Onko mattojen pesu naisellista, voiko mies mattojenpesupailla

Kyöstix:n mummo

Voiko mies pestä talouden räsymatot, vai onko se liian naisellista puuhaa?
Meille tuli nyt pientä kinaa siitä, voiko äijä pestä räsymatot kaupungin mattojenpesupaikalla vai ei. Hän sanoo ettei mene sinne "akkojen matonpesupaikalle" jynssäämään mattoja akkojen kanssa.

Hoidan kaiken muun pyykkäyksen koko huushollissa, vaatteet ja liinavaatteet, verhot ja äijän työvaatteet, hänen treenivaatteensa jne.
Pesen, ripustan kuivumaan, silitän/pässään, viikkaan kaapiin, korjaan vaatteet jos korjattavaa on. Ei ole kohtuutonta mielestäni, jos äijä hoitaa räsymatot.

Asuttiin aikaisemmin omakotitalossa ja äijä pesi räsymatot painepesurilla.
Nyt asutaan kerrostalossa melkein kaupungin keskustassa. Ei täällä omassa pihassa voi mattoja pestä painepesurilla, joten äijä kieltäytyy niitä pesemästä!

Ei siinä mitään; vien ne ens viikolla pesulaan!
Äijä saa "luvan" käydä lunastamassa, tai ostaa uudet matot!

Mielenkiinnota nyt tiedustelen: mikä tekee maton pesusta naisellista puuhaa?
Mun mielestä se on erittäin raskasta työtä, raskaampaa kuin klapien hakkaaminen.

8

216

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hopo.

Tottele miestä äläkä kyseenalaista!

• Kyöstix:n mummo

Taidan ottaa nyrkit avuksi. Alkaa maton pesu kiinnostaa äijää. :))

• Kyöstix;n faari

Elä lyö ennään, ainakaan sill isol kaulimel

• MeeToo---
        Kyöstix;n faari kirjoitti:

Elä lyö ennään, ainakaan sill isol kaulimel

.

"Ei saa enää lyödä MeeeToooooooo"

har-ha-hr-ahr-ahr-ahr-ahr-ahr-ha-rha-har

.

• Kyöstix:n mummo

Äläpä viitsi trollailla, ihan tosissani kyselen: miten miehet yleensä kokee asian?
      Ei meillä siitä riitaa kehitetä. Jos mies ei pese mattoja: niin sitten ei pese.

Osaan minä käyttää maksullisia palveluita ja pesettää matot pesulassa.
      Jos minä vien ne pesulaan; niin isäntä saa hakea ne sieltä ja maksaa laskun.

Ok, jos tämäkään järjestely ei sovi.... en minä ihan hampaaton muori ole.
      Kaupoissa on niin paljon mattoja, et ihan mielellään niitä myyvät.....
      ja laskun kyllä hänen on loppupeleissä maksettava.
      Kun minä lopulta alan hankalaksi, olen sitä todella ja jääräpäinen myös.

• Öyenssöyen

Ajankohtainen aihe. Itse eilen kävin pesulla ja osuin sinne, monen vuoden jälkeen, sosiaalisesti todella huonoon ajankohtaan.

Ymmärrän äijääsi. On todella rasittava kuunnella akkojen mäkätystä, puhumattakaan pikkuperheiden keskustelua. Kaikkein mieluiten pesisin matot yksin.

Kuten itsekin, aiempina vuosina, eikö äijäsi voisi mennä mattopesulle iltatuimaan, vaikka vasta klo 8 jälkeen tai jopa vasta klo 21? Paikat on auki (vedenpaine) tyypillisesti klo 22 asti. Tuolloin saa melko suurella tn., jo tähän kesänaikaan (elokuu), peseskellä yksin, kuten juurikin olen tehnyt monena aiempana vuonna. Se erittäin miellyttävää.

Ja mattojenpesu ei ole pelkästään akkojen puuhaa, sen voin sanoa ja äijällesikin todeta.

• mATONPESUPAIKALTA LÖYTYI NAINEN, (KAS cl OIKUTTELEE), jonka kanssa meni pari vuotta.

Kannattaa siis.

• olenpessyt

Parisuhteessa minä miehenä olen pessyt aina matot. Mattojen pesu vaatii voimaa ja jos puoliso on vielä hento nainen, niin on kohteliasta pestä matot eikä laittaa puolisoa hikoilemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi nainen lyö leikiksi

Olen mies ja kiinnostunut eräästä naisesta. Ollaan juteltu ja tavattukin, ja mielestäni meillä osuu kemiat hyvin yksiin. Nainen osoittaa kyllä kiinnos
      Tunteet
      96
      3578
    2. Martinan kauden päätöksen seuranta

Sitten vain seuraamaan kuinka kulkee. Taitaa olla elämänsä kunnossa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      439
      2079
    3. Miten on mahdollista että kassatyttö on päässyt pääministeriksi

ilman asianmukaista koulutusta ja minkäänlaista pätevyyttä?
      Maailman menoa
      434
      1256
    4. Kerroin kaverille

Että olen rakastunut sinuun. Se vastasi, että eihän siihen saa rakastua! Sanoin, että no miks ei, ihminenhän se hänkin on.
      Ikävä
      34
      1250
    5. VTV:n exjohtaja Tytti Yli-Viikari haastoi oikeuteen

entisen työantajansa VTV:n koskien irtisanomistaan. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da065296-dc16-4395-8a57-082d4408a32f
      Maailman menoa
      43
      1182
    6. Selviytyjät: Niko Saarinen avautuu yön piinasta: "Kukaan suomalainen ei ole nähnyt niin paljon..."

Hui, kuulostaa aika ankealta… Nyt oli Nikon vuoro tippua kisasta, mutta hyvin hän veti! Lue Nikon tunnelmat kuvausten jälkeen: https://www.suomi24.
      Suomalaiset julkkikset
      4
      835
    7. Kolari vasankarissa

Taas 2 elämän koululaista osallisena. Ikävää vanhemmille, mutta kun tarpeeksi kauan ajellaan päihtyneenä, kenenkään puuttumatta,voi käydä huonosti. Ai
      Kalajoki
      9
      824
    8. Sanna otti 5236 euroa suomalaista kohden uutta velkaa koronan varjolla

https://yle.fi/ Sossujen politiikka. Ruotsi velkaantui 1 670 euroa/per nuppi. Ruotsissa kuollut 20 000, Suomessa 6 000. Ruotsin väkiluku on k
      Maailman menoa
      225
      741
    9. Laura Huhtasaari sanoi Joe Bidenia seniiliksi twitterissä.

Suomen tuleva ulkoministeri? https://twitter.com/LauraHuhtasaari/status/1576526813328994304
      Maailman menoa
      185
      696
    10. Komistus läheltä

Sä taidat katsella mua siellä paikassa.
      Ikävä
      33
      668
    Aihe