..en jaksa kertoa koko stooria täällä enää mutta miten tilanne etenee narsistin kannalta? Miten hän pelaa korttinsa tällä kertaa. kerroin siis miehelle että epäilen häntä narsistiksi tai ainakin kovasti hänessä näitä piirteitä on. miten mies käyttäytyy jos on narsisti? Nyt ainakin haluaa keskustella ja kuulla kaikki asiat jotka viittaavat siihen. On oikein avoin selvittämään kaiken.
narsistimies tietää että epäilen narsistiksi...
15
265
Vastaukset
- Olen sitä mieltä,
Olen sitä mieltä, että narsistille ei missään nimessä saa mennä sanomaan epäilyksiään. Vamma on totaalisen parantumaton, vaikea, aiheuttaa kärsimystä kaikille sen piirissä oleville eikä oikeastaan kukaan voi auttaa.
Millä tavoin mies on avoin. Näyttää naamansa? Ok. Kyllä hän sitten on avoin.
Mielestäni se, joka kertoo epäilyistään toiselle ja jos mies on oikeasti narsisti, tekee päätöksen myös muiden puolesta tulevaisuudessa. Oletko varma, ettet aiheuta hänelle mielenterveydellisiä ongelmia lisää?
Miten olet pätevöitynyt käymään hänen kanssaan keskustelua hänen kanssaan. Jos hän on narsisti, tulet ehkä saamaan itse koko syytösryöpyn omaan niskaasi... ennemmin tai myöhemmin.
Pidätkö itseäsi viisaana?
Minä en olisi koskaan niin julma omaa Narsisti-Psykopaattiani kohtaan, että hänestä anonyyminä käyttämäni nimityksen hänelle itselleen sanoisin. Minulla ei ole mitään apua hänelle antaa. Miksi tekisin tuollaisen tempun.
Jotkut uhrit ovat äkkiarvaamattomia käänteissään, eivät ota minkäänlaisia neuvoja vastaan, eivät kuuntele ketään, eivät edes ajattele, mitä heille kokeneemmat sanovat. Ovat vain niin itseään täynnä, että ei mitään kuin tuulta päin...
Enpä ainakaan osaa sinua enää neuvoa. Minä en tuollaista ole koskaan tehnyt enkä tahdo tehdä.
Voit sitten kertoa meille muille mitä tapahtuu. Jäämme odottamaan.- NormaaliNarsisti(ko)
Se kävi vahingossa. Hän löysi kotoani netistä tilostettua tekstiä narsismista ja ja kysyi että miksi niitä luen. Sanoin ensin että liittyy työhöni (joka kyllä voisi olla tottakin) mutta sitten hän kysyi että epäilenkö häntä narsistiksi niin sitten myönsi että kyllä minä niitä piirteitä olen huomannut.
Nyt kun nähtiin tänään niin oli apea mutta halukas puhumaan ja halukas edelleen jatkamaan suhdettamme. sanoi että on ikävöinyt kovasti. - Omaan narsisti-psyk
NormaaliNarsisti(ko) kirjoitti:
Se kävi vahingossa. Hän löysi kotoani netistä tilostettua tekstiä narsismista ja ja kysyi että miksi niitä luen. Sanoin ensin että liittyy työhöni (joka kyllä voisi olla tottakin) mutta sitten hän kysyi että epäilenkö häntä narsistiksi niin sitten myönsi että kyllä minä niitä piirteitä olen huomannut.
Nyt kun nähtiin tänään niin oli apea mutta halukas puhumaan ja halukas edelleen jatkamaan suhdettamme. sanoi että on ikävöinyt kovasti.Omaan narisisti-psykopaattiini en luottaisi hetkeäkään. Kätkin alusta asti Vaknin-tulosteeni huolellisesti. Aavistin heti, että kysymys on erittäin arkaluonteisesta asiasta, jotka tulosteet voisivat vaarantaa jopa minun elämääni...
- järkeä päähän
"Oletko varma, ettet aiheuta hänelle mielenterveydellisiä ongelmia lisää?"
Lopettakaa toisilla ihmisillä leikkiminen ja psykologialla pelleily, jos ette oikeasti ole ko. ammatin harjoittajia asianmukaisella koulutuksella. Usein on valitettavaa, että terveydenhoitoalalla työskentelevät kokevat itsensä sellaisiksi moniosaajiksi, että alkavat terapoimaan salasuhteessa, vaikkapa toisen puolisoa. Olen samaa mieltä ylläolevan kirjoittajan kanssa siinä, että saattaa aiheuttaa ikäviä kärsimyksiä kaikille narsistiksi väitetyn henkilön lähipiirissä olevilla, jopa hänen lapsilleen. Otatko ap. sellaisen vastuun leikkiessäsi narsistisi kanssa? Leikitkö ns. tulella ja miksi teet sen? Mikä on todellinen motiivisi? - Tässä linkki Dr.
http://www.youtube.com/watch?v=u9POcMmtZfQ
Tässä linkki Dr Philin jaksoon Rakastajani, pahoinpitelijäni. Jaksossa käydyssä keskustelussa Dr Phil sanoo Sarahille että on häneltä hyvin ylimielistä kuvitella että hän voi korjata Robertin...
Jaksossa ei ole annettu Robertille diagnoosia mutta hän pääsee tutkimuksiin ja saa avukseen Yhdysvaltojen parhaat asiantuntijat...
Minä en edes kuvittele, että pystyisin mitenkään auttamaan saati korjaamaan narsisti-psykopaattiani. Ennen kuin tunsin häntä lainkaan sensijaan tuo kävi oli mielessäni, että kun hän saa näin hyvän naisen niin eihän hän voi kuin valaistua.
Olemme käyneet ja käymme täällä palstalla sellaista keskustelua, joka koskee narsisteja ja narsistien uhreja. Kannattaa lukea aluksi vanhoja linkkejä ja osallistua keskusteluun.
Ylimielisyys on sellaista, että siitä ei tässä lajissa ole hyötyä.
Taannoin kirjotin johonkin linkkiin, että tuo vaiva on sellainen, että edes jotain siitä ymmärtääkseen on mentävä aivan nöyräksi, kumarruttava alas asti, ennen kuin ymmärtää, mitä tarkoittaa se, että toisella ihmisellä ei ole lainkaan empatian tunteita, eikä hän ole sellainen kuin muut. - lopettakaa jo
voi helkutti teitä ämmiä....
- karsisti
Tätä luettuani, en ihmettele, että suomalainen mies voi näiden syyllistäjä naisien rinnalla todella huonosti.
- näin on
Suomalaiset kurahaarat vaan jaksaa temmeltää ja syyllistää.
- 12+4
Näille kommentoijille, jotka ihmettelevät " miesten syyttelyä" (Narsismia voi esiintyä myös naisissa) Miksi ihmeessä te ylipäätään seuraatte tätä palstaa? Mikä teitä narsismissa kiinnostaa? Narsismi on vakava asia ja tietenkin on ikävää, jos ihminen saa narsitin leiman syyttään. Mutta minä uskon, että ei kukaan ketään syytä narsistiksi kevyin perustein. Ei savua ilman tulta!
- Olen niin huono
Varo vain. Sivulta seurannut sivaltaa pian.
"Näille kommentoijille, jotka ihmettelevät " miesten syyttelyä" (Narsismia voi esiintyä myös naisissa) "
Niin jonkin verran tekee mieli osallistua ny tähän palstalla virinneeseen mies/nainen keskusteluun, siltä osin, että pikkusen olen joutunut "korjaamaan" myös käsitystä miehiin liittyen tuohon menneeseen suhteeseeni...
Ennen sitä jotenkin pidin miehiä enemmän sellaisina "reiluina/yksinkertaisina" ihmisinä jotka eivät niinikään vatvo ihmissuhteita, juoruile, ole dramaattisia, keksi kuvitteellisia tarinoita, mikä taas on naisille tyypillisempää...
Tuon menneen suhteeni myötä tutustuin ensimmäisen kerran mieheen joka käytti mm. ilmaisuja, silmittömästi, palavasti puhuessaan häneen rakastuneista naisista, jotka minusta kuullostivat hieman hassuilta/liioittelevilta ja jotenkin en osaa kuvailla, jotenkin hömppäkirjojen kieleltä joihin oli hyvin vaikea uskoa, kun mieskin ny oli tuiki tavallinen keski-ikäinen vatsakas herra...
Noh, voi toki olla, että kun minä "jalat maassa" tyyppinä itse en kykene noin suuriin tunteisiin, rakastumaan silmittömästi/palavasti ja puhun vaatimattomammin/ilman ylisanoja rakkaudesta, että siksi nuo ilmaisut kuullostivat minun korviini hyvin liioittelevilta ja epäaidoilta...
Mutta joo, liittyen tähän palstan aiheeseen ja tuohon mies/nainen teemaan...niin voisin ajatella että narsisti mies on hieman nais jos ei ihan ämmämäinen, juonitteluineen, draamoineen, keksittyine tarinoineen...
Toki tällä palstalla ny on hirveän vaikea tietää kirjoittajan sukupuolta oikeasti, ja tosiaan tuo narsistisuus ja siihen liittyvä teennäinen/liioitteleva tunneilmaisukin sekoittaa asioita, mutta ainakin tällä palstalla muutama miehenä esiintynyttä kirjoittajaa ovat kokeneet olevansa minuun nähden itsensä uhreiksi...
Ovatko he todellisuudessa miehiä, sitä en tiedä, mutta kaiken kaikkiaan tuntuu sekin kummalta, että aikuiset miehetkin uhriutuvat netin keskustelupalstoilla jopa tuntemattomien naiskirjoittajien toimesta...
Että kun täällä viime aikoina on puheeksi katkerat ämmät, niin mene ja tiedä saattaa siellä "naisen hameeseen piiloutuneena" olla mieskin...
Mutta se, että joku mies esiintyisi täällä naisena tuntuu aikas hullulta, voiko sellaista miestä enää mieheksi sanoa, vaikka tasapuolisuuden vuoksi yhtä hullua kaiketi sekin on jos joku nainen esiintyisi miehenä...
En tiedä aina mitä tästä kaikesta ajattelis...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Näille kommentoijille, jotka ihmettelevät " miesten syyttelyä" (Narsismia voi esiintyä myös naisissa) "
Niin jonkin verran tekee mieli osallistua ny tähän palstalla virinneeseen mies/nainen keskusteluun, siltä osin, että pikkusen olen joutunut "korjaamaan" myös käsitystä miehiin liittyen tuohon menneeseen suhteeseeni...
Ennen sitä jotenkin pidin miehiä enemmän sellaisina "reiluina/yksinkertaisina" ihmisinä jotka eivät niinikään vatvo ihmissuhteita, juoruile, ole dramaattisia, keksi kuvitteellisia tarinoita, mikä taas on naisille tyypillisempää...
Tuon menneen suhteeni myötä tutustuin ensimmäisen kerran mieheen joka käytti mm. ilmaisuja, silmittömästi, palavasti puhuessaan häneen rakastuneista naisista, jotka minusta kuullostivat hieman hassuilta/liioittelevilta ja jotenkin en osaa kuvailla, jotenkin hömppäkirjojen kieleltä joihin oli hyvin vaikea uskoa, kun mieskin ny oli tuiki tavallinen keski-ikäinen vatsakas herra...
Noh, voi toki olla, että kun minä "jalat maassa" tyyppinä itse en kykene noin suuriin tunteisiin, rakastumaan silmittömästi/palavasti ja puhun vaatimattomammin/ilman ylisanoja rakkaudesta, että siksi nuo ilmaisut kuullostivat minun korviini hyvin liioittelevilta ja epäaidoilta...
Mutta joo, liittyen tähän palstan aiheeseen ja tuohon mies/nainen teemaan...niin voisin ajatella että narsisti mies on hieman nais jos ei ihan ämmämäinen, juonitteluineen, draamoineen, keksittyine tarinoineen...
