Ystävä tuputtaa neuvojaan

Neuvova ystävä

Olen 35-vuotias nainen ja kerran eronnut avioliitosta ja kerran avoliitosta. Sen jälkeen on ollut kaikenlaisia yrityksiä parisuhteen luomiseen. Ne eivät oikein ole ottaneet onnistuakseen. Minulla on itseäni kymmenen vuotta vanhempi naimaton ystävätär, jolla ei ole lapsia eikä hän ole parisuhteesa ollut pitkään aikaan.

Hän jatkuvasti neuvoo minua, miten minun pitäisi toimia suhteissani miehiin. Hänen neuvonsa ovat tyyliin että älä nyt näytä että olet ihastunut, älä soita miehelle vaan anna hänen odottaa soittoasi äläkä ainakaan sano, että pidät miehestä. Ylpeyttä on hänen mielestään oltava ja kaikkein viisainta olisi leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa. Jossain vaiheessa neuvot tuntuivat ihan hyviltä ja noudatinkin niitä, mutta huonoin tuloksin. Nyt olen tullut siihen tulokseen, että tämä ystävätär ei ole mikään parisuhteiden asiantuntija vaikka sellaisena esiintyykin. Lisäksi hän sanoo kyllä tuntevansa miehet, mutta olen alkanut ajattelemaan, että jokainen mies on yksilö eikä kahta samanlaista parisuhdetta ole.

Ystävättären ajattelu on kaavamaista ja ehkä jopa teinityttömeininkiä. Olen vihjannut hänelle, että jos tarvitsen neuvoja, niin pyydän niitä. Mutta hän sanoo koko ajan mielipiteitään tyyliin sinun suhteesi on hyvin huono, etkö nyt itse näe. ja hän keksii kaikista miehistäni jotain negatiivista sanottavaa. Siinä hän on oikea taituri ja saa sitten minutkin ajattelemaan että totta tosiaan, niinhän tuo asia onkin. Laittaa siis ajatuksia päähäni ja alan nähdä miehen huonossa valossa. Yleisin hänen ajatusmallinsa on, että kaikki miehet ovat pettureita ja kyllä tuo sinunkin mies ihan varmasti pettää, katso vaikka merkit. Mitä teen tällaisen ystävän kanssa, tuntuu, että hänen puheittensa takia huomaan miehissä koko ajan negatiivisia puolia, eikä suhde onnistu?

5

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvontuputus

      Älyttömiin lausuntoihin voi kommentoida jotekin tyyliin "niinpä, niinkö meinaat", ja vaihtaa puheenaihetta.

      Jos etsit kunnollista miestä jättää hän ehkä vaikeasti tavoiltevan ihmisen rauhaan sen sijaan että tyrkyttää itseään kunnes voittaa palkinnon. Ainakin itse olisin tehnyt niin, vaimoni ei pyristellyt vastaan. Olisin siis lopettanut koska häiriköinti ei ole minun juttuni, ja jos ei toinen tule yhtään vastaan korjaan reittini muualle.

      Ja voihan miehissä olla negatiivisia puolia, ei niiltä kannata silmiään sulkea. Jos vaikkapa hänen kaikki aikansa menee harrastuksiin niin olet silti yksin.

      • Neuvova ystävä

        Kiitos vastauksestasi, hauskaa saada miesnäkökulmaa asiaan. Kyllä on totta, että miehessä voi olla negatiivisiakin puolia eikä niiltä kannata silmiään sulkea. Mutta pitäisi mielestäni myös muistaa, että kukaan ei ole täydellinen ja ne negatiiviset puolet saattavat olla varsin pieniäkin kokonaisuuteen nähden kuten ystäväni mielestä likaiset kädet tai parransänki. Toinen asia on alkoholinkäyttö, onko mies juoppo jos hän juo esimerkiksi kerran kahdessa viikossa ystävien kanssa eikä ole koko ajan tavoitettavissani. Saa kai miehellä olla muutakin elämää eikä elämää tarvitse pyhittää minulle, kuten ystäväni mielestä pitäisi tehdä. Mies ei hänen mielestään välitä minusta tarpeeksi, koska ei ole koko ajan vain minun kanssani. Ystäväni tulkitsee miehen puheita ja käytöstä ja vakuuttaa, että ei mies taida oikeasti olla minusta kiinnostunut. Vastasin, että miehen pitäisi ihan itse kertoa se.


      • neuvontuputus
        Neuvova ystävä kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi, hauskaa saada miesnäkökulmaa asiaan. Kyllä on totta, että miehessä voi olla negatiivisiakin puolia eikä niiltä kannata silmiään sulkea. Mutta pitäisi mielestäni myös muistaa, että kukaan ei ole täydellinen ja ne negatiiviset puolet saattavat olla varsin pieniäkin kokonaisuuteen nähden kuten ystäväni mielestä likaiset kädet tai parransänki. Toinen asia on alkoholinkäyttö, onko mies juoppo jos hän juo esimerkiksi kerran kahdessa viikossa ystävien kanssa eikä ole koko ajan tavoitettavissani. Saa kai miehellä olla muutakin elämää eikä elämää tarvitse pyhittää minulle, kuten ystäväni mielestä pitäisi tehdä. Mies ei hänen mielestään välitä minusta tarpeeksi, koska ei ole koko ajan vain minun kanssani. Ystäväni tulkitsee miehen puheita ja käytöstä ja vakuuttaa, että ei mies taida oikeasti olla minusta kiinnostunut. Vastasin, että miehen pitäisi ihan itse kertoa se.

        Ystäväsi selvästi ylireagoi.

        Molemmilla pitää olla omaakin elämää jotta saa virikkeitä, ideoita ja näkee miten muut ihmiset toimivat. Eikä kaikkia asioita voi keskustella sen ainoan ystävänsä kanssa, sen jälkeen kun on sanonut jotakin ei voi perua sitä. Tyylin ärsyttää kun teet sitä ja tätä, vaikka kysymällä joltakin toiselta siitä voi saada vastauksen ilman että se jää vaivaamaan. Kuten nytkin tämä keskustelu.

        Itse olen antanut niin paljon ajastani vaimolleni että hukkasin osan itsestäni - aloin epäillä oliko kaikki tosiaan väärin mitä teen, mukaanlukien se klassinen vessanpöntön kansi. Toinen nostaa sen, toinen laskee - onko vain toinen väärässä? Nyt olen taas löytänyt sen kuka olen - keskustelemalla monen tuntemattoman kanssa miten heillä tilanteet ovat olleet.


      • Neuvova ystävä
        neuvontuputus kirjoitti:

        Ystäväsi selvästi ylireagoi.

        Molemmilla pitää olla omaakin elämää jotta saa virikkeitä, ideoita ja näkee miten muut ihmiset toimivat. Eikä kaikkia asioita voi keskustella sen ainoan ystävänsä kanssa, sen jälkeen kun on sanonut jotakin ei voi perua sitä. Tyylin ärsyttää kun teet sitä ja tätä, vaikka kysymällä joltakin toiselta siitä voi saada vastauksen ilman että se jää vaivaamaan. Kuten nytkin tämä keskustelu.

        Itse olen antanut niin paljon ajastani vaimolleni että hukkasin osan itsestäni - aloin epäillä oliko kaikki tosiaan väärin mitä teen, mukaanlukien se klassinen vessanpöntön kansi. Toinen nostaa sen, toinen laskee - onko vain toinen väärässä? Nyt olen taas löytänyt sen kuka olen - keskustelemalla monen tuntemattoman kanssa miten heillä tilanteet ovat olleet.

        Kiitos taas vastauksestasi. Asian ydin onkin se, että tuo ystäväni on oikeasti lähinnä se ainoa ystäväni, enkä haluaisi menettää häntä. Siksi kuuntelen häntä, enkä tahdo loukata varsinkin kun hän vilpittömästi uskoo olevansa aina oikeassa. Toisaalta saatan menettää nyt tässä miehen, joka tuntuu sielunkumppanilta, siis sydämeni sanoo, että tämä mies on minulle juuri se oikea, mutta ystäväni sanoo toisin. Kumpaakaan en tahdo menettää.

        Kiva, että olet saanut tuntemattomilta uutta näkökulmaa tilanteeseesi. Olet kyllä varmaan ihana aviomies.

        Ehkä minä olen jakanut liian paljon elämääni ystäväni kanssa ja hän pitää itsestään selvänä, että jatkan samaan malliin. Nyt tahtoisin kuitenkin laittaa stopin ja kuunnella sydämeni ääntä, joka on toinen kuin ystävän ääni.


      • neuvontuputus
        Neuvova ystävä kirjoitti:

        Kiitos taas vastauksestasi. Asian ydin onkin se, että tuo ystäväni on oikeasti lähinnä se ainoa ystäväni, enkä haluaisi menettää häntä. Siksi kuuntelen häntä, enkä tahdo loukata varsinkin kun hän vilpittömästi uskoo olevansa aina oikeassa. Toisaalta saatan menettää nyt tässä miehen, joka tuntuu sielunkumppanilta, siis sydämeni sanoo, että tämä mies on minulle juuri se oikea, mutta ystäväni sanoo toisin. Kumpaakaan en tahdo menettää.

        Kiva, että olet saanut tuntemattomilta uutta näkökulmaa tilanteeseesi. Olet kyllä varmaan ihana aviomies.

        Ehkä minä olen jakanut liian paljon elämääni ystäväni kanssa ja hän pitää itsestään selvänä, että jatkan samaan malliin. Nyt tahtoisin kuitenkin laittaa stopin ja kuunnella sydämeni ääntä, joka on toinen kuin ystävän ääni.

        On ehkä hyvä huomioida myös se että ystäväsi voi olla mustasukkainen ja voi pelätä jäävänsä yksin. Minun vaimoni paras ystävä (sukulainenkin) katkaisi välit koska hän ei kestänyt tilannetta. Kun tutustuin molempiin samana iltana olin torjunut hänet, eli hän jäi jo silloin kolmanneksi pyöräksi.

        Vaan yritä karsia huonot osat neuvoista pois ja mieti onko missään mitään vakavasti otettavaa. Ajamaton parta ei ole vakavaa ellei siihen aiheeseen liity myös vaikka suihkussa käymisen tai deodorantin käytön unohtaminen.

        Tuntemattomien tarinat tällaisilla palstoilla voivat olla yllättäviä, jotkut joutuvat sietämään vaikka mitä... ja silti jatkavat yhdessä. Ja toiset lopettavat vain siksi kun haluavat vaihtelua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe