Kysymys naisille: Maksaako mies treffeillä?

mies vm 86_--

Eli naisille lähinnä osoitettu kysymys että miten yleistä on että mies maksaa treffeillä oma-aloitteisesti jos sinä et tarjoudu maksamaan? Eli jos jotain tilastoa voisi koota niin kauanko olit/olet ollut sinkkuna ja montako kertaa olet käynyt treffeillä, monenako kertana mies on oma-aloitteisesti maksanut jonkun mahdollisen aktiviteetin ja kahvit ensitreffeillä? Vai onko ollut sellaisiakin tapauksia että mies on maksanut vain omansa ja sinä olet joutunut maksamaan omasi?

Entä miten yleistä on että mies aukoo sinulle ovet ja on valmis heittämään autollaan kotiin/lähiympäristöön? Onko näillä pienillä asioilla paljonkin vaikutusta jatkoa ajatellen?

38

4208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herrasmies.

      Miehenä vastaan. Tottakai mainituilla asioilla on suurikin merkitys tulevaisuutta ajatellen. Tietysti mies maksaa kahvit, sekä kaiken muun mitä nautittu. Kuuluu perus juttuihin. Samoin mies avaa naiselle oven, auttaa takin yltä, ylle ym ym. Samoin mies hakee naiselle pissapotan sängyn alle, sekä käy tyhjentämässä sen välittömästi.

      • tasa-arvoinen mies

        Miten mahtaa olla... Tänään jostain tuli vastaan mietelause sukupuolista:

        Tosinainen tekee mitä vain elämässä tarvitaan.
        Tosimies haluaa tehdä sen naisen puolesta.

        Onko nykyaikaa vielä?

        Tänä tasa-arvon aikana ainakin meillä esim. kotitöitä jaetaan sen mukaan kummalla on aikaa ja intoa. Tiskit, pyykit, ruuanlaitto ym. menevät miten minäkin päivänä. Tämä ei kuitenkaan tapahdu itsekseen. Ennen sitä on käyty asioita varsin paljon puhumalla läpi. Aikuiset siis sopivat asioista eikä mennä joidenkin oletusten mukaan.


      • Petetty Mies

        Valitettavasti näin on että mies aina maksaa ja tätä käyttää naiset siten hyväkseen ja tekevät treffit miehen kanssa hienoon ravintolaan ja syövät ja juovat pitkän kaavan mukaan ja illan jälkeen on turha enään yrittää tavoittaa tätä pettävää naista


      • Onnstnt
        Petetty Mies kirjoitti:

        Valitettavasti näin on että mies aina maksaa ja tätä käyttää naiset siten hyväkseen ja tekevät treffit miehen kanssa hienoon ravintolaan ja syövät ja juovat pitkän kaavan mukaan ja illan jälkeen on turha enään yrittää tavoittaa tätä pettävää naista

        Maksaahan ne miehet, jotka eivät muusta tiedä.

        Nykyisen vaimoni kanssa ensimmäisillä treffeillä kysyin kahvilan jonossa "Saanko maksaa kahvisi?". Tämä oli kuulemma yksi niitä tärkeitä asioita, joiden vuoksi ne toisetkin treffit sitten tulivat. Aikuiset ihmiset sopivat asioita puhumalla...

        Mies maksaa -oletus on jäänne ajalta jolloin naisella ei oletettu olevan omaa rahaa.


    • n-.

      menisin vain kävelylle.

      • n-,

        ... siis yksin.


      • n-.
        n-, kirjoitti:

        ... siis yksin.

        , - ?
        ei yksin
        hänen kaa


    • Kіs-kіsu

      Sinkkuna olen ollut vaihtelevasti niin, että välillä suhteessa, välillä en.

      Treffeillä olen käynyt...äh, en jaksa edes laskea. Mies on aina tarjonnut, tai ainoastaan kerran mies oli tullut jo aikaisemmin paikalle ja istunut pöytään oman kahvinsa kanssa. Kahvikuppi tärisi kädessä, eli vissiin jännityksen takia oli mennyt edeltä.

      Noin puolet treffeistä on ollut ruokailutreffejä, 35 % kahvittelutreffejä ja loput baari- tai muita treffejä.

    • nainenminäkin

      Treffeillä käyty PALJON, ja kyllä mies aina tarjoaa.
      Baarissakin mies saa aina tarjota.
      Jollei mies tarjoa niin sitten on jotain pahasti pielessä, yleensä se on käytöstavat mitkä uupuvat. Nämä pienet asiat (niinkuin tarjoaminen, autolla kyyditseminen yms) vaikuttavat ja PALJON.
      Olemme tyttöystävien kanssa yhtä mieltä siitä, ettemme ottaisi miestä joka ei näitä asioita ensimmäisillä kerroilla tekisi. Kyllä se niin paljon henkilöstä kertoo.

      • nykyaikAko

        Käyt paljon treffeillä? Ehkä sitten syystäkin et saa pysyvää


    • Lannerankamurtuma

      Ei kelpaa kuin herrasmies. Jos ei laskua mies hoida ensitreffeillä, saa jäädä viimeiseksi koko tapaaminen.

      Olen känyt kolmilla treffeillä nyt muutettuani Hkiin, ja ensimmäisen miehen kanssa meni niin, että mies kielsi edes ehdottamasta laskun puolitusta, vaan hoiti sen noin 150 euron laskun (ruoat, viini ja kahvit) diskreetisti.

      Toisilla treffeillä mies maksatti minulla juomat ja oli muutenkin pihi paska koko ajan. Huoltoasemalla euron purkkakin piti maksaa itse ja seuraavalla kerralla mies oli "unohtanut" lompakkonsa kotiin. No, heppu soittelee vieläkin perään, yllättäen minua ei kiinnosta.

      Viimeisillä treffeillä lasku noin 220 euroa, mies maksoi kaiken. Minä yritin tarjota vielä juotavaa omaan laskuuni, halusi maksaa nekin ja kysyi, pidänkö häntä köyhänä ;D. Kiva ihminen muutenkin, joten huomenna uudet treffit, jotka minä järjestän -maksoin juuri reissun, kiitokseksi herrasmiesmäisyydestä.

      Aikaisemmassa elämässäni en taida olla kuin kerran joutunut maksamaan treffeillä, molempien leffaliput. Ystävieni mielestä deittailen aina -siis ilman että olen kysynyt ammattia, tuloja tai muuta etukäteen -menestyviä ja varakkaita miehiä, joten parinsadan lasku ruokaravintolassa on heille ihan normaalia.

    • Vastattu on jo!

      Eikö sinulle riitä päivää aikaisemmin kysytty sama kysymys: "Kuuluuko miehen maksaa treffeillä?", johon vastauksia oli pitkälti yli 100kpl?
      Lue enemmän - luulet vähemmän!

    • Perinteinen nainen

      Erittäin harvoin mies tarjoutuu maksamaan. En muista äkkiseltään yhtään kertaa.

      Itse olen "perinteisestä perheestä", jossa mies aukaisee naisille oven. En ole kapinoinut tätä systeemiä vastaan enkä ole toisaalta kapinoinut perinteisempää naisen rooliakaan vastaan. Olen kyllä silittänyt veljieni paitoja ja muuta vastaavaa.

      Tällä taustalla homma menee vain niin, että en osaa ottaa ihan vakavasti miestä, joka ryysää ennen minua ovista. Minäkin tarjoan usein kahvin ystävättärilleni, jos olen jonossa ensin ja on ruuhkaa, helpommin menee.

      Kyllä mies voisi sen kahvikupillisen heittää. Eli on vaikutusta. En tietenkään jää kotiin hoitamaan lapsia useammaksi vuodeksi (jolloin en saa omaa palkkaa eikä eläkettä kerry), jos mies on pihi. En halua pihiä miestä vaan yhteen hiileen puhaltajan. Ja onhan sitä aika pihi nysvääjä, jos kahvikuppi tekee niin tiukkaa.

      Toki voin minäkin niitä kahveja kustantaa, mutta ei se oikein ekoilla treffeillä ole hyvä juttu. Myöhemmin sitten.

    • Niin se menee.

      Miehenä olen maksanut aina missä sitten käydäänkin, mitä nautitaan. Samoin oven avaaminen kuuluu tietysti asiaan. Kun asutaan samasa osoitteessa kumpikin osallistuu menoihin kuten ruoka, sähkö ym. Omat henkilökohtaiset ostokset kumpikin maksaa omistaan.

    • Olimme vain

      kävelyllä.

    • miellytämua

      Kyllä oletan, että mies tarjoaa treffeillä ensimmäisen kahvin/juoman. Jos ilta siitä jatkuu niin sitten voi molemmat maksaa omansa jatkossa. Jos treffien jälkeen päädymme ravintolaan extempore - tyyliin niin oletan, että molemmat maksaa omat ruokansa. Eri asia toki, jos mies on sanonut että vie minut syömään - silloin kättä taskuun miehet.

      Lisäksi olen huomannut sen, että useista miehistä nyt vaan näkyy sillä "kumpi maksaa"- hetkellä naamasta/olotilasta, ettei kuitenkaan nyt haluaisi sittenkään maksaa tai on liian kallista. Vaikkette edes sanoisi sitä ääneen, mutta kyllä sen näkee kehonkielestä ja se on sitten ei jatkoon -osastoa. Minulle ei tarvitse 200 euron treffejä kustantaa, mutta jos sinulle tekee pahaa maksaa n. 5 euron juoma tms. niin voi voi. Mukavaa jos mies avaa ovet yms. on kohtelias, mutta tässäkään ei saa olla liian lipevä. Sen pitää tulla luontevasti. Sitä ei kyllä voi oikein harjoitella, sen joko osaa tai sitten ei.

    • popsi sä kotona.

      menisin vain kävelylle.

    • käytöstavat

      Treffejä on takana elämäni aikana varmaankin puolentoistasataa. Ainoastaan parilla kerralla mies ei ole tarjoutunut maksamaan.

      Ensimmäisellä kerralla tarjoaminen on näköjään iskostunut hyvin miesten päähän. Pihin miehen tunnistaa kuitenkin siitä, tekeekö mies maksamisesta numeron vai ei. Jos mies viittaa jotenkin ymmärtäneensä, että ensimmäisillä treffeillä miehen on suorastaan pakollista maksaa tai uusia treffejä ei tule, kyseessä on pihi mies. Seuraavalla kerralla maksaminen on tavalla tai toisella tapetilla jo ennen ravintolaan saapumista. Viimeistään issue nousee siinä vaiheessa, kun tarjoilija kysyy "yhteen vai erikseen". Tuolloin mies on hiljaa ja odottaa naisen vastaavan "erikseen".

      Kerran vastasin tarjoilijalle "yhteen" ja mies veti herneet nenään. Sen näki naamasta. Mielessä ilmeisesti kävi, miten kehtasin olla niin röyhkeä, että suoraan oletan hänen maksavan. Mielessäkään ei käynyt, että maksaja olenkin minä. Ei ennen kuin tarjoilijan tuodessa laskun asetin oman korttini pöydälle. Siinä vaiheessa herra häkeltyi, mutta kolmansia treffejä ei todellakaan ollut tulossa sen naamailveilyn jälkeen.

    • rinsessa82

      Lähes päivittäin käyn treffeillä ja mies maksaa aina.

      • oksensin

        nuolamassa


    • vanha akka

      Olen käynyt treffeillä jokusen kerran, ihan vaan kahvittelun merkeissä
      ... ja aina mies on maksanut. Vaikka olen tarjoutunut itse ostamaan juotavaa tai jäätelön tmv....
      Olin myös hyvin hämmästynyt kun näitä herrasmiehiä löytyy edelleen...avataan ovet...jopa auton ovi, autoon mennessä...autetaan takki pois jne
      Ihan outoa pitkän parisuhteen jälkeen...jossa tottui saamaan vaan haukut... erosta nyt vajaa 2v

      • ykslady

        gentleman avaa autonoven hahahah kunnes totesin, että sen oven avaus johtuukin vain siitä, että auto on liian hieno ja vaurioitumisherkkä.


      • gööööj

        Tottakai avataan ovet ym. jos hyvää säkää on niin nainen on siitä hyvästä valmis sänkyyn, kyllä sen takia kannattaa tehdä sellaista mitä ei kuitenkaan normaalisti tehdä mutta eihän vieras nainen sitä tiedä.


    • lipevä jätkä

      Voihan sitä aina kahvit tarjota. Vie ruusun jne

    • leidi maksaa itse

      Ei tarjoa. Pidän sitä "seuran ostamisena" jos mies maksaa. Haluan ja vaadin aina treffeillä että maksan omat ruokani ja juomani. Jos mies jotenkin onnistuu maksamaan laskun esim. vessa käydessä tms. niin minä maksan seuraavalla kerralla. Kumpikin maksaa omansa on reilu peli.

    • Putin

      Huorat ja idiootit odottavat miehen maksavan.

      • fögh

        Näin se on.


    • Maksan itse

      En ole koskaan antanut maksaa. Jokunen on yrittänyt tarjota mutta olen aina maksanut oman osuuteni. Ovien availuun en ole kiinnittänyt huomiota enkä kyytejä ole edes pyytänyt. Kyllä mun tapauksessa ihan muut asiat kiinnostaa miehessä, ensinnä se luonne ja kiinnostuksen kohteet.

    • @@¥

      Minulle jo kerrottiin ennen tapaamista, että molemmat maksaa omat kulut. Ehdotin, että otetaan termospullo niin ei tule kuluja...en ajatellut mennä puistoon kahville :P

    • onnellinen iskä

      Mies voi maksaa, mutta nainen maksaa sen takaisin, heti. Nykyään kun kaikilla on kortti voidaan makaaa erikseen tai vuorotellen.

      jos nainen ei maksa, kannattaa harkita useampi kerta, mikä nainen oikeastaan on, jos ei pärjää yksin kuinka sitten myöhemmin.

    • 12+16

      Viimeisen kuukauden aikana kolmet ensitreffit. Joka kerta mies on maksanut kahvikupilliseni ilman muuta (yksi välttämättä vaati ottamaan pullan vaikken syö pullaa - no söin sen huonolla omallatunnolla). Jos joutuisin maksamaan oman kahvini ja molempien kahvit, pitäisin miestä huonosti kasvatettuna eikä toisia treffejä tulisi.

      Kahvikupillinen maksaa pari euroa. Sen tarjoamiseen ei kaadu kenenkään talous, se on hyvää käytöstä ja kohteliasta (myös omille kavereille voi tarjota kaljan tai kahvin silloin tällöin).

      Jos ruokaravintolaan mennään, mies voi kyllä maksaa laskun (säilyttääkseen kasvonsa) mutta maksan siitä hänelle osani kun tarjoilija on mennyt. Tämä siis koskee ekoja treffejä kun ei vielä tiedetä nähdäänkö uudelleen. Jos jo seurustellaan, voidaan maksaa vuorotellen.

    • nelikymppinen nelli

      Kumpikin maksaa omansa, ehdottomasti. Minusta on vähän loukkaavaa jos mies haluaa välttämättä tarjota, vaikka kerron että haluan maksaa omani.

      Kerran mies sanoi ravintolaillan päätteeksi että hänelle maksaminen on sellainen periaate, josta hän ei luovu ja lähti etsimään tarjoilijaa käsiinsä. Kiitin lämpimästi, mutta kerron samalla että meidän periaatteet on nyt niin ristiin että ei tule paria meistä. Eikä sitten nähty sen jälkeen.

    • Minullanäin

      Minä olen nykyisin kiinnostunut naisista, mutta aiemmin olin miehistäkin. Itse en haluaisi treffeillä toisen tarjoavan minulle - tulee kiusallinen olo varsinkin, jos sitten itse ei kiinnostukaan. Enkä halua muutenkaan. En kokisi, että "joudun" maksamaan, vaan pitäisin oletusarvona, että tottahan kumpikin maksaa omansa. Molemmin puolin voi tarjota toiselle sitten, kun jo tapaillaan ja on molemminpuolista kiinnostusta. Mutta en silloinkaan tykkää siitä, että toinen tarjoaa koko ajan.

      Ja en myöskään lähtisi vasta tavatun (käytännössä aika tuntemattoman) miehen auton kyytiin ekojen treffien päätteeksi, joten en oikeastaan edes haluaisi, että kyytiä tarjotaan. Eikä tuntuisi mukavalta, että mies tietäisi, missä asun. Suurin osa miehistä varmasti on ihan ok, mutta joukossa on sellaisiakin, joiden suhteen kannattaa olla vähän varuillaan. Ja ekan tapaamisen jälkeen ei voi vielä tietä, onko toinen lintu vai kala.

    • jokuvainm

      Nyt sinkkuna ollessa (kohta 3v) olen käynyt treffeillä n. 40 miehen kanssa. Osa on maksanut, osa ei. Jos olen tiennyt jo ensinäkemältä, että en halua nähdä miestä enää uudelleen, olen maksanut omat juomani. En jotenkin ole kehdannut maksattaa miehellä. Jos mies on ollut kiinnostava, olen antanut hänen maksaa mikäli on tarjoutunut.

      Käytännössä minulla on ollut aina lompakko käsillä, joten mies on voinut joko antaa minun maksaa omani tai tarjoutua maksamaan.

      Näillä maksuasioilla ei ole kuitenkaan pariutumisen kannalta merkitystä. Viimeisin mies, jonka kanssa kävin treffeillä, ei maksanut. Kemiaa oli, mutta ilmeisesti ei tarpeeksi. Tällä kertaa meni niin, että miestä ei kiinnosta tarpeeksi. Minua kiinnostaa treffeillä ihan muut asiat kuin se kuka maksaa. Tärkeää on samalla aaltopituudella oleminen ja keskustelun sujuvuus.

      Toki maksaminen antaa hyvän kuvan miehestä sekä ovien availu. Yksi on tarjonnut kyydin kotiin ja tartuin tilaisuuteen, mutta mietin kyllä onkohan se hyvä idea, kun on kuitenkin ventovieras ihminen kyseessä. Ovien availu on sellainen, johon viimeisimmässä parisuhteessani totuin ja huomasin sinkuksi jäädessä, että välillä olen saattanut olettaa miesten avaavan oven. Hyvien tapojen mukaan miehen pitää odottaa, että nainen menee ennen miestä ovesta sisään ja ulos.

      • SosiaalisuusTärkein

        "Tärkeää on samalla aaltopituudella oleminen ja keskustelun sujuvuus. "
        No eikös keskustelun pitäisi sujua myös jatkossa treffien jälkeenkin.
        Sitä vain ihmettelen, että kaupungilla näkee pareja, jotka eivät toisilleen sanaakaan pukahda.
        Nainen menee edellä ja mies seuraa perässä, kuin hai laivaa tai toisinpäin.
        Jos keskustelua noin kovasti painotetaan, niin miten sitten keskustelu latistuu jatkossa, jos treffit ovat edenneet jopa avioliittoon asti, niin sitten keskustelu lopahtaa.
        Jos keskustelu on niin tärkeä asia, niin pitäisihän keskustelun jatkua myös treffien jälkeenkin vilkaana.
        Naisethan nimen omaan vaatii sosiaalisti lahjakkaita miehiä, jotka eivät ole hiljaisia.
        Miten sitten sellainen mies kelpaa, joka treffien jälkeen muuttuukin hiljaiseksi, eikä ole koko ajan äänessä.


    • Kohteliaatmiehet

      Kyllä mies useimmiten ainakin yrittää maksaa, mutta en pidä siitä. Hämmenyn siitä pahoin ja pyydän, että saan sitten maksaa seuraavat. Jotkut miehet kuitenkin saavat asiat junailtua niin, ettei tule tilaisuutta maksaa itse. Miehet myös availevat ovia ja auttavat mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla, mikä hermostuttaa entisestään. Ihmiselle, joka on tottunut pärjäämään yksin ja tekemään asiat itse, tilanne on vieras.

      Toisaalta, parit treffit ovat alkaneet niin, että kahvit on maksettu erikseen ja siitä tulkitsen, ettei miestä kiinnosta. Lienee mennyt nappiin se tulkinta.

    • aaaaaaaaaaaaaaa

      Aloin miettimään ja olen ollut elämässäni yhden ainoan kerran treffeillä (en laske siis parisuhteessa yhteisiä illanviettoja ulkona) - ja siinä vastapuolena ollut on nykyään aviomies.

      Luulisin, että mies kahvit maksoi. Ainakaan en muista, että ei olisi maksanut. Ovia ei tainnut olla avattavana, mutta kohtelias oli (pöytään istumisessa jne). Enpä tiedä sitten oliko merkitystä - kohteliaisuus ehdoton plussa, mutta epäilen että olisinko osannut siitä kummoisia perustaa maksoiko vai ei (ja voi olla ihan hyvin niinkin, että minä maksoin omani).

    • Jännämieskirjoittaa

      Jännämies ei maksa eikä kustanna naiselle mitään. Jännämiehen osa on olla panija. Joka alkaa naiselle kaiken maksamaan, saa maksaa koko ikänsä, ja olla aisuri. Aisuri maksaa ja viihdyttää naista, ja jännämiestä nainen kokee rakastavansa, ja jännämies on se joka myös panee.
      Älkää siis pojat alkako aisureiksi heti ensi treffeiltä.
      Nainen ei arvosta sellaista miestä, joka maksaa ja kustantaa hauskuudet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe