Romantiikan puute

romanttinen3

Miten saisi lisää romantiikkaa suhteelle?
Itse olen miehenä pitänyt yllä suhteemme romantiikkaa, mutta nyt olen alkanut kaipaamaan romantiikkaa myös tyttöystävältäni. Hän ei kuitenkaan koskaa tee mitään romanttisia aloitetteita.
Hän ei esimerkiksi halaa minua ellen minä halaa ensi, samoin suukkojen kanssa.
Ystävänpäivinä hän myös aina olettaa, että minä olen keksinyt hänelle jotain (kivan lahjan ja romanttisen illallisen), mutta hänellä ei ole mitään minulle. Ainakaan ellen pyydä.

74

4554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äijjä32

      Olen itse vähän samassa tilanteessa meillä että olen se aktiivisempi osapuoli, joten tiedän tunteen. Vaimo kyllä osaa vaatia mutta mitään häneltä päin ei tule. Pari viikkoa sitten nostin asian esille että tämä yksipuolittomuus ei ole kivaa. Pari päivää mietin ennen kuin nostin asian esille että kun kuitenkin on melko iso asia että mitenkähän sen osaisi ilmaista niin ettei mykkäkoulua tule. Mutta nostinpa kuitenkin sillä en halua päätyä siihen pisteeseen näin 10 vuoden jälkeen että kun en ottanut asiaa esille ja puhunut siitä niin viiden vuoden päästä olisi lusikat pistettävä jakoon.

      Että ei muutakuin mars ja puhumaan asiat halki.

      • Romanttinen atm

        Naiset ei halua romanttista miestä. Naiset haluaa juopon väkivaltaisen miehen.


      • Ön römäntiikkää
        Romanttinen atm kirjoitti:

        Naiset ei halua romanttista miestä. Naiset haluaa juopon väkivaltaisen miehen.

        Kyl sitä römäntiikkää ön miesten jä näisten välillä.


      • cheesus
        Ön römäntiikkää kirjoitti:

        Kyl sitä römäntiikkää ön miesten jä näisten välillä.

        Jäni on mulkky.


      • kerpeles
        cheesus kirjoitti:

        Jäni on mulkky.

        Kebbädän viimeisen vei!


      • Ratto-Raili
        Ön römäntiikkää kirjoitti:

        Kyl sitä römäntiikkää ön miesten jä näisten välillä.

        Hi,hi römäntiikkä ön yhtä tynäröimistä rähää siinä öllä pitää


      • Jazxiin
        Romanttinen atm kirjoitti:

        Naiset ei halua romanttista miestä. Naiset haluaa juopon väkivaltaisen miehen.

        Meidän suhteessa ei oo ollut sen enempää romantiikkaan kuin seksiäkään noin viiten vuoteen. Aloitettiin aikoinaan ihan (kai) normaalina parina, jolla oli kumpaakin ihan tyydyttävästi.

        Olemme keskivertoperhe, emme mitenkään ulkonaisesti eroa tuttavapiirimme perheistä. Meillä menee monen mielestä tosi hyvin ja tiedän, että meille ollaan jopa kateellisia. Olemme molemmat tosi hyviä seurassa ja haluttua seuraa. Todellisuudessa onnellisuutemme on kulissia.

        Olen oikein miettinyt, kun jotkut kaveripiirissä naureskelllen uskovat meillä olevan tosi vilkasta petihommissakin, miksi mekin annamme niin ymmärtää, vaikka totuus on ihan muuta.

        Nyt voin naisena sanoa, että mieheni on minulle niin iso pettymys, että ei tee mieli mitään. Suurimmat ongelmat suhteessamme ovat satunnainen alkoholin käyttö (ei kovin usein) ja siitä johtuvat oharit, joita mieheni harrastaa. Mm. Ei pysty tulemaan yhdessä sovittuihin juhliin, tapahtumiin, talkoisiin, kuljettajaksi yms. koska on "kadonnut" tai krapulassa. Saunaillan jälkeen on turhaa luulla, että miehen kanssa voi sopia esim. Lasten viennin jalkapallokisoihin, hän tekee oharit jäämällä/sammumalla kaverilleen. Viinan otto menee yleensä aina överiksi, mies ei pysty lopettamaan kun ottaa "yhden".

        Toinen ongelma on se, että mieheni on käytännössä aina rahapulassa. Palkka on ok, mutta rahaa ei kahden ensimmäisen viikon jälkeen palkanmaksusta enää ole. Raha kuluu yleensä hänen omien harrastus yms. Menojen maksamiseen.

        Epätasainen jakaminen kauppareissuun, lasten vaatteiden yms. Kustannuksista. Ne maksan ja hankin yleensä minä.

        Näiden asioiden yhteissummana on kylmä suhde. Opettelin pari vuotta sitten tietoisesti olemaan välittämättä mieheni touhuista. Sitä ennen saatoin valvoa öitä, odottaen hänen kotiinpaluutaan. Vähät välitän siitä onko hänen autonsa katsastettu vai ei tai onko hänellä omien sukulaistensa juhliin mitään päälle pantavaa.

        Kun opin olemaan välittämättä, se helpotti tosi paljon. Samalla luovuin sääliseksistä tai muista myönnytyksistä. En anna miehelleni koskaan jos minua ei huvita. En puhu hänen kanssaan, jos hän on mokaillut. Tulen jatkamaan ohareiden tekemistä kuten hänkin on minulle tehnyt.

        Minua on halpottanut, kun tiedän että pärjään varsin hyvin ilman tunteita miestäni kohtaan.


      • 5 vuotta antamatta??
        Jazxiin kirjoitti:

        Meidän suhteessa ei oo ollut sen enempää romantiikkaan kuin seksiäkään noin viiten vuoteen. Aloitettiin aikoinaan ihan (kai) normaalina parina, jolla oli kumpaakin ihan tyydyttävästi.

