vakituinen työ

kjg3

Missä ajassa ootte saaneet vakituisen työn?
saako ylipäätänsä nykyaikana vakituista työtä???

9

390

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • glgohhlgvlclclc

Saa, itse olin viim 6 vuotta yksit tukkufirmassa töissä kunnes sanottiin etteä työt on vähentyneet koska ostajien toimintamalli on muuttunut. Tämä tapahtui joulukuussa. Pomo antio mukavasti kuitenkin 2 kk irtisanomisajan ja tosi hyvä työtodistuksen ja lupasi suositella minua ehdottomasti. Joo aloin pommitella välitysfirmoja koska vuoden vaihteessa ei oikein löytynyt työkkärin sivuilta vakkarihommia, ei toki nytkään juuri ole alallani. En joutunut päivääkään olemaan työttömänä vain pääsin carrotin kautta uuteen paikkaan. Hain koko ajan sivussa oikeata vakipaikkaa ja työkkärin sivuilla oleviin ilmoituksiin,ja pääsin haastatteluihin. Sitten tärppäsi ja nyt olen koeajan jlk vakituisissa töissä ilman välitysfirmaa. Ikää mulla on 42 ja asun pk- seudulla..Eli Kai se aktiivisuus merkkaa aika paljon...nyk pomo soitti entiselle pomolle ja tosiaan suosittelli minus kuten oli luvannutkin tehdä

• 1+6

juuri noin se toimii, kun on hyvä edellisessä paikassa niin työnantajan myötävaikutuksella saa uuden paikan.

• Oulusta päivää

Ei saa nykyaikana. Suhteilla saa.

• Velma

Mä valmistuin melkein neljä vuotta sitten ja koko ajan olen hakenut vakituista, mutten ole saanut. Omalla alalla niitä ei ole paljoakaan, mutta ei kyllä muualtakaan ole tärpännyt.

• Cyösti

"Ei saa nykyaikana. Suhteilla saa."

Hyvät välit entisen duunipaikan esimiehiin on juuri niitä suhteita, jotka edesauttavat työn löytymistä jatkossa.

Minä sain ekan vakipaikkani 26 vuotiaana ja toisen vakipaikan 34 vuotiaana.

Ensimmäisestä jäin lomautetuksi vuonna 2009 ja hain heti toiseen työhön. En jäänyt lomautettuna liitonpäivistä nauttimaan, vaan heti uutta matoa koukkuun, kun markkina-arvo on korkein.

Esimies kirjoitti hyvän todistuksen ja suositteli puhelimessa. Eipä siinä uuden duunipaikan työhaastattelussa tehty muuta kuin kerrottiin moneltako aloitan huomenna. Uusi työnantaja oli tyytyväinen, kun uusi tekijä löytyi ilman raskasta ja aikaavievää rekryprosessia.

Työpaikka ei ollut julkisessa haussa, mikä on kaikille firmoille se viimeinen vaihtoehto etsiä uusi työntekijä. Entisen työpaikkani pomo siis kertoi minulle tuosta uudesta avautuvasta työpaikasta, kun tiesi jengiä jäävän sieltä eläkkeelle.

• gkgfogifgi

Juuri näin! Ei todellakaan kannata polttaa ns siltoja,se kertoo fiksusta suhtautumisesta. Mä käyn vielä expomon vappujuhlissakin ja muutenkin pidän yhteyttä. Tottakai kumpaakin harmitti kuin hän joutui irtisanomaan mun pitkän työsuhteen mutta nyt hän on erittäib iloinen kun sain uuden vakipaikan. Mulla oli vaan erona et sain työkkärin sivuilla olevan paikan, hyvä hakemus vaan sitten haastatteluun ja sanoin vielä että kannattaa soittaa mun expomolle...homma oli sillä selvä

• 758940
        gkgfogifgi kirjoitti:

Juuri näin! Ei todellakaan kannata polttaa ns siltoja,se kertoo fiksusta suhtautumisesta. Mä käyn vielä expomon vappujuhlissakin ja muutenkin pidän yhteyttä. Tottakai kumpaakin harmitti kuin hän joutui irtisanomaan mun pitkän työsuhteen mutta nyt hän on erittäib iloinen kun sain uuden vakipaikan. Mulla oli vaan erona et sain työkkärin sivuilla olevan paikan, hyvä hakemus vaan sitten haastatteluun ja sanoin vielä että kannattaa soittaa mun expomolle...homma oli sillä selvä

moni tuttuni on vakituisesssa työsuhteessa minä jäin ilman vakituista koska se on lottovoitto saada vakkari homma, kaikki firmat vuokraa, irtisanoo jne joku arkkitehtitoimisto palkka vakituisesti porukkaa ja eivät heitä pihalle ketään mutta 3600 eur palkka on aika hyvä ja vielä he valittavat palkasta , minä tein 1600e työtä ja raskasta , ei ole oikein

• ---

nykyään ei saa, pitää olla työkokemusta 10 vuotta ja työnantajan poika ni sit pääsee

• Oulu on irvikuva

Oulussa riittää, kun on vain työnantajan poika tai muuten sukua. Täällä ei työkokemus auta. Sukurutsa tekee työilmapiiristä raskaan ei-sukurutsatulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe