prosessinhoitaja

13+20

tietääkö kukaan, paljonko prosessinhoitaja tienaa joissakin seuraavista paikoista?

-jätevedenpuhdistamo
-paperitehdas
-öljyn jalostamo
-elintarviketehdas
-jätteenpolttolaitos
-betonitehdas

kiitos hänelle joka antaa asiallisen vastauksen.

10

5185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duunailiha

      Paperi, kemia, öljy 45 - 70k vuosi. Muut 30-40k. Otaksuen keskeytymätön 3 - vuorotyö

    • nimimerkkkkkiii

      Jätteenpolttolaitos 3-vuorotyössä noin 70 000 € / vuosi 5 vuoden työkokemuksella

      • Pskaapuhut

        Joo varmaan onki lähemmäs 6000€/vuosi, lääkäritkään saa semmosia rahoja.


    • 9+18

      kiitos vastauksista! :)) T. Aloittaja

    • 7+16

      Unohdin kysyä sinulta nimimerkkkkkiii, että millaista työ on jätteenpolttolaitoksella? Itseäni kiinnostaa öljyn jalostamon lisäksi juuri tuo jätteenpolttolaitos. Olisi kiva kuula, millainen on tyypillinen työpäivä :) Sen takia kyselen, kun lähden opiskelemaan prosessiteollisuuden perustutkinnon. Ja onko teillä ollut työssäoppijoita?

    • helluntaiseura

      Elintarvikeala kokemusta 10v. työtä kahdessa vuorossa palkka lisineen 3050e brutto

    • 7+4

      kertokaas alalla olevat mikä tutkinto teillä on?
      olen kuulut että töihin voi päästä ilman sitä prosessialan koulutustakin, olisi kiva tietää onko niin :)

      • Nimimerkki varattu

        Ainakin omalla työmaalla on yksi vaatimus prosessialan koulutus, mutta tosiasiassa se on ensimmäinen vaatimus josta ollaan valmis joustamaan. Sen verran ovat joustaneet, että löytyy ylioppilaasta insinööreihin duunareina.

        Ainoa josta ei olla joustamaan on valmius kolmivuorotyöhön, koska työmaa käy keskeytymättömässä kolmivuorossa.

        Itse kuulun niihin harvoihin joilla on alan peruskoulutus, mutta alan koulutuksen puute mikään haitta tai este ole, koska työt opetetaan perusteellisesti ennen omatoimista työskentelyä. Pientä lisää palkassa tuosta tutkinnosta sai alkuvuosina, mutta se on sittemmin jo "sulanut" palkan korotusten myötä.


    • 6+15

      olen miettinyt tuota prosessialan koulutusta, hyvä palkka jolla tulee toimeen ja tutkinnon saa suoritettua alle 2ssa vuodessa aikuiskoulutuksena.

      Mua mietityttää automaatio, väheneekö työpaikat esim. vesilaitoksella automaation myötä? Tai muualla?
      mikä olisi kaikista vakain työllistäjä johon ei taloudelliset suhdanteet vaikuta?

      • Nimimerkki varattu

        Vähentääkö automaatio olemassa olevia työpaikkoja vai ei riippuu alasta.

        Joillakin työpaikoilla automaatiolla saattaa myös vähentää työpaikkoja, mutta todennäköisemmin se vähentää yksittäisen työntekijän työkuormaa, ja samalla saattaa vähentää uusien työntekijöiden palkkaamisen tarvetta. Mitään yleispätevää vastausta ei ole.

        Esim. omalla työpaikalla kemian perusteollisuudessa on vuosien varrella satsattu automatisointiin, mutta se ei ole vaikuttanut työsuhteisiin. Samalla työntekijämäärällä tehdään vain enemmän lopputuotetta vähemmällä vaivalla. En näkisi automatisointia ongelmana tai vaarana, pikemminkin päinvastoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      753
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      730
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe