Hei! Aloinpa pohtia kaakaon kaloreita nyt kun tekis mieli pitkästä aikaa juoda sitä. Kyseessä normi O'boy. Paketissa kerrotaan yhden kupin sisältävän olikohan se nyt n. 150 kaloria. Eli siihen sisältyisi jauheen lisäksi maito. Aika hurja määrä. Mutta jos käyttää maidon sijaan vettä, niin kaloreitahan tulee paljon vähemmän? Jos rkl kaakaojauhetta painaa 6g ja jauheessa on 370kcal/100g, niin kaloreitahan tulisi juomaan vain 22 jos siis käyttää siihen vain 1rkl jauhetta ja sitten vaan vettä! Voiko olla mahdollista vai olenko ihan väärässä? :0
Kaakaon kalorit
3
11135
Vastaukset
- ei maidossa paljoa o
Rasvattomassa maidossa on 24 kcal /100 g
Maitolasillisessa (2 dl) on siis 48 kcal eli käytännössä on yhdentekevää teetkö sen yhden lasillisen veteen vai maitoon kun tuo on aivan olemattoman pieni energiamäärä- sssiru
Niin no, riippuu tietty maidosta! Minun rasvattoman maitopurkin kyljessä lukee että siinä on 32kcal per 100g. Joku saattaa myös käyttää kevyt- tai täysmaitoa, jolloin kaloripitoisuus on taas suurempi.
Mutta ihan hyvin on mahdollista toi et vesikaakaossa on noin vähän kaloreita, koska siinä ainut energiapitoinen asia on se ruokalusikallinen sitä jauhetta. Eikä haittaisi vielä sekään jos lisäisi joukkoon vielä hieman rasvatonta maitoa - kaloreita siitä ei tulisi juuri nimeksikään. Juo vaan kaakaota, ei siihen maailma kaadu. Itse aikoinaan laihdutin 10kg ja kyllä tuli useampana aamuna juotua kuumaa kaakaota koska kahvista tai teestä en tykkää yhtään. Ja edelleen juon sitä ja on kilot pysyneet poissa :) - Maidosta
sssiru kirjoitti:
Niin no, riippuu tietty maidosta! Minun rasvattoman maitopurkin kyljessä lukee että siinä on 32kcal per 100g. Joku saattaa myös käyttää kevyt- tai täysmaitoa, jolloin kaloripitoisuus on taas suurempi.
Mutta ihan hyvin on mahdollista toi et vesikaakaossa on noin vähän kaloreita, koska siinä ainut energiapitoinen asia on se ruokalusikallinen sitä jauhetta. Eikä haittaisi vielä sekään jos lisäisi joukkoon vielä hieman rasvatonta maitoa - kaloreita siitä ei tulisi juuri nimeksikään. Juo vaan kaakaota, ei siihen maailma kaadu. Itse aikoinaan laihdutin 10kg ja kyllä tuli useampana aamuna juotua kuumaa kaakaota koska kahvista tai teestä en tykkää yhtään. Ja edelleen juon sitä ja on kilot pysyneet poissa :)Vaikka olisi 32 kcal energiaa desissä rasvatonta maitoa se on niin mitätön määrä ettei sillä ole merkitystä. Päivässä kun pitäisi saada 1500 kcal vähintään ettei lihakset kärsi. Rasvaisen maidon ongelma on tyydyttynyt rasva ei niinkään ne kalorit.
Sitäpaitsi kalsiumia ei saa vedestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp80688Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm44649- 39636
- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111543- 38482
- 41481
- 71457