rasvainen pintakuiva iho??

miku

Mitä tehdä rasvaiselle, mutta pintakuivalle iholle? Näppyä pukkaa, mutta iho on todella kuiva pinnalta, varsinkin nyt kun on pakkasta ilmassa. Joku hyvä voide? Ja puhdistusaineen pitäisi olla hyvin puhdistava, mutta ei kuivattava!? Onko tällaiselle ihme iholle olemassakaan kunnon tuotteita?

10

4050

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marika

Minulla on ihan sama ongelma... Iho on tosi rasvainen ja näppylöitä vaikka kuinka (joskus on tosi paljon, joskus taas ei yhtään) mutta se kuivuu kuitenkin pinnalta. En tiedä pitäisikö laittaa voidetta (joka näyttää vain pahentavan rasvaisuutta) vaiko ei, jolloin iho taas kiristää eikä meikki tartu. Mikä voide olisi kosteuttava mutta ei rasvoittava? Mikä olisi paras puhdistusaine tällaiselle iholle?

• ...

Itse käytän apteekin kosteusvoiteita. Humektan on kosteusvoide, joka ei ole rasvainen.
      Käytän useimmiten Aqualan L -kosteusvoidetta, joka on Humektanista "seuraava"
      rasvattomuuden suhteen, sillä mielestäni se käy itselleni paremmin kuin Humektan.
      Normaali Aqualan taas on minulle jo liian tuhtia. Laitan kosteusvoidetta yleensä aika
      vähän enkä aina edes voitele koko naamaa vaan kuivat kohdat. Ainakaan minulla
      Aqualan L ei ole villiinnyttänyt aknea pahemmaksi.

Aqualan L -kosteusvoiteella voi lisäksi pestä kasvot (myös meikin). Itse käytän
      kuivattavampia rasvaiselle iholle tarkoitettuja puhdistusaineita mutta voitelen sitten
      tuolla voiteella tarpeen mukaan enemmän tai vähemmän.

• sokeri

En ole kosmetologi, joten tässä tulee vain mutu-tietoa. Luulen, että ensiksi kannattaisi kuoria iho kevyesti. Jos ihon pinnassa on kuollutta ihosolukkoa, se kuivuu ja hilseilee, ja näppyjä tulee kun iho ei pääse hengittämään.

Puhdistusaineiksi mahdollisimman hellävaraisia ja alkoholittomia tuotteita - pintakuivaa ihoa ei kannata säikytellä liian vahvoilla ja kuivattavilla tuotteilla, silloin se alkaa puskea ylimääräistä talia.

Ja kosteutus on tietysti kaiken a ja o; itse olen havainnut hyviksi, mutta ei liian raskaiksi, esim. Chanelin Hydramax Creme, Biothermin Aquasource norm.&kuivalle iholle sekä Cliniquen Moisture On Call. Halvemmista sarjoista voisi esim. Lumenen Hydra Drops olla hyvä. Jos iho on todellakin pinnasta kuiva, vaikka rasvoittuisikin, niin kaikkein heppoisimmat voiteet eivät välttämättä riitä - silloinkin iho joutuu itse työstämään talia esiin.

Tässä joitain aatoksia aiheesta! Jos joku alan ammattilainen löytää tästä kamalia asiavirheitä, niin korjata saa! :)

• ...

Humektan ja Aqualan-L on hyviä ja myös apteekin Vichy-sarjasta löytyy hyviä voiteita, esim Thermal-S-Mat, joka kosteuttaa hyvin, mutta jättää ihon mattapintaiseksi.

• sokeri

...tuo Vichyn Thermal-S -sarja on todella hyvä, unohtui äskeisestä suosituslistastani!

• rouva

Ensiksikin "pintakuiva iho rasvainen iho" ei ole ihotyyppi vaan useinmiten itse aiheutettu käyttämällä vääriä tuotteita usein liian voimakkaita jotka kuivattavat ihoa!

Niin kuin täällä jo joku mainitsikin ensin ihon kuivuus pois.
      Hellä kuorinta ja kosteuttavat naamiot ovat hyviä. Myös kosteusvoiteen, puhdistusaineen, meikkivoiteen jne. valitset kuivalle ihotyypille sopivaksi.
      Pikku hiljaa ihosi saa pintaan kosteutta.
      Valitse tuotteet esim. herkälle iholle tarkoitetuista mm. Oriflamen herkän ihon linjasta
      tai Oriflamen Aloe linjasta.
      Kosteuttavat, hoitavat ja suojaavat ihoasi!

• Marika

Ennen ihoni oli rasvainen ja pintakuiva, nyt vain rasvainen... Näppylöitä tulee samalla lailla kuin pintakuivan ihon aikana, tosin meikki levittyy paremmin. Käytän aina puhtaita välineitä, epäpuhtauksia vähentävää voidetta ja meikkivoidetta sekä kaikkea muuta mikä voisi auttaa. En syö edes suklaata tai käytä lainkaan rasvaisia tuotteita. Ennen minulla ei ollut kyseistä ongelmaa, korkeintaan teininä mutta nyt aivan yllättäen ihosta on tullut todella rasvainen ja näppyläinen.

• Kaisa
        Marika kirjoitti:

Ennen ihoni oli rasvainen ja pintakuiva, nyt vain rasvainen... Näppylöitä tulee samalla lailla kuin pintakuivan ihon aikana, tosin meikki levittyy paremmin. Käytän aina puhtaita välineitä, epäpuhtauksia vähentävää voidetta ja meikkivoidetta sekä kaikkea muuta mikä voisi auttaa. En syö edes suklaata tai käytä lainkaan rasvaisia tuotteita. Ennen minulla ei ollut kyseistä ongelmaa, korkeintaan teininä mutta nyt aivan yllättäen ihosta on tullut todella rasvainen ja näppyläinen.

Hyvä ja halpakin kosteusvoide on Garnier Synergie Essentials rasvaiselle ja sekaiholle. Itselläni todella rasvoittuva finninen ja usein pintakuiva iho ja tämä tuote sopii hyvin. Kosteuttaa ja jättää kevyen ja hengittävän pinnan, ei mitään tahmeaa.

• keppi

Itse kävin viime kesän loppupuolella ihotautilääkärillä poskiin imestyneiden näppyjen takia. Lääkäri selvitti että hikoilu ja kuuma aurinko kiihdyttävät rasvoittumista ja ihohuokoset tukkeutuvat. Siihen asti olin pessyt naamaani mahdollisimman hellävaraisesti uskossa että jos iho pääsee kuivumaan se vain rasvoittuu lisää ja käytin kosteusvoidetta aamuin illoin. Lääkäri määräsikin naaman pestäväksi apteekista saatavalla Sebamed saippualla ja käski unohtaa kaikki voiteet, niitä saan laittaa vain jos iho alkaa hilseilemään. Tällainen hoito toimii ainakin minun rasvoittuvalla iholla - kuivuminen ei ole sivuvaikutus vaan haluttu tulos.

• tervetyttö

Hei!
      Minäkin kärsin pintakuivasta ja paikoin jopa atooppisesta ihosta jossa on kuitankin paljon epäpuhtauksia. Olen huomannut, että normaalit rasvaiselle/epäpuhtaalle iholle tarkoitetut tuotteet ainoastaan kuivattavat pintaa mutta ongelma ei häviä. Olen kokeillut useita eri tuotteita, sekä kosmetologien suosittelemia että tavallisia marketin hyllystä löydettyjä. Kosmetologini suositteli minulle Darphinin desincrustation lotion-nimistä voidetta ja se on todella auttanut vähentämään epäpuhtauksia muttei kuitenkaan kuivata ihoa. Voidetta käytetään 2-3 kertaa viikossa niin, että sen annetaan vaikuttaa yön aikana ja pestään aamulla pois. Kannattaa kokeilla vaikka onkin suht hintava( n. 30 euroa).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      42
      4300
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      134
      4067
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      64
      3716
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      87
      3551
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      33
      3537
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      64
      3341
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      84
      2916
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2835
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2626
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      14
      2334
    Aihe