Mikä on oikein?

ihmeissään

Rouvalla todettiin masennus n.2 vuotta sitten, siitä lähtien olen joutunut hoitamaan kodin ja muksut suurimmilta osin yksin, päälle vielä tuore yrittäjyys ja lomaton kesä.
Kaikkeni yrittänyt tehdä muiden hyväksi en tee töitä kuin n. 4 tuntia päivässä. Mutta mikään ei riitä.
Ei enää pysty enempää tekee.
Mikä tähän vois auttaa

5

286

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoa_idea

Vaihda vaimoa.

• Osallistuminen

No ehkä ei "ainoa idea". Ehkä masentuneelta voisi kuitenkin jotain vaatia ihan hänen omaksi parhaakseen. Jospa vaatimus perheen arkeen osallistumisesta vastaan perheen hajoaminen eli ero, panisi masentuneeseen mieleen vähän vauhtia ja puhtia.

• entinen masentunut

Jos on todella masentunut, niin eipä auta panna puhtia. Menkää yhdessä mielenterveystoimistoon juttelemaan. Onko lääkehoitoa? Olisiko lääkityksessä jotain parannettavaa? Olisiko osastohoito paikallaan? Aika voi auttaa. Masennus kestää yleensä aikansa.
        Oikealla lääkityksellä jaksaa paremmin ottaa osaa perheen hoitoon edes jossain määrin.

• Tai oma syy

Tänään kampaajan tuolissa lehdestä bongattu ajatus: mikä on vaimosi ruokavalio?

Ravitsemuksella on suuri osa ja vaikutus ihmisen terveyteen, myös masennussairauksiin. Siitä huolimatta, että tätä ei kukaan usko eikä tajua. Ihminen on sitä, mitä hän syö ja sellainen, miksi hänen omat ajatuksensa hänen elämänsä tekevät. Joko helwetiksi tai taivaaksi, oma valinta.

• Moi

Myötätuntoa. Tuntuu aika paljolta, hoitaa lapset ja koti ja työt ja masentunut vaimo. Ei ole ihme, jos uuvuttaa. Ihminen kyllä jaksaa vähän aikaa ihan ihmeitä, mutta jos pidemmän päälle tekee töitä yli voimiensa, niin alkaa jossain tuntua ja näkyä.

Toivottavasti puolison masennus on hoidossa. Masennuksesta paranee, mutta se vie aikansa.

Minusta näyttää siltä, että tarvitsette apua. Sitä voisi kysyä kunnan/kaupungin sosiaalitoimesta. Jos lapset ovat neuvolaikäisiä, asian voi ottaa esille vaikka neuvolassa. Toki ensi alkuun voisi varmaan kartoittaa sukulaiset ja läheiset. Olen siis huolissani lapsista, jos äiti on masentunut ja isä kohta uupunut, lapset kyllä huomaavat ja vaistoavat tämän. Siis itsesi ja perheesi hyvinvoinnin tähden toivoisin, että etsisit ihan konkreettista apua arjen pyöritykseen. Apua on tarjolla, mutta usein ensimmäinen askel sen saamiseksi on otettava itse.

Tsemppiä sinulle ja kaikkea hyvää koko perheelle

Päivi-pappi Hämeestä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1896
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1669
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1544
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1183
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1142
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe