Työsopimus

Varokaa

Eikö allekirjoitettu työsopimus henkilöstövuokrafirman kanssa ole pätevä? Töiden piti alkaa 2 .6. ja edellisenä perjantaina henkilöstöfirmasta soitettiin että työn alkaminen siirtyy muutamalla päivällä tai viikolla. Se ei ole vieläkään alkanut. Henkilöstöfirma on tarjonnut vain yhden päivän työtä 160 kilometrin päässä. Palkkaa ei ole kuulunut koska firman mielestä työsopimus ei ole voimassa ja henkilö ei ole heillä töissä. Miä virkaa työsopimuksella on jos se voidaan mitätöidä puhelimessa?

9

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NeitiKukkanen

      Mikä firma, kerro ihmeessä.

    • niin5

      Pidä huoli ettet menekkään tuollaisen paskafirman kautta töihin.

    • keikkaapukkaa?

      Oletko tehnyt keikkasopimuksen? SIltähän tuo vähän vaikuttaa. Yleensä vuokrafirmoissa on eniten juuri tarvittaessa työhön kutsuttava-sopimuksella työtä tarjolla.

    • tsemiähei

      Kuulostaa todella huonolta...

      Mulla kanssa töitä piti olla, sovittu puhelimessa (tekstiviestillä vieläpä, eli minusta aika heikkoa työhönottajan puolelta, mutta onpahan todistusaineistoa) mutta eipä sitten ollutkaan.

      Vaan mitä voi pieni ihminen tehdä?

      Toivottavasti löydät paremman paikan. Mulla on ihan hyväkin kokemus vuokrafirmasta, kaikki meni juuri niin kuin pitkikin, mutta on myös näitä huonoja... tuntuu riippuvan enemmän siitä hr-ihmisestä kuin itse firmasta. Toiset oikeasti välittää työntekijästä, ja toisilla ei tunnu olevan mitään kokemusta hoitaa asioita, kunhan ovat päässeet vähän leikkimään töitä jonkun tutun firmaan...

    • IhanaLiisa

      Hyvää vessapaperia nuo vuokratyösopimukset.

    • Varokaa

      Kysymyksessä ei ole keikkatyö vaan sopparissa oli viikottainen tuntimäärä ja tuntipalkka jne.

      • Pyyhin pyllyänn

        Hyvä pyyhkiä kakkaista pyllyä tällaisilla vuokratyösopimuksilla, varokaa olet alinta sosiaaliluokkaa, jos allekirjoitat. Pikkukeikka menee, mutta älä myy sieluasi ahneelle välittäjälle, joka riistää.


    • varokaa ap

      tämä case loppui onnellisesti. maksavat täyden palkan 2.6 alkaen :-)

      tehosi kun peloteltiin korkeimman oikeuden vastavan tapauksen tuomiosta ja hesarin toimittajalla :-)

    • näinminetein

      Mulla oli kerran niin että sovin töiden aloittamisen puhelimessa erään vuokrafirman kanssa ja sitten soittivat ettei alakkaan vielä vaan pari päivää niin sitten.

      Meni pari päivää ja taas soitto että siirtyy vielä muutamalla päivällä. Sanoin sitten puhelimessa suorat sanat että en tule ollenkaan töihin. En lähde sellaiseen pellefirmaan töihin joka ei tiedä omia työmaitaan.

      Tässä tapauksessa se pelleilijä oli se asiakasyritys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe