Kysymyksiä napakorun otosta!

napakorun hankkija

Eli olen siis 15-vuotias ja olen ajatellut ottavani napakorun talvella, mutta minua epäilyttää siinä muutamat asiat.
Esim. Mitä ihmiset tarkoittavat navan uloskasvulla? Alkaako napa työntymään siis ulospäin rumasti korun takia?
Sattuuko korun ottaminen hirveästi?
Tulehtuuko napa helposti, ja sattuuko plajon, miten hoidetaan?
Voiko napakorun kanssa silti urheilla?
Paljonko korun ottaminen maksaa ja pitääkö sitä vaihdella usein?
Mikä ero on napakorulla ja napalävistyksellä, ja kumpi kannattaa mieluummin ottaa?
Ja miten esim. lentokentällä turvatarkastuksessa, saako koru olla navassa vai ottaako laite siihen?
Nää on jotkut aika tyhmiä kysymyksiä, mutta koska haluan olla varma asiasta ennen ku teen mitään.
Toivottavasti joku vastaa joka oikeasti tietää asiasta:) Kiitoksia jo etukäteen:)

3

225

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun mietintäni

"Mitä ihmiset tarkoittavat navan uloskasvulla? Alkaako napa työntymään siis ulospäin rumasti korun takia?"

Siis koru voi kasvaa ulos reiästä, koska joillakin ihmisillä iho hylkii vierasesineitä. Käytännössä tämä tapahtuu niin että ajan kanssa yhä pienempi ja pienempi ihokaistale pitää korua paikoillaan ja jos sitä ei ota ajoissa pois (kun ihoa on enää ohuelti) niin se voi repeytyä. Ajan kanssa vain näkee. Navalle itselleen ei käy mitään eikä lävistystä siis suoraan itse napaan tehdä.

"Sattuuko korun ottaminen hirveästi?"

Täysin yksilöllistä. Parhaiten voit vaikuttaa kivun määrään valitsemalla hyvän lävistäjän. Lävistyksen teko kestää silloin vain muutaman sekunnin. Minulla oli hieman särkevää kipua, mutta se oli vähemmän kuin olin odottanut. Ja istumaan noustessa(lävistämisen jälkeen) nipisti.

"Tulehtuuko napa helposti, ja sattuuko plajon, miten hoidetaan?"

Taitaa olla tämäkin aika yksilöllistä tulehtuuko vai ei, mutta hyvä jälkihoito, hygienia ja ammattilävistäjä takaavat että todennäköisesti ei. Ehkä puolituntia lävistyksen jälkeen minua jomotti, mutta sen jälkeen meni pari päivää ilman mitään. Sen jälkeen tuli hieman punotusta kun se alkoi parantumaan. Ja jos se osui jonnekin niin sekään ei tuntunut mukavalta. Yleensä lävistystä hoidetaan suolaliuoksella aamuin ja illoin(1 kk) ja huuhdella lämpimällä vedellä 2 -3 päivässä suurinpiirtein sama aika tai niin kauan kuin se vaikuttaa ärtyneeltä.

"Voiko napakorun kanssa silti urheilla?"

Alkuvaiheessa se voi olla hieman hankalampaa, mutta riippuu täysin lajista. Rasitteet vatsan seudulle, kuten vatsalihasten teko, ovat pannassa sekä uiminen. Mutta kannattaa kuunnella itseään. Rajumpiakin liikkeitä voi tehdä jos vaikuttaa siltä että kaikkia on ok.

"Paljonko korun ottaminen maksaa ja pitääkö sitä vaihdella usein?"

30e - 50e riippuen paikasta. Minä maksoin jälkimmäisen, koska kävin tunnetussa ja hyvä maineisessa paikassa.
      Korua ei oikeastaan suositella vaihdettavaksi ensimmäisen Vuoden aikana ollenkaan, koska napakoru paranee hitaasti. Vaihtelu ärsyttää lävistystä ja altistaa tulehduksille jne.

"Mikä ero on napakorulla ja napalävistyksellä, ja kumpi kannattaa mieluummin ottaa?"

Tämä on aika hauska kysymys :D. Napakoru on yksinkertaisesti se koru, mikä laitetaan napalävistykseen. Nämä eivät ole eri lävistys-termejä.

"Ja miten esim. lentokentällä turvatarkastuksessa, saako koru olla navassa vai ottaako laite siihen?"

Kehtaan väittää ettei vaikuta mitenkään, mutta tämä väite menee ensiviikonloppuna käytännön testiin, kun matkustan ulkomaille.

Toivottavasti saat muitakin vastauksia, niin saat enemmän pohdittavaa.

• napakorun hankkija

Kiitos tosi paljon vastauksestasi, nyt korun otto ei enää epäilytä niin paljoa:) Mutta vielä olisi muutama kysymys, voiko napakorun ottaa ihan vaan koruliikkeessä, niinkun korvakorutkin, vai pitääkö käydä ihan lävistyksiin erikoistuneessa paikassa?
        Ja kannattaako korun olla aitoa hopeaa?

• PiercingGirl
        napakorun hankkija kirjoitti:

Kiitos tosi paljon vastauksestasi, nyt korun otto ei enää epäilytä niin paljoa:) Mutta vielä olisi muutama kysymys, voiko napakorun ottaa ihan vaan koruliikkeessä, niinkun korvakorutkin, vai pitääkö käydä ihan lävistyksiin erikoistuneessa paikassa?
        Ja kannattaako korun olla aitoa hopeaa?

Lävistyksiä EI tehdä missään koruliikkeessä joten lävistämöön täytyy mennä. Yleensä alku koruksi suositellaan titaania koska sehän oli allergisoimaton? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2905
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1195
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      937
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      905
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      877
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      157
      811
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      764
    Aihe