rustokorun ottaminen

pelkääjä

Eli aloin täs miettii et haluun jossai vaihees ottaa toiseen korvaan rustokorun, ihan sinne yläosaan (outer conch) ja haluisin vähän lisätietoo siit :) kiitos jos joku vastaa :) nii eli: 1. Mul on aika hyvä kivunsietokyky mut aloin kuitenki hermoilemaan että mitä jos se oikeesti sattuu iha helvetisti, ku jotenki rusto on nii paksua nii tiiättekö ketää jolla ois oikeesti sattunu se ihan kauheesti tai sillai... 2. Kauan se kestää laittaa lävistäjällä ja siis pidetäänkö sitä neulaa siinä kauankin paikallaan kosk must tuntuu et mulle saattais tulla paniikki ku tunnen et se neula on läpi mun rustosta... xd
3. Sanokaa helsingissä jtn hyviä lävistysliikkeitä jos on oikeesti _ammattitaitoinen_ lävistäjä ja sellanen joka sais rauhoteltuu jos tulee paniikki :D ja mikä niiden ikäraja ja riittääkö jos vaan on joku lupalappu xd
4. Oon 14 v ja haluisin sen jo kohta ja pelaan korista nii voisko se sillai haitata siihen ku hikoilee... teippaisin sen kyllä aina treeneihin :) ja jos joku muukin on ottanu sen tän ikäsenä tai nuorempana nii mitä teijän vanhemmat sano siitä?
5. Ja oikeesti sanokaa et kannattaako sitä oikeesti pelätä sitä laittamista ku stressaan ain kaikesta ennen sitä ja sit ku se on ohi nii oonki sillai et miks ees hermoilin tällasesta :D
Ja kiitos jos vastaatte :)

6

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wolfiee

      No ite otin just kyseiseen paikkaan n.vuos sit ja pikkasen se nipisti vaa mut se on tosi yksilöllistä että kuinka paljon se sattuu. Älä ihmeessä sen takia jätä ottamatta että pelkäät sen sattuvan koska se on vaa pieni hetki kun kirpasee :)

    • :-)

      Ite otin ruston 14 vuotiaana ja vanhemmille se oli ok. Ei sattunu ollenkaan ja parani tosi hyvin!

    • supdupa

      Moi!
      Missä toi kannattaa ottaa Helsingissä (tai muualla Pääkaupunkiseudulla), ettei maksais 45-60 euroa, ku muutamas paikas on nii kallis :(

      Siis edullinen rustokoru voisin maksaa enintää 30 e.

    • infohaukka

      -Mielestäni perusikäraja on 16 vuotta. Jos huoltaja ei tule sun mukaan, niin tarvitset mukaan lupalapun, jossa on lävistettävän nimi, huoltajan nimi sekä puhelinnumero. En ole varma pitääkö lapussa olla myös lävistettävän sotu(=sosiaaliturvatunnus). Ja olisi myös hyvä jos huoltaja on yhteydessä lävistäjään ennen lävistystä. Noilla toimenpiteillä nyt ainakin luulis, että saat sen lävistyksen. :)
      -Kannattaa kysyä lävistäjältä tosta hikoilusta ja muutenkin kertoa koripallo harrastuksesta. En tiedä, onko koripallossa suuri riski, että esim. pallo osuu korvaan tai jotain sinne päin, mutta kaikki ylimääränen paine ym. hidastaa tietysti paranemista.
      -Neuvoisin myös ottamaan ihan rennosti, kun se ite lävistäminen on niin nopeesti tehty. Ja tietty, kun hoidat sitä hyvin nii hyvä tulee:)
      -Noita hyviä lävitysliikkeitä Helsingistä löytyy varmaan ihan Googlen kautta ja samalla varmaan löytyy kokemuksia kyseisistä paikoista.

    • Forward_helix98

      Moikka! Ite oon 15, täytän lokakuussa 16. Otin tässä heinäkuun alussa elämäni ensimmäisen lävistyksen/rustokoru, joka on 2x forward helix (siis vierekkäin 2 reikää).
      Kävin Tampereen Putka Tattoossa, ja siellä se mun mielestä kävi yllättävän nopeesti. Oikeesti se itse lävistys ja se ns. "h-hetki" kestää ihan oikeesti semmosen 0,3 sekuntia. Mullakin on mun mielestä hyvä kivunsietokyky, ja musta se lävistys oli niinkun täysin siedettävää. Ei se ollu mitenkään sanoinkuvaamattoman kovaa.
      Se tuntu just siltä, ku kuvittelee työntävänsä neulan korvasta läpi, eli aika kova semmonen polttava aalto siin jotenkin tuli, ja sit se tietty nipisti(:
      Mun mielestä operaatiossa oli ehkä ikävintä se "ruts" ääni, joka kuulemma kuuluu tosi usein lävistettäessä ja oikeestaan aina rustoa lävistettäessä.

      Mää otin ton lävistyksen ihan äidin luvalla (vaikka ikä ois riittäny, et vaan oma päätös ois riittäny). Ja kyl mää siitä muillekkin tutuille oon puhunu, mut en mä juuri negatiivista palautetta oo saanu. Korvat ei oo varmaat niin pahat lävistettävät (oma mielipide) ku voi kumminki pitkillä hiuksilla/hatuilla/huiveilla peittää.

      Tosta hikoilusta en osaa sanoo. Ite en oo juuri peitelly omaa rustokorua, mut ahkerasti oon putsaillu mut silti on kipee. Ja hoito-ohjeissa (joissakin) sanotaan, et pitäis tosiaa välttää hikoilua) :D (ollu mulla siis kohta kuukauden).
      Mutta kyl mä oon sitä mieltä, että sinne vaan huoletta ja reippaana liikkeeseen (varmuuden vuoks) vanhempien luvan kanssa, niin hyvä tulee! Musta se kipu on sen lävistyksen arvosta!
      Kiitos olen puhunut! :D

    • tietämätön

      kyselisin industrialista kun rustossa sekin on että oon ottamassa sen ens viikolla mut harrastan myös ratsastusta joten hankaako se erityisen pahasti siihen lävistys kohtaan sitten?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe