Heissan
Olen päättänyt lähteä Suomesta...jonnekin ulkomaille töihin ja jos jään sinne, tulematta enää takaisin, niin saanko eläkkeet sinne missä olen? Olen tehnyt töitä 16 vuotiaasta lähtien, joten eläkettä on kertynyt. Olen nyt 42v, vielä ehtii.
Onko kohdemaalla väliä?
Eläke ulkomaille?
2
384
Vastaukset 2
- maxi-single45
Hej,
en usko, että kovin moni täällä voi kysymääsi vastauksena kirjoittaa sellaista vastausta, joka palvelisi tasapuolisesti. On niin monta ihmisten kohtaloa ja työelämää. Yhteistä joillakin täsä nyk. EU:n työeläkejärjestelyissä, että he ovat olleet yhden tovin Suomessa ja toisen tovin um:lla työskentelyssä, eri pituisia tapauksia. Suomen eläkkeen saanti kohdemaahan korostuu silloin, jos sikäläisessä maassa työskentelyä olisi Suomea enemmän. Varmaankin jonkilainen synnyinmaa Suomen systeemistä siirto lienee (een toisaan tiedä) mahdollista järjestää tai sitten se tulee suomen pankkitilille ja piste. Siirtoja voi tehdä pankkijärjestelmillä tietyin rajoituksin. Huomioitavaa on myös eläketulojen verotuskäytäntöjen seikat kys. maassa. Eläketulot voivat olla sitten sen maan verotuksen kannalta epäedullisempia, joten eri maiden verotusjärjestelmien vertailu on tarpeen.
Käsite "jonnekkin um:lle" on melko epämääräinen. - ndern
Lue täältä; http://www.kela.fi/ulkomaat-ja-elakkeet_elakkeen-maksu-ulkomaille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1141596Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91837- 56747
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja145740Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35721Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat39611Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔40601Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö220582- 67579
Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol33567