Onko mattojen pesu naisellista, voiko mies mattojenpesupailla

Kyöstix:n mummo

Voiko mies pestä talouden räsymatot, vai onko se liian naisellista puuhaa?
Meille tuli nyt pientä kinaa siitä, voiko äijä pestä räsymatot kaupungin mattojenpesupaikalla vai ei. Hän sanoo ettei mene sinne "akkojen matonpesupaikalle" jynssäämään mattoja akkojen kanssa.

Hoidan kaiken muun pyykkäyksen koko huushollissa, vaatteet ja liinavaatteet, verhot ja äijän työvaatteet, hänen treenivaatteensa jne.
Pesen, ripustan kuivumaan, silitän/pässään, viikkaan kaapiin, korjaan vaatteet jos korjattavaa on. Ei ole kohtuutonta mielestäni, jos äijä hoitaa räsymatot.

Asuttiin aikaisemmin omakotitalossa ja äijä pesi räsymatot painepesurilla.
Nyt asutaan kerrostalossa melkein kaupungin keskustassa. Ei täällä omassa pihassa voi mattoja pestä painepesurilla, joten äijä kieltäytyy niitä pesemästä!

Ei siinä mitään; vien ne ens viikolla pesulaan!
Äijä saa "luvan" käydä lunastamassa, tai ostaa uudet matot!

Mielenkiinnota nyt tiedustelen: mikä tekee maton pesusta naisellista puuhaa?
Mun mielestä se on erittäin raskasta työtä, raskaampaa kuin klapien hakkaaminen.

8

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hopo.

Tottele miestä äläkä kyseenalaista!

• Kyöstix:n mummo

Taidan ottaa nyrkit avuksi. Alkaa maton pesu kiinnostaa äijää. :))

• Kyöstix;n faari

Elä lyö ennään, ainakaan sill isol kaulimel

• MeeToo---
        Kyöstix;n faari kirjoitti:

Elä lyö ennään, ainakaan sill isol kaulimel

.

"Ei saa enää lyödä MeeeToooooooo"

har-ha-hr-ahr-ahr-ahr-ahr-ahr-ha-rha-har

.

• Kyöstix:n mummo

Äläpä viitsi trollailla, ihan tosissani kyselen: miten miehet yleensä kokee asian?
      Ei meillä siitä riitaa kehitetä. Jos mies ei pese mattoja: niin sitten ei pese.

Osaan minä käyttää maksullisia palveluita ja pesettää matot pesulassa.
      Jos minä vien ne pesulaan; niin isäntä saa hakea ne sieltä ja maksaa laskun.

Ok, jos tämäkään järjestely ei sovi.... en minä ihan hampaaton muori ole.
      Kaupoissa on niin paljon mattoja, et ihan mielellään niitä myyvät.....
      ja laskun kyllä hänen on loppupeleissä maksettava.
      Kun minä lopulta alan hankalaksi, olen sitä todella ja jääräpäinen myös.

• Öyenssöyen

Ajankohtainen aihe. Itse eilen kävin pesulla ja osuin sinne, monen vuoden jälkeen, sosiaalisesti todella huonoon ajankohtaan.

Ymmärrän äijääsi. On todella rasittava kuunnella akkojen mäkätystä, puhumattakaan pikkuperheiden keskustelua. Kaikkein mieluiten pesisin matot yksin.

Kuten itsekin, aiempina vuosina, eikö äijäsi voisi mennä mattopesulle iltatuimaan, vaikka vasta klo 8 jälkeen tai jopa vasta klo 21? Paikat on auki (vedenpaine) tyypillisesti klo 22 asti. Tuolloin saa melko suurella tn., jo tähän kesänaikaan (elokuu), peseskellä yksin, kuten juurikin olen tehnyt monena aiempana vuonna. Se erittäin miellyttävää.

Ja mattojenpesu ei ole pelkästään akkojen puuhaa, sen voin sanoa ja äijällesikin todeta.

• mATONPESUPAIKALTA LÖYTYI NAINEN, (KAS cl OIKUTTELEE), jonka kanssa meni pari vuotta.

Kannattaa siis.

• olenpessyt

Parisuhteessa minä miehenä olen pessyt aina matot. Mattojen pesu vaatii voimaa ja jos puoliso on vielä hento nainen, niin on kohteliasta pestä matot eikä laittaa puolisoa hikoilemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3025
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2113
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1699
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1560
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1297
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1170
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1011
    Aihe