hyvä anoppi

vävy/miniä

Haluaisin olla hyvä anoppi mutta minkälainen sen pitäisi olla?

5

224

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tää on hyvä anoppi..

      Kun näitä juttuja lukee, niin hyvä anoppi on sellainen, joka unohtaa, että hänellä on poikaa ollutkaan. Ei missään tapauksessa ota yhteyttä pojan perheeseen. No tietysti merkkipäivinä voit rahalla muistaa, tavaroita ei kannata ostaa, et osaa kumminkaan. Sitten kun perheellä on lapsia, muistat myös heitä rahalahjoin. Tai ainakin kysyt vanhemmilta, mitä lapset mahdollisesti haluavat lahjaksi. Apua et missään tapauksessa pojalta pyydä. Tietokoneapua saa firmoista ja siivousapua samoin siivousyrityksiltä. Kauppa tuo tavarat kotiin, jos et itse jaksa kantaa. Hankkiudu ajoissa palvelutaloon, ettet ole nuorempien vaivoina edes teoriassa.

      • Anopista

        Totta, anoppi vs miniä suhde on aina ja varmasti ikuisesti tapetilla. Minulla on normaali hyvin kasvatettu mies. Joka kunnioittaa vanhempiaan ja rakastaa, mutta napanuora on katkaistu. Minä itse kävisin appivanhemmilla useammin, ovat eläkkeelle jäämässä molemmat tääs pian, ja esimerkiksi appi ainakin kovin mielellään ottaisi apua vastaan kaikellaista apua, maalla kun asuvat ja iso tontti hommineen on. Olen tässä nyt muutamia vuosia yrittänyt olla ystävällinen ja kohtelias, hymyilen kun puhutellaan, ja myös muistan teititellä. ( minulle ei sinun kauppoja ole annettu ja anoppi teitittelee minua...) Siis olen itse 34 ja olen sellaisen kasvatuksen itse saanut.

        Minä olen hoitoalalla, ja minulla on jo lapsia, edellisestä avioliitosta, joka päätyi miehen ottaessa toinen vaimo, lapset ovat jo ikääni nähden isoja eli yläasteella. Nämä eivät mitenkään ole mieheni ja minun suhdetta vaikeuttaneet. Asumme erillääm, mutta ihan vierekkäin. Emme halua yhteisiä lapsia, lapsia enää ollenkaan, ja muutamme parin vuoden pääastä yhteen kun lapset vielä hieman kasvaneet. Kaikki on siis meillä paremmin kuin hyvin, ja mies on onnellinen, eikä tämä siis ole mitn satuilua. itseasiassa, miehelläni on 2 muutakin veljeä, toinen on ikävässä avioliitossa, toinen ikävässä avoliitossa. Jälkimmäinen on naistenmies jotenka kaikki tietää, että itse on pilaaja vaikka nainen on mitä suloisin. Toinen joka on avioliitossa, luulempa, että anoppi osittain on itse pilannut mm sen ettei lapsen lapsiaan nää tarpeeksi usein.

        Jokatapauksessa. Minä olen itse ainakin kovin surullinen, juuri siitä, että Anoppi ei suostu minua hyväksymään. Emme me tästä ongelmaa ole välillemme tehneet, vanhaa kun on vaikea kääntää. Teen itse vanhustyötä, aivan kuten anoppikin, häntä vaan ei ole kiinostanut koskaan keskustella kanssani siitä, kuinka paljon meillä loppujen lopuksi kaikista miniöistä onkaan yhteistä. Jatkuva teitittelykin on naurettavaa, mutta kestän sen, koska rakastan miestäni niin paljon, ja osaan ymmärtää ulkopuolseksi asettuen asian laitaa.

        Minusta olisi mukavaa, jos tämä anoppi, suostuisi avaamaan silmänsä, mm.sille seikalle, että kaikista hänen pojista, tämä nuorin poika on onnellisin. Me olemme myöskin ainoat jotka emme ole mitn draamaa järjestäneen:) Eli meillä on asiat hyvin.

        Minun lapsia ei ole tyrkytetty heille, eikä heidän pojastaa ole tehty isää lapsille, lapsilla on isä:)

        Anoppi muistaa siitäkin huolimatta muistuttaa vielä vuosienkin jälkeen, että varokaa nyt vaan ettei tule vahinkoja.

        Jos tästä sinulle jotain kätein jäi, miniän näkkulmasta ja vastaa jotenkin kysymykseesi:)


      • etsilleen

        Siis kysymykseni tarkoittaa vävyn ja anopin välejä.


    • Miniäksi

      Hyvä Anoppi on sellainen jolle on ensisijaisen tärkeää omien lastensa onnellisuus: ei se onnellisuus siis mikä todellisuudessa tekee anopin mielessä onnelliseksi, ei ne omat toiveet mitä lapsessansa näkee, ei ne asiat mitä itse haluaisi jos olisi "poikansa". Hyvä anoppi ei siis tuomitse, etsi syitä miksi miniä on väärä valinta: väärät hiukset, väärä ammatti, väärä perhe, väärän värinen, kokoinen jne lista jatkuu. Tärkeää olisi hyvän anopin muistaa, että poikansa on parhain mahdollisin keinoin kasvattanut ja sen jälkeen loppu hoituu tavallaan. Se miksi ja mistä syistä poika on valinnut juuri sen kyseisen tytön/naisen itselleen, siihen on varmasti pojan omassa mielessä juuri ne oikeat syyt. Niitä kuuluu arvostaa ja kunnioittaa. Toki, emmehän me kaikki voi tytkätä kaikista, mutta eikös pääasia ole, jos pojan kasvoilla on hymy kuin stressi rypyt?

      Jos haluaa olla hyvä anoppi, yrittää parhaansa mukaan tutustua edes miniäänsä. Pojalle kuitenkin on monessakin määrin tärkeää, se että vanhemmat hyväksyvät, vaikkakin kypsä mies osaa nähdä sairaanloisen vouhotuksen ja omistamisen taakse:)

      Hyvä anoppi osaa yrittää aikuisen tavoin tukea oikaansa ja valintojaan siinä määrin kun ne inhimillisesti on mahdollisia. Toki jos on selväänäyttöä, HUOM! selvää näkyvää näyttöä, ilman että näyttöä aletaan keksimään, että nainen on rikollinen, alkoholisti, narkomaani tai muuten vaan mielenvikainen niin, että sen näkee jo naapuripitäjään, että nainen kyykyttää ja henkisesti pahoinpitelee miestä,
      eipä sellaisesta voikaan pitää ja oikeus on anopin mielipiteensä tuoda julki. Roskasakki on roska sakkia: edellisilla edellytyksillä ainakin.

      Hyvä anoppi statuksen saa lopulta hyvin helposti: ole avoin, älä elä lastesi kautta tai tyrkytä omia toiveitasi: lapsillasi on oma persoonallisuus ja elämä. Älä tyrkytä liikaa, siis yhtään mitn.väkisin. Ole ihminen ihmiselle. Älä ole myöskään sokea. Joskus on myös hyvä puuttua asioihin.

      Ja jos omaat nämä seikat ja vastassa on normaalilla järjellä varustettu nainen tulette aivan varmasti toimeen:)

    • aikuinen lapsi

      Eiköhän se yksinkertaisin tapa olla hyvä anoppi ole sama kuin olla hyvä ihminen. Ole aikuinen ihminen ja kohtele muita aikuisia itsestäsi erillisinä yksilöinä, joilla on oma tahto, omat suunnitelmat, omat tiedot ja taidot jne.

      Anoppiongelmat kumpuavat usein juuri kunnioituksen puutteesta, nimittäin siitä, kun anoppi ei kunnioita "lapsensa" ja tämän kumppanin itsenäisyyttä ja aikuisuutta, vaan kohtelee heitä jotenkin vajaamittaisina tai itsensä jatkeina ja toiveiden toteuttajina.

      Hyvä anoppi ei ole myöskään aina käytettävissä oleva piika, vaan pitää huolta myös omista rajoistaan. Aikuisten suhteissa vastavuoroisuus ja kunnioitus pitää välit kunnossa eikä synny turhia valtataisteluja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe