Mitä on RAKKAUS?

rakastunutko 25v?

Olen ajatuksineni ja tunteineni eksyksissä. En tiedä mitä tunnen ja miksikä niitä kutsuisin. Kaikki oli helpompaa nuorempana kun ei vielä ollut kokemusta. Silloin ensirakkaus iski kuin salama, ensikerrasta jolloin hänet näin. Tunteet oli valtavia ja fyysiset oireet voimakkaita. En vain koskaan saanut vastarakkautta vaan suhde pysyi ystävyystasolla vaikka odotin yli vuoden siihen muutosta. Silloin tuntui, että siinä oli elämäni mies.

Nykyistä suhdetta olen peilannut tähän voimakkaaseen kokemukseen. Kaikki vain on alkanut ja mennyt aivan eri tavalla, ja siksi epäilenkin omia tunteitani ja koko suhdetta. En enää tiedä mitä rakkaus on.

Nykyisen mieheni tapasin muutamia kertoja ja viestiteltiin satunnaisesti ennen ensi treffejä. Noiden treffien jälkeen emme ole olleet edes viikkoa erossa vaan meistä tuli välittömästi ME. Oli niin hyvä olla ja kaipasi valtavasti toisen luo. Päivänkin ero sai kyyneleet poskille.

Mutta silti en ole varmaankaan koskaan tuntenut sellaisia samoja voimakkaita rakkaudentunteen aaltoja ja sydämen pomppaamista kurkkuun hänen läsnäollessaan kuin silloin vuosia sitten. Johtuuko se siitä, että rakkautemme muovautui syvemmäksi kumppanuudeksi hyvin nopeasti ja sen myötä se alkujännitys ja epävarmuus ei mahtunutkaan enää kuvioon?

Mieheni on myös todella tunteellinen ja hänellä tunteet ovat aina voimakkaita ja syviä. Itse olen pettymysten seurauksena kovettunut ja minun on ollut vaikea näyttää tunteita. Häneenkin olen itseäni verrannut ja ihmetellyt kun en pysty osoittamaan tunteitani samalla tavalla.

Onko syytä huoleen vai onko tämä rakkautta?

1

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herkistelijä

..ainakaan minusta. Olen sinua muutaman vuoden vanhempi ja peilaan samanlailla nykyisiä tuntemuksiani aikaisempiin. Sen kuitenkin olen jo huomannut, että ihan niitä nuoruusvuosien tunnekuohuja ei juurikaan enää koe, sillä sitä ei vain enää ole niin kokematon ja hyväuskoinen kuin silloin. Vanhempana elämänkokemus ja pettymykset muokkaavat väkisinkin omaa tunnemaailmaamme. Myös odotukset kasvavat suuriin mittasuhteisiin.

Kerroit, että ennenkokemattomat tunteet olivat kohdallasi yksipuolisia. Et päässyt kyseisen henkilön kanssa kokemaan arkea vaan elit omaa fantasiaasi. Noin minullekin on käynyt ja varmasti lähes kaikille.

Nykyinen suhteesi kuulostaa hyvältä eikä sinulla mielestäni olisi mitään syytä epäillä rakkauden määrän riittämättömyyttä. Sitä on vain niin vaikea tietysti uskaltaa luottaa itseensä ja antautua suhteelle. Kun vertaa menneisiin ja toisiin niin mikään ei tunnu riittävän. Itselläni on käynyt juuri näin.

Minua neuvottiin aiemmin olemaan miettimättä liikoja. Sitä on hyvä kokeilla aina kun voi, sillä liika vatkaaminen hajottaa. Kun ei osaa olla rennosti niin tunteetkin menee piiloon.

Onnea teille molemmille ja hyvää jatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7451
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      102
      5264
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3516
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3461
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      349
      1506
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      56
      1324
    Aihe