Kauan kestänyt selkäkipu, APUA!

SelkäSaatana:(

Oon 18v miehen alku ja minulla on ollut selkäkipuja jo melkein vuoden verran (en ole uskaltanut mennä lääkäriin...)

Aina kun menen tiettyyn asentoon niin selkään alkaa särkemään ihan jumalattomasti! Kaiken lisäksi onnistuin kai juuri hetki sitten (1h sitten) pahentamaan tätä kipua kun jouduin nostamaan sänkyä hiukan...

Sitten vielä se että jos olen makuullani ja minun selkää hierotaan niin en pysty kunnolla hengittämään...

Ei tekisi mieli lähteä suorittamaan armeijaa näillä selkäkivuilla/vaivoilla :/

Onko mitään koti konsteja tms?

6

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selkä pahus

      On montakin, mutta vaikea tietää, auttaako juuri sinun tapauksessasi. Roikkuminen on yksi keino, mutta jalat ei saa olla kokonaan irti maasta. Varovasti voisit kokeilla.

      Paras on kalevalainen jäsenkorjaus. Tiedän yhden erittäin hyvän, mutta täällä ei saa mainostaa.

      Joku kertoi, kuinka hänen vuosia vaivannut selkävaivansa oli parantunut juuri roikkumisella parin viikon ajan 10 minuuttia päivässä.

      Itsekin olen kärsinyt selkävaivoista. Kalevalainen jäsenkorjaus henkilöltä, joka sen oikeasti taitaa, on ollut paras apu omalla kohdallani.

    • paras on?

      Mistä särkee?

      Lihas?
      Nivel?
      Luu?

      Millanen ryhti sulla on?

      Välilevyn pullistuma?

      Voi olla ihan mikä vaan, jonka fysiatri voi diagnosoida.

      Mun selkääni auttoi kiropraktikko ja hieroja.

      Nykyään syön siten, että lihakset ja luut saa oikeaa ravintoa, liikun ja venyttelen.

      http://www.selkakanava.fi/suomen-selkaliitto

      • SelkäPRKL

        Vieläkin särkee jonkin verran. En tiedä oikeen mikä kohta särkee, mutta se kipupiste on tuossa melko alhaalla selässä.


      • 16v
        SelkäPRKL kirjoitti:

        Vieläkin särkee jonkin verran. En tiedä oikeen mikä kohta särkee, mutta se kipupiste on tuossa melko alhaalla selässä.

        Välilevyn pullistuma?? Puutuuko paikat sätteileekö mihinkään:jalkaan? Käykö kiertoliikkeet ja etteen ja taaksetaivutukset kipeää?kannattaa käyä lääkärissä vaikka ei ne minua oo auttanu mitenkään ja 2 vuotta jo taisteltu.


      • AaSelkäää
        16v kirjoitti:

        Välilevyn pullistuma?? Puutuuko paikat sätteileekö mihinkään:jalkaan? Käykö kiertoliikkeet ja etteen ja taaksetaivutukset kipeää?kannattaa käyä lääkärissä vaikka ei ne minua oo auttanu mitenkään ja 2 vuotta jo taisteltu.

        Ei puudu mikään paikka selän takia ja eikä myöskään säteile. Taakse taivutus sattuu sen verran ettei se kunnolla onnistu, myös edespäin taivutus sattuu, mutta paljon vähemmän.


      • olikoapua?
        AaSelkäää kirjoitti:

        Ei puudu mikään paikka selän takia ja eikä myöskään säteile. Taakse taivutus sattuu sen verran ettei se kunnolla onnistu, myös edespäin taivutus sattuu, mutta paljon vähemmän.

        Minkälaista työtä teet? Istutko paljon? Usealla työkseen autoa ajavalla tai toimisto hommie tekevällä selkä voi kipeytyä istumisen takia. Istuessa vatsan ja lantion alueen lihakset ovat "kasassa" ja kun nousee ylös, kävelee autoon ka ajaa kotiin lihakset ei veny eli ne on kireällä. Lantion ja vatsan lihasten ollessa kireällä, ne vetää selän luonnollista lannenotkoa vielä pahemmin notkolla. Selkälihakset yrittää kuitenkin pitää selän suorassa joten ne on koko ajan jännityksessä. Jännittyneet lihakset puristaa hermoja ja aiheuttavat muutenkin kipuja. Vaikka omalla kädessä kokeillessa ne ei tunnu olevan jumissa niin silti ne voi olla. Paras kotikonsti on tämmöinen liike: Mene seisomaan vaikka sohvan ja pöydän lähelle. Taivuta toinen jalka selkäsi taakse ja nosta sen taakse taivutetun jalan polvi pöydän/sohvanselkänojan päälle. Vatsan ja lantionseudun lihakset venyy ja kivut helpottuu :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe