Hei! Aloinpa pohtia kaakaon kaloreita nyt kun tekis mieli pitkästä aikaa juoda sitä. Kyseessä normi O'boy. Paketissa kerrotaan yhden kupin sisältävän olikohan se nyt n. 150 kaloria. Eli siihen sisältyisi jauheen lisäksi maito. Aika hurja määrä. Mutta jos käyttää maidon sijaan vettä, niin kaloreitahan tulee paljon vähemmän? Jos rkl kaakaojauhetta painaa 6g ja jauheessa on 370kcal/100g, niin kaloreitahan tulisi juomaan vain 22 jos siis käyttää siihen vain 1rkl jauhetta ja sitten vaan vettä! Voiko olla mahdollista vai olenko ihan väärässä? :0
Kaakaon kalorit
3
10532
Vastaukset
- ei maidossa paljoa o
Rasvattomassa maidossa on 24 kcal /100 g
Maitolasillisessa (2 dl) on siis 48 kcal eli käytännössä on yhdentekevää teetkö sen yhden lasillisen veteen vai maitoon kun tuo on aivan olemattoman pieni energiamäärä- sssiru
Niin no, riippuu tietty maidosta! Minun rasvattoman maitopurkin kyljessä lukee että siinä on 32kcal per 100g. Joku saattaa myös käyttää kevyt- tai täysmaitoa, jolloin kaloripitoisuus on taas suurempi.
Mutta ihan hyvin on mahdollista toi et vesikaakaossa on noin vähän kaloreita, koska siinä ainut energiapitoinen asia on se ruokalusikallinen sitä jauhetta. Eikä haittaisi vielä sekään jos lisäisi joukkoon vielä hieman rasvatonta maitoa - kaloreita siitä ei tulisi juuri nimeksikään. Juo vaan kaakaota, ei siihen maailma kaadu. Itse aikoinaan laihdutin 10kg ja kyllä tuli useampana aamuna juotua kuumaa kaakaota koska kahvista tai teestä en tykkää yhtään. Ja edelleen juon sitä ja on kilot pysyneet poissa :) - Maidosta
sssiru kirjoitti:
Niin no, riippuu tietty maidosta! Minun rasvattoman maitopurkin kyljessä lukee että siinä on 32kcal per 100g. Joku saattaa myös käyttää kevyt- tai täysmaitoa, jolloin kaloripitoisuus on taas suurempi.
Mutta ihan hyvin on mahdollista toi et vesikaakaossa on noin vähän kaloreita, koska siinä ainut energiapitoinen asia on se ruokalusikallinen sitä jauhetta. Eikä haittaisi vielä sekään jos lisäisi joukkoon vielä hieman rasvatonta maitoa - kaloreita siitä ei tulisi juuri nimeksikään. Juo vaan kaakaota, ei siihen maailma kaadu. Itse aikoinaan laihdutin 10kg ja kyllä tuli useampana aamuna juotua kuumaa kaakaota koska kahvista tai teestä en tykkää yhtään. Ja edelleen juon sitä ja on kilot pysyneet poissa :)Vaikka olisi 32 kcal energiaa desissä rasvatonta maitoa se on niin mitätön määrä ettei sillä ole merkitystä. Päivässä kun pitäisi saada 1500 kcal vähintään ettei lihakset kärsi. Rasvaisen maidon ongelma on tyydyttynyt rasva ei niinkään ne kalorit.
Sitäpaitsi kalsiumia ei saa vedestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802