Palstalaisten tyyli ja pukeutuminen

neiti ruiskukka

Otetaanpa vähän kevyempää ja pinnallisempaa jutustelua tähän lauantai päivään. Millainen on tyylinne ja miten pukeudutte?

Itselläni pukeutuminen on muuttunut ehkä vähän klassisemaan suuntaan iän myötä. Tiedän paremmin mitkä värit ja minkä malliset vaatteet minulle sopii. Viime talvena panostin kunnon nahkasaappaisiin, mutta en ehtinyt niitä juurikaan käyttää, kun loskakelit alkoivat ja lumet sulivatkin sitten yllättävän nopeasti. Viime talvena/kevättalvena aloin myös käyttämään enemmän erilaisia mekkoja. Joku kiva neulemekko yhdistettynä paksuihin sukkahousuihin ja saappaisiin tai nilkkureihin. Olen muuten pienimuotoinen kenkähamstraaja. Kiva vaihdella niitä vähän tyylin mukaan.. Oon kuitenkin nykyään tarkempi siitä mitä ostan enkä halua kaappiini pyörimään sellaista vaatetta, jota ei koskaan tule kuitenkaan käytettyä.

Kesällä tulee käytettyä lähinnä balleriinoja tai nahka"tennaritkohan" ne nyt sitten on. Minulla on myös joitain kiilakorkosandaaleja ja pirteän värisiä kenkiä, joita hieman harvemmin käytän. Housut koostuvat lähinnä erilaisista farkuista.. ja paitapuolelta löytyy neuletakkia, neulepuseroita, perus pitkähihaisia tai 3/4 osa hihaisia paitoja, pooloja..ym. Tykkään jos vaatteessa on jokin juju, mutta vierastan hillittömiä glittereitä, vetoketjuja, selkeitä kulutuksia, niittejä ja muuta turhaa krääsää vaatteessa. Koitan itse yhdistää melko simppeleistä vaatteista mielenkiintoisen kokonaisuuden, johon tuon sitten kiinnostavuutta vaikka koruilla, huivilla tms.

Tykkään käydä kirppareilla ja olenkin tehnyt sieltä monia hyviä löytöjä.

64

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinun0

      Kotona pukeidun verskoihi löysiin paitoihi rikkinäisiin.
      kotont ko poistun ni pukeudun siisteihi farkkuihi tai reistaskuhousuihi. kauluspaitaan tai siistiin teepaitaan.
      puukuu en käytä ko häis,hautajaisis ja muis sellasis juhlis.

      • neiti ruiskukka

        joo, kotipukeutumiseen ei todella jaksa juurikaan kiinnittää huomiota. Itse haahuilen täällä vielä topissa ja pikkareissa. Pitäis varmaan kohta puolin pukeutua jos aikoo vielä ihmisten ilmoillekin tästä lähteä..


    • hymyssä suin..

      Minä tilaan nykyisin kaikki vaatteeni ulkomailta netistä olen myös tilannut kenkiä.
      En ole nähnyt kenelläkään naisella samanlaisia vaatteita ja kenkiä kun minulla.
      Asuin kaupungissani on toki nämä perus h&m, lindex,seppälä.. ym.. mutta niissä ei ole tullut enää käytyä vuosiin.
      Omat kaverini ostavat näistä liikkeistä vielä vaatteita.
      Otan omaan tyylini vaikutteita kate mossilta.

      http://slsstyle.com/wp-content/uploads/2014/01/kate-moss-street-style-2012.jpg

      http://2.bp.blogspot.com/-pQSx4l-Tm-I/TpCyJBraikI/AAAAAAAABZI/rq4-l8h7NUs/s1600/Kate-Moss-Style3.jpg

      http://2.bp.blogspot.com/-5LsAoHplyhs/UXAe5uW66zI/AAAAAAAACHU/7wD2C66VzL0/s640/kate04.jpg

      Tuon tyylisestä pukeutumisesta pidän myös itselläni.

      ihailen myös victoria beckhamin tyyliä

      http://cdn01.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/2012/09/beckham-fun/victoria-beckham-fashion-week-fun-with-harper-08.jpg

      http://3.bp.blogspot.com/-daxgbWoDyI8/UsbYHLu8iEI/AAAAAAAAJpc/l9GQHvryg5c/s1600/13ddVictoriaBeckhamPregnancyStyle1-1.png

      Mutta en itse tavoittele yhtä hoikkaa vartaloa kun näillä naisilla.

      • neiti ruiskukka

        Tilailen myös aika paljon netistä vaatteita. Ei kauheasti jaksa perus vaateliikkeissä pyöriä. Jostain syystä iskee välillä ahdistus yllättävän nopeasti, varsinkin jos sattuu just koulujen loppumis ajankohtaan liikkeissä pyörimään ja joutuu jonkun teinilauman saartamaksi :D


    • pitkätukkahevari

      Pitkät hiukset, pukin parta, suun alapuolella ei ole partaa, mutta viikset yhdistyy kuitenkin sivuilta pukin partaan.

      Vaatetuksena mustat reisitaskuhousut ja musta huppari, joka on useimmiten joku bändipaita. Kesällä teen poikkeuksen ja pukeudun normaalimmin, mutta muina vuodenaikana pidän tyylistäni kiinni.

    • joku vaan

      talvella toppatakki ja tuulipuvun housut ja kesällä verkkarit lenkkarit ja t- paita

    • Ikisinkku N

      Aikalailla tavistyyli. Nuorempana oli synkempi siinä mielessä että liki kaikki kaikki kamppeet oli mustia tai vähintäänkin tummia mutta nykyään tulee aika värikkäitäkin kamppeita toisinaan pidettyä. Farkut jonkinlainen kauluspaitatyyppinen yleensä päällä, kylmemmillä tulee pidettyä villapaitoja, jalassa usein lenkkarit tms. Tänään ostin kevät/kesäpuseron, ovh minusta aika hintava mutta kun oli hyvällä alennuksella niin otin, väri ei paras mahdollinen mutta kun se värikkäämpi ei ollut niin hyvin sopiva kuin tuo joka heti tuntui omalta päällä niin joustin värissä ja valitsin mukavuuden & laadukkuuden. Noista kirpopareista, ei hirveän usein tule käytyä ja niissä se ongelma ettei niistä löydä hyvinistuvia sopivankokoisia kamppeita ja sama koskee useimmiten markettejakin, juuri tuossa puseroasiassakin huomasi kun jossain cittarilla kokeilin joitain niin tuntuivat kaikki niin laaduttomilta halpisrytkyiltä etten pitänyt hyvänä investointina.

      • Ikisinkku M

        lipsahti N tuohon niminmerkkiin, piti olla se M


      • neiti ruiskukka

        Cittreista ym. marketeista voi joskus löytää jotain hyvää, mutta harvemmin sieltä mitään suurempia tai tärkeämpiä vaatehankintoja tulee tehtyä. Itse löydän paljonkin sopivankokoisia ja laadukkaitakin vaatteita kirppareilta. Osasta ois saanu pulittaa uutena aikamoisia hintoja ja osa myös ollut sellaisia löytöjä, joita voi olla vaikea edes saada käsiinsä. Mutta tuo miesten vaatepuoli taitaa olla aika paljon heikommin edustettuna kirpparillakin niitä naisten vaatteitahan siellä on silmänkantamattomiin.


      • Ikisinkku M
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        Cittreista ym. marketeista voi joskus löytää jotain hyvää, mutta harvemmin sieltä mitään suurempia tai tärkeämpiä vaatehankintoja tulee tehtyä. Itse löydän paljonkin sopivankokoisia ja laadukkaitakin vaatteita kirppareilta. Osasta ois saanu pulittaa uutena aikamoisia hintoja ja osa myös ollut sellaisia löytöjä, joita voi olla vaikea edes saada käsiinsä. Mutta tuo miesten vaatepuoli taitaa olla aika paljon heikommin edustettuna kirpparillakin niitä naisten vaatteitahan siellä on silmänkantamattomiin.

        Joo siis joskus voi marketistakin löytää mutta harvoin, lähinnä kenkiä niistä tulee ostettua. Tuo kirpparijuttu tosiaan varmaan niin että naistenvaatteita on enemmän tarjolla ja usein vielä käytännössä pitämättömiä niin ehdottoman hyvä ostospaikka silloin jos sopivaa löytyy edullisesti. Itsekään harvoin ovh:ta maksan mistään, kun yleensä alesta ostelen kamppeet niin saa usein laadukasta sopivalla hintaa.


      • HikikinkkuM/N
        Ikisinkku M kirjoitti:

        lipsahti N tuohon niminmerkkiin, piti olla se M

        Älä selitä, että vahinko koska aika neiti kyllä olet.


      • Ikisinkku M
        HikikinkkuM/N kirjoitti:

        Älä selitä, että vahinko koska aika neiti kyllä olet.

        Sinun antisi tähänkin ketjuun on kyllä mykistävän loistavaa, olen sanaton.


      • HikikinkkuM/N
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Sinun antisi tähänkin ketjuun on kyllä mykistävän loistavaa, olen sanaton.

        Tähänkin?


      • asdasdasddas
        HikikinkkuM/N kirjoitti:

        Tähänkin?

        Nauroin nimimerkillesi.


    • ätmi

      Pukeudun mahdollisimman paskasti, jotta pinnalliset naiset pysyvät loitolla.

      • imtä

        Kai sitten itsekin katselet sellaisia mahdollisimman paskasti pukeutuvia naisia?


      • ätmi
        imtä kirjoitti:

        Kai sitten itsekin katselet sellaisia mahdollisimman paskasti pukeutuvia naisia?

        Jos ovat riittävän hyvännäköisiä.


    • Tyylikkäästi. Aina.

      • neiti ruiskukka

        lyhyesti ja ytimekkäästi :)


      • neiti ruiskukka kirjoitti:

        lyhyesti ja ytimekkäästi :)

        Toki, mitä siitä nyt enempää jaaritteleen...


      • neiti ruiskukka
        Genio.Mente kirjoitti:

        Toki, mitä siitä nyt enempää jaaritteleen...

        Totta. Tuossahan se olennainen jo tuli sanottua.



      • neiti ruiskukka
        Genio.Mente kirjoitti:

        Niinno... Tää nyt mihinkään tyyliin kuulu, mut Hyvää Yötä rakkaat Sinkkupalstalaiset...

        https://www.youtube.com/watch?v=5X9YP8rBQI0

        Vaihdoit sujuvasti puheenaiheen tylsistä vaatekeskusteluista :D Hyvää yötä sinullekin!


      • neiti ruiskukka kirjoitti:

        Vaihdoit sujuvasti puheenaiheen tylsistä vaatekeskusteluista :D Hyvää yötä sinullekin!

        Tää on muuten hieno leffa! Yks parhaimpia tietämiäni loppukohtauksia...

        https://www.youtube.com/watch?v=b2SJbhVbPsA


      • neiti ruiskukka
        Genio.Mente kirjoitti:

        Tää on muuten hieno leffa! Yks parhaimpia tietämiäni loppukohtauksia...

        https://www.youtube.com/watch?v=b2SJbhVbPsA

        Okei..enpä olekaan kattonu, eikä tuo videokaan näköjään suostu näkymään mun mobiililaitteella.


    • kameleontti

      Arkena pukeudun melko rennosti. Tyypillisin asuni näin viileähkön kesän aikaan taitaa olla ihonmyötäiset farkut, toppi ja kevyt neule. Kenkinä kelistä riippuen sandaalit tai tennarit. Kenkiin panostan paljon, tosin tennarit on jo kulahtaneet ja pitäisi hommata uudet. Laukkuja minulla on myös paljon, pyrin käyttämään asuun sopivaa. Käytän maanläheisiä ja murrettuja värejä, tosin jos pukeudun hiukan urheilullisemmin niin saatan käyttää kirkkaampiakin värejä.

      Kaapistani löytyy myös paljon erityyppisiä hameita ja mekkoja. Joitain todella tyttömäisiä ja söpöjä, joitain vähän seksikkäämpiä, joitain klassisia. Yleensä menen yksinkertaisella linjalla, mutta joskus on hauska laittaa päälle jotain erikoistakin.

      Meikkaan nykyään hyvin kevyesti. Panostan ihon tasoittamiseen, sillä ihoni ei ole kovin hyvä. Poskipunaa sipaisen, taivutan ripset ja saatan laittaa ripsiväriä. Joskus kulmakynää, nykyään yhä harvemmin. Jos oikein meikata haluan, niin sitten huulipunaa. Hiukseni ovat tasapitkät hartioille asti, "maantienharmaat". Menossa sellainen korjausvaihe - lopetin värjäämisen ja leikkautin pitkän pätkän huonolaatuista pois. Nyt alan harkita josko leikkauttaisi vähän jotain muotoa ja sitten kasvattelisi pituutta taas vähän lisää.

    • ätmi

      Ostan mahdollisimman harvoin vaatteita. Pukeudun aina farkkuihin ja t-paitaan.

    • taas yksi transsu

      Eikös ole hienoa kun tää palsta saa miehetkin jo luulemaan itseään naisiksi

    • ,,,,,,,,,,,,

      Kirpparilta rytkyt niskaan, koska pitkäaikaistyöttömyys pitää tilin nollilla. Hyvänä puolena pinnalliset naiset eivät kiinnostu ja huonona puolena vaikeus löytää kirpparilta ok-näköisiä miesten vaatteita.

      • ,,,,,,,,,,,,

        Ja se että vaatteen saa pestä ainakin 10 kertaa ja silti siitä edelleen liitelee vieno kirpparileija nenään.


      • väärin
        ,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Ja se että vaatteen saa pestä ainakin 10 kertaa ja silti siitä edelleen liitelee vieno kirpparileija nenään.

        Ei kaikki ulkonäöstä välittävät ole pinnallisia. Se ulkonäöstä välittäminen on pinnallista, mutta ihmisessä voi olla muitakin piirteitä kuin se, että välittää ulkonäöstä. Minusta on pinnallista luokitella noin että ulkonäöstä välittävä = pinnallinen.


      • Kіs-kіsu
        ,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Ja se että vaatteen saa pestä ainakin 10 kertaa ja silti siitä edelleen liitelee vieno kirpparileija nenään.

        Toi on totta ja on muuten kumma, miten kirpparihaju niin hyvin pinttyy vaatteeseen. Olen joskus ostanut vaatteita kirppikseltä toiveikkaana, mutta käyttämättä on jääneet kun ei se döfä lähde monenkaan pesun jälkeen.


    • Kіs-kіsu

      Inhoan käydä ostoksilla Suomessa, kun kaikki koot on jotain XL:stä ylöspäin, jos ei ole heti ensimmäisenä päivänä ollut ostamassa kun vaatteet on saapuneet kauppaan. Myyjättäret itse usein varaa itselleen pienet koot päältä. Myös alelaareissa on vaan isojen tyttöjen vaatteita. Toisaalta inhoan myös nettiostamista, joten ei jää paljon vaihtoehtoja, vaatteita pitää ostaa ulkomaanmatkoilta. Oon jonkun verran teettänytkin vaatteita, sillä vaikka joskus kaupoista löytyisikin sopivia kokoja, värit on yleensä mustaa, valkoista tai harmaata ja materiaalit mitä sattuu. Suomeen dumpataan kaikki, mikä ei mene muualla kaupaksi. Farkkuja ja t-paitoja toki löytää Suomestakin.