        Olemme keskivertoperhe, emme mitenkään ulkonaisesti eroa tuttavapiirimme perheistä. Meillä menee monen mielestä tosi hyvin ja tiedän, että meille ollaan jopa kateellisia. Olemme molemmat tosi hyviä seurassa ja haluttua seuraa. Todellisuudessa onnellisuutemme on kulissia.

        Olen oikein miettinyt, kun jotkut kaveripiirissä naureskelllen uskovat meillä olevan tosi vilkasta petihommissakin, miksi mekin annamme niin ymmärtää, vaikka totuus on ihan muuta.

        Nyt voin naisena sanoa, että mieheni on minulle niin iso pettymys, että ei tee mieli mitään. Suurimmat ongelmat suhteessamme ovat satunnainen alkoholin käyttö (ei kovin usein) ja siitä johtuvat oharit, joita mieheni harrastaa. Mm. Ei pysty tulemaan yhdessä sovittuihin juhliin, tapahtumiin, talkoisiin, kuljettajaksi yms. koska on "kadonnut" tai krapulassa. Saunaillan jälkeen on turhaa luulla, että miehen kanssa voi sopia esim. Lasten viennin jalkapallokisoihin, hän tekee oharit jäämällä/sammumalla kaverilleen. Viinan otto menee yleensä aina överiksi, mies ei pysty lopettamaan kun ottaa "yhden".

        Toinen ongelma on se, että mieheni on käytännössä aina rahapulassa. Palkka on ok, mutta rahaa ei kahden ensimmäisen viikon jälkeen palkanmaksusta enää ole. Raha kuluu yleensä hänen omien harrastus yms. Menojen maksamiseen.

        Epätasainen jakaminen kauppareissuun, lasten vaatteiden yms. Kustannuksista. Ne maksan ja hankin yleensä minä.

        Näiden asioiden yhteissummana on kylmä suhde. Opettelin pari vuotta sitten tietoisesti olemaan välittämättä mieheni touhuista. Sitä ennen saatoin valvoa öitä, odottaen hänen kotiinpaluutaan. Vähät välitän siitä onko hänen autonsa katsastettu vai ei tai onko hänellä omien sukulaistensa juhliin mitään päälle pantavaa.

        Kun opin olemaan välittämättä, se helpotti tosi paljon. Samalla luovuin sääliseksistä tai muista myönnytyksistä. En anna miehelleni koskaan jos minua ei huvita. En puhu hänen kanssaan, jos hän on mokaillut. Tulen jatkamaan ohareiden tekemistä kuten hänkin on minulle tehnyt.

        Minua on halpottanut, kun tiedän että pärjään varsin hyvin ilman tunteita miestäni kohtaan.

        ...kuin seksiäkään noin viiten vuoteen.

        ...luovuin sääliseksistä tai muista myönnytyksistä. En anna miehelleni koskaan jos minua ei huvita...

        ?????

        Puhut palturia ja läpiä päähäsi sen kuin ehdit.

        Totta on ainoastaan se että miehesi palkka hupenee jo kahdessa viikossa.
        Arvaa miksi?

        Luuletko tosiaan että miehesi on ollut ilman seksiä viisi vuotta! Ei todellakaan. Mutta sinä olet ilmaa joten hän panee muualla ja panee kunnolla ja panee parastaan.

        Ei mene kauan kun miehesi pakkaa, vaivihkaa ja muuttaa uuden paremman luokse.


      • just just
        Romanttinen atm kirjoitti:

        Naiset ei halua romanttista miestä. Naiset haluaa juopon väkivaltaisen miehen.

        Idiootti. Itse en mitään imelää kaipaa, just jotain kynttiläillallisia tai jotain s**tanan lahjoja ystävänpäivänä tai naistenpäivänä, mutta en ottanut juoppoa väkivaltaista miestäkään, vaann ihan tavallisen valitsin.


      • jalmarikin
        cheesus kirjoitti:

        Jäni on mulkky.

        Ei kaiketi.


      • ihan tosi
        5 vuotta antamatta?? kirjoitti:

        ...kuin seksiäkään noin viiten vuoteen.

        ...luovuin sääliseksistä tai muista myönnytyksistä. En anna miehelleni koskaan jos minua ei huvita...

        ?????

        Puhut palturia ja läpiä päähäsi sen kuin ehdit.

        Totta on ainoastaan se että miehesi palkka hupenee jo kahdessa viikossa.
        Arvaa miksi?

        Luuletko tosiaan että miehesi on ollut ilman seksiä viisi vuotta! Ei todellakaan. Mutta sinä olet ilmaa joten hän panee muualla ja panee kunnolla ja panee parastaan.

        Ei mene kauan kun miehesi pakkaa, vaivihkaa ja muuttaa uuden paremman luokse.

        5V antamatta Sieltä tuli asiaa, oli miten oli mutta näin on ;)


      • Tavallisen riistit
        just just kirjoitti:

        Idiootti. Itse en mitään imelää kaipaa, just jotain kynttiläillallisia tai jotain s**tanan lahjoja ystävänpäivänä tai naistenpäivänä, mutta en ottanut juoppoa väkivaltaista miestäkään, vaann ihan tavallisen valitsin.

        Kuulostat hirviöltä.


      • Romanttinen atm kirjoitti:

        Naiset ei halua romanttista miestä. Naiset haluaa juopon väkivaltaisen miehen.

        Kyllä varmasti haluaa.. mutta överiksi ei saa mennä ;) Aloittajalle, sun tyttis on itsekäs ja kaikkihan eivät tykkää läheisyydestä, suukottelusta ja halailusta.


    • kyllästynyt

      Meillä on toistepäin että minä teen alotteet eikä mies tee mitään. Aluksi oli kivaa jännää ja romanttista ja ihanaa koskettelua ja läheisyyttä ja sitten se katosi (tiedän että se on normaali pitkässä parisuhteessa). Sitten alkoi vaihe jossa aloin kinuamaan samaa mitä meillä oli eli mieheni mielestä "turhan" romanttista. no mieheni sanoi heti että ei onnistu, hänen oikea luonteensa on sellainen että ei osaa tehdä mitään romanttista enään alkuhuuman jälkeen ja hyväksyin sen että ei heru illallisia eikä kukkia eikä ihanien sanojen kuiskuttelua eikä hiusten silitystä eikä intohimoista seksiä. MUTTA nyt meillä on viimesen puolen vuoden aikana hävinnyt viimesetkin, yritän pitää kädestä niin mies vastaa ei pysty, kädet hikoo. yritän pusutella niin mies vastaa että huulet on rohtunut. yritän halailla niin mies sanoo että ahdistaa. yritän saada seksiä niin mies vastaa kerran viikossa että pikaset sitten. yritän hokea sille että voisit joskus edes sanoa rakastavasi minua niin mies vastaa joo joo eikä sano ikinä. Sitten kun otan asian puheeksi niin joojoo yritän tulee vastaukseksi. Kerran kehtasi sanoa että hänestä pienemmätkin asiat voivat olla romanttista niin huusin takaisin että mikä hemmetti voi suhteessa olla vielä vähemmän normaalimpaa kuin pusuttelu ja kädestä pitäminen ja koskettelu että eiköhän noi nyt ole kaikista pienintä mitä suhteessa PITÄÄ olla.

      • kyllästynyt

        Tarkennan vielä edelliseen viestiini että mieheni haluaa kyllä olla kanssani koko aika mutta me ollaan vaan kuin parhaat kaverit eli hän ei osaa ilmaista rakkauttaan mitenkään (tai halua) onko siis kyse enää rakkaudesta kahden ihmisen välillä vai riippuvaisuus toisen seurasta? missä menee näiden kahden raja?


      • mies_vm86_--
        kyllästynyt kirjoitti:

        Tarkennan vielä edelliseen viestiini että mieheni haluaa kyllä olla kanssani koko aika mutta me ollaan vaan kuin parhaat kaverit eli hän ei osaa ilmaista rakkauttaan mitenkään (tai halua) onko siis kyse enää rakkaudesta kahden ihmisen välillä vai riippuvaisuus toisen seurasta? missä menee näiden kahden raja?

        No eiks se ole aika selvää että se rakkaus muuttuu syväksi ystävyydeksi kun ollaan oltu tarpeeksi pitkään yhdessä ja täten myös voidaan puhua rakkaudesta. Et sä tule milloinkaan muulloin kuin suhteen alussa tuntemaan palavaa rakkautta.


      • näin on
        mies_vm86_-- kirjoitti:

        No eiks se ole aika selvää että se rakkaus muuttuu syväksi ystävyydeksi kun ollaan oltu tarpeeksi pitkään yhdessä ja täten myös voidaan puhua rakkaudesta. Et sä tule milloinkaan muulloin kuin suhteen alussa tuntemaan palavaa rakkautta.

        "Aika syventää ystävyyttä, mutta heikentää rakkautta", niin sanotaan ja taitaa pitää paikkansa.


      • rau-mat 2
        kyllästynyt kirjoitti:

        Tarkennan vielä edelliseen viestiini että mieheni haluaa kyllä olla kanssani koko aika mutta me ollaan vaan kuin parhaat kaverit eli hän ei osaa ilmaista rakkauttaan mitenkään (tai halua) onko siis kyse enää rakkaudesta kahden ihmisen välillä vai riippuvaisuus toisen seurasta? missä menee näiden kahden raja?

        kaikille puolison valittajille mene ota ero elä pilaa eläämääsi ja toisen sellaisessa liitossa ihmettelen miksi roikkuu sellaisessa ihmis suhteessa.ei ainakaan lasten vuosi he kyllä näkeen vanhempiensa suhteen ja se jatkuu myös heidän elämässä mitkä eväät on saannu kotona.Puhu asia ja nauti romantiikasta seksistä.elämä on kerran .ilman humala hakuista juomista sohva perunana.hoida itseäsi.


    • romanttinen3

      Olisikohan jollain ratkaisua näihin meidän ongelmiin, miten saadaan lisää rakkauden intoa toiseen?

      Olen kyllä jutellut tyttöystäväni kanssa myös, mutta hänen vastauksensa minulle on ollut, että hänen mielestä pienet asiat kuten vain yhdessäoleminen, istuminen vierekkäin ja jonkun leffan katselu yhdessä sohvalla on romanttista Leffan katselukin voisi olla romanttisempaa, jos vaikka halaltaisiin tai suukoteltaisiin välillä tai edessyötettäisiin herkkuja toisillemme.

      • muowhfwi9ga

        Kyllä se on niin, että te itse vain voitte ratkaista ongelmanne. Vinkkejä varmasti löytyy monelta, mutta toista ihmistä on vaikea muuttaa, ellei tämä itse sitten kaipaa muutosta, ja panosta siihen.

        Nauttiiko tyttöystäväsi sitten niistä romanttisista asioista, mitä olet järjestänyt?
        Olisiko tämä vähän samanlainen asia kuin se, kuka tekee aloitteen seksiin?
        Eli, että onko sillä väliä, kuka sen aloitteen tekee (tai romanttiset jutut järjestää), jos toinen kuitenkin on niissä mukana ja nautitte molemmat?

        Tylsäähän se ehkä joskus on, että itse joutuu järjestämään kaiken. Kysy kuitenkin itseltäsi, kuinka tärkeä asia tämä on sinulle? Koska tosiaan toista ei voi väkisin muuttaa, ja asiasta 'nalkuttaminenkaan' ei ole kivaa kummallekaan, niin yksi vaihtoehto on erota. Ja etsiä samanmielinen kumppani.


    • Kulliverin matkat

      Tyypillinen nainen, jonka mielestä elämä luistellaan läpi eri miesten antamien lahjojen ja työpanoksen voimin...

      Katso Disney-leffoja... nainen on passiivinen olento, joka käy läpi seikkailuin jossa paha aiheuttaa loputonta draamaa ja lopulta hyvä prinssi tekee kaiken hänen puolestaan. Naisen tehtävä on vain olla siinä lillingissä ja tunteiden kuohussa ja löytää itsensä.

      • Anonyymi

        Kulliverin matkat
        wtf


    • Olen vasta viime vuosina ymmärtänyt, että tämä romanttisuus ei taidakaan olla sukupuolisidonnainen juttu, vaan että sekä naisista että miehistä löytyy romanttisia ja "epäromanttisempia" ihmisiä. Tiedän, tässä määrittelyssä on paljon harmaan sävyjä... Silmäni on avannut erityisesti se, että tunnen itsekseni lisäksi muutamia miehiä miehiä, jotka ovat joko suhteessa tai sinkkunakin useampia naisia suhteeseen (vaikka lyhyeenkin) enemmän satsaavia. Toisaalta me miehet osataan olla liian laiskoja suhteessa ja näin ulkoistamme parisuhdesatsaus-asiat kauniimmalle sukupuolelle.

      Itse olen oppinut tähän teemaan liittyen kaksi asia:

      1. Aluksi kannattaa miettiä omaa toimintaasa. Olenko todella niin vuorovaikutteinen ja sosiaalisesti fiksu, kuin itse luulen? Entä jos en sittenkään lopulta kuuntele ja toimi toisen kanssa niin spontaanisti kuin aluksi luulin? Omalla kohdallani valitettavasti vastaus on usein ollut, että en itse olekaan ollut niin "täydellinen" ja romanttinen kuin alunperin ajattelin.

      2. Mutta jos edellisen pohdinnan jälkeen ongelma on enemmän kumppanissasi, eikä tilanne laukea keskusteluilla ja mahdollisilla toimenpiteilläkään, niin jossain vaiheessa kannattaa harkita vakavia toimenpiteitä. Elämä on lyhyt ja siitä pitäisi myös nauttia. Ei ole toistakaan kohtaa oikein, että ei oikein lopulta viihdy hänen kanssaan, mutta ei turvallisuushakuisuudessaan uskalla/osaa erotakaan.

    • Hanne 32

      Teillä vähän sama tilaane,
      kun meillä oli parisen vuotta sitten,
      suhde oli hiipumassa ja en enää halunnut
      suukkoja halauksia ja lopulta paloi pinna
      siihen kinuamiseen,miks et pussaa/halaa?
      No se päättyi erron ja se hyväksi molemmille.
      Tapasin tammikuussa uuden miehen ja
      tässä suhteessa kaikki tapahtuu luonnostaan,
      ei tarvitse kummankaan kinuta ja valittaa muille.
      Sunkin kantsis vilakaista peiliin,
      jos ei enää vetoa,niin ei sitä enää mistään tulekkaan!

    • Krooh pyyh....

      Eli siis olet tuo sohvalla nukkuva paappa tuossa yläpuolella olevassa ilmoitustaulun kuvassa? Ei tarvi ihmetellä jos ei tuu sitä romantiikan kaikua sieltä toisesta suunnasta...

      • Missä yksityisyys?

        Kaikenlaisia mielisairaita kuviaan ihmiset liittääkin näihin ongelmiinsa.

        Käytte varmaan aamuisin kylvyssäkin jossain kaupungin suihkulähteissä? Voi jeesus näitä taas.


    • vaihda parempaan

      Meillä äijän mielestä kivaa on äijämäiset porsastelut ja romanttisuus on homomaista. En vastannut sen kummemmin hänen tyhmään kommenttiinsa. Seuraavana päivänä kerroin kysyneeni työkaverilta deittipalstoista niin jopa loppu vieressä piereksiminen ja keittiön sotkeminen. Taisipa säikähtää että akka on tosiaankin aikeissa jättää hänet.
      Äijällä jo kaljamahaa kasvamassa ja tukkakin harvenee... Itse pidän kroppani kunnossa ja huolehdin muutenkin ulkonäöstäni.

    • Impivaara

      Romantiikka tulee itsestään suhteessa tai sitten ei. Hyvään ystävyyteen
      perustuvaa suhde jossa tehdään yhdessä työtä niin että elämä on miele-
      kästä, on jo riittävän hyvä pohja.

    • Yliarvostettua

      Uskomatonta, miten ennen pitkät liitot kestivät ja parit pysyivät yhdessä. Yksi selitys voi tietty olla, että lehdet ja media ei jatkuvasti hehkuttanut, millainen OIKEA parisuhde kuuluisi olla romanttisine elkeineen, täydellisine elämäntapoineen ja lapsineen, jopa yhdyntäkertoineen per viikko.

      Jos katsotte 50 vuotta parisuhteessa ollutta avioparia, niin lääppivätkö he jatkuvasti toisiaan, järjestävät säännöllisesti romanttisia iltoja tai ostelevat kaikkina merkkipäivinä toisilleen lahjoja? Eivät taatusti. Miksi hitossa siis nuo tavat ovat nykypareille se mittari, millä suhteen lujuutta testataan? Ja jos mittari ei ole heti kympissä, niin parisuhteessa katsotaan olevan jotain vikaa ja uutta pitäisi ruveta etsimään.. Voi kiesus. Ja taas saa lapset uusia isä/äitipuolia, kun se vanha oli niin epäromanttinen.

      Tottakai uusi suhde aina on jännä ja hekumallinen, ei kai siihen muuten rynnättäisikään. Mutta se arki tulee aina eteen ja romantiikka katoaa tai muuttaa muotoaan. Eikö teille romanttinen ele ole esim. jos toinen keittää kahvit valmiiksi, miksi se pitäisi jonkun naistenlehden "ohjeiden" mukaan kiikuttaa sänkyyn ruusun kera? Tai jos valitat kylmyyttä ja toinen tuo peiton päällesi?

      • typerä myytti

        "Uskomatonta, miten ennen pitkät liitot kestivät ja parit pysyivät yhdessä."

        Eihän ole, ennen naisen asema oli niin heikko, että nainen tarvitsi miehen elättäjäksi. Ja toisaalta mies tarvitsi naisen lasten ja huushollin hoitajaksi. Miehelle ei toki ollut mikään ongelma (jos uskonnollisia puolia ei lasketa) erota, senkun vaan uutta naista valitsemaan. Vanhaa, neitsyytensä menettänyttä naista ei kukaan mies huolinut, joten naisen oli miellytettävä miestään, jos ei halunnut tulla hylätyksi. Ei ne parit pysyneet kuolemaan saakka yhdessä siksi, että rakastivat toisiaan.


      • eki64_
        typerä myytti kirjoitti:

        "Uskomatonta, miten ennen pitkät liitot kestivät ja parit pysyivät yhdessä."

        Eihän ole, ennen naisen asema oli niin heikko, että nainen tarvitsi miehen elättäjäksi. Ja toisaalta mies tarvitsi naisen lasten ja huushollin hoitajaksi. Miehelle ei toki ollut mikään ongelma (jos uskonnollisia puolia ei lasketa) erota, senkun vaan uutta naista valitsemaan. Vanhaa, neitsyytensä menettänyttä naista ei kukaan mies huolinut, joten naisen oli miellytettävä miestään, jos ei halunnut tulla hylätyksi. Ei ne parit pysyneet kuolemaan saakka yhdessä siksi, että rakastivat toisiaan.

        Typerää myyttiä tuskin on ollut, äpäriä on aina syntynyt maailmaan, viimeistään
        siinä vaiheessa kun mies lähtee merille. Tapahtunut jo vuosisatoja sitten.


      • korvissa soi

        Niinpä. Meilläkin ollut hetkiä kun mies on halunnut enemmän, sitten on ollut hetkiä kun minä olen halunnut enemmän, sitten tuli hetki jossa nyt ollaan - parempaa seksiä ja parempi suhde kuin ikinä muistankaan. Tai sit oon menettäny muistini. Josta tulikin mieleen mitä voisi taas tänä iltana hommailla.


    • lierihattu

      Vaatii molemmilta tulla vastaan, minulla oli treffi-palstalla ilmoitus yhden kuukauden. 420 yhteydenottoa, joista PARISUHTEESSA OLEVIA 407, sinkuksi sanovia 10 ja kolmesta ei saanut selvää. Ilmoitukseni hyvin asiallinen, ja selkeästi siinä ilmoitin että haen vapaata miestä.
      Jokainen parisuhteessa oleva valitti että vaimo ei halua mitään läheisyyttä, osa kirjoitteli viestejä myöhään illallakin, yleensä päiväsaikaan (olivat kai töissä silloin).

      Poistin ilmoituksen, sillä varatut on varattuja. Todella mietin, missä mättää, ettei oma kumppani vastaa hellyydenosoituksiin???

      • sinkku5

        En tajua minäkään miksi varatut miehet niin ahkerasti ovat etsimässä itselleen salaista naisseuraa. Miksi ihmeessä pitää olla kimpassa jonkun kanssa, jos siitä suhteesta ei saa itse eikä toinen mitään irti. Pelkäävätkö nämä ihmiset niin paljon yksinoloa/yksinjäämistä vai rahat ja omaisuusko pitää yhdessä vaikka väkisin. Itse olen sinkku enkä todellakaan halua minkäänlaisen varatun miehen seuraa. Turha kaupitella.Järjestäkää asianne tyydyttämään molempia osapuolia tai erotkaa. Siinä vaihtoehdot.


      • Jeesustelijat huomio
        sinkku5 kirjoitti:

        En tajua minäkään miksi varatut miehet niin ahkerasti ovat etsimässä itselleen salaista naisseuraa. Miksi ihmeessä pitää olla kimpassa jonkun kanssa, jos siitä suhteesta ei saa itse eikä toinen mitään irti. Pelkäävätkö nämä ihmiset niin paljon yksinoloa/yksinjäämistä vai rahat ja omaisuusko pitää yhdessä vaikka väkisin. Itse olen sinkku enkä todellakaan halua minkäänlaisen varatun miehen seuraa. Turha kaupitella.Järjestäkää asianne tyydyttämään molempia osapuolia tai erotkaa. Siinä vaihtoehdot.

        No voin ihan omasta kokemuksesta sanoa, että olen mieheni kanssa puhtaasti rahasta. Jos eroaisimmekin oma elintasooni laskisi huimasti. Asun nyt ok-talossa kivalla alueella, eron jälkeen mulla olisi ehkä varaa kaksioon.

        Lisäksi meillä on pieniä lapsia, ja pidän liittoa yllä heidän takiaan. Mielestäni lapset tarvitsevat perheen ja jaksan vielä pitää kulissia yllä, niin ettei kukaan huomaa mitään.

        Jonkun kielestä ihan kauheaa, että joku elää tällä tavoin, mutta näin se vaan menee tosi elämässä.


      • Pii on 3.0
        sinkku5 kirjoitti:

        En tajua minäkään miksi varatut miehet niin ahkerasti ovat etsimässä itselleen salaista naisseuraa. Miksi ihmeessä pitää olla kimpassa jonkun kanssa, jos siitä suhteesta ei saa itse eikä toinen mitään irti. Pelkäävätkö nämä ihmiset niin paljon yksinoloa/yksinjäämistä vai rahat ja omaisuusko pitää yhdessä vaikka väkisin. Itse olen sinkku enkä todellakaan halua minkäänlaisen varatun miehen seuraa. Turha kaupitella.Järjestäkää asianne tyydyttämään molempia osapuolia tai erotkaa. Siinä vaihtoehdot.

        " Miksi varatut miehet niin ahkerasti.." -
        Kyllä ne naisetkin osaa , eikä ne lopeta , Minunkin naisella on , vaikka ollaan jo enempi ikäihmisiä , koko ajan haku päällä , ns, sulhasia etsimässä ,
        kumminkin , sitä per hanan romantiikkaa ei pitäisi puuttua , kun käymme tanssimassa , tanssiseurassa , ja kuntosalilla melkein joka jumalan päivä , kyllä se kunnolle hyvää tekee , ja se on ollut syy , miksi olemme vielä yhdessä , -10 km; n sauvakävelyjä ja välillä kirkkokonserteissa ,
        Välillä aamuisin , kahvipöydässä , on ihan tavallinen olo , mutta auta armias , jos koetan mennä lähemmäs , Erittäin todennäköisesti hänellä on ns , seksuaalianoreksia , jossa sitä poteva käyttäytyy erittäin vihamielisesti juuri läheisintään kohtaan , -
        Ja kun se ei ole kenenkään syy , niin ei siitä voi edes riidellä , , ei hän ole ymmärtävinään koko asiaa ,
        Asumme siis omissa asunnoissamme , ...Tapailemme kuitenkin ,
        Olen joka kerta tanssisalilla kehottanut häntä hakemaan mieleisempäänsä , mutta ei sekään pelaa , on kuin vetäisi kivirekeä , -
        tanssiparina hän on loistava ,


      • korvissa soi
        Jeesustelijat huomio kirjoitti:

        No voin ihan omasta kokemuksesta sanoa, että olen mieheni kanssa puhtaasti rahasta. Jos eroaisimmekin oma elintasooni laskisi huimasti. Asun nyt ok-talossa kivalla alueella, eron jälkeen mulla olisi ehkä varaa kaksioon.

        Lisäksi meillä on pieniä lapsia, ja pidän liittoa yllä heidän takiaan. Mielestäni lapset tarvitsevat perheen ja jaksan vielä pitää kulissia yllä, niin ettei kukaan huomaa mitään.

        Jonkun kielestä ihan kauheaa, että joku elää tällä tavoin, mutta näin se vaan menee tosi elämässä.

        Se on ihan jokaisen oma asia kuinka haluaa elämänsä elää. Jokainen itse määrittelee mitä on hyvä elämä, miten asioita tulkitsee. Jos uskon että kulissi on todellista rakkautta niin se on. Jos uskon että kulissittomuus on todellista rakkautta niin se on. Keskeistä on se elääkö omien periaatteidensa mukaan.


    • Joonas joo

      No nussi se täyteen, eiköhän tuo autane! Tyhmeliini.

    • Don Juan

      Arkisin asialliset hommat hoidetaan. Juhannuksena voi varovasti ottaa vaimoa kädestä kiinni. Turhaa pussailua on kuitenkin syytä välttää.

    • Jätä se

      Sika !

    • 12123

      Me emme ole ostaneet toisillemme minkäänlaisena merkkipäivänä mitään lahjoja, emmekä edes muista toistemme nimi- syntymä emmekä hääpäiviä.

      Kyllä me ollaan nyt oltu yhdessä 40 vuotta ja romantiikka ja seksiä on riittänyt molemmille.

      Merkkipäivät ja kukat ym. ovat vain huonon omantunnon tuotteita ja pelkkää teeskentelyä.

    • Vanhempaa väkeä

      Heh, meidänkään suhteessa ei nainen kaipaa romantiikkaa. Meillä kun se tarkoittaa sellaista aktia jota ei viedä ihan loppuun asti. Viime yönä esimerkiksi harrastettiin kahdesti romantiikkaa ja vietiin kerran homma loppuun asti.

      Kumpikaan meistä ei oikein pidä sellaisesta lirkuttelusta, kynttiläillallisista jne jota romantiikaksi perinteisesti nimitetään. Haliminen, suukottelu jne on suhteessamme sen verran jatkuvaa ettei sitä juuri viitsi romantiikaksi korottaa, se on normaalia rakkaimman huomiointia ja molemminpuolista.

    • hepuli2

      hei
      mukava ja ei todella mukava lukea noita nuorten ja vähän vanhempien yhteiselämän kiemuroita. Itse olen ollut naimisissa kohta 40-vuotta ja mieheni ei
      pysty olemaan lähelläni edes sohvalla istumassa, ei minkäänlaista läheisyyttä, muutoin kuin ollessaan juovuksissa. Olen yrittänyt puhua hiljaa ja lujaa, mutta hän ei kuulemma pysty "hommaa ittelles sellainen mies ".
      Minä kuihdun, kun minua ei hoideta.

    • karisa

      Haloo, lue Nyyrikkiä niitä saa divareista. Jos olet noin poikkeava ja saanut naisen joka ei ole romantiikan perään etkä osaa sitä arvostaa vaihda naista. Romantiikka on kirjailijoiden luomaa kuvitelmaa, joten herää elämään. Suurin osa naisista vaipuu tuohon samaan sontaan keski-iän kriisin myötä. Elämä on.....

    • jörkka

      miehenä en ymmärrä miestäni , aina, kun juna menee tunneliin ,kuuluu pruut ääni ja tulee eämielyttävä tuoksu .
      tämä ei ole mielestäni yhtään romanttista ,niinpä aina se juna tuleekin peruuttamalla ulos .
      siis tunneli ei tälläkonstilla johda mihinkään.
      pitää kyllä keksiä jokin romanttisempi keino olla mies miehelleen.

    • Tänne toisaalta

      Rakkaudessa on toisiaan tukeva vaikutus. Kun kohtaat rakkauden tunnet sen välittömästi, mutta kun puhut hiljaa romantiikasta, se on omilla harteillasi. Sen määrittelet sinä itse ystäväni. Kuinka tahtoisit minun sinulle kertovan romantiikasta. Kerrot olevasi valmis romanttiseen suhteeseen. Tiedät kuinka antaa suudelma ja pysähtyä toisen kämmenelle. Siitä löytyvät kaiken romantiikan juuret. Jos myöhästyt turhan usein, tai viivyttelet asian kanssa, huomaat mahdollisuutesi rajoittuvan romantiikan tavalla. Joten, rohkene ehdottaa kumppanillesi turvallista iltaa, jossa molemmilla on tarpeeksi tekemistä toistensa huomiointiin. Turvallinen on tuttavallinen ja tarpeeksi tunnettu. Eli tarkoitus on tuntea toinen hyvin. Mikään tapa tai tavara tuskin korvaa puuttuvaa sidettä liitostanne. Puhun täydellisestä omistautumisesta toisen huomiointiin. Sen tarkempaa määritelmää romantiikalle on vaikeaa. Hellyys on väylä omistautumiselle, niin on kosto ja viha. Tarkoitus ei tietenkään ole nöyryyttää toista. Muista kuiteski tämän tiedon olevan vain minun käsissäni, joten kaiken takana on vain yksi ja monikin osaa liittoutua puhumaan asiasta, ja sen tärkeydestä.

    • Vietkö vielä?

      olen hyvin romanttinen nainen, parasta mitä mies voi minulle antaa tai toiseksi parasta ovat tosi kuumat suudelmat niin kuin silloin kun tavattiin. Mies muistaa minua myös joskus viinipullolla tai haluaa muuten muistaa. Hän on hyvin viriili, huomaa kyllä muiidenkin naisten kauneuden, mutta mikä rakastelutaito hänellä onkaan ja minuun hänen kaikki valloittamistemppunsa on tähdätty. Joskus hemmottelen häntä ihan oikeasti pukeutumalla hänelle varta vasten ja keskittymällä vain häneen. Pari suhteelle pitää antaa aikaa ja huomioida toista. Mieheni saattaa kiltisti kulkea kanssani metsälenkillä mutta tietää saavansa mieleistään seksiä kun ilta joutuu.

    • Perkkele

      Kumma se vaan on.

      Tässäkin on jo pitkä ketju juttua. Kukaan ei kuitenkaan sano suoraan miksi sitä romantiikka ei ole.

      SANOKAA SE JO SAASTANA!!!!

      MIKSI SINÄ ET OLE ROMANTTINEN. MIKÄ SINUSSA ON VIKANA????
      VIALLINENHAN SINÄ SILLOIN OLET?

      • Lääkäri paikalla

        Tiestysti tahallinen loukkaus tietyltä tasolta mitattuna on molemminpuoleista väkivaltaa toisia kohtaan. Tämähän on tarkoitettu vain henkilöille joiden tavallinen teko on muotoilla sanoista lauseita, sisältö on tukehtunut.


      • Häh?
        Lääkäri paikalla kirjoitti:

        Tiestysti tahallinen loukkaus tietyltä tasolta mitattuna on molemminpuoleista väkivaltaa toisia kohtaan. Tämähän on tarkoitettu vain henkilöille joiden tavallinen teko on muotoilla sanoista lauseita, sisältö on tukehtunut.

        Mitähän tuo on suomeksi?


      • Tietääkö kukaan
        Häh? kirjoitti:

        Mitähän tuo on suomeksi?

        Se on tietyllä sanoilla käännetty ajatelma omaksi parhaaksesi. Jos tahdot voit tulkita sitä vaikka kääntämällä päätä ylos ja alas. Tarkoitus on muokata palstasta törkyisyyden siasta toimiva ja tutkimukselle otollinen paikka, missä voi käydä keskustelua luottavaisin mielin ja aiheeseen syventyen.


      • 1231§123
        Tietääkö kukaan kirjoitti:

        Se on tietyllä sanoilla käännetty ajatelma omaksi parhaaksesi. Jos tahdot voit tulkita sitä vaikka kääntämällä päätä ylos ja alas. Tarkoitus on muokata palstasta törkyisyyden siasta toimiva ja tutkimukselle otollinen paikka, missä voi käydä keskustelua luottavaisin mielin ja aiheeseen syventyen.

        Pistä pipo päähän ja mene hoitoon!


    • Se on itsestä kiinni

      Katso sitä lähes kuusikymppistä miestä vaikkapa ruokakaupassa. Komea mies ja pilkettä silmäkulmassa ja on kiinnostunut sinun isosta pepustasi. On romantiikka, jos vaan tahdot ja upeaa seksiä.

      Se on aivan sinusta kiinni. Miksi ne naiset oikein jaksaa niitä insinöörejään eli (ingen göra). Voi helvetti, jättäkää ne!

    • 7.6

      Joo kyllä mäkin naisena olen sitä mieltä, että sun ei kannata tuota tilannetta kauaa enää katsella vaan minä ottaisin sinun asemassasi puheeksi tuon tilanteen. Vastavuoroisuus kuuluu suhteeseen kuin suhteeseen. Tuollainen yksipuolinen aktiivisuus vie sinulta voimia eikä ole reilua sinua kohtaan.

      • sinullekin

        7.6 Sinun laisia naisia pitäisi olla enemmän ja sattua minunkin kohdalle.


      • johjoh

        Romantiikka on taitolaji, jossa voi mennä vikaan pahasti. Kokemusta on yhdestä miehestä,joka aina jankutti kun en ollut riittävän romanttinen. Ukko ei mitenkään sytyttänyt minua, joten paras tapa pitää suhde kaverillisena äijämeininkinä on ymmätää ettei kokkaa romanttisia illallisia eikä kyhjää sen olemattomassa kainalossa kun katsotaan bond-leffoja. Jos suhteessa on paloa, on hampaidepesukin romanttista.


    • ktse

      se mihin toisessa ihastuu aluksi alkaakin ärsyttämään myöhemmin.
      ole siinä sitten romanttinen.

    • niinpä niin

      Syyrin ösä ihmisistä elelee ihan mielikyvityysmäilmöissä ja on niin mälliöppiläitä.

      Äänestelevät kököömystä ja täkertyvät mielikyviin, siis voi vitty mitä pellejä.

      • Se on itsestä kiinni

        Se on täysin totta. Mielikuvitusta ja mielikuvituskokoomusta.

        Tulihan se vastaus sieltä:

        "Se mihin toisessa ihastuu aluksi alkaakin ärsyttämään myöhemmin.
        Ole siinä sitten romanttinen"

        Hyvä!

        Ei sitten muuta kuin sinne ruokakauppaan! (ks.yllä).


    • No way Man

      Kuka homo odottaa naiselta romantiikkaa.

    • nääntynyt

      Voi sua. Miten sä jaksat kattoo tollasta. Olispa mun mies romantikko.

    • hirmuromanttinen
    • puzy destroter 69

      Pane toisia selän takana #swag

    • Ent. miesystävä kohteli niinkuin naista vain jos olin puolikuollut. Osa miehistä on vaan niin juntteja etteivät pysty ajattelemaan toista puolta. Epäkunnioitus näkyi kaikessa mm. jutteli aina baareissa jokaiselle naiselle, katsoi edessäni pornoa ja haluasi vain tyhjentää kassinsa muhun. Sitten hankin salarakkaan jolta sain ne perusasiat mitä hänen olisi pitänyt älytä antaa. Odotin kärsivällisesti vuosia ja yritin tehdä helpoksi hänelle asiat. Älkää naiset valitko mitään junttimiestä (usein kouluttautumaton, mielessä vaan kalja, työ ja pillu). Onneksi luonto on järjestänyt asiat meille niin että voimme jo kaukaa esim. puhetyylistä ym. kuulla paljon.

    • Sanojen merkitykset

      Romanttinen suhde...millainen se on?
      Minä olen nainen. Romantiikan lokeroin kyllä jonnekkin haavemaailmoihin. Ja tiedän, että eri ihmiset käsittävät sanojen merkityksen omalla tavallaan. Haluan, että mies osoittaa minulle rakastavansa minua. Sitäkö kutsutaan romanttiseksi tilanteeksi? Jos mies ei osoita minulle, että olen tärkeä hänelle, niin tiedän suhteen käytännössä loppuneen. Sitäkö on romantiikan loppuminen?

    • Naisystäväsi vaikuttaa itsekkäältä ja ehkä hän kuvittelee, että kerran bongattu on itsestään selvyys ilman suhteen ylläpitoa. Usein käykin niin, että tuudittaudutaan pitämään suhdetta selvyytenä. Mitä sitten tapahtuu, kun toinen osapuoli väsyy yksipuolisuuteen?? Ero on lähellä, jollei herätä toista. Toisen huomioiminen kuuluu parisuhteeseen molemminpuolisesti. Silloin tietää toisen tunteet..

    • haiseekohengitys

      Pitäisivät nyt siitä hygieniasta huolta noi miehet(kauan parisuhteessa olleet)niin voisi vähä pussaillakki;)

    • blonditonhuoria

      Pitäisivät nyt siitä hygieniasta huolta noi blondihuorat niin voisi vähä pussaillakki;)

      Neekerikuukkelit ja karvakädet kelpaa blondihuorille,vaikka olisvat asuneet ikänsä sontatunkiossa nämä "rikastuttajat"!

    • Siperia opettaa

      Kuulostaa todella yksipuoliselle tuo "romanttisuus" suhteessanne. En halua olla pahanilmanlintu,mutta en usko suhteenne kestävän pitkään, mikäli vastavuoroisuutta ei toimintapoihin ilmaannu..

      Lycka till!

    • hanne3

      Muistan kuin eiliesen kun tavattiin mieheni kanssa noin 10vuotta sitten... kaksi lastakin meille on siunaantunut ja ihania rakkauksia ovatkin. Kuitenkin jotain on tapahtunut meidän välillä, ei enään suudelmia eikä enään "nyhjätä" kiinni toisissamme, tuntuu kuin me oltais kadottu jonnekkin niin kuin meitä ei enään olisi. kaipaan sitä tunnetta kun joku ottaa illalla kainaloon ja pitää tiukasti mutta kuitenkin hellästi ja tunnen oloni turvalliseksi ja RAKASTETUKSI, mutta tätä ei enään ole. suuteleminen on mieheni mielestä teinien hommaa ja enkä enään kuule sanoja raksatan sinua. Olen joskus yrittänyt puhua mieheni kanssa mutta olen sen mielestä taas lapsellinen ja se lähtee meneen..... HUOH.... että näin meillä

    • Römäntiikässä löytyy

      Kyllä töi Penäkin äinä äntää mylle illällä lämmintä kättä!

    • riipuu kierrosta kai

      minä laitan kynttilöitä ja teetä enempi kuin vaimoni. samoin kaikenlaista muuta. joskus hän jopa ilahtuu...

    • Kokemuksen rintaääni

      "Älkää naiset valitko mitään junttimiestä (usein kouluttautumaton, mielessä vaan kalja, työ ja *****). Onneksi luonto on järjestänyt asiat meille niin että voimme jo kaukaa esim. puhetyylistä ym. kuulla paljon."

      Toivottavasti nämä yleistykset joskus loppuisivat. Kovasti kouluttautuneissa miehissä on samanlaisia juntteja riittämiin. ;) Koulutetuilla junteilla on samat tarpeet kuin muillakin junteilla, flirtata vieraiden naisten kanssa baareissa, pämpätä kaljaa päivin öin, työ, pornon vahtaaminen ja oma eukko otetaan lähelle vain kun pitää saada kassit tyhjiksi. :) Monella korkeasti koulutetulla miehellä on yhtä roisit ja halventavat puheet kuin kouluttamattomilla. Ihmisillä on outoja käsityksiä, monet luulevat oikeasti että komea = hyvä, ruma = huono, varakas = hyvä, köyhä = huono, korkeasti koulutettu = hyvä, vähän koulutettu = huono. Pettäjiä, juoppoja, eläinrääkkääjiä, vaimon ja lasten hakkaajia ja muista piittaamattomia urpoja on samalla lailla korkeasti koulutettujen joukossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe