minulla on matalalauluääni ja en pääse melkein yhtään korkealle jos laulan. muuten on hyvä lauluääni mutta korkealle pääseminen tuottaa vaikeuksia. eli siis voiko lauluääntä harjoittaa ja saada korkeamalle ja miten?
matalaääninen nainen
1
156
Vastaukset
- Ääntään tuskaillut
Ylös päin saa laajennettua. Voi olla, että laulat tällä hetkellä koko ajan rintarekisteristä, eli et edes osaa ottaa käyttöön ylempiä rekistereitä. Helpoiten pääsisit alkuun asiantuntevan opettajan avustuksella. Jos et pysty budjetoimaan yksityisopettajaan, niin katso, onko paikkakuntasi kansalais-/työväenopistoissa tai vastaavissa ryhmäopetusta. Saattaa olla vaikkapa Avaa ovi laulun maailmaan -tyyppisiä aloittelijoiden ryhmäkursseja. Ääniharjoitteita löytyy netistäkin. Ja laulunoppaita kirjastoista. Joka tapauksessa suosittelisin ohjattua opetusta. Äänihuulet ovat pieni elin, ja niihin on helppo saada vaurioita aikaan osaamattomalla käsittelyllä.
Itse olen saanut vuodessa sen verran äänialaa ylöspäin, että pääsin sopraanoksi kuoroon. Vaikka koko ajan saan yhä miettiä, miten toimin ylä-äänien kanssa. Tosin kovin alas äänialueeni ei edes yllä. Eli äänialani on ollut alkujaan hyvin kapea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1275705
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3952499- 1312400
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv42042- 56976
- 10952
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍8932- 51872
- 76795
Temusta tilaamiseen tulee muutos
Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/101765