Toki tällä palstalla ny on hirveän vaikea tietää kirjoittajan sukupuolta oikeasti, ja tosiaan tuo narsistisuus ja siihen liittyvä teennäinen/liioitteleva tunneilmaisukin sekoittaa asioita, mutta ainakin tällä palstalla muutama miehenä esiintynyttä kirjoittajaa ovat kokeneet olevansa minuun nähden itsensä uhreiksi...
Ovatko he todellisuudessa miehiä, sitä en tiedä, mutta kaiken kaikkiaan tuntuu sekin kummalta, että aikuiset miehetkin uhriutuvat netin keskustelupalstoilla jopa tuntemattomien naiskirjoittajien toimesta...
Että kun täällä viime aikoina on puheeksi katkerat ämmät, niin mene ja tiedä saattaa siellä "naisen hameeseen piiloutuneena" olla mieskin...
Mutta se, että joku mies esiintyisi täällä naisena tuntuu aikas hullulta, voiko sellaista miestä enää mieheksi sanoa, vaikka tasapuolisuuden vuoksi yhtä hullua kaiketi sekin on jos joku nainen esiintyisi miehenä...
En tiedä aina mitä tästä kaikesta ajattelis..."Että kun täällä viime aikoina on puheeksi katkerat ämmät, niin mene ja tiedä saattaa siellä "naisen hameeseen piiloutuneena" olla mieskin..."
Vielä tekee mieli lisätä tuohon eiliseen vuodatukseeni, että saattaa noiden ämmittelyjen takana toki olla naiskirjoittajiakin, kun käsittääkseni narsisti vihaa/halveksii naisia oli hän itse sitten kumpaa sukupuolta tahansa...
Se, että nainenkin vihaa/halveksii naista on myös hyvin vaikeasti ymmärrettävä asia ja ehkä vaikea uskoa että tosiaan ämmittelyiden taustallakin voi olla nainen...
Asia joka monesti unohtuu, että en tiedä voiko täällä palstalla edes käydä mies/nais keskusteluja narsismiin liittyen sillä tavoin, kun ei tiedä oikeasti vastaväittäjän/herjaajan sukupuolta...mutta luulisin, että tuo ämmien yhteydessä mainittu katkeruus/uhriutuminen koskee narsisteihin liittyen kumpaakin sukupuolta...
Tässä yhteydessä tulee vielä mieleen tuo ikäkysymyskin, taannoinhan joku jo sen "lapsikortinkin" veti esiin, sillä naapurin Tiina esimerkillään...
Toisaalta taas tiedetään narsisteihin liittyen, että he ovat joiltain osin (tunteet/tarpeet, impulsiivisuus) hyvinkin lapsellisia, vaikka ikää olisikin aikuisen ihmisen mittapuun mukaan...
Että tämmösiä ajatuksia vielä tähän mies vs nainen kummatko katkerampia teemaan...- kukaan ei ole huono
Olen niin huono kirjoitti:
Varo vain. Sivulta seurannut sivaltaa pian.
Et ole huono,elä välitä,anna asioden olla ja mennä.
- Työnantaja oli narsi
Hän kuuntelee sinua vain sen takia että voi kohta hyötyä sinusta jollakin tapaa !!
Yritä muistella hyviä tekoja joita hän on tehnyt ilman että saanut itse hyötyä siitä eli onko hän vielä liian nuori ja vain lapsellinen ? Jos hän on todella pesunkestävä narsu hän on todella vihainen sinulle siitä että olet nähnyt hänen lävitseen eikä anna koskaan sitä anteeksi. Lue netistä enemmän ja tulosta vähemmän. - Kokoomus
Minun pomo oli narsisti minua ollaan epäilty narsistiksi ja tyttöystävä oli minun rehellisen mielipiteeni mukaan narsisti. Kokemusta kuin tästäkin on tullut niin kyllä juoruileva suomalainen paska nainen osaa tehdä miehestä narsistin. ei sen enempää tekstiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5571848Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18907- 85883
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101816Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2727- 63715
- 68705
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74648- 65543