      Melko tavallinen, klassinen on tyyli. Tykkään jos vaatteissa on jotain naisellista, koska tapana ei ole asustautua millään rintakukilla, strasseilla tai koruilla joten pieni pitsi siellä tai rypytys täällä piristää, jos se on vaatteessa valmiiksi.

      • Ikisinkku M

        Johtunee tuo kokojuttu siitä että täällä kun on naiset enimmäkseen niitä xl:lliä, meitä miehiäkin harmittaa tuo asioidentila. Ymmärrän kyllä tuon tuskan kun ei ole miehenkään ihan helppo löytää kampetta jos on pitkä & hoikka, viimeksi kun uusin tarvitsin pikkutakkia sai tästä kylästä suunnilleen joka paikan kiertää ennen kuin löytyi sopiva, ne kun näyttää jokapaikassa olevan suunniteltu lyhyille & lihaville lyhytraajaisille. Muutenkin on miehille tarjonta suppeampaa, ainakin täällä näyttää olevan paljon vaateliikkeitä joissa ei ole kuin naisille valikoimaa, miehille jos on niin on sitten suppeasti joku pari narikkaa nurkassa eikä mitään valikoimaa niissä. Marketeissa taas on sitten ihan kaikki tarjonta tuota lyhyttä, lihavaa, halpaa ja huonolaatuista niin ei se helppoa normaalikroppaiselle miehellekään vaatetta löytää.


      • suomilaatua

        Tuo on kyllä se huono puoli ale-metsästyksessä, kun jäljellä on enää kokoja vain L:stä ylöspäin tai sitten XS:stä alaspäin... S on yleensä viety jo aikapäiviä sitten.

        En myöskään ymmärrä, miten housuja olisi tarkoitus löytää. Ovatko suomalaiset naiset oikeasti tikkusäärisiä? Kun katukuvassa näyttää, että aika harva lopulta on... Itse olen lyhytsäärinen, mutten mikään tikku, minulla on kai "muodokkaat" jalat eikä peppukaan ole ihan lättänä. Vaikea on löytää hyvin istuvia pöksyjä, tuntuu että suurin osa ei mene läpi edes pohkeista, eikä minulla ole edes mitenkään erityisen paksut pohkeet.


      • Kіs-kіsu
        suomilaatua kirjoitti:

        Tuo on kyllä se huono puoli ale-metsästyksessä, kun jäljellä on enää kokoja vain L:stä ylöspäin tai sitten XS:stä alaspäin... S on yleensä viety jo aikapäiviä sitten.

        En myöskään ymmärrä, miten housuja olisi tarkoitus löytää. Ovatko suomalaiset naiset oikeasti tikkusäärisiä? Kun katukuvassa näyttää, että aika harva lopulta on... Itse olen lyhytsäärinen, mutten mikään tikku, minulla on kai "muodokkaat" jalat eikä peppukaan ole ihan lättänä. Vaikea on löytää hyvin istuvia pöksyjä, tuntuu että suurin osa ei mene läpi edes pohkeista, eikä minulla ole edes mitenkään erityisen paksut pohkeet.

        Mistä sä olet löytänyt XS:stä pienempiä kokoja? Suurimmassa osassa suomalaisia kauppoja ei ole edes XS:ää perusvalikoimassa. Vain Onlyssä olen nähnyt XXS:ää ja ne on sitten nuorisovaatteita.


      • suomilaatua
        Kіs-kіsu kirjoitti:

        Mistä sä olet löytänyt XS:stä pienempiä kokoja? Suurimmassa osassa suomalaisia kauppoja ei ole edes XS:ää perusvalikoimassa. Vain Onlyssä olen nähnyt XXS:ää ja ne on sitten nuorisovaatteita.

        Varmaan juuri Onlyssä tms. nuorisovaateosastolla, en muista nyt tarkemmin kun ei ole mitään vakiokauppoja missä shoppailen. Olen aikalailla nuorisoa vielä itsekin, sellaisissa "ajattomissa aikuisten vaatteissa" ei varmaan koot mene XS:sää pienemmäksi.


      • Kіs-kіsu
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Johtunee tuo kokojuttu siitä että täällä kun on naiset enimmäkseen niitä xl:lliä, meitä miehiäkin harmittaa tuo asioidentila. Ymmärrän kyllä tuon tuskan kun ei ole miehenkään ihan helppo löytää kampetta jos on pitkä & hoikka, viimeksi kun uusin tarvitsin pikkutakkia sai tästä kylästä suunnilleen joka paikan kiertää ennen kuin löytyi sopiva, ne kun näyttää jokapaikassa olevan suunniteltu lyhyille & lihaville lyhytraajaisille. Muutenkin on miehille tarjonta suppeampaa, ainakin täällä näyttää olevan paljon vaateliikkeitä joissa ei ole kuin naisille valikoimaa, miehille jos on niin on sitten suppeasti joku pari narikkaa nurkassa eikä mitään valikoimaa niissä. Marketeissa taas on sitten ihan kaikki tarjonta tuota lyhyttä, lihavaa, halpaa ja huonolaatuista niin ei se helppoa normaalikroppaiselle miehellekään vaatetta löytää.

        Sun pitää kans alkaa ostaa vaatteet ulkomailta. Tai sitten teet kesälomareissun Helsinkiin tai Turkuun.

        Silloin kun olin suhteessa ja kolusin joskus miesten vaaterekkejä, huomasin, että miehiltä loppuu ekana koot L ja XL siinä missä naisilta loppuu ensin XS (jos sitä alun perin edes on valikoimassa), sitten S, seuraavaksi M jne. Miesten kokoja S ja M on usein jäljellä jopa alennusmyynteihin.

        Mutta Latvia se hauska maa on. Siellä ei tommonen perussuomalainen XL-kokoinen edes mahdu sovituskoppiin. Pitää olla siro jos aikoo jotain sovittaa.


      • Kіs-kіsu
        suomilaatua kirjoitti:

        Varmaan juuri Onlyssä tms. nuorisovaateosastolla, en muista nyt tarkemmin kun ei ole mitään vakiokauppoja missä shoppailen. Olen aikalailla nuorisoa vielä itsekin, sellaisissa "ajattomissa aikuisten vaatteissa" ei varmaan koot mene XS:sää pienemmäksi.

        Mulla on uutisia :) "Ajattomissa aikuisten vaatteissa" hyvin harvoin on tarjolla XS:ää tai edes S:ää. Muutama kappale otetaan sisään ja ne puetaan mallinukkien päälle.

        Sokos on tyyppiesimerkki tena-henkisestä valikoimasta, naisten koot siellä alkaa aikaisintaan 36:sta ja sekin tekee tiukkaa. 32 ja 34 on täysin tuntemattomia suurelle S-ryhmälle.


      • suomilaatua
        Kіs-kіsu kirjoitti:

        Mulla on uutisia :) "Ajattomissa aikuisten vaatteissa" hyvin harvoin on tarjolla XS:ää tai edes S:ää. Muutama kappale otetaan sisään ja ne puetaan mallinukkien päälle.

        Sokos on tyyppiesimerkki tena-henkisestä valikoimasta, naisten koot siellä alkaa aikaisintaan 36:sta ja sekin tekee tiukkaa. 32 ja 34 on täysin tuntemattomia suurelle S-ryhmälle.

        Onpa ärsyttävää! Itse vielä käytän sellaisia "nuorisovaatteita", että kokoa 34 löytyy aika hyvin, sitä pienempää en onneksi tarvitse (koska ei niitä 32 / XS / XXS kuitenkaan usein tule vastaan). Mutta kieltämättä useimmiten rekeissä roikkuu kokoja 38, sitten on iloinen yllätys kun löytyy se 36 edes. Vaatteen mallista riippuen 36 voi olla minulle ihan ok, mutta yleensä 34 on parempi.

        Yläosissa siis, alaosasta olenkin sitten isompaa kokoa, mutta minkäs sitä vartalonmuodolleen mahtaa.


      • Kіs-kіsu
        suomilaatua kirjoitti:

        Onpa ärsyttävää! Itse vielä käytän sellaisia "nuorisovaatteita", että kokoa 34 löytyy aika hyvin, sitä pienempää en onneksi tarvitse (koska ei niitä 32 / XS / XXS kuitenkaan usein tule vastaan). Mutta kieltämättä useimmiten rekeissä roikkuu kokoja 38, sitten on iloinen yllätys kun löytyy se 36 edes. Vaatteen mallista riippuen 36 voi olla minulle ihan ok, mutta yleensä 34 on parempi.

        Yläosissa siis, alaosasta olenkin sitten isompaa kokoa, mutta minkäs sitä vartalonmuodolleen mahtaa.

        Ymmärsit yskän. Se _on_ tosi ärsyttävää. Itse asiassa ostoksilla käymisestä Suomessa on tullut traumaattista. Olisi rahaa ja haluaisi ostaa jotain kaunista, mutta ei ole mitään ostettavaa. Olen ajatellut tutustua thainaisiin, ne varmaan tilaa kotimaastaan vaatteita kun tuskin täältä löytävät hekään sopivia. Ja saavat muuten varmaan halvemmallakin sieltä. Tilatkoon mullekin.


      • pie-ni
        Kіs-kіsu kirjoitti:

        Ymmärsit yskän. Se _on_ tosi ärsyttävää. Itse asiassa ostoksilla käymisestä Suomessa on tullut traumaattista. Olisi rahaa ja haluaisi ostaa jotain kaunista, mutta ei ole mitään ostettavaa. Olen ajatellut tutustua thainaisiin, ne varmaan tilaa kotimaastaan vaatteita kun tuskin täältä löytävät hekään sopivia. Ja saavat muuten varmaan halvemmallakin sieltä. Tilatkoon mullekin.

        Japanista, Koreasta, Hong Kongista ja Taiwanilta saa tilattua kivoja vaatteita esim. e-bayn ym. kautta, suosittelen, on ainakin pienikokoisia.


      • Kіs-kіsu
        pie-ni kirjoitti:

        Japanista, Koreasta, Hong Kongista ja Taiwanilta saa tilattua kivoja vaatteita esim. e-bayn ym. kautta, suosittelen, on ainakin pienikokoisia.

        Okei, kiitos. Täytyy sit yrittää sitä kautta...vaikka tietysti mieluiten sovittaisin ennen ostamista.


      • Ikisinkku M
        Kіs-kіsu kirjoitti:

        Sun pitää kans alkaa ostaa vaatteet ulkomailta. Tai sitten teet kesälomareissun Helsinkiin tai Turkuun.

        Silloin kun olin suhteessa ja kolusin joskus miesten vaaterekkejä, huomasin, että miehiltä loppuu ekana koot L ja XL siinä missä naisilta loppuu ensin XS (jos sitä alun perin edes on valikoimassa), sitten S, seuraavaksi M jne. Miesten kokoja S ja M on usein jäljellä jopa alennusmyynteihin.

        Mutta Latvia se hauska maa on. Siellä ei tommonen perussuomalainen XL-kokoinen edes mahdu sovituskoppiin. Pitää olla siro jos aikoo jotain sovittaa.

        Niin kai pitäisi mutta lomalla ei kyllä mielelllään vaatteita vasiten ostelisi kun se on niin raskasta hommaa jos jotain erityisesti etsii, eri juttu jos sattuu ohikulkiessa jotain sopivaa bongaamaan.

        Niinpä, juuri ne loppuu jota saisi löytyä, liian pientä ja liian mahakasta kyllä sitten on alessakin, tosin tänään kyllä löysin isolla alella sopivan puseron niin onhan niitä poikkeuksiaksin toisinaan, oli vielä ainoa laatuaan siellä.

        Latviassa on varmaan sitten niin heikot pöperöt että miehetkin jää pieniluisiksi, ei varmaan sinne sitte kannata vaateostoksille suunnata. Äkkiä tulee mieleen tallinna että siellä on miehille monipuolisemmmin tarjontaa ainakin kenkäosastolla kun joskus siellä popottimia katsellut.


      • En ymmärrä tuota...
        Kіs-kіsu kirjoitti:

        Ymmärsit yskän. Se _on_ tosi ärsyttävää. Itse asiassa ostoksilla käymisestä Suomessa on tullut traumaattista. Olisi rahaa ja haluaisi ostaa jotain kaunista, mutta ei ole mitään ostettavaa. Olen ajatellut tutustua thainaisiin, ne varmaan tilaa kotimaastaan vaatteita kun tuskin täältä löytävät hekään sopivia. Ja saavat muuten varmaan halvemmallakin sieltä. Tilatkoon mullekin.

        ...valitusta aikana, jolloin kaikki on parin klikkauksen jälkeen kotiovella. Tietenkin, jos haluaa väkisin löytää valittamisen aihetta, kannattaa kiertää kaikki perähikiän markettien mummo-osastot, eikä missään nimessä ostaa vaatteitaan nettikaupoista, joista kyllä löytyy petit-mallistoja ja nollakoon vaatteita joka tyylissä.

        On se vaan ihanaa, kun saa valittaa. Kauheeta ois oivaltaa ne yksinkertaiset ratkaisut, jolloin koko elämän merkitys eli valitus ois turhaa.


      • Kіs-kіsu
        En ymmärrä tuota... kirjoitti:

        ...valitusta aikana, jolloin kaikki on parin klikkauksen jälkeen kotiovella. Tietenkin, jos haluaa väkisin löytää valittamisen aihetta, kannattaa kiertää kaikki perähikiän markettien mummo-osastot, eikä missään nimessä ostaa vaatteitaan nettikaupoista, joista kyllä löytyy petit-mallistoja ja nollakoon vaatteita joka tyylissä.

        On se vaan ihanaa, kun saa valittaa. Kauheeta ois oivaltaa ne yksinkertaiset ratkaisut, jolloin koko elämän merkitys eli valitus ois turhaa.

        En sinun tyyppisten ihmisten ymmärtämistä kaipaakaan, huolestuisin siitä :) Nettiostaminen ei ole mun juttu eikä tule koskaan olemaankaan. Kokeilla voin, mutta tiedän jo miten vaivalloista on noutaa lähetys jostain hevonkuusesta, mahdollisimman kaukaisesta Siwasta tms. ja palauttaa samaan paikkaan sovittamisen jälkeen ja odotella hyvitystä luottokorttitilille viikkotolkulla. Luksusta on ostaa pikkuputiikeista - ulkomailta. Hyvän palvelun ja sovituskopin kera.


      • Gentle Man
        Kіs-kіsu kirjoitti:

        Sun pitää kans alkaa ostaa vaatteet ulkomailta. Tai sitten teet kesälomareissun Helsinkiin tai Turkuun.

        Silloin kun olin suhteessa ja kolusin joskus miesten vaaterekkejä, huomasin, että miehiltä loppuu ekana koot L ja XL siinä missä naisilta loppuu ensin XS (jos sitä alun perin edes on valikoimassa), sitten S, seuraavaksi M jne. Miesten kokoja S ja M on usein jäljellä jopa alennusmyynteihin.

        Mutta Latvia se hauska maa on. Siellä ei tommonen perussuomalainen XL-kokoinen edes mahdu sovituskoppiin. Pitää olla siro jos aikoo jotain sovittaa.

        "Silloin kun olin suhteessa ja kolusin joskus miesten vaaterekkejä, huomasin, että miehiltä loppuu ekana koot L ja XL"

        Johtunee siitä että suurin osa miehistä pukeutuu liian suuriin vaatteisiin, M-kokoiset suosivat kokoa L/XL jne.

        Juttelin viikko sitten nuoremman tutun kanssa joka on töissä vaateosastolla. Nuorempi sukupolvi on kuulemma eri maata, kiinnittävät huomiota kokoon.


    • Normi_jamppa

      Nuorempana kiinnitin enemmän huomiota pukeutumiseeni, ja pyrin ostamaan muodikkaita vaatteita, tosin yleensä alennusmyynneistä, mutta kuitenkin. Mutta nyt kun olen tullut vanhaksi (30 ), ja muuttanut isommasta kaupungista takaisin kotiseudulleni itä-suomalaiseen pikkukaupunkiin, niin en jaksa enää niin hirveästi stressata pukeutumisesta. Kunhan on puhdasta ja ehjää, ja jotakuinkin normaalia, ja ei nyt mitään "tuulipuku-terveyskenkä-vyölaukku-osastoa". Farkut, t-paidat, hupparit ja verkkaritkin käy ihan hyvin perusarkeen. Ja jos nyt joku ei satu tykkäämään, niin enpä jaksa siitä stressata. Pääasia että itse viihtyy itsensä kanssa, ja uskoisin se myös näkyy ulospäin, ja saa ihmisen näyttämään paremmalta kuin kalliit merkkivaatteet.

      • neiti ruiskukka

        Itsekin oon asunut eri paikkakunnilla ja huomannut sen, että pienemmällä paikkakunnalla ei tule oltua niin tarkka pukeutumisen tai laittautumisen suhteen. Välillä tuli lähdettyä suurinpiirtein suoraan sängystä ylös noustua kauppaan. Toisaalta tuo on niin rentoa kun ei tarvi niin tarkkaan miettiä vaatetusta, eikä siellä kukaan katso pitkään..


    • Gammaromeo

      Aika tavanomaisesti pukeudun. Juhlissa pukuun, lenkillä lenkkivaatteisiin ja arkena useimmiten farkkuihin. Norjasta ostin hiljattain mielestäni oikein stylen norjalaisen villapaidan, jonka lämpimyys ensi talvena käytännössä testataan. On mulla joskus talvisin päällä eräs turkisvaatekin, jos oletan ettei EVR:n mielenosoitus ole tulossa nurkan takana vastaan. Maalla saatan olla vähän Uuno Turhapuro -lookissa. En tosin verkkopaidassa, mutta muuten rikkinäisissä vaatteissa.

      • Ikisinkku M

        Norjanvillapaita on paras pakkasilla, lämmin mutta silti hengittävä, täysin toista luokkaa kuin mitä noissa vaatekaupoissa ja marketeissa myydään villapaitoina. suomessa en ole nähnyt oikein missään rekkimyyynnissä mutta eräkauppojen kautta saa tilattua.


    • kyllä kokoja on

      kis kisu ehkä olet väärällä osastolla naisten osasto on naisille nuorten nuorille kokeile lasten osastoa ja jos vieläkin on isoa vaatetta niin vauva osastokin on joku vetävä potkuasu on ihan tyylikäs ja nojatuoliksi beibisetteri ja jos on liian iso niin onhan siinä vyö jota voi kiristää

      • hahahahaaaaaaa

        Hahahaaa :D Repesin, kun mietin minkälainen hapan kääpiö Kis-kisu onkaan...


    • punaista ja makeaa

      Minut on pukenut yks todella kaunis nainen joka sanoi että saan naisia kun pukeudun tyylikkäästi. Se on valinnut vaatteeni ja en ole siltin saanut naista.

    • multitool

      Yksinkertaiset suorat linjat. Maanläheiset värit: hiekka, ruskean sävyt, harmaan sävyt, ei mustaa. Alakerrassa aina farkut. Pienenä toiveena löytää konjakinruskeat nahkaiset kävelykengät, pehmikset, ei nauhoja. Ja neulotuilla saumoilla, ei siis kumiin valmistusvaiheessa painettua neulotun näköistä linjaa.

    • Gammaromeo

      Kaipa tässä miehenä olossa on se hyvä puoli ettei tule stressattua siitä etteikö sopivia vaatteita Suomen kaupoista löytyisi. Jos joku nainen minut vielä joskus iskee, niin ehkäpä hän taluttaa minut käsikynkkää vaatekauppaan ja joudun jotain uutta ostamaan. Sehän on nyt sivutuotteena ekologistakin, kun en paljoa vaatteita ostele.

    • Ystäväni stailaamana olen lähtenyt arkipukeutumisessanikin aiempaa naisellisempaan suuntaan. Pidän edelleen aika yksinkertaisesta tyylistä. Yksivärinen poolo tai neulepusero, yksivärinen (tai voi olla kuosiakin) hame tai mekko, peittävät sukkikset, tennarit tai ballerinat. Näin kesällä sukkisten tilalla usein leggarit tai sitten polvisukat.

      Kirppareilla käyn usein ja tykkään ommella itsekin.

    • Panostan laadukkaisiin vaatteisiin ja erityisesti talvivaatteen laadusta en tingi. Kerran kun ostaa kunnollista niin ei tarvi palella. Untuvatakki, villakangastakki, talvikengät, asusteet...kaikki kunnon laatukamaa. Kallista, mutta kestävää.

      Kengät ja laukut on aina nahkaa tai kangasta. Ei muovisia räppänöitä ikinä.

      Mun tyyli on klassinen. Kokeilen kyllä trendejä rohkeasti ja osaan korostaa hyviä puoliani. Arvostan hyvin tehtyä vaatetta ja kiinnitän huomiota istuvuuteen, leikkauksiin ja materiaaliin. Mulla ei ole trikoovaatteita juuri koskaan. Luonnonmateriaalia löytyy kaapistani paljon; silkki, villa, pellava, puuvilla ja viskoosi. Akryylivaatteita en osta koskaan.
      Naisellisuus on tyylini lähtökohta.

      • neiti ruiskukka

        Mulla meni tässä muutama vuosi sitten aivan totaalisesti hermot ostamiini pilipali laukkuihin, joista hajoaa vetoketju ja kuoriutuu väri pois. Ostin sitten laadukkaan ja klassisen mallisen nahkalaukun, johon oon ollut todella tyytyväinen. Oon käyttänyt sitä melkein päivittäin eikä vieläkään näy juuri mitään kulumisen merkkejä. Olkahihnan kävin kerran ompeluttamassa paremmin paikoilleen, mutta sekään ei maksanut paljon. Laatuun kannattaa todella satsata.


    • hymyssä suin..

      Minun vaate ongelmani pitkänä naisena on ollut se että en löydä tarpeeksi pitkiä yläosia. Monet naisten paidat ovat liian lyhyitä minulle

    • Näin pitempänä ja isona miehenä joutuu yleensä tyytyyn vaan siihen mitä löytää sopivaa päälle pantavaa... eli tyyliä ei voi juuri edes miettiäkkään koska kauppojen vaatteet on aivan liian pieniä siis tyylikkään näköiset. Yleensä mitä käytän on vaan farkut t-paita/collegepaita takki.

    • Kympin Nainen

      Olisikohan mun tyylini "etelä-eurooppalainen". Matkoilla luullaan usein esim. italialaiseksi. Naisellista ja tyttömäistäkin, mutta tykkään että on joku rokahtava juju, särmä. Ostan paljon vaatteita ja asusteita ulkomailta.

    • Gentle Man

      Minä suosin ns. klassista miesten tyyliä. Vaatteita joita käytettiin vuonna 1950 ja luultavasti käytetään vuonna 2050. Vältän muoti-ilmiöitä, ja yritän välttää pappatyyliä vaikka siihen toisinaan syyllistynkin. Lähes poikkeuksetta kauluspaita, pl. tosi kasuaalit tilanteet pikkutakki tai suurin piirtein vastaava siisti takki. Joko chinot tai siistit farkut, viileämmällä kelillä flanellihousut tai rennommassa tilanteessa jopa sammarit. Kenkinä yleensä derbyt, oxfordit vain puvun kanssa. Helteillä sään mukaan: pellavahousut, siistit loaferit, ja kääritään hihat. Talvella sitten bootsit ja päällystakki. Ulkoilussa ja liikunnassa käytännöllisyys sanelee miten pukeudutaan, metsässä vaellellessa en suuremmin välitä tyylistä.

      En sinänsä välitä merkeistä, enkä halua logoja näkyviin, mutta pyrin suosimaan laatua. Näin vaatteet kestävät pidempään. Mielestäni suomalaiset ostavat kummallisen halpoja vaatteita, kun ottaa huomioon miten paljon rahaa upotetaan kännykkään tms. Moni ei käsitä miksi laittaa 250-500 euroa laadukkaisiin kenkiin jotka kestävät jopa vuosikymmeniä, mutta samat ihmiset ostavat 250-500 euron kännykän joka päätyy kaatopaikalle muutamassa vuodessa.

      Minusta pukeutumisella on väliä, erityisesti kun olet lyhyehkö tavallinen mies :) Se vaikuttaa omaan fiilikseen ja siihen kuinka sinua kohdellaan. Nämä asiat vahvistavat toisiaan; kun saat parempaa kohtelua, tulet paremmalle tuulelle ja käyttäydyt itsevarmemmin...ja päin vastoin.

      • neiti ruiskukka

        täällähän on tyylikkään kuuloista listaa :) Mua taas ärsyttää se, että nykyään tehdään ja myydään niin paljon heikkolaatuista ja omituisen näköistä rytkyä, joka menee muodista heti. Koko ajan pitäis olla ostamassa uutta ja uusimassa vaatekaapin sisältöä kun entiset hajoaa ja menee pois muodista.

        Itse olen laittanut tuon summan kenkiin.. Jos laitan tuon rahan kenkiin niin haluan, että niitä tulee sitten oikeasti käytettyä monia vuosia. Hieman ärsyttäis jos monen sadan kengät jäiskin käyttämättömänä pölyttymään kaapin päälle. Pitää siis valita tarpeeksi klassinen malli, johon ei samantien kyllästy ja ehkä jotkut arkikäyttöön tulevat kengät, joita tulee useammin käytettyäkin kuin esim. juhlakenkiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      241
      3445
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      119
      2089
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      99
      1524
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      195
      1382
    5. Olen päättänyt saada sinut

      Minua ei estot pidättele. Otan vaikka väkisin.
      Ikävä
      23
      1269
    6. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      33
      1204
    7. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      111
      1197
    8. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1083
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      48
      1079
    10. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      1030
    Aihe