Ruumiinlämpöni ei pysy tasaisena... Normaalia?

Juu...

En oikeen tiennyt minne kirjoittaa, jotenka kirjoitan tänne. Hei! Olen 16 vuotta täysin terveenä syntynyt tyttö ( ei allergioita jne.) . Kuukautiseni alkoivat kun olin 12 vuotta. Ne ovat säännölliset. Nyt yht'äkkiä ne ovat alkaneet tulemaan kolmen viikon välein ja vuoto pelkkää ruskeaa. Ja nyt siihen itse aiheeseen... Tätä myötä, kun kuukautiseni ovat alkaneet tulemaan kolmen viikon välein, niin on alkanut ruumiinlämpöni myös usein heittelemään huomattavasti. Alhaisesta takaisin normaaliin. Poikaystäväni kanssa olemme kyllä harrastaneet seksiä, mutten syö tai ole syönyt pillereitä tai mitään. Mietin vain että mistä tämä johtuu kun olen 24/7 usein väsynyt, ruumiinlämpöni on alhaisimmillaan ollut 34.3. ja normaali ruumiinlämpöni on n. 36.6. Ruumiinlämpöni heittelehtii kokoajan, eikä pysy tasaisena. Välillä on huono olo, useimmiten väsynyt ja päässä kyllä tuntuu, pyörryttänyt on. Mistä tämä ruumiinlämmön vaihtelu voisi johtua? Ellen ole raskaana....?

11

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

      No tee nyt se raskaustesti ihan ensimmäiseksi. Ja onko teillä ollut minkälainen ehkäisy, ei oikein saanut selvää tuosta viestistä...Voisi olla tuo vähäinen vuoto ns. valekuukautiset
      Ja mikään e-keinokaan ei ole 100%:n varma.

      • Juu...

        Taisi käydä vahinko meillä juhannuksen aikoihin. Kumpikaan ei ole täysin varma kävikö niin vai ei.


    • terveyskeskus

      Varaa aika lääkärille perusverikokeisiin.

      Sieltä saat myös raskaustestin.

      • Juu...

        Pystynkö tekemään sen ilman aikuista/huoltajaa?


      • Juu...
        Juu... kirjoitti:

        Pystynkö tekemään sen ilman aikuista/huoltajaa?

        Raskaustesti näytti haaleaa negaa, eli en todennäköisesti siis ole raskaana(?) ( clearblue - testi käytössä oli)


      • dummheittia
        Juu... kirjoitti:

        Pystynkö tekemään sen ilman aikuista/huoltajaa?

        Voi voi, sellaista se on, kun lapset alkaa leikkiä seksileikkejä. Oliskohan kannattanut ensin kasvaa aikuiseksi.


      • Juu...
        dummheittia kirjoitti:

        Voi voi, sellaista se on, kun lapset alkaa leikkiä seksileikkejä. Oliskohan kannattanut ensin kasvaa aikuiseksi.

        Tällaisia kommentteja en kaipaa kiitos. Meidän perheessä nyt on vaikeaa muutenkin... Äitinikin on sairastunut parkinsonin kaltaiseen tautiin. Vanhemmat eronneet. Ja toinen veli elää perheessä kuin loinen (ikä 20). Meillä on vaikeaa. En voi kertoa äidilleni mistään. Lisää sen stressiä aivan liikaa. Ja kyllä. Vahinko kävi kerran. Mutta toisaalta. Mieluummin olen raskaana kuin sairastunut. :)


    • Näinköhän?

      Normaaliruumiinlämpö normaalisti ovuloivalla naisella nousee ehkä puolella asteella ovulaation jälkeen ja laskee taas kuukautisten alettua. Eli itselläni nuo lukemat ovat 36,2 ja 36,7. Jos raskaus alkaa, ruumiinlämpö jää koholle. Kehitysmaissa, missä naisilla on heikko ravitsemustilanne, heidän kehonlämpö on matalampi raskauden aikaan.

      Tietysti tuo epämääräinen vuoto voi olla raskauden aikaista vuotoa tai keskeytynyt keskenmeno (alkio kuollut kohtuun), mutta se voi olla itsessään myös merkki hormonihäiriöstä. Suosittelisin vaan käymään lääkärissä. Raskaustesii sitä ennen, sen saa ruokakaupastakin ehkä viidellä eurolla. Ainakin isommista marketeista. Sinun ikäisellä lääkäri ei kerro asioista automaattisesti vanhemmille. Avoimuuden ja henkisen tuen vuoksi (ja ehkä taloudellisista syistäkin) voisi olla hyvä jutella jonkun luotettavan aikuisen kanssa. Jos menet esim. kaavintaan, se maksaa. Voit tietysti ottaa sosiaalitoimeen yhteyttä ja miettiä sosiaalityöntekijän kanssa asoita, jos olet raskaana tai tarvitset jotakin lääkärinhoitoa sairauteen, etkä halua puhua vahhemmillesi.

      Jotkut ovat alilämpöisiä saadessaan infektion, vaikka useimmilla silloin nousee lämpöä. En olisi niinkään varma, oletko raskaana. Et kertonut, oletko laihduttanut, minkä painoinen olet jne. Mutta asiat selviävät varmasti!

      • Juu...

        Kiitos avusta! :) painan 56-59kiloa( se vaihtelee) ja olen sen 169cm pitkä. Olen siis laihtunut vähitellen n. 2-3 vuodessa huomaamattani yli 10 kiloa( lähtöpainoni oli siis 70 kiloa).Oloni on ollut tällainen n. 1-2kk jo. Vanhemmille en halua kertoa ja ainut ketä nytten tietää on poikaystäväni, joka toisaalta on jo täysi-ikäinen. Onhan se varmaa, että jos menen lääkäriin, niin vanhempani ei saa tietää? Oloni on välillä huonompi ja välillä hieman parempi. Usein alkaa pyörryttää paljon. Päätäkin särkee. Lämpöäni en ole nyt lähiaikoina voinut mitata, koska olen onnistunut hävittämään kuumemittarin. Hengittäminen on toisaalta välillä myös hankalaa...


      • Juu...
        Juu... kirjoitti:

        Kiitos avusta! :) painan 56-59kiloa( se vaihtelee) ja olen sen 169cm pitkä. Olen siis laihtunut vähitellen n. 2-3 vuodessa huomaamattani yli 10 kiloa( lähtöpainoni oli siis 70 kiloa).Oloni on ollut tällainen n. 1-2kk jo. Vanhemmille en halua kertoa ja ainut ketä nytten tietää on poikaystäväni, joka toisaalta on jo täysi-ikäinen. Onhan se varmaa, että jos menen lääkäriin, niin vanhempani ei saa tietää? Oloni on välillä huonompi ja välillä hieman parempi. Usein alkaa pyörryttää paljon. Päätäkin särkee. Lämpöäni en ole nyt lähiaikoina voinut mitata, koska olen onnistunut hävittämään kuumemittarin. Hengittäminen on toisaalta välillä myös hankalaa...

        Onko tilani huonontunut jos pyörryttää hieman enemmän ja hengitykseni katkoilee hieman välillä. Perjantain-lauantain välisenä yönä pyörryin monta kertaa ja lopetin pyörtymisen aikana hengitykseni välillä. En välittänyt omasta kunnosta koska poikaystävälläni nousi hetkeksi kuumetta, mutta hän taisi kyllä melkein soittaa hätäkeskukseen, koska kuulemma todellakin häntä huolestutti kuinka en enää hengittänyt. Sain sinä yönä myös lievän aivotärähdyksen pyörtyessäni asfaltille ja löin pääni. En oikein tiedä vaikuttiko tämä yö tilanteeseni huonolla tavalla tai ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3151
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      109
      2569
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      381
      2477
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2065
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1887
    6. 172
      1309
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      980
    Aihe