Miten itsehillintää

Ronin

Mulla on sellainen ongelma, että välillä kun asiat ärsyttävät ja on sellainen tietynlainen fiilis, saatan saada aivan hillittömän raivokohtauksen. Kohtaus kestää muutamia sekunteja, enkä koskaan vahingoita ketään tai riko mitään sen aikana, mutta muuten vaan tuon koko hulluuteni esille. Ongelmallista on se, että vaikka muutaman sekunnin kuluessa tajuan, kuinka typerä olen, on tuolloin jo aivan liian myöhäistä. Tälläkin hetkellä kihlattuni on varsin vittuuntunut tämänpäiväisistä edesottamuksistani ja minä olen siinä sivussa helkkarin vihainen itselleni ja omalle tyhmyydelleni. Mitä teen?? Meenkö jonkin psykiatrin pakeille vai mitä? Onko muilla samanlaisia kokemuksia??

2

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wert

Jokin muutos on tultava. Mikä tyttöystävässäsi on se, mikä sinussa aiheuttaa tämän kohtauksen? Tietääkö hän, että jotkut asiat saavat sinut ärsyyntymään? Mieti, onko joitakin tulenarkoja aiheita, suhtautumistapja, asenteita jne. Jos hän yrittäisi vältellä niitä? Tai jos et ossaa itsellesi selittää, mene ensisijaisesti psykiatrille. Se ei ole niin traagista kuin voisi kuvitella, että psykat ovat vain hulluja varten. Tein itse aikoinani raskaan päätöksen jättämällä silloisen rakkaan miesystäväni, koska hän aiheutti minussa noita vastaavanlaisia purkauksia. Kukaan muu ihminen ei ole vaikuttanut minuun niin. En halunnut hänen kärsivän, enkä kestänyt itseäni. En tosin käynyt lekurissakaan, jotta... Mutta elän nykyisin tasapainoisessa suhteessa uuden miehen kanssa. Hän tietää aiemmista hepuleistani eikä ole pelännyt niitä ilmenevän. Peloista huolimatta eivät ole olleet lähelläkään. Itse asiassa, en edes muistanut niitä ennen kuin luin kirjoituksesi.

• Veera

Kerran leipoessana huomasin unohtaneeni hiivan kokonaan. Silloin huusin, heitin pullataikinan lattialle. Ystäväni säikähti jumalattomasti. Se oli meistä kummastakin todella pelottavaa, sen tapahtuneen jälkeen olin todella heikko lysähdin lattialle vain itkemään. Ystäväni herkistyi ja istuimme lattialla pitkään itkemässä. En tavallisesti tuhoa mitään, kuten vahingoita muita ihmisiä.

Jokaisen ihmisen on purettava paine tai jokin reaktio. Meillä se tapahtuu äkkinäisen
      tunnepurjauksena. On huono mielestäni pitää tunteet sisällään. Ei tuosta todellakaan tarvitse psykiatrille mennä. On tuo normaali joo. Jos jotkut ihmiset on juoppohulluja, niin eikö meille pieni tunnelataus välillä sallita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5846
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      91
      2988
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2770
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2026
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      744
    Aihe