1. vaihde ja 10 km/h?
vai nelonen ja 70 km/h?
vai viitonen ja 90 km/h?
kertokaa kellä on ajotietokone-
Taloudellisin nopeus?
10
178
Vastaukset
- outo höpöttäjä?
olet pihalla pahasti.
Tasainen nopeus on taloudellisin. Nopea kiihdytys tavoite nopeuteen ja vaudin pitäminen vakiona on säästöä
- ei välttämättä
autoilija kirjoitti:
Tasainen nopeus on taloudellisin. Nopea kiihdytys tavoite nopeuteen ja vaudin pitäminen vakiona on säästöä
"Tasainen nopeus on taloudellisin."
Pulse and Glide, eli vuorotteleva kiihdytys ja rullaus voi olla taloudellisempi:
"In other words, going between periods of very efficient acceleration and gliding gives an overall efficiency that is usually significantly higher than just cruising at a constant speed. Computer calculations have predicted that in rare cases (at low speeds where the torque required for cruising at steady speed is low) it's possible to double (or even triple) fuel economy."
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy-efficient_driving - ile D-4D
ei välttämättä kirjoitti:
"Tasainen nopeus on taloudellisin."
Pulse and Glide, eli vuorotteleva kiihdytys ja rullaus voi olla taloudellisempi:
"In other words, going between periods of very efficient acceleration and gliding gives an overall efficiency that is usually significantly higher than just cruising at a constant speed. Computer calculations have predicted that in rare cases (at low speeds where the torque required for cruising at steady speed is low) it's possible to double (or even triple) fuel economy."
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy-efficient_drivingKokeilkaa kaikki, joilla on ajotietokone.
Ajatte ensin niin taloudellisesti kuin mahdollista, ripeä kiihdytys ja sitten tavoitenopeuden pitäminen.
Sama lenkki sitten niin, että kiihdytätte yli nopeusrahoituksen, sitten vapaarullausta niin pitkälle, että nopeusrajoitus alittuu ja taas kaasu pohjaan ja rullausta.
Olen testannut tätä tankkauspaikalta kotiin, noin neljän kilsan matkalla 40- ja 60- nopeusrajoituksella. Perinteisellä tyylillä tyypillinen tulos on 4,2 l/100km ja P&G rullaamalla pääsee lukemaan 3,7 l/100km.
- hhssshhh
60-70 km/h vitosella tai kutosella
- $$$$$$$$ ££££££
200 km/h ja olet nopeasti perillä. Aika on rahaa.
- taloudellisin vauhti
Tasaisita vauhdeista pienimpään kulutukseen menee pienin vauhti, mitä voit isoimmalla vaihteella ajaa. Esim. auto, jolle oli luvattu maantiekulutukseksi 6.4 l/100km meni näin 4,6 l/100km, tämä siis mitattu kalibroidulla kulutusmittarilla, nopeus oli tässä 47km/h, ja vaihteena isoin, eli 5-vaihde.
- ei välttämättä
Jos suurimman vaihteen välitys on riittävän pitkä, saattaa taloudellisin nopeus olla pienemmällä vaihteella. Varsinkin jos vaihteita on tarpeeksi, esim. 8-vaihteisessa 6-vaihteella tai sinnepäin.
- esson baari
Lähes joka ainoassa TM koeajossa on mitattu tasaisen nopeuden kulutus ja valtaosalla autoja pienin kulutus löytyy 50-60 km/h haarukassa, joskus (harvoin) lähempänä 70 mk/h. Ikinä ei pienintä kulutusta ole saatu aikaiseksi 80-90 nopeuksilla, jota essonvaarit aina suosittelee. Samaa sarjaa on luonnollisesti ne muutkin essonvaarien niksit, kuten tiiliskivi polkimen alla (kiihdytetään mahdollisimman hitaasti yms.)
- shellin kioski.
niih, ilmanvastus alkaa syödä polttoainetta suuremmilla nopeuksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078893
- 936800
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon656550Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345441Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo664863- 553541
- 503375
- 513132
- 562932
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512916