Pääsin kauppaan kesätöihin. Minulle tehtiin työsopimus 4 tuntia päivä.
Minulla on vain yksi vapaa päivä viikossa. Sunnuntai.
Onko tämä ihan laillista? olen alaikäinen. 17 vuotias.
Toinen kysymys: kuuluuko minun saada ylityökorvausta siitä ajasta jos työpäiväni venyy 7 tuntiseksi. Kun työsopimuksessa on että 4h päivä.
APUA?
5
138
Vastaukset
- työttömien suomi?
No voi hellanlettas sentään... Että ihan neljän tunnin työpäivän jälkeen pitäisi saada viidennestä ylityörahaa.
Samantien epäilet, että sopimuksesi on laiton?
Kyllä on outo tämä nykynuorison käsitys työn tekemisestä... - tyttttsy
No vittuile vain. Ihmettelinpä vaan että eikö yleensä 2 vapaa päivää viikossa kuulu olla. Ja kun 4 tunnin työpäivään ei edes kuulu ruokatuntia niin sitten kun työpäivät venyvät noin eikä kerkeä edes ruokatuntia pitää.
Voidaanhan me nykynuoret olla tällaisia tietämättömiä , mutta sinä näytät olevan tuollainen turhanpäiväinen vittuilija.- työttömien suomi?
Tämä "turhanpäiväinen vittuilija" sattuu jotain pientä tietämään työelämästä.
Mm. Sen, että mikäli asenteesi ei muutu tulevaisuudessa voin jo nyt toivottaa hyvää loppuelämää kortistossa.
- Älä huolehdi
4:ää tuntia päivässä ei voi edes kutsua työksi ja siinä ei todellakaan tarvita mitään ruokatuntia.Jos se työpäivä venyy niin luulisin että saat ihan samaa tuntipalkkaa venyneistä tunneista, mutta sehän on vaan enemmän rahaa sinulle. Nyt menet vaan ihan kiltisti sinne töihin niin saat vähän karkkirahaa kesäksi.
- tytttttsy
Mutta vaikka olen tehnyt koko kesän 4 tuntia päivässä, 6 päivää viikossa, en ole saanut yhtään viikonloppu vapaata. En edes yhtä la- su vapaa. Vaikka pyysin yhden. Kai nyt työehtosopimuksessakin sanotaan että joka 5 viikonloppu esimerkiksi täytyy olla viikonloppu vapaa? mutta kun kysyin, niin ei käy. Kyllä meinaan kuule tulevaisuudessa olla työelämässä, enkä kortistossa. että ihan tiedoksesi vain. Mutta vaikka töitä teen niin ei silti tarttee olla tyhmä ja suostua kaikkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162346
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897- 45821
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää134816- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44725Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe161709Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673