"Uskonnollisia evankelioimistapahtumia järjestävä Citymission marssittaa heinäkuun lopussa Helsingin Narinkkatorille joukon entisiä ja nykyisiä vankilakundeja. 31. heinäkuuta pidettävän tilaisuuden tunnetuin puhuja on elinkautista vankeustuomiota istuva kolmoismurhaaja Lauri "Late" Johansson. EX-criminal Day-tapahtumassa itsestään ja uskostaan kertoo myös useita muita väkivaltarikoksista tuomittuja"
Milloin nämä esittelevät niitä tasapainoisia, elämänsä siivosti eläneitä jotka ovat hurahtaneet samoin tuolla pirkin toreja?
Parempi toki hihhuli kuin hullu tappaja mutta tuollainen sirkustelu on vähän sensaatiohakuista ja jotenkin se vain tökkii, näistä tehdään esittelykapistuksia ja myöskin teoillaan he julkisuudessa paistattelevat, murhamiehet kiinnostavat, uskoontulo kokemukset ehkä monia vasta toissijaisena. Ihmiset tulevat katsomaan tappajaa.
Metro-lehti tänään
9
162
Vastaukset
- satunnainen ateisti
Se on jännä juttu että osa ihmisistä pystyy olemaan tappamatta ja muutenkin pysymään kaidalla polulla ihan ilman jeesuksia ja (muita) jumaluuksia. Ehkä meitä voisi esitellä Narinkkatorilla?
Johansson löytää armeliaisuutta tekemistään murhistakin. Ja Raamatustapa hyvinkin:
“NBK:n perussääntö oli Matteuksen evankeliumin seitsemännen luvun kahdestoista jae:“Sen tähden kaiken sen minkä toivoisitte muiden tekevän teille, tehkää se heille.” Kun ammuin vasikkaa päähän, lähdin siitä, ettei ketään saa kiduttaa tai härnätä. Jos tapetaan, niin tapetaan kerralla.”
http://www.city.fi/ilmiot/lauri johansson/2640
Hullun puhetta, en muuta sano.- satunnainen ateisti
a-teisti kirjoitti:
Johansson löytää armeliaisuutta tekemistään murhistakin. Ja Raamatustapa hyvinkin:
“NBK:n perussääntö oli Matteuksen evankeliumin seitsemännen luvun kahdestoista jae:“Sen tähden kaiken sen minkä toivoisitte muiden tekevän teille, tehkää se heille.” Kun ammuin vasikkaa päähän, lähdin siitä, ettei ketään saa kiduttaa tai härnätä. Jos tapetaan, niin tapetaan kerralla.”
http://www.city.fi/ilmiot/lauri johansson/2640
Hullun puhetta, en muuta sano.Johansson sanoo raamatulliseen tapaan, että "Se joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu", eikä ilmeisesti ulota sitä itseensä vaikka on miekkaan tarttunut useasti. Minä ennustan, että hänen ex-piireissään on henkilöitä, jotka eivät ole hyvällä seuranneet Laten toimia, ja saattavat ulottaa primitiivireaktioita Johanssoniin itseensä.
No, toiseen jutussa mainittuun aiheeseen:
"Hidas lepopulssi. Kriminologian yksi parhaiten todistetuista löydöksistä. Ihmiset, joilla on hidas lepopulssi, eivät ole yhtä herkkiä ulkoisille ärsykkeille. Yhteyttä selittäisi se, että ne, joiden autonominen hermosto on jähmeä, eivät ole yhtä herkkiä rangaistuksen kaltaisille ympäristövaikutuksille."
Minun lepopulssini on erittäin alhainen, tämänhetkinen keskivertokuntoni huomioituna. Leposyke on 45-50:n paikkeilla, ja 24 tunnin Holter-mittauksessa pulssi meni alimmillaan 38:aan. Mutta olen erittäin herkkä ulkoisille ärsykkeille. Säpsähtelen, reagoin hyvin voimakkaasti postiluukun kolahtamiseen, pieneenkin jännitysmomenttiin jne. Vaikka lepopulssi on alhainen, en allekirjoita sitä, että se tarkoittaisi autonimisen "jähmeyttä". Rangaistuksen kaltaisista ympäristövaikutuksista en nyt mainitse, koska ne eivät koskettele kokemusmaailmaani.
