Olen kärsinyt nyt kuukauden päivät pahoista vatsakivuista. En nyt tiedä kumpaan keskusteluketjuun tämä kuuluisi: tänne ehkäisyyn vaiko kipu-ketjuun. Minulla on ollut hormonikierukka (Mirena) noin puolivuotta ja epäilen kipujen johtuvan kierukasta. Kävin jo kerran perhesuunnitteluneuvolassa kysymässä asiasta, mutta en saanut aikaa gynekologille, koska tämä on kuulema normaalia... Jos tämä kipuilu ei ala pian menemään ohi, hakeudun lääkärin pakeille... Minkälaista vatsakipua te muut Mirenan omaavat olette kokeneet Mirenan laiton jälkeen? Esim kuinka usein kipuja oli ja kauan kivut kestivät vai eivätkö ole vieläkään lakanneet kokonaan?
Toinen oire on n 1,5kk kestänyt vuoto joka on tosin nyt vähentynyt, mutta on silti jokapäiväistä. Useamman tunnin saattaa olla vuotamatta, mutta sitten taas yhtäkkiä vuoto jatkuu. Tämä tosin taitaa olla yleinen oire kierukan käytön alkuvaiheessa.
Kävin vastikään sukupuolitautitesteissä ja mitään tauteja ei löytynyt, raskaanakaan en ole. Mitä tämä voisi olla? Vatsakipuihin kun voi olla miljoona syytä. :| Ruokavaliossa ei ole tapahtunut muutoksia tms ja tämä kipu on jotenkin erilaista verrattuna aiempiin vatsakipuihini. Kipu tuntuu alavatsassa, mutta välillä myös ihan koko vatsan alueella ikäänkuin pistoksina ja viiltävänä tunteena.
Lääkäriajan varaaminen inhottaa, koska viimeksi perhesuunnitteluneuvolassa asioidessani tuntui, että ongelmaani ei otettu tosissaan, otettaisiinko siis nytkään kun kaikki laitetaan vaan kierukasta johtuvien "alkuoireiden" piikkiin...
Mirena ja vatsakivut
4+6=10
2
961
Vastaukset
- 3+16
Alavatsa/selkäkipuja mirenan kanssa. Mirena pois niin kivut myös pois. Itse jaksoin pitkään kipujen kanssa ja jo rupesin pitämään niitä normaalina koska lääkärit sanoi ettei se johdu kierukasta. No kierukka poistettiin niin loppuihan ne kivut et ei ne lekurit aina oikeassa ole. Enään en laita kierukkaa EI, EI, EI!
- 8+5
Kuinka kauan sulla on siis ollut Mirena?
Se voi aiheuttaa herkemmin munasarjakystia. Ja oireet nyt voivat vaihdella kystan koosta ja paikasta riippuen.
Eli ei muutaku lääkäriin ja pyydä ultraa et katsovat näkyykö siellä mitään erikoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403077- 812904
- 1902479
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362195- 201493
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411406Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251