Kaakaon kalorit

kaaaaakaaooo

Hei! Aloinpa pohtia kaakaon kaloreita nyt kun tekis mieli pitkästä aikaa juoda sitä. Kyseessä normi O'boy. Paketissa kerrotaan yhden kupin sisältävän olikohan se nyt n. 150 kaloria. Eli siihen sisältyisi jauheen lisäksi maito. Aika hurja määrä. Mutta jos käyttää maidon sijaan vettä, niin kaloreitahan tulee paljon vähemmän? Jos rkl kaakaojauhetta painaa 6g ja jauheessa on 370kcal/100g, niin kaloreitahan tulisi juomaan vain 22 jos siis käyttää siihen vain 1rkl jauhetta ja sitten vaan vettä! Voiko olla mahdollista vai olenko ihan väärässä? :0

3

11135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei maidossa paljoa o

      Rasvattomassa maidossa on 24 kcal /100 g

      Maitolasillisessa (2 dl) on siis 48 kcal eli käytännössä on yhdentekevää teetkö sen yhden lasillisen veteen vai maitoon kun tuo on aivan olemattoman pieni energiamäärä

      • sssiru

        Niin no, riippuu tietty maidosta! Minun rasvattoman maitopurkin kyljessä lukee että siinä on 32kcal per 100g. Joku saattaa myös käyttää kevyt- tai täysmaitoa, jolloin kaloripitoisuus on taas suurempi.

        Mutta ihan hyvin on mahdollista toi et vesikaakaossa on noin vähän kaloreita, koska siinä ainut energiapitoinen asia on se ruokalusikallinen sitä jauhetta. Eikä haittaisi vielä sekään jos lisäisi joukkoon vielä hieman rasvatonta maitoa - kaloreita siitä ei tulisi juuri nimeksikään. Juo vaan kaakaota, ei siihen maailma kaadu. Itse aikoinaan laihdutin 10kg ja kyllä tuli useampana aamuna juotua kuumaa kaakaota koska kahvista tai teestä en tykkää yhtään. Ja edelleen juon sitä ja on kilot pysyneet poissa :)


      • Maidosta
        sssiru kirjoitti:

        Niin no, riippuu tietty maidosta! Minun rasvattoman maitopurkin kyljessä lukee että siinä on 32kcal per 100g. Joku saattaa myös käyttää kevyt- tai täysmaitoa, jolloin kaloripitoisuus on taas suurempi.

        Mutta ihan hyvin on mahdollista toi et vesikaakaossa on noin vähän kaloreita, koska siinä ainut energiapitoinen asia on se ruokalusikallinen sitä jauhetta. Eikä haittaisi vielä sekään jos lisäisi joukkoon vielä hieman rasvatonta maitoa - kaloreita siitä ei tulisi juuri nimeksikään. Juo vaan kaakaota, ei siihen maailma kaadu. Itse aikoinaan laihdutin 10kg ja kyllä tuli useampana aamuna juotua kuumaa kaakaota koska kahvista tai teestä en tykkää yhtään. Ja edelleen juon sitä ja on kilot pysyneet poissa :)

        Vaikka olisi 32 kcal energiaa desissä rasvatonta maitoa se on niin mitätön määrä ettei sillä ole merkitystä. Päivässä kun pitäisi saada 1500 kcal vähintään ettei lihakset kärsi. Rasvaisen maidon ongelma on tyydyttynyt rasva ei niinkään ne kalorit.

        Sitäpaitsi kalsiumia ei saa vedestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      688
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      649
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe