Lykantropia

rosalieny

Monikaan ei varmaan ole kuullut sairaudesta nimeltään lykantropia. Kerron siitä hieman tässä alussa. Lykantropia on siis psykiatrinen sairaus. Ihminen jolla on lykantropia uskoo/kokee olevansa eläin tai muuttumassa eläimeksi. Muutos tapahtuu kuitenkin vain sairastavan mielessä.

En yhtään tiennyt mikä minulla oli ja etsin tälle asialle nimitystä. Ja sain selville, että sitä kutsutaan lykantropiaksi. Mutta itse en koe tätä sairautena. Minä siis välillä ääntelen ja liikun kuin susi tai koira. Ja minä uskon, että sieluni ei ole puhdas ihmisen sielu. Eli sieluni on ollut ennen tätä nykyistä kehoa koiran tai suden kehossa. Kyseessä on siis uudelleen syntyminen.

Mutta en sanoisi itseäni sairaaksi enkä varsinkaan mielisairaaksi. Onko muilla lykantropiaa? Ja jos on, miten elät sen kanssa sovussa? Huomauttaako joku joskus tästä asiasta sinulle?

7

5025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daaadddtrf

Mulla on kaveri joka luulee aika ajaoin olevansa susi. Hänellä on skitsofrenia teinivuosista saakka.

• Anonyymi

Heippa!
      Samaa täällä päin. Et ole päästäsi vialla. Itse tunnen olevani koala ja olen etsinyt pitkään muita samankaltaisia.

• Anonyymi

Kyllä tuo jonkin tyyppinen psykoosi on. Et tunne itseäsi sairaaksi koska psykoosipotilaalta usein puuttuu sairaudentunto.

Mutta, jos tosiaan leikit koiraa uskoen olevasi koira niin kyllä tuo mielensairaus on ja siitä voi puhua lääkärille, jos haluat.

Eri asia on sitten onko se välttämätöntä, jos et ole kenellekkään vaarallin etkä esim ajattele, että sinun on purtava ihmisiä.

Mutta, jos tähän ei liity agressioita muita ihmisiä kohtaan niin on oma asiasi puhutko psykiatrille ja alatko esim myrkyttää itrseäsi Psykoosilääkkeillä.

Kehotan silti muistamaan, että tuo on sairaus ja olemaan antautumatta liikaa fantisoileen.

• Anonyymi

Hei! Luulisin että tuota kutsutaan therianina olemiseksi, se ei ole mielisairaus vaan osa identiteettiä. Toivon että täällä keskustelussa olevat eivät menis niin kärkkäästi heti sanomaan toiselle, että hänellä on mielisairaus tai että hän ei ole normaali. Lykantropia on mielisairaus, jossa potilas kokee olevansa fyysisesti eläin tai että hän pystyy muuttumassa siksi. Therianit taas kokevat olevansa eläimiä henkisesti (heillä on esim eläimen mieli, sielu...) eivätkä ole mielisairaita.

• Anonyymi

Olet todennäköisesti vain therian ja se ei ole mikään sairaus! Therian= Ihminen joka on joko entisessä elämässään ollut eläin tai kokee olevansa eläin vangittuna ihmis kehoon.

• Anonyymi

Kyllä se monen mieltä ilahduttaa kun kokee, että simpanssit heiluttavat iloisesti ihmisen nähdessään.
      Tunnistavat paremmin sukulaislajinsa kuin monet "liikaa" lukeneet.

• Anonyymi

Et oo todellakaan mielisairas!
      Oot toden näköisesti theriantrophy tai muu Alterhuman (alaluokka kaikille kotka kokee itsensä jollain tasolla ei ihmisiin olentoihin!)
      Itse ainakin haen turvaa kiusaukselta ja paineita käyttäytymällä kissamaisesti! tässä ei todellakaan tarvita psykiatreja. Jos kuitenkin ymmärrät olevasi ihminen etkä ole agressiivinen ihmisille niin pärjäät hyvin. Nähdään jos kuitenkin tarvitset lisätietoa niin youtubesta omilla poluilla Ruskan kanssa

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      134
      7238
    2. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      101
      5011
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      74
      3816
    4. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      27
      3084
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      52
      2644
    6. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      44
      2289
    7. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      71
      2072
    8. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      30
      2005
    9. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      10
      1946
    10. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      3
      1648
    Aihe