auttakaa

zzaj

Olen joskus kuullut suomeksi laulettavan kappaletta, jonka sanat menevät:
"metsässä ei liikahda lehtikään/ on kuin luonto kuollut jo ois/ kuinka kaunis on/ illan hetki tää/ päiivä toinen kun painuu pois.."
Sitten, olen kuullut samalla melodialla jazz-musiikkia. Haluaisin siis saada käsiini tämän jazz-kappaleen. Esittäjä ja kappaleen nimi, kiitos, jos vain tiedät. Hyvää syksyä kaikille!

9

972

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Biisin nimi on Unohtumaton Ilta, en tiedä kuka esittää, nuotti löytyy laulukirjoista. Ja jazzia kyseinen biisi ei ainakaan ole! Tosin onhan joku voinut siitä jazzversion tehdä, mutta..

• muusikko.

No kyllä toi kyseinen biisi kääntyy aika helposti ns. viihdejazziksi (ja miksei muuksikin).Aika usein vedetään niiden Mistyjen ja vastaavien seassa viihde seteillä.Levytyksiä ei tule mieleen,mutta eiks toi oo alunperin tuolta itänaapuristamme putkahtanut pläjäys.Jostain syystä meinaan aina sekoittaa keskenään "unohtumattoman illan" ja "moskovan valot",enkä ole ainoa...

• AlfredJKwak

muistaakseni.Olisikohan Unohtumaton Ilta.

• AN791

Oikein. Muistan myös pilaversion, joka alkaa sanoilla: Niityllä ei liikahda lehmäkään.

• tietoa

Ylen äänilevystön sivulle kun kirjoittaa Unohtumaton ilta niin löytyy kaikki suomalaiset levytykset. Me olemme soittaneet sitä nimellä Midnight in Moscow sellaisena viihdejazzina.

• Moscow

Ylen äänilevystön sivulle kun kirjoittaa Unohtumaton ilta saa näkyviin alkuperäisen nimen, säveltäjän ja kaikki suomalaiset levytykset. Itse olen sitä soitellut sellaisena viihdejazznumerona eri kokoonpanoissa, kappale tunnetaan nimellä Midnight in Moscow.

• Moscow

Tuli näköjään tuo aamulla kirjoittamani viesti näkyviin mutta vasta kun olin lähettänyt uuden. Tuleepahan asia selväksi.

• AlfredJKwak

täh?

• Bix

Lill-Jörgen kumppaneineen on levyttänyt kyseisen
        biisin viihdedixinä (ehkä se oli -60 luvulla).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      89
      1356
    2. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      79
      889
    3. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      844
    4. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      289
      754
    5. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      81
      626
    6. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      611
    7. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      46
      595
    8. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      40
      590
    9. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      28
      554
    10. 39
      549
    Aihe