentoja isoissa auditorioissa sadoille ihmisille. Olen seurallinen, avoin ja puhelias. Miehetkin lähestyy paljon paljon.

Mutta minäkin jäädyn, kun kohdalle osuu yllättäen polvet notkauttava mies. En saa sanaa suusta, alan punastella, en uskalla edes katsoa miestä, haluan äkkiä pois tilanteesta... just kun pitäis skarpata, niin enkös mä mene ihan solmuun! Mitä fiddua!?
        Ja useimmiten peli on sitten menetetty, koska mies luulee, etten ole kiinnostunut.
        Kukaan meistä ei ole niin hyvä kehonkielen tulkki, että kannattaisi luottaa pelkästään siihen mitä näkee. Monikaan ei oikeasti erota jäätymistä tylyydestä.

• ei ole aina helppoa
        pimppaloora kirjoitti:

So true!
        Mulla ihan sama homma!
        Teen itse aloitteita miehille, juttelen koska vaan, missä vaan ja mistä vaan. Olen pitänyt luentoja isoissa auditorioissa sadoille ihmisille. Olen seurallinen, avoin ja puhelias. Miehetkin lähestyy paljon paljon.

Mutta minäkin jäädyn, kun kohdalle osuu yllättäen polvet notkauttava mies. En saa sanaa suusta, alan punastella, en uskalla edes katsoa miestä, haluan äkkiä pois tilanteesta... just kun pitäis skarpata, niin enkös mä mene ihan solmuun! Mitä fiddua!?
        Ja useimmiten peli on sitten menetetty, koska mies luulee, etten ole kiinnostunut.
        Kukaan meistä ei ole niin hyvä kehonkielen tulkki, että kannattaisi luottaa pelkästään siihen mitä näkee. Monikaan ei oikeasti erota jäätymistä tylyydestä.

Joo minäkin olen luennoinut Tampere-taloissa ja messuhalleissa, mutta yksi ihminen voi muuttaa mut sekunnissa autistiksi, jolla kohisee korvissa ja tuntuu et taju karkaa.

Hauska kyllä huomata sama efekti vastapuolella joskus. Keväällä just huoltoaseman myyjä laski kassaa tai jotain ja tullessani tiskille sanoin moi. Oli selvästi ajatuksissaan ja nojaili tiskiin. Ei hän ehtinyt kohottaa katseensa kuin puoliksi, tervehdys jäi puoleenväliin ja hyvä ettei lyönyt kassakoneeseen päätään kun painu puolikippuraan melkein joku olis kopauttanut sitä vatsaan. Punastelun ja repeilyn keskellä sai hoidettua palvelutapahtuman loppuun sanaakaan sanomatta.

• thait on ihania

stellaria81 olet nainen. haet itseäsi parempia se on fakta. kuvittelet itsesi huomattavasti paremmaksi,kuin oletkaan. sinua lyhyemmät ,lihavat, tai ei muuten hyvän näköiset jäävät heti hyllylle. eli noin puolet miehistä. lopuista on puolet varattuja. joten sulle jää 1/4. vähintään puolet heistä ei ole sinusta kinnostuneita. nyt sinulla 1/8. näistä ehkä puolet tykkä sinusta myös ulkoisten avujen lisäksi. 1/16. nyt sinun pitäisi tykätä takaisin eli vaikka kolmasosasta näistä. eli jos käyt noin 50 miestä läpi pitäisi 1 löytyä. no nyt jos ette olekaan seksuaalisesti sopivia alkaa sama alusta. onnea vaan ukon hankintaan.

• Kympin Nainen
        Hienoja ajatuksia kirjoitti:

Kympin naiselta kyllä. Tuli vaan mieleen, että eikö naisen puolelta mielenkiinto mieheen helposti laimene tuollaisen edessä, koska miehen reaktio kertoo kuitenkin jotakin miehen ainakin sen hetkisestä tunnetilasta. Nainen joutuu luovimaan, ottamaan tilanteen tyylikkäästi haltuun ja johdattelemaan miestä selvemmille vesille, ikäänkuin ottamaan miehen roolin ja toimimaan tavallaan tilapäisenä terapeuttina.
        Se taas on vastoin sitä, mitä nainen noin keskimäärin ja yleensä miehen käyttäytymiseltä odottaa: varmuutta, ryhdikkyyttä, uskottavuutta, turvallisuuden tuntua

Ko.tapauksessa naisen olisi hyväksyttävä se, että mies ei olisi valmis heti tasavertaiseen kumppanuuteen, vaan vaatisi totuttautumisaikaa. Tarkoittaa myös sitä, ettei mies takertuisi naiseen mustasukkaisen oloisesti, vaan molemmilla olisi normaali omakin tila ja vapaus. Eli tähän tottuminen voi vaatia 'jäätyjä'mieheltä aikaa.

Tosi mielenkiintoisia mietteitä, en ole ihan varma pysyinkö kärryillä kaikissa ajatuspoluissa, mutta tämmöistä tuli mieleen:

Ensinnäkin, mainitset tuon että nainen joutuisi ottamaan miehen roolin: en välttämättä tässä yhteydessä miettisi niitä keskimääräisiä - saatikka perinteisempiä - sukupuolirooleja, koska jos nainen on ollut jo alun alkaenkin aloitteellinen, niin tilanteen jatko ei mielestäni vaadi varsinaisesti (välttämättä) sen enempää. Ja minusta on puppua (sinä et niin kirjoittanut, mutta täällä on joskus kirjoitettu) että jos nainen on aloitteellinen, niin hän joutuu olemaan sitä aina ja iänkaikkisesti tuossa parisuhteessa. Keskustelunavaushan on vain alkusykäys, joka laittaa mahdollisen suhteen / tutustumisen liikkeelle, ei se sitä suhdetta automaattisesti määritä sen syvemmin.

Toinen juttu, kun mainitset tuosta naisen mielenkiinnon laimenemisesta: se varmastikin riippuu kovin paljon tilanteesta. Toki ensimmäinen ajatus itselläkin on, että miehen pitää olla erityisen mielenkiintoinen, jotta nainen tilannetta luotsaa (ja uskaltaa uuden yrityksen tehdä). Mutta jos oletetaan, tämän avauksen mukaisesti, että kyse on ollut melko ”viattomasta” keskustelunavauksesta, niin silloin mielestäni ei ole syytä naisen kovin pahoin itseensä tilanteesta ottaa - etenkin jos näyttää tosiaan selvältä, että kyse on nimenomaan jäätymisestä. Itse asiassa, jos nainen on jäätymisestä melko varma, niin nainenhan voisi ottaa sen myös kohteliaisuutena. Mutta tietty siihen, että minkälainen fiilis naisella tilanteessa tulee, vaikuttaa moni tekijä: nainen itse (mm. itseluottamus, kyky lukea non-verbaalisia viestejä), mies (kuinka kiinnostava / tärkeä naiselle), tuntevatko he entuudestaan ja myös se tapa miten mies jäätyy. Itsellä on kokemusta hyvinkin erilaisista jäätymisistä. Jos mies / poika on naiselle tärkeä (esim. hyvä kaveri) ja jäätyessään töksäyttää jotain ilkeää tahtomattaan ja nainen / tyttö vasta jälkeenpäin tajuaa että kyseessä oli jäätyminen eikä inho, niin se totta kai sattuu ihan eri tavalla kuin jonkun ventovieraan sanattomaksi meno jossain randomitilanteessa.

Sitten kolmas asia on tuo kun puhut terapeuttina toimimisesta ja tasavertaisesta kumppanuudesta: Minusta se, että mies jäätyy ei ole suoraan merkki siitä, ettei hän kykenisi tasavertaiseen kumppanuuteen tai ettei hän pystyisi olemaan varma, ryhdikäs, uskottava tai turvallinen (hyvin miehekäskin) suhteessa. Jäätyminen kertoo, että näin kävi tässä yhdessä tilanteessa - ja se voi johtua esim. siitä, että mies on ujo tai naisen lähestyminen yllätti miehen niin täysin, että ensimmäinen reaktio on ”inappropriate”. Joku primitiivireaktio (taistele tai pakene –tyyppisesti)? Tästähän kertoo nimenomaan se, että kun mies saa tilanteen jälkeen tahdonalaisen hermostonsa ja tietoisen mielensä taas kontrollin alle, hän miettii päässään ”mitä hittoa sanoin/tein?!”. Ja luultavasti, jos kiinnostus on edelleen molemminpuolista, suhde voi alkujärkytyksen jälkeen jatkua erittäinkin hyvänä ja tasaveroisena, ja mies voi suhteessa olla kaikkia noita mainitsemiasi asioita. Jäätyminen (tai ujous) eivät siis mielestäni ole merkki mistään vakavammasta, vaan mies voi muutoin olla hyvinkin tasapainoinen ja täysipäinen. Jos jäätyminen johtuu jostakin muusta, esim. vakavista sosiaalisista peloista, sitten tilanne on tietysti hieman erilainen - jos naisen pitäisi suhteessakin miestä kovasti kuorestaan houkutella ja ”terapoida”. Mitä vakavammista peloista / ongelmista on kyse, sitä haasteellisemmaksi tilanne muotoutuu, mutta jos nainen on kovin ihastunut / rakastunut (ts. nainen on motivoitunut luovimaan), niin miksei suhde voisi hyvinkin onnistua. Kyllähän hyvin monenlaiset ihmiset suhteissa ovat ja kyse on usein juuri siitä että osapuolet ovat tottuneet toistensa kanssa luovimaan erilaisissa tilanteissa.

• Kympin Nainen
        ei ole aina helppoa kirjoitti:

Kuulostaa tutulta - ja jotta tilanne olisi vieläkin hankalampi, niin naisen voi olla vaikea ymmärtää tuota että miksi mies on yhdessä hetkessä itsevarma supliikki ja toisessa ei - eli ns. mixed signals eikä sitä ole ihan varma että johtuuko se minusta (kiinnostus vs. ei-kiinnostus) vai jostain ihan muusta.

Eksän kanssa tuota tapahtui ja se toi minussa esiin vuoroin epävarman höpöttäjän, eli ryhdyin papattamaan vielä enemmän kaikenmaailman joutavuuksia (koko ajan miettien ”ole nyt jo hiljaa!”) ja sitten toisessa päässä sulkeuduin täysin. No joo, kyllähän siinä sitten varmaan molemmille aika pian alkoi aueta miksi toinen käyttäytyy ihan oudosti :)

• ei ole aina helppoa kirjoitti:

Joo minäkin olen luennoinut Tampere-taloissa ja messuhalleissa, mutta yksi ihminen voi muuttaa mut sekunnissa autistiksi, jolla kohisee korvissa ja tuntuu et taju karkaa.

Hauska kyllä huomata sama efekti vastapuolella joskus. Keväällä just huoltoaseman myyjä laski kassaa tai jotain ja tullessani tiskille sanoin moi. Oli selvästi ajatuksissaan ja nojaili tiskiin. Ei hän ehtinyt kohottaa katseensa kuin puoliksi, tervehdys jäi puoleenväliin ja hyvä ettei lyönyt kassakoneeseen päätään kun painu puolikippuraan melkein joku olis kopauttanut sitä vatsaan. Punastelun ja repeilyn keskellä sai hoidettua palvelutapahtuman loppuun sanaakaan sanomatta.

Eniten ehkä harmittaa sit kun asiaa ei voi enää välttämättä korjatakaan mitenkään, jos se tilanne menee niin nopeasti ohi. Kyllä jälkeenpäin tulee hyviä juttuja mieleen, mut sillä hetkellä mittari nollaantuu eikä mitään järkevää tule mieleen.

Aikalisä olis siinä tilanteessa tarpeen kyllä!
        Pysäyttää tilanne ja kasata itsensä uudelleen.

• Kympin Nainen kirjoitti:

Juu, hyviä ja rohkaisevia neuvoja kieltämättä. Voisihan sitä yrittää kerätä itsetuntoa sen verran, että joskus siihen toiseenkin yritykseen kykenisi.

Mutta ihan vain miehillekin tiedoksi, että jos on tullut torpattua naisen eka lähestymisyritys burgeroimalla, niin ei se ainakaan ymmärtäväisen ja järkevän naisen tapauksessa tarkoita että peli olisi miehenkään puolelta menetetty, vaan aivan hyvin voi vielä tilanteen korjata mikäli kyseiseen naiseen vielä jossain törmää. Ei tosiaan mitään ihmeellisyyksiä tarvitse keksiä, vaan ihan vain tervehtiminen tuo naiselle tunteen, ettei mies ehkä häntä ihan ällönä pidä, ja sen jälkeen hommalla olisi jälleen potentiaalia kehittyä pitemmälle.

• thait on ihania kirjoitti:

stellaria81 olet nainen. haet itseäsi parempia se on fakta. kuvittelet itsesi huomattavasti paremmaksi,kuin oletkaan. sinua lyhyemmät ,lihavat, tai ei muuten hyvän näköiset jäävät heti hyllylle. eli noin puolet miehistä. lopuista on puolet varattuja. joten sulle jää 1/4. vähintään puolet heistä ei ole sinusta kinnostuneita. nyt sinulla 1/8. näistä ehkä puolet tykkä sinusta myös ulkoisten avujen lisäksi. 1/16. nyt sinun pitäisi tykätä takaisin eli vaikka kolmasosasta näistä. eli jos käyt noin 50 miestä läpi pitäisi 1 löytyä. no nyt jos ette olekaan seksuaalisesti sopivia alkaa sama alusta. onnea vaan ukon hankintaan.

Jaaha, taas yksi wannabe-tilastotieteilijä. :)

• .,.,.,.,-ä

Minusta on outoa, ettei sinulla ole miestä. Tulee mieleen, että sinussa on joku omituinen elekielellinen poikkeavuus. Joku asperger-viboja antava kommunikointityyli tms. Kun kerran liikunnallinenkin olet ja kehtaat jopa vetää minishortsit jalkaan, etkä ole naamasta ruma. Mistä itse ajattelet miehettömyyden johtuvan?

• 15+16

Toivottavasti stellaria81 ei aiheuta samanlaisia tuntemuksia, kuin minua vähän aikaa sitten lähestynyt nainen.

Nainen oli nuorehko, hoikka & urheilullinen, kauniin puoleinen ja melko tyylikäs. Avaus oli sanallisesti ihan jees, suorastaan humoristisen hyvä.

Mutta mutta. Vaikutelma oli kuitenkin lähinnä karmaiseva. Tuntui siltä, että ihmisen naamion takaa tuijotti tähtien välinen tyhjys. Poistuin tilanteesta niin kohteliaasti ja nopeasti kuin pystyin.

Pitäisi edes hieman tuntea ihmistä jollain tasolla. Todennäköisesti naisessa ei ollut mitään vikaa, vaikka alitajunta hälytti välittömästi.

• No kyllähän minä olen ujo ja varautunut mielenkiintoisten miesten seurassa, mutta kaikkien muiden ihmisten kanssa kyllä koen tulevani hyvin toimeen. Piti ihan tarkistaa Wikipediasta nuo aspergerin syndrooman oireet, että osaisin vastata kunnolla, mutta en todellakaan tunnista noita itsestäni lainkaan.

En siis kykene tekemään kiinnostaville miehille sellaisia aloitteita jotka nämä suostuisivat ymmärtämään aloitteiksi, ja toisaalta en saa itse koskaan aloitteita kiinnostavilta miehiltä. Minuun on kyllä ollut elämäni aikana ihastunut useampikin mies josta myös itse olisin ollut kiinnostunut, mutta se ratkaiseva askel on vain aina jäänyt ottamatta. Ehkäpä selitys on se, että ne itsevarmemmat ja aloitekykyiset miehet eivät halua tällaista hieman introvertimpaa naisihmistä, ja sitten taas niistä ujommista miehistä joille ehkä kelpaisin, ei yksikään ole vielä siihen aloitteeseen kyennyt.

• 15+16 kirjoitti:

Toivottavasti stellaria81 ei aiheuta samanlaisia tuntemuksia, kuin minua vähän aikaa sitten lähestynyt nainen.

Nainen oli nuorehko, hoikka & urheilullinen, kauniin puoleinen ja melko tyylikäs. Avaus oli sanallisesti ihan jees, suorastaan humoristisen hyvä.

Mutta mutta. Vaikutelma oli kuitenkin lähinnä karmaiseva. Tuntui siltä, että ihmisen naamion takaa tuijotti tähtien välinen tyhjys. Poistuin tilanteesta niin kohteliaasti ja nopeasti kuin pystyin.

Pitäisi edes hieman tuntea ihmistä jollain tasolla. Todennäköisesti naisessa ei ollut mitään vikaa, vaikka alitajunta hälytti välittömästi.

En nyt kyllä alkuunkaan ymmärrä, että mitä tarkoitat tuolla fraasilla ”Tuntui siltä, että ihmisen naamion takaa tuijotti tähtien välinen tyhjys”. Siis muuttuiko naisen käytös sen avausreplan jälkeen jotenkin omituisesti vai mitä tapahtui?

• 17+14
        stellaria81 kirjoitti:

No kyllähän minä olen ujo ja varautunut mielenkiintoisten miesten seurassa, mutta kaikkien muiden ihmisten kanssa kyllä koen tulevani hyvin toimeen. Piti ihan tarkistaa Wikipediasta nuo aspergerin syndrooman oireet, että osaisin vastata kunnolla, mutta en todellakaan tunnista noita itsestäni lainkaan.

En siis kykene tekemään kiinnostaville miehille sellaisia aloitteita jotka nämä suostuisivat ymmärtämään aloitteiksi, ja toisaalta en saa itse koskaan aloitteita kiinnostavilta miehiltä. Minuun on kyllä ollut elämäni aikana ihastunut useampikin mies josta myös itse olisin ollut kiinnostunut, mutta se ratkaiseva askel on vain aina jäänyt ottamatta. Ehkäpä selitys on se, että ne itsevarmemmat ja aloitekykyiset miehet eivät halua tällaista hieman introvertimpaa naisihmistä, ja sitten taas niistä ujommista miehistä joille ehkä kelpaisin, ei yksikään ole vielä siihen aloitteeseen kyennyt.

Niimpä, sitä että sanoo "moi" ei voi laskea avaukseksi, vaikka onhan se parempi kun ei mitään. Sinun pitää pyytää miestä vähintään kahveille tms; että mies tajuaa sinun olevan kiinnostunut. Naisissa kun on monesti ihan vain kohteliaita jotka eivät ole kuitenkaan kiinnostuneita, tai sitten vaikka vaikuttaisi kiinnostuneelta niin ei silti sitä ole.

• 15+16
        stellaria81 kirjoitti:

En nyt kyllä alkuunkaan ymmärrä, että mitä tarkoitat tuolla fraasilla ”Tuntui siltä, että ihmisen naamion takaa tuijotti tähtien välinen tyhjys”. Siis muuttuiko naisen käytös sen avausreplan jälkeen jotenkin omituisesti vai mitä tapahtui?

Fraasi eli ei, sellainen tunne tuli.

Kävin asiaa lävitse päässäni ja olen sitä mieltä, että nainen meni avauksensa ja minun (melko ystävällisen ja melkein hauskan vastaukseni) jälkeen ihan täydelliseen henkiseen kramppiin, siis tapahtui oikein megaluokan jäätyminen. Ketään ei ollut kotona vähään aikaan ja se kyllä näkyi. Ja oli melko hyytävää katsottavaa.

Pitääkin mennä toisen osaston kautta katselemaan kahviseuraa, pallohan on heitetty minulle. Jep. Niin minä teen.

• 15+16
        15+16 kirjoitti:

Fraasi eli ei, sellainen tunne tuli.

Kävin asiaa lävitse päässäni ja olen sitä mieltä, että nainen meni avauksensa ja minun (melko ystävällisen ja melkein hauskan vastaukseni) jälkeen ihan täydelliseen henkiseen kramppiin, siis tapahtui oikein megaluokan jäätyminen. Ketään ei ollut kotona vähään aikaan ja se kyllä näkyi. Ja oli melko hyytävää katsottavaa.

Pitääkin mennä toisen osaston kautta katselemaan kahviseuraa, pallohan on heitetty minulle. Jep. Niin minä teen.

Ja pieleen meni.

Toislla on kesäloma. Minulla ei.

• 17+14 kirjoitti:

Niimpä, sitä että sanoo "moi" ei voi laskea avaukseksi, vaikka onhan se parempi kun ei mitään. Sinun pitää pyytää miestä vähintään kahveille tms; että mies tajuaa sinun olevan kiinnostunut. Naisissa kun on monesti ihan vain kohteliaita jotka eivät ole kuitenkaan kiinnostuneita, tai sitten vaikka vaikuttaisi kiinnostuneelta niin ei silti sitä ole.

" Sinun pitää pyytää miestä vähintään kahveille tms; että mies tajuaa sinun olevan kiinnostunut."

Ai pitää vai? No sitten pitää myös kaikkien minusta kiinnostuneiden miesten pyytää minua kahville, eikä leikkiä mitään ujoa assburgeria, prkl!

• Chessplayer
        stellaria81 kirjoitti:

" Sinun pitää pyytää miestä vähintään kahveille tms; että mies tajuaa sinun olevan kiinnostunut."

Ai pitää vai? No sitten pitää myös kaikkien minusta kiinnostuneiden miesten pyytää minua kahville, eikä leikkiä mitään ujoa assburgeria, prkl!

Korjaan: vaatia.

Koska suora pyyntö aiheuttaa jäätymisen, tilanne kannattaa ottaa haltuun nappaamalla miestä hartioista kiinni ja ilmoittamalla topakasti että lähdetään kahville - heti. Katsekontakti suoraan silmiin kuin saaliinsa kohtaavalla kissalla ja luja ote siltä varalta että mies on käynyt salilla.

Ei kannata sopia aikaa tai vaihdella numeroita, muuten miestä alkaa pelottamaan ja hän ei uskallakaan tulla paikalle.

Kun mies tajuaa mitä on tapahtunut, hän on jo kahvilassa eikä enää yritäkään pyristellä tilanteesta pakoon.

Näin pitäisi onnistua!

• not gonna happen
        Chessplayer kirjoitti:

Korjaan: vaatia.

Koska suora pyyntö aiheuttaa jäätymisen, tilanne kannattaa ottaa haltuun nappaamalla miestä hartioista kiinni ja ilmoittamalla topakasti että lähdetään kahville - heti. Katsekontakti suoraan silmiin kuin saaliinsa kohtaavalla kissalla ja luja ote siltä varalta että mies on käynyt salilla.

Ei kannata sopia aikaa tai vaihdella numeroita, muuten miestä alkaa pelottamaan ja hän ei uskallakaan tulla paikalle.

Kun mies tajuaa mitä on tapahtunut, hän on jo kahvilassa eikä enää yritäkään pyristellä tilanteesta pakoon.

Näin pitäisi onnistua!

Muuten hyvä, mutta luuletko/uskotko stellarian kaltaisen nirson akateemisen naisen noin joskus toimivan? No en minäkään usko.

Nainen nyt on vaan se passiivnen osapuoli joka odottaa aloitetta mieheltä ja kuvittelee että silmien räpyttely on hänen puoleltaan jonkin sortin aloite. Tasa-arvo ei ole yltänyt eikä varmaankaan koskaan ylläkään aloitteellisuuteen vastakkaiseen sukupuoleen tutustumisessa.

• Gentle Man

Vaikea kysymys.

Se "jäätyminen" kuulostaa järkevältä selitykseltä. Small talk on harvinaista Suomessa, siksi harva osaa reagoida oikein. Kun ei keksi sanottavaa, luultavasti antaa tylyn vaikutelman. Ajatuksissaan oleminen, väsymys, kiire, jne pahentavat asiaa. Sitten kun mieleen tulee jotain sanottavaa, on tilanne ohi.

En usko että olit itse tyly, jos kerran jutustelu toimi varattujen miesten kanssa. Eivät hekään viitsi olla mukavia tylyille naisille. Mutta tietysti kun on varattu, pystyy olemaan rento koska ei ole pelkoa itsensä nolaamisesta tai suorituspaineita jos puheille tuleva nainen vaikuttaa kiinnostavalta.

Sanaton viestintä on asia erikseen, minulla on rutkasti kokemusta tilanteista joissa yritin olla ystävällinen, mutta vaikutelma oli sanotaanko outo. Katsoitko miehiä silmiin? Hymyilitkö edes vähäsen? Oletitko että sinun aloitteesi on heille positiivinen asia? Vaikutitko ärtyneeltä kun mies vaikutti epäkohteliaalta tullessaan yllätetyksi, vai rohkaisitko pikku hymyllä ja odotit kärsivällisesti vastausta? Kantapään kautta opittuja asioita ;)

Minusta tuntuu että kannattaisi mennä pintaa syvemmälle, jossain se vastaus kyllä piilee. Ei me sinkkumiehet olla tylyjä...ihan oikeasti.

• Nähtävästi ei-varatut miehet ovat päättäneet haluavansa elää naisettomina. Olen mäkin niin päättänyt, kun kerta nuo suhteet ovat niin mutkikkaita juttuja.
      Mutta se ketä perheettömii syrjiii, ni sillä ei hyvä heilu

• Asiassa pysyvä

Kun nainen osoittaa sanansa minulle, vastaan parhaan kykyni mukaan siihen, mitä hän sanoi. En oleta, että hän haluaisi jatkaa keskustelua kanssani, vaan että hän esimerkiksi tarvitsi tulta tai neuvoa. Näin meidät suomalaiset miehet on kasvatettu, ettei naista kohdella seksuaalisena olentona vaan neutraalina henkilönä.

• Pointtisi niin totta

Suomalainen mies ei voi ajatella suomalaista naista seksuaalisena olentona, vaan lähinnä työntekijänä tai palveluksen pyytäjänä. Ulkomaalla kun matkailee huomaa naisten olevan seksuaalisia olentoja, ei pelkkiä työntekijöitä tai palvelusten pyytäjiä.

• Dark_Sin

Ehkä olet vain tylsä, kaikki-mulle-heti sukupolvea tai sitten sinulla ei ole oikeasti mitään sanottavaa kenellekään. Miksi edes haluat seuraa tuiki tuntemattomista ihmisistä? Jätä heidät rauhaan ja keskity omiin ystäviisi ja sosiaaliseen verkostoosi! Oletko läheisriippuvainen tai seksiaddikti? Yleensä näillä tämmöisillä pinnallisilla keskusteluilla ei ole mitään annettavaa kenellekään, paitsi ulonpäinsuuntautuneille höpöttäjille, jotka puhuvat vain koska heillä on suu olemassa.

Eivät useimmat miehet ole tylyjä. Useimmat ihmiset ovat oikeasti aika mukavia, sun pitää vain päästä niiden defenssien yli. Monet miehet ovat introvertteja ja heillä on paremmat sosiaaliset taidot kuin ekstroverteilla. Totuus on se, että jokainen naaras kuuluu jollekin urokselle; olisi se sitten poikaystävä, reservi kaveripoikia tai vaikka miesten valtiolle tekemä työpanos. Kukaan täysjärkinen mies ei halua keskellä suurinta onnea joutua keskelle konfliktia niiden miesten kanssa jotka "omistavat" tämän naaraan.

Lue vaikka pelinaisoppaita, käy manikyyrissa ja osta uudet parit vaatteita. Tee sama työ mikä meidän ätmienkin pitää tehdä, et pääse tästä vähemmällä :) Mutta miksi edes teet aloitteita, sinähän olet nainen joka saa tukuttain niitä jos menee meikattuna baariin? Tulit tänne vaan purkautumaan koska et kestä sitä että kaikki ei pyöri sun napasi ympärillä.

• jjjjj

mitä höpötystä? ei jaksa, öitä.

• miäs

Missä vaiheessa ihmisiin tutustuminen on mennyt näin vaikeaksi? Toiset jäätyy, toiset on tylyjä, toiset ujoja.

Vaikea kuvitella, kun itsellä ollut suurimman osan aikuisikää helppoa puhua sekä mieheille, että naisille. Mitä kiinnostavampi nainen sitä enemmän juttua tulee, joskus ehkä vähän joillekin liikaakin. Mutta jos joku ei tykkää niin aina voi siirtyä seuraavalle juttelemaan.

• Luuseriätmi

Tässä on taas sellainen aihe, joka ei kyllä henkkoht kosketa millään tapaa: kun ei naiset lähesty, ei tule ketään tylyttäneeksikään.

• 29vneitsyt

Näin HC-Ätminä voin sanoa että kyse on todennäköisesti pelkästä jäätymisestä. En voisi kuvitellakaan naisen tulevan juttusille minun kanssani ja jos tulisi niin veikkaan että pystyisin puhumaan korkeintaan säästä. Monet miehet elävät vuosia tai kenties jopa koko elämänsä ajan ilman naista ja äkillinen tilanne vastakkaisen sukupuolen kanssa pistää ajatukset täysin lukkoon. Kyse ei ole siis tylystä käytöksestä vaan yksinkertaisesti jäätymisestä tai burgeroinnista.

• Nöff Nöff

Kannattaa vaa istuu sen miehen vieree ja tarrata kuukkeliin kiinne ni varmana mies tajuu.
      Niin mulle kerra laivalla kävi.

• Ikisinkku.

Olen yrittänyt ainakin 200 naista iskeä ja onnistumis % on 0%. Naiset on tylyjä.

• ryppis

Minkäköhänlaisia tilanteita ja kommentteja tässä on taustalla? Ihan mielenkiinnosta mietiskelen.

Mainittu jäätyminen voi olla hyvinki yksi syy. Ihminen, joka ei osaa tai ehdi reagoida tilanteeseen vaikuttaa juurikin tylyltä.

Itsekin olen kyllä useasti varmaankin vaikuttanut tylyltä, vaikka sellaista tarkoitusta ei ole. Ainakin seuraavat tilanteet (jonkalaisia kai tässä ei tarkoitettu) johtavat siihen: Nainen heittää jonkun kommentin, johon vastaan. Tämän jälkeen hän odottaa, että jatkaisun keskustelua, vaikka itsellä ei ole ollut alunperinkään mitää eritystä halua jutella ja sikäli ei juuri mitään sanottavaakaan. Toinen selkeä tilanne on se, että naiset tuntuvat usein olevan kovia kyselemään ihmisestä jotain perusfaktoja. Mielestäni tämä on huono tapa aloittaa keskustelua. Paljon fiksumpaa olisi ensin pyrkiä juttelemaan jotain yleistä ja sitten siirtymään kysymyksiin. Suora tentaamminen ei ole kivaa.

• kysely tympeää

on alaluokkaista kysellä kaikenlaista ihmisestä itsestään. Luontevempaa jutella sitä sun tätä erilaisista asioista.

• luokanopetsi
        kysely tympeää kirjoitti:

on alaluokkaista kysellä kaikenlaista ihmisestä itsestään. Luontevempaa jutella sitä sun tätä erilaisista asioista.

Eivätkö alaluokkaiset ole luontevia? Onko "yläluokkaisuutesi" reilua? Luuletko s24:ssä pyörivän paljonkin muita kuin alaluokkaisia?

• WT-ihmiset
        luokanopetsi kirjoitti:

Eivätkö alaluokkaiset ole luontevia? Onko "yläluokkaisuutesi" reilua? Luuletko s24:ssä pyörivän paljonkin muita kuin alaluokkaisia?

kysyvät toisiltaan ovatko nussineet niigerien kanssa.

• tuco.

Osa jengistä tajuaa, että haluat vain herättää keskustelua. Loput sitten vain pitää tietysti tyhmänä bimbona, kun kyselee tyhmiä tai sitten nenäkkäänä viisastelijana, kun tulet siihen pätemään.:)
      Kannattanee muistaa, että miehilläkin on näitä kuukautisia, eli hyvänä päivänä on huumorintajua, mutta huonona päivänä vituttaa sitten tasan kaikki pässit yli kaiken.
      Kannattaa vähän sillai haistella sitä tilannetta ja miehen ilmeitä, että jos kaverilla silmät lyö tulta ku on päivän töissä kärsiny ja tehny toisten vässyköiden tekemättä jättämät paskahommat, niin aivan turha siihen on mennä kommunikoimaan sitten parisuhteen toivossa.

• Richard78

Täytyy sanoa että kirjoituksesi perusteella kiinnostuin sinusta välittömästi. Olisiko mitenkään mahdollista päästä treffeille? Olen ulospäinsuuntautunut, urheilullinen, lihaksikas ja mukava tyyppi. Mulla on myös erittäin suuri penis. Myös isälläni on suuri penis. Ei siis sinänsä että se välttämättä sinua kiinnostaisi, mutta kyllä se on niin järjetön letku että oksat pois. Siis välillä pitää ihan vesurin kanssa huitoa oksia pois ettei se jää oksiin kiinni.

Mutta siis lähtisitkö treffeille, pliis?

• ätmi

Just eilen joku tuntematon töksäytti kahdestaan hississä ollessa, että "onpa tää hissi hidas", johon vastasin vain "joo niin on". Small-talkin töksäyttelijä voi olla mies tai nainen, reagoin samalla tavalla. Ajattelen aina sitä, mitä teen juuri sillä hetkellä ja mitä minun tulisi tehdä tulevaisuudessa. Jos minulta kysyy asiakysymyksen, saa aina asiavastauksen, kysyjästä riippumatta.

Yleensä ihmiset tulevat puhumaan minulle, koska heillä on jotain asiaa. Niinpä tulkitsen aina automaattisesti sen sään päivittelyn keskustelunavaukseksi, johon vastaan lyhyesti ja jään odottamaan sitä varsinaista asiaa. Jos toisen oli tarkoitus vain harrastaa small-talkia, mitään varsinaista asiaa ei ole. Kumpikaan osapuoli ei vastaa toisen odottamalla tavalla, joten keskustelu pysähtyy.

Uskon monen muunkin miehen olevan samanlainen, joten keskustelun tökkimisestä ei välttämättä kannata tehdä kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä kiinnostuksesta.

• åoiawråoj

Minusta tuo on outoa, että monet sanovat, että ihmiset joskus tulevat puhumaan heille. Minulle ei tulla puhumaan koskaan missään. Ehkä olen jotenkin automaattisesti negaavan näköinen, vaikka ei ole tarkoitus. En ole rumakaan. Tällainen harmiton 173-senttinen lapsenkasvoinen mies. Luulin joskus olevani aika helppo lähestyttävä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4510
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      88
      2316
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      561
      1758
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1481
    5. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      8
      1299
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1177
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1118
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      990
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      947
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      918
    Aihe