Minä petin miestäni vaikka en ikinä kuuna päivänä olisi voinut kuvitella niin tekeväni.
Uskoakseni kaikki lähtee huonosta itsetunnosta. Minulla on ollut aina erittäin huono itsetunto ja olen sairastanut myös vakavan masennuksen. Aiemmissa suhteissani olen jokaisessa sählännyt jotakin jonkun ulkopuolisen suuntaan. Olen jäänyt koukkuun siihen tunteeseen, kun joku osoittaa huomiota ja palvoo. En ole mennyt sänkyyn, mutta olen ollut muuten epäluotettava. Saan yleensä paljon huomiota miehiltä. Huonolle itsetunnolle nämä huomionosoitukset ovat hunajaa. Olin kuitenkin ajatellut, että olisin saanut oman itsetuntoni nyt vuosien terapian jälkeen sellaiselle tasolle, että pystyisin nykyisessä suhteessa toimimaan järkevästi. Olen pitänyt kokoajan tärkeänä, että tässä suhteessa toimin siten ettei minulla ole mitään salattavaa. Halusin omatuntoni olevan puhdas ja halusin toimia hyvin ja kunnioittavasti tätä miestä kohtaan. Pidin näitä asioita tärkeänä, koska halusin, että jos jonain päivänä tämä mies päättäisi kosia, voisin seistä alttarilla puhtain mielin.
Korostan siis, etten koskaan olisi halunnut näin käyvän, en mitenkään tietoisesti tähän ryhtynyt, enkä todellakaan tiedä miten tästä selviydyn.
Olin todella kovassa humalassa tuona iltana. Tarkoituksena oli mennä vain hakemaan vielä lisää juomista tuttavani luota ja sen jälkeen ulos istumaan, mutta niin ei koskaan käynytkään. Tuntikausien ehdottelun ja painostuksen alla taivuin. Olin monta tuntia hokenut että en halua, en voi, enkä pysty. Mutta kerta kaikkiaan vain väsyin koko tilanteeseen. Halusin vain nukkua (kello lähenteli jo aamu seitsemää) ja muistan ajatelleeni: "Ihan sama sitten, suljen silmät, menen tästä pois ja leikin, että tätä ei koskaan tapahtunutkaan."
Niin se vain kuitenkin tapahtui. Petin miestäni. Loukkasin häntä, joka oli ollut minulle kaikista tärkein. Häntä, jota kunnioitin ja arvostin. Yhden yön takia menetin sen kaiken.
Olen pohtinut paljon niitä syitä, jotka johtivat tähän ja sitä, miten minun tulisi nyt toimia. Ensinnäkin vieraan miehen jumaloivat puheet saivat minut aivan hämilleen. Hänen kosketuksensa tuntui hyvältä ja kaikki se miten hän minua kohteli tuntui liian hyvältä. Oma mieheni ei näytä tunteitaan, ei kerro että rakastaa, unohtaa syntymäpäivät, ei ota huomioon arjen asioissa yms. Hän ei tee sitä tahallaan, mutta kaikesta tästä minulle tulee olo, että hän ei rakasta eikä arvosta, vaikka järjen tasolla tiedän että rakastaa. Lyhyesti sanottuna, olin tuntenut itseni laiminlyödyksi jo vuosia vaikka olin yrittänyt sivuuttaa näitä tunteita ajattelemalla, että hän nyt vain on tuollainen ja omat vaatimukseni ovat liian korkeita. Kaikkeen tähän syynä on valitettavasti huono itsetuntoni.
En ole vielä kertonut asiasta miehelleni, enkä tiedä kerronko. Toisaalta olen sitä mieltä, että vastuu tästä on kannettava omilla harteillaan. Olisi väärin vierittää se kipu ja suru mieheni harteille. Kertominen miehelle pilaisi hänen elämänsä. Tiedän, että hänen olisi jatkossa hankala luottaa keneenkään. Hän on erittäin epävarma itsestään ja tällä tiedolla olisi varmasti sellaisia vaikutuksia hänen itsetunnolleen, että hänen olisi hankala jatkossa olla kenenkään kanssa. Ennen kaikkea, en missään nimessä haluaisi satuttaa häntä tai nähdä hänen kärsivän. Rakastan häntä todella valtavan paljon :(.
Toisaalta olen sitä mieltä, että miehelläni on oikeus tietää. Tuntuu väärältä salata tällainen tieto häneltä. Tuntuu siltä, kuin veisin häneltä oikeuden valita oma tulevaisuutensa. Ei hän haluaisi mennä tällaisen roskan kanssa naimisiin. Tai vaikka haluaisikin, hänellä olisi oikeus tehdä päätös siitä itse.
Olen miettinyt, että ehkä helpointa olisi vain erota. Siitä toipuminen olisi loppujen lopuksi hänelle varmasti helpompaa vaikka alussa mielessä olisikin tuhansia kysymyksiä.
Oma tarinani
15
513
Vastaukset
- Eroo tai tunnusta
Kandeis erota, sillä olet sählännyt entisissä suhteissasi ja petit taas, nykyisessäkin. Vika on edelleen omien korviesi sisällä, älä tee hyvästä miehestä aisankannattajaasi, joka herää uskottomuuteesi vasta kun olet vuosia pettänyt miestä, silloin isku miehelle on todella kova.
Voit tunnustaa, se voi johtaa eroon mutta on itsellesi parempi tie oppia miten kohdella muita ja parempi tie miehellesikin, kertapanouskottomuus ei satu kuten pitkäaikainen uskottomuutesi tulee loukkaamaan, ja siihde olet taas ajautumassa.
Yrität ajatuksin ja selittelyin selitellä itsellesi, että et enää tulevassa olisi uskoton, mutta se on itsepetos. - selittelyä
Todellakaan kovassa humalassa ei tee mitään, mistä ei selvinpäin haaveilisi. Sillon vaan estot vähenee ja tulee tehtyä se, mitä haluaa. Sulla on pettäminen pään sisällä, vähän niinkuin verissä. Se ei ole kenenkään muun syy. Älä sysää sitä miehesi harteille selittelemällä, ettei hän näytä tunteitaan yms.
Ei sinulla mikään huono itsetunto ole. Jos olisi, et edes vilkuilisi vieraita miehiä, koska sähän ajattelisit, ettei ne susta tykkää kuitenkaan. Itseäsi sä vaan petät tuolla huono itsetunto selityksellä.
Mun mielestä sä et ole mikään kertapettäjä, jos kaikissa suhteissasi olet vieraiden kanssa jotain sählännyt. Sä ehkä rakastat miestäsi, mutta et kunnioita etkä arvosta. Mitäs jos kertoisit rehellisesti miehellesi, että tällainen mä olen, petän kun haluan, ota tai jätä? - Aivoblondi?
Tämän heikkotahtoisen ja vietävissä olevan naisen itsetuntemus on niin heikolla tasolla, että tuskin tajuaa olevansa älykkäiden ajatusten puutteessa. Kaikkien miesten kertakäyttökamaa, käytä ja heitä pois, mutta tuskin tajuaa tätäkään.
- kaikkea kuulee ja nä
Hahahaahaa aivoblondi!! Ei vissiin kateus paista näin jopa näytön välitykselläkin! Nainen voi olla nykyään sivistynyt, vahva ja omaa tahtoa omaava aito blondi, joka uskaltaa elää ja antaa myös muiden elää. Se vaatii vain hieman vielä rohkeutta ja omavaraisuutta niin henkisesti kuin fyysisestikin, tsorry. Tietää, että seisoo omilla jaloillaan, silloin ei kukaan pysty heittämään yhtään mitään mihinkään! Ei nainen ole mikään miehen heittopussi, jos et tiennyt sitä. Tosin sinun kirjoituksesi kertoo enemmän sinusta itsestäsi ja tilanteestasi kuin nyky naisesta! hah
- Hohhoijjakkaa
Selittää ne hiihtäjätki..... ja pettäjillä niitä selityksiä riittää, millä perustelevat oman epäluotettavuutensa itselleen (& muille) oikeutetuksi... opetelkaa nyt saakeli soikoon katsomaan itseänne rehellisesti peiliin, toteamaan epäluotettavuutenne ja kantamaan sen seuraukset! Sitä saa mitä tilaa ja siinä ei selittelyt auta!
- elämää tämä vain on
Vanhemman ja viisaamman? neuvo.
Ole hiljaa ja kärsi omassa mielessäsi. Virheitä sattuu ja elämä nyt vain joskus menee toisella tavalla kuin oikeasti haluaisi.
Ei kannata useamman elämää vaikeammaksi tehdä, Tieto lisää tuskaa, niin tässäkin tapauksessa tapahtuisi. Menisi monen elämä sekaisin.
Aika parantaa oman tuskan. Kannatan rehellisyyttä, mutta tyhmä ei kumminkaan tarvitse olla. Nämä edellä olevat ovat juuri niitä, jotka pitävät itseään täydellisinä. ihminen on erehtyväinen ja sen tiedon kanssa vain on pakko elää.
Jos jokainen olisi täysin rehellinen, niin tämä maailma hajoaisi, on vain niin, että aivan kaikkea ei tarvitse toiselle kertoa. Ja totuus nyt vain on sellainen, että jokaisen maton alta jotain löytyy, näidenkin, jotka tässä nyt täydellisiä ja tuomitsevia ovat!- 2010-luvulle
Vanhemman ja viisaamman neuvo sopii 50-luvulle tai englannin kuningashuoneen historiaan, mutta ei tähän päivään! Maailma on muuttunut, ihminen on kehittynyt, ja saavuttanut peruselämään tarvittavat fysiologiset- ja psykologiset tarpeet (näin ei ollut 50-luvulla), joten ihmisen tarpeet ovat muuttuneet. Nyt halutaan perustarpeiden lisäksi enemmän oman näköistä elämää, enemmän elämän makuja ja värejä perusvärien lisäksi. Ihmisillä on "varaa" tavoitella omaa ainutlaatuista ja ainutkertaista elämää. Ja näinhän se kuuluu mennäkkin. Eihän maailma ja kehittyisi, jos aina tehtäisiin, niin kuin "aina on tehty".
Nykyajan ihminen on ymmärtänyt elämän ainutkertaisuuden ja myös sen, että elämä on oikeasti lyhyt, ei pelkkää selviytymistä päivästä toiseen ja vuodesta toiseen. Onneeksi näin! - Erehtyväinen, on
"ihminen on erehtyväinen"
Taisit jättää lukematta, ap on ollut erehtyväinen kaikissa parisuhteissaan. Ihminen joka toistaa omat erehdyksensä kerta toisensa jälkeen, on paitsi erehtyväinen myös typerä. Fiksut oppii omista mokistaan eikä toista niitä, silloin voi parisuhdekin olla kestävä ja pitkäaikainen.
- heinäkuuta kohti
Elämää tämä vain on, voiko sen paremmin enää sanoa.
Lukekaa tämän kirjoittajan mielipide, siinä on talonpoikaisjärjellä varustetun ihmisen ääni. - ei niin hyvä ihminen
Tunnista itseni kertomuksestasi. Kyse on juurikin itsestäsi. Terapiassahan kukaan ei tule ns. valmiiksi ja täydelliseksi. On ollut hyviä miehiä ja olen itse suhteen pilannut. On ollut pahoja miehiä. On ollut varattuja ja sinkkuja joita olen käyttänyt ja jättänyt. Olen antanut itseäni käyttää hyväksi. Koska en ole arvostanut edes itseäni. Jälkeen päin tämä aika elämästäni hävettää ja kaduttaa. Miten ihminen voi olla niin halpa? Olen tehnyt pahaa koska en ole välittänyt edes itsestäni. Ja jokainen saa tuomita ihan vapaasti ja arvostella. Osaat kuitenkin pohtia tilannettasi ja elämääsi. Miksi olet niin tunteen vietävissä? Itse olen kovan koulun jälkeen oppinut paljon. Osaan nykyään ratkaista ongelmia vähemmän muita ja itseäni vahingoittavalla tavalla. Koska on ollut pakko. Sitä en sano etteikö olisi helppo luisua pettämään tai säätämään ihmissuhdesoppaan. Varjelen itseäni kaikelta kiusaukselta niin paljon kuin pystyn. Olen ollut suhteessa kohta kymmenen vuotta enkä ole pettänyt vaikka tarjokkaista ei ole pulaa ollut. Ikäkin varmaan rauhoittaa. Harmi vaan että ne ystävät joiden kanssa "hauskaa" on ravinteleissa pidetty, ovat edelleen naimisissa ja kulissit ovat komeat. Sama meno jatkuu vaan. Haetaan seksiseuraa baareista omien miehien tietämättä. Että vahingoittavasta elämäntyylistä voi oppia pois mutta se vaatii todellista katkeamista ja uudelleen rakentamista. Suosittelen että jatkat terapiaa.
- ulla.
" Tuntikausien ehdottelun ja painostuksen alla taivuin"
Minusta sinä petit ennen kaikkea itsesi. Mies vonkaa pesää, ja sinä lopulta luovutit, myönnyit. Minusta sinun pitäisi käsitellä tuota asiaa. Miksi loukkaat itseäsi? Miksi hakeudut tuollaisiin tilanteisiin? Alkoholi ei oikein ruoki hyvää itsetuntoa, vaan laskee sitä entisestään. Sanot kaipaavasi huomioita ja ihailua, palvontaa. Itse en näe pesän vonkaamisessa mitään noista. Yritä nyt hyvä ihminen antaa itsellesi huomiota, käyttäytyä hyvin, niin voisit ihailla itseäsi, eikä tarvitsisi sortua typeryyksiin ja toisten hyväksikäytön uhriksi. - tuijateija
En siis ole koskaan ennen pettänyt. Aiemmat mokaukkseni, aiemmissa parisuhteissani tarkoittavat viestejä, joita olisin voinut jättää lähettämättä, ihastumista yms. mutta ei mitään fyysistä ennen tätä.
Kiitos kaikille todella paljon kommenteista. Tämä kirjoitus oli lähinnä itselleni tapa jäsentää asiaa. Ymmärrän hyvin millaisia tuntemuksia kirjoitukseni herättää ihmisissä. Olen kuitenkin eri mieltä siitä että olisin läpeeni paha, ikuinen pettäjä. Sitä en ole.
Tässä tapauksessa on paljon pohdittavaa ja mietittävää. Kannan tätä painolastina sydämessäni mihin tahansa ratkaisuun ikinä päädynkin. - Insinööri
AP oli siis kännissä hakemassa viinaa tuttujen luota ja antoi lopulta aamu seitsemältä tutulle isännlle tämän kotona.
Kyllä teillä työlaisillä on oudot tavat.- maisterityöläinen
"Insinööriltä" on jäänyt äidinkielen opinnot vähän vähemmälle, kirjoitusvirheistä päätellen.
- Oma moka mutta...
tuijateija, ensikirjoituksesi jälkeen tuomasi tiedot, että olet ensipettäjä humalassa, kertovat taustaasi lisää. Nuori kiltti nainen voi joutua humalassa seksiä kinuavan paatuneen ja itsekkään miehen, jopa pahan, seksiriippuvaisen miehen- lähes uhriksi.
Ota nyt opiksesi. Hanki jämäkämpi luonne, opettele EI sanan käyttö ja se, että poistut tuollaisten miesten seurasta - milloin tahansa humalassa tai ei. . Heidän kanssaan ei jäädä kahden mihinkään tilaan, koskaan, heti kun seksiehdotukset alkavat, pitää poistua. Heillä on paha tahto eivätkä he välitä, vaikka nuoret naiset olisivat varattuja. Heiltä voi saada taudit ja mitä vaan.
Oma moka, mutta olet ehkä puolisksi hyväksikäytetty. Silti -oma moka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa732622Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631702SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71670Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631555Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81528Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261236Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.251088Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411032RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?79986