Mikähän on hiljainen tukeva ajaa taloudellinen hyvin kunnossa pysyvä auto joka kestänee 300tkm korjaamatta? Max hinta 20 tkm .
Turbo diesel lienee paras veto ominaisuuksien tähden.
Hyundai i 20 lienee aika hyvä eikä ole vag tekniikan murheita. Ranskalaiset italialaiset on usein korjaamoilla. Japani lienee se paras valmistaja. Pikkuiset bensa turbot on tuhoon tuomittuja ne ei vaan kestä on yleinen uutinen maailmalta .
Laadukkaantuntuinen hiljainen pieni auto?
53
4907
Vastaukset
- ei tollasta
Ole!
- Löytyy useita
Mitä lie tarkoittaa tuo 20 000€, haluatko uuden vai käytetyn ?
Esim. toyota corolla tai vähän vanhempi audi A3 jne. - turbo mulle!
Melkeinpä suosittelen koeajamaan ja vertailemaan. Mutta vaikka kehut japanilaisia niin suosittelet korealaista?
Jos tiedät että ranskalaiset ovat korjaamolla niin enpä sitten suosittelekaan Clioa vaikka siinä on neljän vuoden takuu. Ja kaikki dieselit ovat niitä turbokoneita.
Ruotsissa suosituin pienempi auto on Polo (11.), sitten Yaris (14.) ja seuraavana Clio (16.). Hyundai i20 on vasta sijalla 39, Fiesta on sijalla 33.
http://www.bilsweden.se/statistik/arkiv-nyregistrering_per_manad_2014/nyregistreringar-juni-2014
Opel Corsan (75.) myynti on heikkoa koska siitä tulee uusi malli syksyllä.
En ole käynyt autokaupoilla, mutta Hyundaita näyttää myydyn sellaisille joilla oli aiemmin Renault. Eli monimerkkikaupoissa voi myyjä ohjata toiseen merkkiin, itse en ole kokeillut tapahtuuko "käännyttämistä" käytännössä. Clio on todella suosittu joissakin Euroopan maissa.
Vertaa siis itse. Tekniikan maailma totesi Yariksesta että vaikka se ei heidän testissään pärjännytkään muita merkkejä vastaan on se silti rekisteritilastossamme ylivoimainen mestari. - Fiktioo
Se nyt vaan on niin, että autoja on halpoja ja hyviä. Samassa paketissa ei tule molempia, ensin on päätettävä kumman haluaa. Nuo aloittajan vaatimukset ovat mahdottomia jos kaikkien pitää toteutua yhtä aikaa yhdessä autossa.
- 14+2
"Ranskalaiset italialaiset on usein korjaamoilla."
Kuinka monella korjaamolla olet päivystänyt? Onko sinulla muuta todistetta väitteesi tueksi kuin essonbaarin pappojen jutut?- osssss
Kysyppä huvikseen monimerkkikorjaamolla mita autoja esiintyy siellä eniten,
Ne on VW ja peugeot.
Vähiten kia ja hyandai - osss ja Pärnänen
osssss kirjoitti:
Kysyppä huvikseen monimerkkikorjaamolla mita autoja esiintyy siellä eniten,
Ne on VW ja peugeot.
Vähiten kia ja hyandaine käykin merkkikorjaamoilla, noloa sulle.
- 4+16
osssss kirjoitti:
Kysyppä huvikseen monimerkkikorjaamolla mita autoja esiintyy siellä eniten,
Ne on VW ja peugeot.
Vähiten kia ja hyandaiMilloin volkkarista on italo tai ranskis tullut? ossss alkaa pimahtamaan aina vain enemmän.
- Laadukas pikkuinen
Käytetty A-mersu, siinä se on.
- piinattu rellu
"Jos tiedät että ranskalaiset ovat korjaamolla niin enpä sitten suosittelekaan Clioa vaikka siinä on neljän vuoden takuu. Ja kaikki dieselit ovat niitä turbokoneita."
"En ole käynyt autokaupoilla, mutta Hyundaita näyttää myydyn sellaisille joilla oli aiemmin Renault".
Hyundaissa on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Ehkä tuo on yksi syy, miksi ovat vaihtaneet rellusta hynyyn.- osssss
Omakokemus.
Vältä VW konsernin tuotteita. - palstapellen paluu?
osssss kirjoitti:
Omakokemus.
Vältä VW konsernin tuotteita.Ei yksi kolaroitu Touran susta tietäjää tee.
- kiia riio
Kia Rio? Minusta tosi hyvännäköinen pikkuauto, paremman näköinen kuin Hyundai omasta mielestäni ja Kialla on 7v takuu.
- GDSFGTESRTG
Turha noista takuista on elämöidä. Jokainen auton ostaja joutuu maksamaan, huoltohinnoissa, ylipitkät takuut. Enpä muutenkaan ensimmäisenä olisi korealaiseen autoon sekaantumassa. Hyvin paljon outoja vikoja joita ei pysty korjaamaan vanha-Erkkikään.
- takuu on varuste
-> ylipitkät takuut
Katselin ulkomailla että yksi takuuvuosi maksaa auton ostajalle sen pari sataa euroa, saa itse valita onko se 3, 4 vaiko 5 vuotta. Kyseessä on siis jonkinlainen vakuutus. Virossa osui silmään että Volkkariinkin on saatavilla viiden vuoden takuu, mutta suomalaisille riittää 2 vuotta.
Ruotsissa ja Virossa Renaultilla on viiden vuoden takuu.
Itse en haluaisi ostaa osamaksulla uutta autoa siten että siinä olisi lyhyt takuu, tilillä kun ei ole suuria määriä korjausrahaa ennen kuin auto on maksettu. Mutta monelle kelpaa Volkkari ja Skoda siitä huolimatta että niissä on markkinoiden lyhin takuuaika. - 13+14
Juuri näin. Tehdastakuu on vuodesta kahteen. Sen jälkeen alkaa maahantuojan/myyjän "takuu". Tämän voimassaolon ehtona on että "huollot" tehdään merkkiliikkeessä. Lisäksi auton ikä/kilometrit vähentävät takuun piiriin kuuluvia osia. Esim kytkimen takuu päättyy kun ikä on 2 vuotta tai kilometreja 50000. "Takuu"ehdot kannattaa lukea hyvin tarkkaan ennen ostopäätöstä. Koko "takuun" maksat ylihintaisesta "huollosta".
Lainausmerkkien sisällä oleva sana voidaan korvata sanalla kusetus. Tämä pätee erityisesti ryss...venäläisomisteiseen automyynti/"huolto"-ketjuun.
- Minäkin haluaisin
Etpä paljon vaadikaan. Varsinkin tuo 300000 kilometrin vaatimus ilman korjauksia edellyttää kyllä autotekniikassa huomattavia parannuksia olemassa olevaan tasoon. Hyvä jos saa auton korjaamallakaan kestämään noin pitkään.
- peterbild1
mulla on vuoden 1970 cadillac de ville se on kätevä pieni käyttöauto, voima riittä normikäyttöön ja kulutus on ok ei missään nimessä ole mikään bensarosvo vaikkakin kuluttaa kaiken minkä tankkaakin mutta niinhän ne kaikki muutkin autot tekee. kovasti kuumana päivänä voi ilmastoinnilla jäähdytellä jos sopiva keli niin voi ajella katto alhaalla. rouvakin tykkää tällä käydä kaupassa mahtuu hienosti tavarat kyytiin vaikka ei olekaan mikään tila-auto. poppivehkeisiin ei tarvitse tuhlata rajoja kun voi kuunnella leppoista kasin ääntä. työpäivän päätteeksi on hyvä ajella kotiin vaikka olisi tietokonetta räplätessä tullut ranteeseen rasitusvamma koska ohjaus on varsin kevyt . penkit on erittäin mukavat ja olen kuulut että jotkut ihmiset jopa lisääntyy tällaisissa autoissa koska penkit on niin mukavat, eikä jousitustakaan voi haukkua kovaksi pehmeää kyytiä on tiedossa. näitä on silloin tällöin myynnissä suomessakin
- Premium merkki
Audi A1, mutta kilometritavoitteesta joudut tinkimään 2/3 pois.
- jopos
Jos on hinta 20 tonnia,niin osta golf v.2013.On hiljainen,bensa pihi.Pirun hyvä ajaa.Erittäin hyvät penkit.Ajoin tuollaista 1000 kilsaa ja kulutus 5.2.Ja ei tuntunut ollenkaan kropassa pahalta.
Älä osta korealaisia(myös tiettyjä japseja,joissa on hirveä meteli).Jos ostat,niin tingi kuulosuojaimet kaupan päälle.Olin kyydissä joka oli kia,pikku malli.80 kympin vauhdissa alkoi melkein korvia särkeä .Jos ostat auton ,niin mene ajaan karkealle asfaltille.Siellä paljastuu,mikä on meteli - ei kovin pieni
Osta käytetty volvo S80, D5. Vuosimalli 2008. Volvossa hyvät pellit ja kohtuullinen ajaa sekä suhteellisen hiljainen. Kulutus on pieni, joskaan auto ei ole kaikkein pienimpiä joskaan ei kovin isokaan. Hinnat tuollaisilla noin 12-14 tuhatta.
- ajonautiskelija
Mielummin liikun autolla joka on hiljainen ja hyvä ajaa. En volvolla joka on kohtuulisen hyvä ja suhteellisen hiljainen. Mitä tarkoitat hyvillä pelleillä? Onko muissa volvoissa huonot pellit? Missa merkeissä on nykyään sinkityt pellit. Ruosteesta ei ole haittaa.
"auto ei ole kaikkein pienimpiä joskaan ei kovin isokaan". Ketä tallainen kiinnostaa? - kokemusta on
ajonautiskelija kirjoitti:
Mielummin liikun autolla joka on hiljainen ja hyvä ajaa. En volvolla joka on kohtuulisen hyvä ja suhteellisen hiljainen. Mitä tarkoitat hyvillä pelleillä? Onko muissa volvoissa huonot pellit? Missa merkeissä on nykyään sinkityt pellit. Ruosteesta ei ole haittaa.
"auto ei ole kaikkein pienimpiä joskaan ei kovin isokaan". Ketä tallainen kiinnostaa?No mikä se sinun hiljainen ja hyvä auto ajaa on?
- ..............
Älä osta viallista autoa. Tässä hyvä linkki =)
http://www.nettiauto.com/pikalinkit/autotohtori--tarkastetut - tötteröfani
fiat punto
- ajelija2014
Noita kaikkia et saa samassa paketissa. Iso mersu volvo bmw on laadukas ja hiljainen muttei pieni eikä taloudellisin ratkasu. vaikka ei niidenkää perusmallit kohtuuttomia ole ylläpitää.
Pienet japskikikkareet ovat taloudellisempia ja pienempiä mutta ei mukavia eikä hiljasia. Jossai 2000 luvun corollassa istuin kyydissä niin ei se niin hiljanen ollu ja kuopissa tuntui että ei mukavuuteen ole satsattu niinkään. No ihan siedettävä se oli vaikka vanhemmatkin "premiumit" sen mukavuudessa hakkaa.
Jonkin laista kompromissiä kannatta etsiä muiden kokemuksien perusteella ja itse kannattaa vielä koeajaa. joku VW Ford tai opel voisi olla sellainen - Ei löydy
Kannattaa vaihtaa auto uuteen viimeistään 150 tkm kohdalla, säästyy kalliilta korjauksilta.
- 11+18
Tämä on totta jos on huonon auton ostanut.
- korjauskustannukset
No entät, kun pääomakustannukset ylittävät korjauskustannukset.
- Että semmoista
i20 on kyllä toimiva, ok ajettava ja tehoon nähden melko vähällä polttoaineella kulkeva. Laadukkaan tuntuista ja hiljaista siitä ei valitettavasti pysty tekemään millään ilveellä. Rengasmelu on yksi pahimmista jopa tuossa kokoluokassa ja koko auton sisusta hirveä jätemuovinen kötöstys, joka natisee ja rämisee koko ajan jopa tasaisella asfaltilla.
Muutamia kuukausia mokoman omistanut, ja on siinä työtunteja mennyt, kun olen yrittänyt edes pahimpia räminöitä poistaa. Kaikki oviverhoilut on purettu ja niiden reunat suojattu narinaa aiheuttavalta peltiä vasten hankaamiselta, kojetaulua purettu, hanskalokero käytetty irti, tungettu kaikenlaista kumin ja huovan palaa tilkkeeksi muovien saumoihin, sivupilareiden muoviverhoiluja fiksailtu jne...
Jopa takapenkin selkänojan verhoilun ovat onnistuneet tekemään rämiseväksi!! Kurkatkaapa omistajat vaikka huviksenne kontin puolelta alareunasta verhoilukankaan alle, millainen helistin sinne on rakennettu metallilangoista. Ainakin vanhemmassa korimallissa, omani on aivan viimeisiä valmistettuja sitä malliversiota.
Nyt alkaa viimein olla pahimmat koko ajan kuuluvat häiriöt voitettu, kuopissa rämisee vielä. Äskettäin ajelin päivän huollon sijaisautolla, joka oli uusi malli ja ajettu vain 13000km. Se oli ihan samanlainen nitisijä. http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31849725/Toyota/Yaris/2008/Vantaa
Mulla on ollu tuommonen jo 7 vuotta, siis vuosimallia 2007, ajettu nyt vajaa 70000km.
Ihmettelen, kun ei ole yhtään lamppua vielä palanut.
Vikoja: ei mitään, vaihdettu jarrupalat ja -levyt, ja pakoputken takaosa (pari reikää).
Kulutus n.7.5l/100km ( osittain kaupunkiajoa)
Kait tämäkin auto haukutaan tällä palstalla. ;O)- sdthsr
Mikä helvet!n tuommoinen? Pitäisikö jotain linkkiä klikata? Yritätkö myydä romuasi? Jos se on niin hyvä, miksi se on myynnissä?
Lamppujen kesto selittyy sillä ettei lataus toimi. Jarrulevyt ruostuneet koska jarrut ei toimi. Yritetty saada toimintaan uusimalla jarrupalat. Pakoputken tuho on ollut toiminta liikennevalotukkona. Tämä yhdistettynä japsipeltiin, lienee vain katsurin huolimattomuutta että vain pakoputken takaosa uusittu. Korjaustarpeessa koko putki pakosarja mukaanlukien.
Kulutuslukemakin selittää auton kunnon. Normaalisti japsikinneri kuluttaa 10l/100km sekalaisella ajolla. Tientukkona olemisella menee pilalle pikkujapsi.
Josko tuosta vanteet purkaamolle kelpaa, jos kevytmatallia lienevät. - nyt pomppas!
-> Vikoja: ei mitään, vaihdettu jarrupalat ja -levyt, ja pakoputken takaosa (pari reikää).
Kiitos päivän nauruista! Tällaisiako ne viattomat Toyotat ovat, eli vikoja ei vaan tunnisteta vioiksi? Toki nuo jarrupalat voivat kulua liikaa kuljettajan virheellisen ajotavan vuoksi, mutta ei levyt noilla kilometreillä vaihtoon mene. sdthsr kirjoitti:
Mikä helvet!n tuommoinen? Pitäisikö jotain linkkiä klikata? Yritätkö myydä romuasi? Jos se on niin hyvä, miksi se on myynnissä?
Lamppujen kesto selittyy sillä ettei lataus toimi. Jarrulevyt ruostuneet koska jarrut ei toimi. Yritetty saada toimintaan uusimalla jarrupalat. Pakoputken tuho on ollut toiminta liikennevalotukkona. Tämä yhdistettynä japsipeltiin, lienee vain katsurin huolimattomuutta että vain pakoputken takaosa uusittu. Korjaustarpeessa koko putki pakosarja mukaanlukien.
Kulutuslukemakin selittää auton kunnon. Normaalisti japsikinneri kuluttaa 10l/100km sekalaisella ajolla. Tientukkona olemisella menee pilalle pikkujapsi.
Josko tuosta vanteet purkaamolle kelpaa, jos kevytmatallia lienevät.Nimimerkillä sdthsr on ilmeisesti vaikeuksia ymmärtää kirjoitettua tekstiä.
Palstan aloittaja haki laadukasta, kestävää pikkuautoa.
En ole missään nimessä myymässä autoani, ei hyvästä kannata luopua..
Ja jarrupalat ja -levyt, sekä pakoputki ovat mielestäni kuluvia osia, eikä mitään "vikoja".
Yleensä tämmöiset katkeran tuntuiset nimimerkit joutuvat ajamaan loppuunajetulla sakulla tai vanhalla nissanilla. ;O)
Ehdotin vain vaihtoehtoja auton valinnassa, ja tässä edelleen yksi.
http://www.nettiauto.com/toyota/yaris/6138768sdthsr kirjoitti:
Mikä helvet!n tuommoinen? Pitäisikö jotain linkkiä klikata? Yritätkö myydä romuasi? Jos se on niin hyvä, miksi se on myynnissä?
Lamppujen kesto selittyy sillä ettei lataus toimi. Jarrulevyt ruostuneet koska jarrut ei toimi. Yritetty saada toimintaan uusimalla jarrupalat. Pakoputken tuho on ollut toiminta liikennevalotukkona. Tämä yhdistettynä japsipeltiin, lienee vain katsurin huolimattomuutta että vain pakoputken takaosa uusittu. Korjaustarpeessa koko putki pakosarja mukaanlukien.
Kulutuslukemakin selittää auton kunnon. Normaalisti japsikinneri kuluttaa 10l/100km sekalaisella ajolla. Tientukkona olemisella menee pilalle pikkujapsi.
Josko tuosta vanteet purkaamolle kelpaa, jos kevytmatallia lienevät.http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33199946/Toyota/Yaris/2007/Loviisa
- pompputuli
nyt pomppas! kirjoitti:
-> Vikoja: ei mitään, vaihdettu jarrupalat ja -levyt, ja pakoputken takaosa (pari reikää).
Kiitos päivän nauruista! Tällaisiako ne viattomat Toyotat ovat, eli vikoja ei vaan tunnisteta vioiksi? Toki nuo jarrupalat voivat kulua liikaa kuljettajan virheellisen ajotavan vuoksi, mutta ei levyt noilla kilometreillä vaihtoon mene.nyt pomppaassssss....
Yleensä nykyään vaihdetaan levyt ja palat samalla kertaa. Ovat sen verran halpaa tavaraa ja eivät ole enää levyt nykyään ikuisia. Tämä pätee joka merkkiin.
- d4d
Melusta en tiedä mutta miten ois uusi Toyota Yaris Diesel. Eikö se oo alle 20 000. Luulis 300 000 pääsevän ilman moottoriremonttia. Vaikka pieniä moottoreita ovatkin.
- ei pientä dieseliä
Miksi yariksen pitäisi olla diesel. Älä osta pikkuautoa dieselinä. Eihän ne yarikset kuluta bensiinimoottorinakaan paljon. Jos dieselin haluat osta volvo s60 ta s80 manuaalivaihteisena, ei kuluta kuin noin 6l/100km.
- Puntzi
Jos jagari vähän pysyy käsis, niin Puntsikka. Kalliit vakuutukset, muuten suhko ok.
- Stadilainen
Toinen hyvä vaihtoehto on Toyota aygo, Yarista hieman pienempi..
Erittäin pätevä vaihtoehto, kaupunkiin sopiva.
Tutulla tommonen myynnissä
http://www.nettiauto.com/toyota/aygo/6527773 - perveess
mitä tarkoittaa maksimi 20 tkm
onko tuhatta kilometriä metrille?
sellasta autoa ei ole jota ei korjata 300000 ajon aikana. - ladanpuutteessa
Mikähän olisi mahdollisimman Ladakkaantuntuinen auto nykyään?
- Ämpärimuovia
Kia
- surkea turbo
Ensimmäisenä hylättävien listalle vaihtoehdoista menevät kaikki turbomoottorit koska ne ovat paljon lyhyt ikäisempiä kuin vapaasti hengittävät moottorit. Turbo hajoaa lähes poikkeuksetta ennen moottoria tai vaihteistoa.
Iso vapaasti hengittävä, matalakierroksinen ja matalaviritteinen moottori on yleensä pitkä ikäisin valinta. - urts
Fiat 600 josta on moottori poistettu niin teet lattiaan reijän ja ajelet kuin Retu Kivinen, jaba daba duu!!!!
Jollain hyvin huolletulla diisseli mersulla vois päästä 300tkm.
- tietopankki
ajaa 600-700tkm varsinkin jos hyvin huollettu.jopa enempi ennen aukomisia.
- Jenkkimerkki
- Theo2013
AVEO paras pikkuautoista,ei jää jalkoihin jos pitää mennä eikä meinata.Automaatti vaihteistolle ylimääräinen öljyn lauhdutin niin kestää ainakin sen puolesta.
- tietenkinmb
uusi mb A-sarja.
- hohohohoho
Ranskalaiset ja italialaiset ovat usein korjaamolla? Kuinkakohan monta moista autoa olet autoilu-urasi aikana omistanut ja korjauttanut?
Jos sulla ensinnäkin olisi ollut autoja, niin tietäisit, että auto pitää huollattaa merkistä riippumatta joka vuosi, etkä suinkaan selviä remonteitta 300tkm, joka on huima luku pikkuautolle. Noilla kilsoilla tulevat tiensä päähän monet auton osat jopa Toyotassa ja ihan merkistä riippumatta.
Euroopassa myytäviä japseja ei valmisteta Japanissa. Corollaa valmistetaan jopa samassa tehtaassa Fiatin kanssa Turkissa, että ei kannata todellakaan tuudittautua noihin ennakkoluuloihin.
Eivätkö nykybensat turbolla muka kestä? No, jos vaihdat öljyt ja öljysuodattimen koneeseen joka vuosi 10tkm välein säntillisesti, niin kyllä kestävät. Turbo menee, mutta sen saa korjattua. - Theo2013
Aloittaja puhuu autosta jota ei ole olemassakaan,siis kun ottaa sanatarkasti toiveesi.Eikä mikään auton valmistaja rupea edes tekemään autoa joka tuottaa vain ostotilanteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273683- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut382393Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82185- 381609
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151552
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2861372- 1311365
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305