Hiusten lähtä nuorella?!

apua...:/:(

Olen 14v ja nyt n. 2 kk ajan on hiuksia lähtenyt päästä tavallista runsaammin ja ennen niin paksut hiukset ei ole enää ollenkaan niin paksuhkot. :( Aloitin syömään lähes pari viikkoa sitten biotiinia mutta eipä ole auttanut... Pelottaa että on jostain "vakavemmasta" kyse, äitinikin oli sitä mieltä että hiuksia lähtee enemmän. Minulla on kyllä päässä hilsettä, vaikuttaako se asiaan? Menen lääkäriin kuitenkin enssi viikolla.

11

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • javielä....

      ? D:

    • aaapppuuuvaa
    • tyttövain

      Hei!
      Minulla, joka olen 19, oli kaksi vuotta sitten sama ongelma. Hiuksia lähti tupoittain ja jäljelle jäi puolet ohuempi tukka. Kuulin kuitenkin että tämä on yleinen vaiva, joka johtuu siitä että hiusten luontainen kasvu loppuu ja hiukset uusiutuu tiputtamalla entiset pois. Hiusten kasvuikä on jokaisella omansa, yleensä n. 4-6 vuotta muistaakseni, jolloin alkaa hiustenlähtökausi eli hiuksia lähtee jonkun aikaa tavallista enemmän. Jos hiustenlähtö jatkuu vielä kuukauden päästä, kannattaa miettiä onko ruokavalio yksipuolinen ja miten paljon harrastat liikuntaa. Vitamiineja kannattaa syödä ellei mielestään saa tarpeeksi ruoasta. Itse myös koin että silikonipitoiset shampoot tukkii hiusjuuria ja kerää sinne näin talia = hiukset tippuu. Herbinan silikonittomat shampoot olen kokenut hyviksi, ei maksa kuin pari euroa puteli jos haluat kokeilla! :)

      Tässä ainakin jotain minun ohjeitani, mutta tietysti lääkäri osaa kertoa syistä tarkemmin.

      • vituttaa vaan

        Mullakin lähti ihan tuppoina ja mureni hiukset,kun kampaaja yritti korjailla epäonistunutta tekelettäään.Ei varmaan johdu vitamiin puutostilasta.Menessäni hiukset olivat hyvät,vielä kehuin, että on ollut hyväkuntoiset.Että kiitos vaan pilaamisesta!


    • lyhyen läntä tukka

      Päivässä lähtee n. 100 hiusta eli tuppoina EI lähde.

      Jos on pitkät hiukset, niin saattaa tuntua, että hiuksia lähtee enemmän, juurikin niiden pituudesta johtuen, kun itse hiusta on enemmän.

      Lyhytukkasilla tätä ongelmaa ei ole.

    • kevätdepressio

      Saattaa johtua jostain puutoksesta, yksipuolinen ruokavalio, laihdutuskuuri tai vegetarismi. Nokkonen, sinkki tai pii vois auttaa. Hiukset saattaa myös olla rasittuneet liiallisesta muotoilutuotteiden, hiustenkuivaajan tai suoristusraudan käytöstä. Myös vuodenajat vaikuttaa elimistöön ainakin minulla.

      • -------------

        Mee vittuun vinkumaan,puutostauties kanssa!Sulla munan puute varmaan?


    • vahanarkki

      Olen käyttänyt geeliä, vahaa, muotovaahtoa ja hiuskiinteitä päivittäin, vaihdellen välillä. Nykyään vedän enimmäkseen vahaa, kun geelistä ja hiuskiinteestä jää aika muoviseksi ja kovaksi hiukset. Extra Strongia tietenki

      • lyhyen läntä tukka

        Ostan kampaajalta hyvää geeliä ja on rittooisa eli on halpakin. ON hyvä hiuksille.

        Todellakin erittäin huono ruokavalio aiheuttaa myös hiustenlähtöä, mutta silloin kannattaa olla huolissaan terveydestään, ei pelkistä hiuksista.


    • Säälittävyys

      Mä sanon vaa että on raukkamaista toisen kysymykseen tulla : mee ******vinkumaan.. että osaa olla suomi kusipäitä täynnä. Saa toinen hätäänsä kysyä p*rkele

    • aloittajaa

      Kävin lääkärillä noin jotain puol kuukautta sitten, hiuslähtö jatkuu samanlaisena :/ Oon koittanu olla kiinnittämättä huomioo, mutta välillä huomaa kun hiuksia tipahtelee syliin, harja tulee täyteen hiuksista ja hiukset tipahtelee pitkin käsivarsia. Lääkäri sano että nyt mulla olis vaan suuremmalla osista hiuksista lepovaihe, mutta edelleen huolettaa. Mihinkään sairaukseen liittyviä oireita mulla ei ole, niin en oikeen tiedä mitä tehdä. Millon pitäis huolestua ja pyytää jotain kokeita? Kilpirauhas koe tai jtn?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe