Olen 26v mies ja hakemassa Helsinkiläiseen kuoroon. Tämä kuoro laulaa mm. hengellisiä lauluja paljon. Koelauluissa olisi tarkoitus laulaa joku klassinen kappale suomeksi. Olen ajatellut maammelaulua ja veteraanin iltahuutoa. Kappaleita tuntuu olevan paljon mutta hyviä ja sopivia vähän. Äänialalta olen matala tenori. Kysymys kuuluukin, että olisiko muilla lisää ehdotuksia kappaleista?
Suuret kiitokset jo etukäteen.
Mitä laulaisin kuoron koelaulussa?
1
3657
Vastaukset
- Just hoilannut
Olisihan tuon voinut kysyä kuorostakin, johon menet. Pääsitkö? Itse hain vain kirkkokuoroon, joten en valmistellut mitään etukäteen. Lauloin jonkun hengellisen kappaleen ensimmäisen säkeistön, jonka niukin naukin muistin kanttorin annettua ensimmäiset sanat. Kuorossani koelaulu oli hyvin nopea testaus äänialasta ja sävelkorvasta.
Tietysti jos kuoroon pääsyn edellytys on hyvin valmisteltu kappale, niin silloin täytyy niin tehdä. Turha hienostella liikaa. Koelaulu voi muutenkin olla jännittävä tilanne. Eri asia, kuin laulella samaa kappaletta turvallisesti kotona. Eli hieman liian helppo kappale kauniisti laulettuna on mielestäni hyvä vaihtoehto. Parempi kuin vaikea kappale, jossa sitten sekoilee jännityksen vuoksi. Ehkä olisi etua, jos tietää, mistä sävellajista haluaa kappaleensa laulaa. Tietysti joutuu varautumaan siihenkin, että koelaulussa joutuu laulamaan sen eri sävellajeista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057