Rintaliiviongelma

Problematiikka

Tarvitsisin nyt kipeästi apua ongelmaani. Eli olen 18v. nainen ja rintaliikokoni on 60M(EU)/60L(UK) enkä löydä Suomesta ollenkaan oikeankokoisia liivejä.
Miltähän nettisivulta saattaisi löytyä? Ja ulkomailta tilatessa täytyisi ilmeisesti olla Paypal, jota en osaa tehdä, joten siihenkin apuja kiitos!

10

219

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavasti apua

      Kokoa L(UK) ei taideta ollenkaan valmistaa. Mutta voihan jostain merkeistä K mennä. Suomesta löytyy Funky Lady, jolla on myös erikoisempia kokoja. Myös esim Sokoksesta saattaa löytyä tuurilla, muttei välttämättä 60 ympäryksellä.

      Brittiläisistä netttikaupoista ainakin
      figleaves.com
      bravissimo.com
      brastop.com
      ovat luotettavia. Millään näistä ei tarvitse olla paypalia, vaan luottokortti, myös visa electron, kelpaavat. Ainakin bravissimolta voi myös nettipankin kautta ostaa.

      Kaikilla kyseisillä liikkeillä on palautusoikeus, jolloin voit tilata muutamat erilaiset liivit ja kokeilla mitkä olisivat hyviä. Kaikilla on myös neuvontapalvelu, jolta voit kysyä myös apua. Myös kahdella ensimmäisillä voit lukea muiden kommentteja liiveistä, esimerkiksi onko kyseinen liivi normaalia tiukempi ympäryksestä tai tilavampi kupista yms.

      Itse olen kokoa 65G (useimmissa liiveissä) ja saatan välillä käydä kokeilemassa Sokoksella tai Funky Ladyssä liivejä, jotka tilaan sitten netistä. Tällöin säästän selvää rahaa, sillä netistä liivit ovat helposti 40-50% halvempia postikulujen kanssa kuin Suomesta ostettuna.

      • Problematiikka

        Kiitos kovasti vastauksestasi!

        Juuri tuostakin syystä olisi mukavampi löytää liivisä ulkomailta, koska suomessa hintavampaa. Tällä hetkellä kaikki liivini ovat ympäryksellä 65, joka huomattavasti liian suuri.

        Ovatko kyseisten sivujen mitat automaattisesti UK mitalla (ettei tarvitse sitten sitäkin vielä arpoa, että onko UK vai EU) ja saako neuvontaa suomeksi vai ainoastan englanniksi? Kun olen joskus bravissimolta meinannut tilatakin, mutta vaikutti niin suurelta prosessilta, että jätin sitten tilaamatta.


      • toivottavasti apua
        Problematiikka kirjoitti:

        Kiitos kovasti vastauksestasi!

        Juuri tuostakin syystä olisi mukavampi löytää liivisä ulkomailta, koska suomessa hintavampaa. Tällä hetkellä kaikki liivini ovat ympäryksellä 65, joka huomattavasti liian suuri.

        Ovatko kyseisten sivujen mitat automaattisesti UK mitalla (ettei tarvitse sitten sitäkin vielä arpoa, että onko UK vai EU) ja saako neuvontaa suomeksi vai ainoastan englanniksi? Kun olen joskus bravissimolta meinannut tilatakin, mutta vaikutti niin suurelta prosessilta, että jätin sitten tilaamatta.

        Kyseisillä sivuilla mitat UK mittoja. Neuvonta ainoastaan englanniksi. Mutta tosiaan kun tarkastelet yksittäistä liiviä esim bravissimosta, skrollaamalla sivua alaspäin voi lukea kommentteja liivistä englanniksi.


    • -madde-

      Mistä olet yleensä saanut nuo koot itsellesi?

      Nehän eivät ole yhteismitallisia! Eurokoossa ympärys 60 on brittikoossa 28. Kuppikoossa eurokoon M-kuppia vastaa brittiliivissä HH tai J.

      Mitä liivejä (merkki malli koko) olet kokeillut että päädyit tuohon tulokseen??

      Jos kokosi on esim 28J tuolla löytyy sekä Bravissimolta että Brastopista liivejä aika edullisesti. Nyt on alet menossa.

      Ongelma on vaan löytää se oikea koko ja malli.

      Bravissimolla osataan neuvoa aika hyvin (jos tiedät mitä haluat ja osaat englantia). Ei tarvitse soittaa, vaan voit ottaa yhteyttä s-postillakin, joten saat ehkä apua sillä lailla joltain kaveriltasi englanninkielessä. Muuta mittasi huolella valmiiksi tuumakokoon, niin ymmärtävät paremmin.

      Paras vinkki olisi aluksi tilata samasta liivistä 2 eri kokoa.

      Laita aina muistiin merkki/malli/koko ja kommenttisi. Näin on helppo ostaa netistä jatkossakin.

      Jos pystyt lukemaan englanniksi blogeja tai saat apua, niin UK;ssa ja USA;ssa on pari hyvää blogia. Niiltä löytää kuvien kanssa arvioita eri liiveistä, joten voit nähdä mitä samoissa kokoluokissa olevat leidit kertovat.

      Jos et tahdo löytää tarpeeksi isoa kuppikokoa voit aina ottaa yhtä isomman ympäryksen, jos sopiva kuppi löytyy siinä. Esim. koon 60M sijaan 65L. Kuppikoko on sama ja ympärys eroaa vain sentillä, kun pidät liiviä tiukimmassa hakasessa. Siis liivi 60 uloimmassa hakasessa on 62 cm, liivi 65 tiukimmassa hakasessa 63 cm. Ei kannata siis repiä hiuksiaan sen kanssa.

      Liivin ympärystä voi myös kaventaa itse tai ompelijalla, tai hankkia Rixie Clips kaventajan.

      Kahta kokoa liian suurta ympärystä en kuitenkaan enää suosittele, se yksi koko isompi siis menee hyvin noilla kikoilla.

      PayPal on hyvä ja turvallinen systeemi, mutta vaatii vähän englannin osaamista. Käytän itse sitä aina.

      • Problematiikka

        Pahoitteluni, olin kirjoittanut väärin. Siis juurikin EU 65L/M UK 28HH/J.

        Voi kuule, nytpäs hyvän kysymyksen esitit, voisin listata tähän vaikka kuinka monta merkkiä joita tullut kokeiltua. Lumingerielta olen tilannut viimeisen 5v (koska suomen maasta ei muualta löydy lähellekään oikeankokoisia). Pääasiassa nyt viimeisimpinä olen käyttänyt Curvy Katea, Cleoa, Panachea, Freyaa, Gorseniaa tai Tutti Rougea. Kuppi tietysti vaihdellut L/M välillä, esim. Gorsenian liivit huomattavasti suurempia kuin Curvy Katen, kun taas Panachen olkaimet ovat järjettömän pitkät M koossa (ei minkäänlaista tukea). Curvy Kate ollut ehdottomasti paras näistä, kestävä ja muutenki paras ellei välitä faktasta, että ympärys on suuri ja liivit pyrkivät niskaan.. Kaikissa tietysti aina ympärys, sen 65 ja, joka ikinen kerta tiukimmassa hakasessa päivästä numero yksi ja myöskin aivan liian löysä lähtien päivästä numero yksi.

        Osaan englantia itse erittäin hyvin ja aiemmasta vastauksesta sain hyvin pitkälti samat neuvot, jotka viestissäsi olivat hyödyllisiä, jo. Tilattu on Bravissimolta Cleon liivejä parit ja nyt odotellaan ja jännitetään mitä sieltä oikein tulee!

        Yksi asia vain mitä en ymmärrä, niin tuo "ota suurempi ympärys pienempi kuppi" tässähän sitä on kaikenmaailman temput yritetty elämän aikana vaan ei todellakaan toimi käytännössä kyseinen kikka.. Teoriassa ehkäpä.. Minkä kokoinen sinun kuppikokosi on jos kyseinen kikka sinulla sitten toimii..?


    • -madde-

      Mun oikea koko on 70H. Ostan aina liivit samoilta kahdelta merkiltä ja tunnen heidän mallinsa, koot ovat aina vastaavat, joten ongelmaa siinä ei ole. Suurin ongelma on se, ettei kaikista liiveistä valmisteta H-kuppia, siksi pakko joskus ottaa 75G.

      Sisarkoossahan kuppikoko on täysin sama, vain se selänympärys vaihtelee. Parhaimmillaan selän ympärys on kuitenkin vain sentin väljempi siinä isommassa ympäryksessä, joten toimii kyllä kohtuullisen hyvin, jos olet normaalikokosi yläkantissa kuten minä (eli lähempänä kokoa 75 kuin 65).

      Selvästi sulla tiukinkaan hakanen sisarkoossa ei taida toimia koossa 65. Tarvitset sen koon 60 eli 28 brittikoossa – kuppikoko sitten varmaan vaihtelee mallista ja valmistajasta riippuen. Kun kupin ja selänympäryksen erotus on suuri kuten meillä, usein se napakampi ympärys vaan on parempi kuin väljempi.

      Toivottavasti Bravissimon ostokset onnistuu, ja voithan ne vaihtaa. Ja katsopas myös Brastop, siellä on sun kokoa (jos siis 28J tai HH) Curvy Kateakin ja alennuksessa vielä.

      Myös monet tilaavat puolalaiselta Ewa Michalakilta liivejä, he valmistavat myös mittatilauksena eli voit saada just sitä kokoa kun haluat.

      • Problematiikka

        Kyllä, juuri tuo on ongelmani, kun tällä hetkellä kaikki liivit ympärykseltä 65 tiukimmassa hakasessa ja silti pyrkivät niskaan. Silloin kun liivit ovat juuri pesusta otettu, ensimmäisen kaksi tuntia ajavat asiansa tiukimmassa hakasessa, mutta siitä eteenpäin ei tukea tippaakkaan ja jäljelle jää pelkkä epämukava olo.

        Kiitos kovasti avustasi madde! Täytyy käydä vilkaisemassa kyseinen sivusto! Olisi niin upeaa kun liivit istuisivat. En edes muista miltä oikeankokoiset ja hyvät liivit tuntuvat, koska ympärys ollut liian suuri 15 vuotiaasta saakka (koko tuolloin kuppikoko EU 60J luokkaa). Muutenkin upeaa kuinka paljon eri värejä ja tyylejä jo pelkästään Bravissimolta löytyy koollani! Maltan tuskin odottaa Brastopin sivuilla käyntiä!

        Ainoa ongelmani on, että mikäli tilaan vääränkokoiset liivit, niin en millään tahdo jaksaa vaivautua niitä palauttamaan edes Suomen sisälle, saati sitten ulkomaille, vaikka 30-40e "käyttökelvottomista" liiveistä on suuri raha.. Onko esimerkiksi Bravissimolle palautus suuren työn takana? Toivotaan nyt kuitenkin, että ensimmäisestä yrityksestä nappiin!


      • joku vain
        Problematiikka kirjoitti:

        Kyllä, juuri tuo on ongelmani, kun tällä hetkellä kaikki liivit ympärykseltä 65 tiukimmassa hakasessa ja silti pyrkivät niskaan. Silloin kun liivit ovat juuri pesusta otettu, ensimmäisen kaksi tuntia ajavat asiansa tiukimmassa hakasessa, mutta siitä eteenpäin ei tukea tippaakkaan ja jäljelle jää pelkkä epämukava olo.

        Kiitos kovasti avustasi madde! Täytyy käydä vilkaisemassa kyseinen sivusto! Olisi niin upeaa kun liivit istuisivat. En edes muista miltä oikeankokoiset ja hyvät liivit tuntuvat, koska ympärys ollut liian suuri 15 vuotiaasta saakka (koko tuolloin kuppikoko EU 60J luokkaa). Muutenkin upeaa kuinka paljon eri värejä ja tyylejä jo pelkästään Bravissimolta löytyy koollani! Maltan tuskin odottaa Brastopin sivuilla käyntiä!

        Ainoa ongelmani on, että mikäli tilaan vääränkokoiset liivit, niin en millään tahdo jaksaa vaivautua niitä palauttamaan edes Suomen sisälle, saati sitten ulkomaille, vaikka 30-40e "käyttökelvottomista" liiveistä on suuri raha.. Onko esimerkiksi Bravissimolle palautus suuren työn takana? Toivotaan nyt kuitenkin, että ensimmäisestä yrityksestä nappiin!

        Mites olis tuo RixieClip:
        http://www.thinandcurvy.com/2012/12/a-review-of-rixie-clip.html

        Sellaisella varmaan ainakin saisi nykyiset liivit toimimaan.


      • Problematiikka
        joku vain kirjoitti:

        Mites olis tuo RixieClip:
        http://www.thinandcurvy.com/2012/12/a-review-of-rixie-clip.html

        Sellaisella varmaan ainakin saisi nykyiset liivit toimimaan.

        Onpa kiinnostavan oloinen keksintö! Täytyy katsoa jos vaikka moisen löytäisi jostain! Onpa kummallista kun liivikaupoissa ei myydä moisia, koska monelle olisi varmasti todella hyödyllinen!


    • -madde-

      Joo tässä kannattaa ottaa pitkän tähtäimen suunnitelma. Jos hankit tuon Rixie klipin tai katselet netistä minkälainen se on, voit ehkä värkätä sellaisen itse. Se ei ole maailman nätein ratkaisu, mutta on hyvä olla olemassa, kun liiveistä ympärys venyy tai ostaa liian väljän liivin, jota ei saa palautettua. Plan B, niin sanotusti.

      Plan A, on tietysti hankkia useammat hyvät liivit aivan oikeaa kokoa.

      Bravissimo on hyvä pulju. Jos tilaat vain yhdet liivit ja koko on väärä, otat sitten yhteyttä s-postilla Bravissimoon ja kysyt neuvoa että mikä koko tuossa mallissa olisi paras, ja saat suosituksen.

      Otetaan paketissa mukana tuleva palautuskuitti ja täytetään se, siihen voi laittaa sen koon johon haluaa vaihtaa tai kenties uuden tuotteen tai ei mitään jos haluaa vain rahat takaisin. Liivit voit lyödä postista saatavaan jiffypussiin, kirjoitat päälle "Returned Goods" ja palautat annettuun osoitteeseen, jokusen euron se maksaa.

      Hyvä kikka on tilata heti ekalla kerralla samaa liiviä kahta eri kokoa, joten tarvitsee palauttaa voin toiset, koska toivottavasti yhdet käy. Ja kun palauttaa, voi samalla pyytää tilalle jotkut toiset liivit samaa merkkiä (nythän sopiva koko on selvillä).

      Muistaakseni lähettävät Bravissimosta korvaavat liivit ilman postimaksua, joten et maksaa enää lisää.

      Ja kun saat selville oikean kokosi eri merkeissä ja malleissa, homma helpottuu, joten tuo palautusruljanssi jää.

      Muuten jos aiot tilata pienempää ympärystä, mutta kuppikoko on ollut hyvä esim. liivissä 30J, muista että saadaksesi samankokoisen kupin sun pitää tilata kokoa 28JJ.

      Netistä saa todellakin paljon tietoa varsinkin Freyan, Panachen, Curvy Katen yms. liivien malleista, kannattaa lukea esim. blogia Invest in Your Chest (loistava liiviblogin nimi!), blogissa on aina hyviä liiviarvosteluja ja lisäksi blog roll, jossa linkit muihin alan blogeihin.

      Netissä on myös sivusto Bratabase, jonne jotkut oikein järjestelmälliset(!) ihmiset ovat kirjoittaneet eri liiveistä, mitat ja kaikki mukana. Sieltä voi löytää naisen, jolla on tismalleen samat mitat kuin sulla ja katsoa mitkä liivit hän on testannut ja mikä koko yms. on ollut paras. Autoin kerran yhtä tuttuani osamaan Freyan liivit, halusi just samanlaisen malliset kuin hänellä oli jo, ja Bratabasesta löytyi tieto että tuo vanhempi malli A on leikkaukseltaan sama kuin eräs uudempi B - tilattiin sitten frendille just tuo uusi malli B ja istui kuin valettu.

      Monet jenkitkin tilaavat liivit suoraan Puolasta ja joillakin puolalaisilla saiteilla on jopa englanninkieliset sivustot. Ewa Michalakin mainitsinkin, blogeilla kerrotaan myös hänen liiveistään. Sitten on Kris Line ja Gorsenia, jonka jo mainitsit testanneesi.

      Kun liivikaupassa on ale, kannattaa siis satsata ja ostaa kerralla parit. Olen tehnyt joskus niin että kun olen testannyt yhdet liivit ja hyväksi havainnut, ostan toiset samanlaiset eri väriä. Viikon vinkki on myös miettiä mukavuutta, eli jos löytää laadukkaat mikrokuituliivit, kannattaa testata. Ostin itse sellaiset ja väri on tylsä beige, mutta viettelivätt mut mukavuudellaan ja laitan ne usein töihin päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe