Sijaisena toimivalle työpaikkakiusaajalle vakituinen paikka??

ristitulessa

Työpaikalleni on tulossa haettavaksi vakituinen toimi, johon pomo kaavaili pitkään talossa sijaisuuksia tehnyttä henkilöä.

Olen yksikköni vastuuhenkilö ja pomo kysyi mielipidettäni asiassa.

Mielestäni ko.sijainen on hyvä työssään, ahkera ja tunnollinen. Mutta hän on työpaikkakiusaaja. Jos hän päättää, ettei tykkää jostain henkilöstä, niin hän myös näyttää sen. Tosi kurjalta on tuntunut seurata tätä vierestä.

Ja olen minäkin osani saanut, sillä tämä ko.henkilö antaa henk.koht,asioidensa vaikuttaa työhön. Jos esim.puolison kanssa menee huonosti (niin kuin usein tuntuu menevän),on hän töissä tosi pahalla päällä ja tiuskii kaikille. Tämä häiritsee mielestäni liikaa työntekoa. Asiallinen käyttäytyminen ei näytä onnistuvan, jos on huono päivä tai työparina ei-pidetty henkilö.

Kerroin nämä asiat pomolle ja hän aikoi vielä miettiä asiaa ja katsella muitakin vaihtoehtoja. Olen vähän hankalassa tilanteessa. Toisaalta pidän tästä ko.henkilöstä ja hän osaa työnsä, mutta sitten tämä toinen puoli...

Mitä teen, jos ja kun pomo kysyy asiaa minulta uudestaan??

2

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työturvallisuusrikos

Työpaikkakiusaaja tuhoaa työyhteisön ennemmin tai myöhemmin. Lasku on oleva suuri.

Kyseessä on rikosoikeudellinen asia, josta myös sinä olet jo nyt rikosoikeudellisessa vastuussa, kun tiedät asiasta etkä ole tehnyt mitään. Toivottavasti joudut itse ja pomosi myös oikeuteen vastaamaan laiminlyönnistäsi.

Voimia kiusatuille! Vaatikaa asian selvittämistä. Ottakaa yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun, luottamusmieheen jne. Jos asia ei selviä talon sisällä, tehkää selvityspyyntö AVI:iin.

• Niemi TKU

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4208
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      115
      2782
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2262
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      29
      1923
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1843
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1566
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      17
      1430
    8. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      77
      1412
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      146
      1314
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1178
    Aihe