ovat tottuneet

perustukset puuttuvat

Surkeaan kohteluun jo lapsena. Kun lapsena ei ole saanut kasvaa rakastavassa ilmapiirissä tulee ihmisiä jotka pettävät, jotka jäävät huonoon suhteeseen petettyinä ja jotka alkavat kakkosiksi. Se on täysin normaalia elää elämäänsä tuntien ei normaalia rakkautta ja kunnioitusta ja arvostusta. Koska eivät tiedä mitä se on ja surkeus ja ahdistus tuntuvat tutuilta ja aito välittäminen saa heidät ahdistumaan ja pilaamaan hyvätkin ihmissuhteet ihmisen kanssa joka kohtelee hyvin. Silloin tällainen ihminen pyrkii vaikka itse sabotoimaan suhteen että toinen älyäisi häipyä ja jättää hänet. Huonoon suhteeseen jäävälle tilanne on täysin normaali. Koska eivät koskaan itse ole oppineet mitä rakkaus ja toisen kunnioittaminen ovat.

16

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4etrged

      Siis kaikki pettäjät, petetyt ja kakkoset ovat surkean lapsuuden tuotteita ?

      Just, sanattomaksi vetää tämän viisauden edessä.
      Sekä minä että pettänyt exäni, jonka kanssa yritin jatkaa pettämisen jälkeen, olemme onnellisten ydinperheiden jälkikasvua ja niin käsittääkseni oli myös exän salarakas.

      • viisauden lähteillä

        Lisäksi voisi mainita, että on myös kaikenlaista opettavaista surkeutta, mikä saa tulevan aikuisen toimimaan toisin kuin se kaikki, josta hän sai lapsena kärsiä. Kun on muutakin kuin tuo mallioppiminen, on esimerkiksi tuo omien kognitiivisten taitojen käyttö tilanteensa parantamiseksi...


      • järjen köyhyyttä
        viisauden lähteillä kirjoitti:

        Lisäksi voisi mainita, että on myös kaikenlaista opettavaista surkeutta, mikä saa tulevan aikuisen toimimaan toisin kuin se kaikki, josta hän sai lapsena kärsiä. Kun on muutakin kuin tuo mallioppiminen, on esimerkiksi tuo omien kognitiivisten taitojen käyttö tilanteensa parantamiseksi...

        Siinä ei kongnitiiviset taitdot paljoa päätä pakota jos tunteet hallitsevat elämää kuten näillä kyseisillä ihmisillä. Jos aivoja käytettäisiin järkevään ajatteluun ja toimintaan. Ei petettäisi eikä jäätäisi roikkumaan suhteeseen jossa toinen ei kunnioita ja kohtelee huonosti.


    • yx-mies

      Olen aloitajan kanssa samaa mieltä, kokemusta kolmesta rikkinäisen perheen kasvatista. Jos on kokenut väkivaltaa , turvatomuuta ja levotomuuta lapsuudessa niin ei kykene elämään tasapainoisessa suhteessa. Se on tälaisille ihmisille tylsää.

      • Oma näkemys!

        Eroperheiden lapset eroavat herkimmin sillä heidän näkemys asiasta on oman kokemuksen perusteella. Pettämisen vuoksi tullut ero luokitellaan helposti normaaliksi syyksi, joten sitäkään ei osata pitää pahana...
        On kasvettu siihen, että kenenkään parisuhde ei ole pyhä!


      • oman elämän seppä
        Oma näkemys! kirjoitti:

        Eroperheiden lapset eroavat herkimmin sillä heidän näkemys asiasta on oman kokemuksen perusteella. Pettämisen vuoksi tullut ero luokitellaan helposti normaaliksi syyksi, joten sitäkään ei osata pitää pahana...
        On kasvettu siihen, että kenenkään parisuhde ei ole pyhä!

        Tai sitten on kasvettu siihen, että on asioita, jotka satuttavat toisia, jopa lapsia, niitä asioita tulee siis pyrkiä välttämään ja luoda terveitä ja kunnioittavia ihmissuhteita.


      • oman elämän soppa
        oman elämän seppä kirjoitti:

        Tai sitten on kasvettu siihen, että on asioita, jotka satuttavat toisia, jopa lapsia, niitä asioita tulee siis pyrkiä välttämään ja luoda terveitä ja kunnioittavia ihmissuhteita.

        Aikuisena voi ihan itse päättää mitä tekee ja jättää tekemättä. Lapsuus oli millainen tahansa.


      • 18+3

        jos lapsena on sen kokenut ja kuitenkin normaaliksi ihmiseksi aikustunut ei halua samanlaista kokemusta omille lapsilleen ... olet apn kanssa samaa mieltä koska olet jostain katkeroitunut ja ajattelukykysi on muutenkin hyvin heikkoa

        mut kun oletki se ätmi ... joiden lempisana on "tylsää"


    • heinäkuun helteet

      Vaikka tämä ei nyt liitykään mitenkään uskottomuuteen, niin voihan alkoholistin lapsesta tulla myös raitis.
      Että ei se mene aina samalla kaavalla.

      Tietysti jos on elänyt lapsuuden kodissa, jossa vanhemmat ei ole huolehtineet lapsestaan eikä rakkautta ole osoitettu, vaikeaahan siinä on itseluottamusta kasvattaa. Niinpä sitä aikuisena tarrautuu toiseen kuin hukkuvaan laivaan.
      Eroperheessä kasvanut lapsi taas voi aikuisena välttää viimeiseen asti eroa.

      Hyvä itsetunto antaa paljon eväitä elämään. Silloin pystyy myös tekemään kipeitäkin ratkaisuja helpommin kuin huonon itsetunnon omaava.
      Kyllähän lapsuus vaikuttaa paljon siihen millaiset eväät on aikuisena.
      Mutta, poikkeuksia löytyy aina.

    • 1118

      Isäni on koko ikäni polttanut, äitini polttaa nykyään, veljeni polttaa mutta itse en koskaan edes halunnut kokeilla. Ei pitäis herkästi yleistää.

      • Nikolai.

        Alkoholismi kulkee geeneissä, mutta tupakanhimo ei! Ei voi verrata.
        Tiedän alkoholismia kolmessa polvessa. Se on sairaus!


      • 165
        Nikolai. kirjoitti:

        Alkoholismi kulkee geeneissä, mutta tupakanhimo ei! Ei voi verrata.
        Tiedän alkoholismia kolmessa polvessa. Se on sairaus!

        en puhunut alkoholismista

        pettäminen, väkivaltaisuus ei kulke geeneissä... mikä pointtisi oli?

        ihminen itse päättää mitä tekee tai jättää tekemättä

        kasvuiän ympäristö vaikuttaa mutta ei automaattisesti tarkoita sitä että jos perheessä on erottu tai petetty niin lasten suhteille käy samoin

        yleistäminen on tyhmien ihmisten taipumus


    • victims

      Aloittaja on oikeassa. Kovin surullista on se, että ne jotka rakkautta eniten tarvitsisivat, eivät sitä löydä, koska ovat kykenemmättömiä sitä osalleen hyväksymään.

    • nyt kyllä yleistät

      Aikamoista yleistystä. Mutta jos nuo selitykset menee sulle läpi kun puoliso jää pettämisestä kiinni, niin se on sun asiasi mitä uskot. Ihminen pettää ihan omasta halustaan, ei sen takia minkälainen lapsuus hänellä on ollut. Mun äiti petti isää sata-nolla kun olin lapsi. Ikinä en ole itse pettänyt. Miksi pettäisin? Mähän tiedän minkälaista on elää pettäjän rinnalla. Mähän olisin tyhmistä tyhmin jos tekisin puolisolleni saman.
      Ihminen on oppivaista sorttia. Lapsuudenkokemusten myötä moni tekee kaiken toisin kuin omat vanhempansa. Eikö vaan?

      • tsensä tuntemus

        Mistä syystä huonosti kohdeltu ihminen pyrkisi sabotoimaan hyvää suhdetta ?

        Suhde voi kärsiä myös epätasa-arvosta .Toisella on mitä ilmeisemmin myös
        paremmat lähtökohdat ja tätä kautta on myös mahdollista heikentää vahvemman
        oikeudella heikomman arvostusta.

        Heikolla itsetunnolla varustettu ihminen on suhteessa erittäin haavoittuvainen


        Monta kertaa olen myös miettinyt mikä saa hyväosaisen kiintymään heikomman
        osaan .

        Onko siinä jonkinlainen vallankäyttö tai oman arvon puutetta myös kohdata tasa-
        vertainen kumppani .

        Heikolla itsetunnolla varustetut ihmiset joutuvat selvitäkseen elämästä vahvistamaam omaa itsetuntoa .Usein heillä oman itsen tuntemus vahvistuukin
        vuosien myötä.


        Itsearvostus pysyy samana kuinka puolisot heitä kohtelvat hyvin tai huonosti.

        Päättäessä itse omasta hyvinvoinnista ei ole merkitystä elääkö suhteessa ykkös-
        tai kkkosroolissa..

        Molemmissa rooleissa voi voida hyvin ja myös hyvin huonosti, jollei oma arvostus
        kohoa isenäisellä päätöksellä luopua huonon itsetunnon roolistaan.


      • kirja käteen
        tsensä tuntemus kirjoitti:

        Mistä syystä huonosti kohdeltu ihminen pyrkisi sabotoimaan hyvää suhdetta ?

        Suhde voi kärsiä myös epätasa-arvosta .Toisella on mitä ilmeisemmin myös
        paremmat lähtökohdat ja tätä kautta on myös mahdollista heikentää vahvemman
        oikeudella heikomman arvostusta.

        Heikolla itsetunnolla varustettu ihminen on suhteessa erittäin haavoittuvainen


        Monta kertaa olen myös miettinyt mikä saa hyväosaisen kiintymään heikomman
        osaan .

        Onko siinä jonkinlainen vallankäyttö tai oman arvon puutetta myös kohdata tasa-
        vertainen kumppani .

        Heikolla itsetunnolla varustetut ihmiset joutuvat selvitäkseen elämästä vahvistamaam omaa itsetuntoa .Usein heillä oman itsen tuntemus vahvistuukin
        vuosien myötä.


        Itsearvostus pysyy samana kuinka puolisot heitä kohtelvat hyvin tai huonosti.

        Päättäessä itse omasta hyvinvoinnista ei ole merkitystä elääkö suhteessa ykkös-
        tai kkkosroolissa..

        Molemmissa rooleissa voi voida hyvin ja myös hyvin huonosti, jollei oma arvostus
        kohoa isenäisellä päätöksellä luopua huonon itsetunnon roolistaan.

        Lue materiaalia tunnelinoista ja erityisesti tunnevajeesta. Selityksen saat sieltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      249
      2246
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1866
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      131
      1320
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1180
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1145
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe