Mitä mieltä olette palkkatuetusta työstä?
Itse hain ja pääsin palkkatuettuun työhön (perustuki) joka kestää 10 kk
Ehdin olla kuukauden työttömänä.Tässä jännitän,että jatkuukohan työ vielä tuenkin jälkeen.Olen kyllä kokenut olevani ihan normaali työssä kokoajan ja työkaveritkin ottaneet ihan hyvin vastaan.Mieleläni ehkä jäisin.Palkka voisi olla hieman parempi kyllä,mutta olen ottanut asian jo puheeksi.
Mulla ikää 52 v.
Palkkatukityö
13
298
Vastaukset
- molempia käynyt
Kyllä noista töihinkin pääsee, jos on sopiva ja ahkera henkilö. Mikä sen helpompaa ja riskittömömpää yritykselle palkata henkilö, kun on tietoa henkilöstä ja työnteosta.
Sitten oma lukunsa nämä yritykset, jotka käyttävät palkkatukea vain hyväkseen ja vaihtavat henkilöä aina palkkatukikaudrn päätyttyä.- Ikuisesti määräaikai
Olen ollut kolmessa paikassa palkkatuella, aina on ollut kiva työ jossa ammattitaitoni tulee käytetyksi hyödyksi. Olen toki itse hakenut nuo paikat, TE keskukset on vain aina ilmoittanut ettei ole sopivaa työtä tarjolla. Palkkakin on ollut suht hyvä. Mutta kun tuki loppuu loppuu aina hommat ( joskuson ollut joku muutaman kk jatkopesti). Ehkä se johtuu siitä että olen ollut julkisiella alalla jossa rekrytointi on mutkikkaampa. Monessa paikassa talous on rakennettu sen mukaan että aina saadaan uutta tukijengiä.
- peruste?
Ikuisesti määräaikai kirjoitti:
Olen ollut kolmessa paikassa palkkatuella, aina on ollut kiva työ jossa ammattitaitoni tulee käytetyksi hyödyksi. Olen toki itse hakenut nuo paikat, TE keskukset on vain aina ilmoittanut ettei ole sopivaa työtä tarjolla. Palkkakin on ollut suht hyvä. Mutta kun tuki loppuu loppuu aina hommat ( joskuson ollut joku muutaman kk jatkopesti). Ehkä se johtuu siitä että olen ollut julkisiella alalla jossa rekrytointi on mutkikkaampa. Monessa paikassa talous on rakennettu sen mukaan että aina saadaan uutta tukijengiä.
Ja mikähän on ollut irtisanomisen peruste? "Palkkatukijakson päättyminen" ei kyllä käy laillisesta irtisanomisperusteesta.
- palkkatuettu
peruste? kirjoitti:
Ja mikähän on ollut irtisanomisen peruste? "Palkkatukijakson päättyminen" ei kyllä käy laillisesta irtisanomisperusteesta.
Määräaikainen työsopimus, ei tarvitse irtisanoa.
- Tsemppiä
Vaimoni pääsi tuota kautta töihin ja nyt on työsuhde kestänyt jo 15 vuotta.
- Jonte2
Sitten ok jos riittää työtunteja. Nuo 9e/päivä pelleilyt saisi työntää risikon hanuriin!
- Tuki on vitsi
Tuki on naurettavan pieni ja ei vaikuta mitään työsuhteen jatkumiseen.
- toivoton tapaus
Aika hyvä tuuri kun olet tutulle päässyt töihin ,tuskin muuten noin lyhyessä ajassa olisit töitä saanut. Yleensä työnantajat ottavat vaan korkeimmalla tuella olevia töihin, ei tarvi maksaa liikaa palkkaa omasta pussista. Kun työttömäksi joutuu, niin menee vähintään se 500 päivää ennen kuin palkkatukiraja täyttyy ja työkkäri rupeaa niitä palkkatukipaikkoja tarjoamaan, just sen takia, kun työnantajat eivät ota pelkkää perustukea saavaa töihin.
Itsellä ei ole ollut hyviä kokemuksia palkkatukityöstä ja vähän odotan kauhulla millaiseen helvettiin seuraavaksi joudun. Kontissa jouduin työpaikkakiusatuksi ja se jätti aika pahan trauman. Ei siellä mitään ihmisarvoista kohtelua ja arvostusta saanut vaikka tein enempi kuin oman osuuteni työpisteeni töistä. Enempi pomot arvosti sitä kiusaajaa, vaikka se sotkeutui pomojenkin työtehtäviin ja kohteli myös muita siellä töissä olleita alentuvasti. Ainoa hyvä puoli oli, että näin ihan omin silmin millaista toimintaa spr ylläpitää ja miten eriarvoisesti siellä työntekijöitä kohdellaan. En olis uskonut, jos en olis nähnyt ja tuon kokemuksen jälkeen lopetin heidän toiminnan tukemisen. Tuskin olen ainoa, joka on saman päätöksen tehnyt. Lykkyä pyttyyn ja jaksamisia kaikille, jotka on konttiin joutuneet töihin. Ei siellä töissä olo kellekään mitään intoa ja uskoa huomiseen anna, pikemmin toisin päin eli mitään toivoa ei ole. Musta ei ole oikeasti mihinkään töihin, kun en tuollakaan osannut vuoden aikana mitään tehdä ilman että toinen kävi mun tekemää työtä joka päivä korjaamassa. Aika toivotonta tälläsen paskan mihinkään palkkatukityöhön päästä, jos ei edes Kontissakaan osannut yhtäkään asiaa vuoden aikana oikein tehdä :D - Realismi kehiin
Palkkatukityöt on pätkätöitä. Firma tietää jo etukäteen, että saa puoli-ilmaisen työntekijän ja täyttää sillä pahimman työsuman. Sen jälkeen kun palkkatuki loppuu, firma ei palkkaa enää henkilöä, koska joutuisi maksamaan oikean, koko palkan ihan omasta pussista. Ihan turhaan elättelet toivetta, että työ jatkuu palkkatuen päätyttyä. Olisi tosi harvinaista.
Mikäli työllistäjänä on kunta tai joku yhdistys, sitä suuremmalla työt loppuu heti kun tuet loppuu. Varsinkin pikkuyhdistykset palkkaa mielellään korkeimmalla palkkatuella varustettuja henkilöitä, koska saa niistä parhaimmat rahat puljuunsa.- Realismia vielä
.... toivottavasti nyt en nyt kuulostanut liian negatiiviselta... näin se kuitenkin menee ja puhun omasta kokemuksesta myös. Kannattaa nauttia siitä palkkatukityöstä kun sitä nyt on. Onhan se raha kuitenkin vähän parempi kuin työttömänä ollessa. Samalla kannattaa tehdä kaikki tarpeelliset hankinnat.
- ketjun aloittaja
...mulla kyllä työsopparissa lukee että työsuhde on toistaiseksi voimassa oleva ja 4 kk koeaikakin jo ehti umpeutua tuossa¨jokin aika sitten.Ja ei ole mikään yhdistys tai kunta, kyseessä,ihan normaali firma:)
- 52v toimistorotta
Realismia vielä kirjoitti:
.... toivottavasti nyt en nyt kuulostanut liian negatiiviselta... näin se kuitenkin menee ja puhun omasta kokemuksesta myös. Kannattaa nauttia siitä palkkatukityöstä kun sitä nyt on. Onhan se raha kuitenkin vähän parempi kuin työttömänä ollessa. Samalla kannattaa tehdä kaikki tarpeelliset hankinnat.
Olisin kuulemma saanut palkkatukea t. siis työnantaja olis saanut meikämummosta tukea viime keväänä kokoaikatyössä. Nyt syksyllä saisi kuulemma osa-aikatyönantajakin tukea, onko lie syynä se, että putosin juuri työmarkkinatuelle? Olisin tyytyväinen jo pätkästäkin, jos vaikka saisin päivät nollattua ja paremmin rahaa pariksi vuodeksi.
Vakityöstä en enää edes haaveile ikäni ja asuinpaikkani vuoksi. Entiset pomoni ovat eläkkeellä, joten heistä ei juuri ole apua uuden paikan etsimisssä.
- No jaa
Noh, ainakin palkkatuki hakkaa nuo 9 euron orjatyöhommat 100-0.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855