- hgfdsazxcv
Pääesiintyjä on ainakin kaksi kertaa diagnosoitu sosiopaatiksi. Tila on pysyvä eli katsotaan miten esim uskonasiansa kehittyy vapautumisen jälkeen ja sattuuko mitään rankempaa.
- mad hatter
Se on hihhuleiden freak show, he haluavat esittää se että kaiken voi saada anteeksi ja kaikki on ok, jos on hihhuli.
Minua häiritsee se tässä touhussa, että joissakin piireissä tällaiset ihmiset nostetaan ikään kuin muiden yläpuolelle jopa. Eiköhän Johansoninkin tuleva ura ole opettaa helluntailais-saarnaajana kuinka minun ja sinun tulisi elää :D Ja luultavasti onkin. Johan(son) tekee sitä nyt.
He ovat pelastuneita ja anteeksi saaneita vaikka on varmasti pitkä liuta ihmisiä jotka heille eivät anteeksi ole antaneet. Tämä Johansson sanoi aika suoraan jossakin haastattelussa ettei hän niin välitä antavatko ihmiset hänelle anteeksi, hänelle riittää kun Jumala antaa.
En voi välttyä ajatukselta, että uskolla ikään kuin ostetaan se karitsan valkea puhdas omatunto, nähdään, että jokin yliluonnollinen voi nollata kaiken. Ja kristinuskon mukaan näin onkin. Toisaalta se on ymmärrettävää, murha on paha teko, todella paha teko ja kun sen voi ulkoistaa, sen taakan Jeesukselle niin onhan se helppo (ja halpa) ratkaisu. Psykologinen juttu, ymmärrettävää mutta myös vastuun laistamista.
Ajattelepa, että joku tappaisi puolisosi ja sitten saarnaisi tuolla "puhtain" sydämin kuinka sai anteeksi (Jeesukselta) ja aloitti uuden elämän. Ja sinä kärsisit, sen rakastamasi, tapetun ja raiskatun puolisosi muistoa kykenemättä unohtamaan kun tappajaa vietäisiin kuin sirkus-simpassia ympäri maata kertomaan vittu armosta? Armosta jota sinä et saanut.
Kyllähän ihmisille anteeksi pitää (pitäisi, aina ei voi) kyetä antamaan mutta minun mielestäni murhamies tms. ei ole sellaisessa asemassa, että hän voi julistaa, että olen saanut tekoni anteeksi. Se on ansaittava. Eikä siihen riitä, että itse julistaa Jeesuksen sovittaneen ne murhat tai muut rikokset.
Murhamieskin voi saada anteeksi ja jopa on anteeksiannon kenties ansainnut mutta katumus 2000 vuotta sitten kuolleeksi väitetylle hepulle joka homman sitten järjestää, ok? WTF? Ja olet sitten lumenvalkoinen? On vähän kornia,
Provokatiivinen ja jyrkkähän tämä oli, ok. Olen ottanut jonkin wiskin ja Tapiota.a-teisti kirjoitti:
Minua häiritsee se tässä touhussa, että joissakin piireissä tällaiset ihmiset nostetaan ikään kuin muiden yläpuolelle jopa. Eiköhän Johansoninkin tuleva ura ole opettaa helluntailais-saarnaajana kuinka minun ja sinun tulisi elää :D Ja luultavasti onkin. Johan(son) tekee sitä nyt.
He ovat pelastuneita ja anteeksi saaneita vaikka on varmasti pitkä liuta ihmisiä jotka heille eivät anteeksi ole antaneet. Tämä Johansson sanoi aika suoraan jossakin haastattelussa ettei hän niin välitä antavatko ihmiset hänelle anteeksi, hänelle riittää kun Jumala antaa.
En voi välttyä ajatukselta, että uskolla ikään kuin ostetaan se karitsan valkea puhdas omatunto, nähdään, että jokin yliluonnollinen voi nollata kaiken. Ja kristinuskon mukaan näin onkin. Toisaalta se on ymmärrettävää, murha on paha teko, todella paha teko ja kun sen voi ulkoistaa, sen taakan Jeesukselle niin onhan se helppo (ja halpa) ratkaisu. Psykologinen juttu, ymmärrettävää mutta myös vastuun laistamista.
Ajattelepa, että joku tappaisi puolisosi ja sitten saarnaisi tuolla "puhtain" sydämin kuinka sai anteeksi (Jeesukselta) ja aloitti uuden elämän. Ja sinä kärsisit, sen rakastamasi, tapetun ja raiskatun puolisosi muistoa kykenemättä unohtamaan kun tappajaa vietäisiin kuin sirkus-simpassia ympäri maata kertomaan vittu armosta? Armosta jota sinä et saanut.
Kyllähän ihmisille anteeksi pitää (pitäisi, aina ei voi) kyetä antamaan mutta minun mielestäni murhamies tms. ei ole sellaisessa asemassa, että hän voi julistaa, että olen saanut tekoni anteeksi. Se on ansaittava. Eikä siihen riitä, että itse julistaa Jeesuksen sovittaneen ne murhat tai muut rikokset.
Murhamieskin voi saada anteeksi ja jopa on anteeksiannon kenties ansainnut mutta katumus 2000 vuotta sitten kuolleeksi väitetylle hepulle joka homman sitten järjestää, ok? WTF? Ja olet sitten lumenvalkoinen? On vähän kornia,
Provokatiivinen ja jyrkkähän tämä oli, ok. Olen ottanut jonkin wiskin ja Tapiota.Niin, yhden tappajan tiedänkin. Katuu sitä eikä unohda. Itselleen ei anteeksi ole antanut, sen hänelle minäkin kyllä soisin, emme mekään häntä siitä syytä tai muistuta koska tiedämme, että katumus on aitoa ja hän kärsii siitä edelleen. Pahimmaksi mahdolliseksi rikokseksi sitä kuvasi.
Yhden kantakuppilan kantapöydän "Timppa", aikaa 20 vuotta tapahtuneesta, 8 vuotta sen jälkeen vankilassa. Perisuomalainen puukotus tapaus, viinaa ja riitaa. Tutustuin tuohon kantapöytään aikoinaan ja sitten hän minulle jossakin vaiheessa asian kertoi. Ei mitenkään leuhkien vaan aivan toisin. Kysyin muilta myöhemmin onko se totta. Sanoivat olevan. Vähän aikaa katselin sitä, että jaa... Asiaan ei ole sen jälkeen palattu.
No, tunnenhan minä täältä kaikki muutkin, tänään pöydässä olin minä puolihanttapuli, pillerikauppias (ja käyttäjä), lääkintöneuvos, lisensiaatti ja lakimies. Täällä me mahdutaan kaikki samaan pöytään.a-teisti kirjoitti:
Niin, yhden tappajan tiedänkin. Katuu sitä eikä unohda. Itselleen ei anteeksi ole antanut, sen hänelle minäkin kyllä soisin, emme mekään häntä siitä syytä tai muistuta koska tiedämme, että katumus on aitoa ja hän kärsii siitä edelleen. Pahimmaksi mahdolliseksi rikokseksi sitä kuvasi.
Yhden kantakuppilan kantapöydän "Timppa", aikaa 20 vuotta tapahtuneesta, 8 vuotta sen jälkeen vankilassa. Perisuomalainen puukotus tapaus, viinaa ja riitaa. Tutustuin tuohon kantapöytään aikoinaan ja sitten hän minulle jossakin vaiheessa asian kertoi. Ei mitenkään leuhkien vaan aivan toisin. Kysyin muilta myöhemmin onko se totta. Sanoivat olevan. Vähän aikaa katselin sitä, että jaa... Asiaan ei ole sen jälkeen palattu.
No, tunnenhan minä täältä kaikki muutkin, tänään pöydässä olin minä puolihanttapuli, pillerikauppias (ja käyttäjä), lääkintöneuvos, lisensiaatti ja lakimies. Täällä me mahdutaan kaikki samaan pöytään.Menen takaisin baariin. Se lisensiaatti jää kuulema kotiin nyt.
- kantsii miettiä
Vertaisin sosiopaatin uskoontuloa katoliseen pedofiilipappiin, joka lupaa kardinaalille itse Jumalan kaikkivaltiaan edessä lopettaa pedofiiliset teot.
Sitten tuo parannuksen tehnyt ja pedofiliasta parantunut katolinen pappi määrätään toiseen orpokotiin ja mitäs tapahtuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1127207
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t364242törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/383718Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu4001970- 321457
- 351448
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi631398Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen1771090Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv121088Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:111020