Omistan melko huonon ryhdin. Etenkin hartioiden ja niskan seutu kääntyvät 'eteenpäin'.
Olisiko mitään venytyksiä, lihaskuntoliikkeitä tms. jotka auttaisivat parantamaan ryhtiä hartioiden seudulta? Paras vinkki jonka tähän mennessä olen saanut on 'seiso suorassa!' ja sillä en pitkälle pääse, koska lopulta ryhti taas lösähtää. Tietääkö kukaan mitä kannattaisi treenata tai tehdä?
miten saada parempi ryhti?
4
96
Vastaukset
Työhönsä motivoituneelta fysioterapeutilta voisit saada hyviä ohjeita ryhtivian edelleen heikkenemisen viivyttämiseen.
Itse ostin kalliin hoitopöydän jokapäiväisiin venyttelyihin. Venyttelen tukirankaa suoremmaksi mm. pahan notkoselkäisyyden takia.
Vuosia tätä harrastaneena illalla venytyksissä tuntee päivän aikana tulleet kireydet. Aloitin hyvin rapakuntoisena paksulla matolla aikana, jolloin meillä rahayksikkönä oli markka. Matto toimii aivan hyvin, kunhan alusta on lämmin.
Tulin vastaanotolle pahan alavatsan vasemmanpuolisen kivun takia. Lääkäri totesi tällä peilauslaitteellaan pientä tyrämuodostusta.
Suorastaan kaahasin iloisena kotiin...se ei ollutkaan syöpää tunnelmissa. Menin suoraan yläkerran villamatolle pitkälleni.
Laitoin jalkaterät vuodesohvan alle. Polvet matossa yritin nousta istualleni. Neljä kertaa tämä onnistui, koska vatsalihakset olivat aivan veltostuneet.
Tiesin tämän ennestään; on pidettävä välipäivä. Jäin heti tähän hyvään koukkuun. Ojensin käteni taakse suoraksi, aikaa myöten lisäsin vesipullon verran lisäpainoa.
Vatsan, myös selän tukikudokset alkoivat vahvistumaan. Muija harjoituksille naureskeli. Ne sitovat hyvin paljon henkistä energiaa.
Hyvä juttu, koska vaikeuksiensa surkutteluun jää vähemmän aikaa ja energiaa.
Lannerangan kuluma,nikamamuutokset näkyivät jo rtg-kuvissa 40v. sitten. Tällaiset ongelmaselät vaativat oikeastaan joka päivä kohdennettua liikuntaa.- Jotain neuvoja
Se on aika iso ja pitkäkestoinen projekti. Hartioiden asentoa voi parantaa venyttelemällä rintalihakset kuntoon. Ne lyhentyvät koneella ja tv:n ääressä rötköttäessä. Ota kyynärvarrella tukea seinän nurkasta ja taivuta kättä taaksepäin, kunnes tunnet venytyksen rintalihaksessa. Asentoa voi joutua hetken hakemaan. Venytä tasaisesti 30 sekuntia, 3 kertaa kumpikin puoli.
Voit treenata kaulan aluetta menemällä selinmakuulle ja nostamalla siitä pelkkää päätä ja kaulaa ylös. Pito 10 sekuntia ja toisto 10 kertaa. Kaula kannattaa myös venytellä hyvin. Venytysten tulee olla pitkäkestoisia, jotta saat tuloksia, esim. juuri tuo 3 x 30 s. Tee kaikki liikkeet rauhallisesti ja riuhtomatta. Kaularangan liikkuvuutta kannattaa parantaa tekemällä silloin tällöin päivän aikana liikkuvuutta parantavaa liikettä eli vie rauhallisesti päätä kohtisuoraan taaksepäin (tee kaksoisleuka), toista 10 kertaa.
Koko kropan asennon kannalta olisi hyvä tietää, onko sinulla notko- tai lautaselkä? Sanotaan, että yliryhdikkäinä (ilman todellista lihastukea) istuvat kehittävät helposti notkoselän, kun taas lysyssä istuvan aikaansaannos on lautaselkä ja lysähtäneet hartiat ( - Tyvestä puuhun!
Ensiksi on saatava tukiranka kuntoon! Jos tukiranka, nivelet, nikamat eivät ole paikoillaan, niin tuskin lihastenkaan treenaaminen ryhtiä paljon parantaa.
- Laulelija
Mullakin on huono ryhti ollut aina, se on hyvä vain kun olen 'lauluasennossa'. Painojen / punttien nostoa ryhdyin jossain vaiheessa avuksi kokeilemaan, ehkä se on jotain hyödyttänyt, koska nuori mieslääkäri totesi; sulla on lihakset hyvässä kunnossa.
Mutta kaikista suurin hyöty punttiharkoista on ollut äänelle, noin puolen tunnin vedoilla ääni on auki melkein ilman äänen aukaisua laulaen. Siitä voi tehdä huomion, että kyllä aiheella jotain vaikutusta on. Niin kuin muuten kaikella liikkeellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151449- 961286
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41088Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171076Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.61852- 32840
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37778Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii45770