minulla on matalalauluääni ja en pääse melkein yhtään korkealle jos laulan. muuten on hyvä lauluääni mutta korkealle pääseminen tuottaa vaikeuksia. eli siis voiko lauluääntä harjoittaa ja saada korkeamalle ja miten?
matalaääninen nainen
1
119
Vastaukset
- Ääntään tuskaillut
Ylös päin saa laajennettua. Voi olla, että laulat tällä hetkellä koko ajan rintarekisteristä, eli et edes osaa ottaa käyttöön ylempiä rekistereitä. Helpoiten pääsisit alkuun asiantuntevan opettajan avustuksella. Jos et pysty budjetoimaan yksityisopettajaan, niin katso, onko paikkakuntasi kansalais-/työväenopistoissa tai vastaavissa ryhmäopetusta. Saattaa olla vaikkapa Avaa ovi laulun maailmaan -tyyppisiä aloittelijoiden ryhmäkursseja. Ääniharjoitteita löytyy netistäkin. Ja laulunoppaita kirjastoista. Joka tapauksessa suosittelisin ohjattua opetusta. Äänihuulet ovat pieni elin, ja niihin on helppo saada vaurioita aikaan osaamattomalla käsittelyllä.
Itse olen saanut vuodessa sen verran äänialaa ylöspäin, että pääsin sopraanoksi kuoroon. Vaikka koko ajan saan yhä miettiä, miten toimin ylä-äänien kanssa. Tosin kovin alas äänialueeni ei edes yllä. Eli äänialani on ollut alkujaan hyvin kapea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1822138
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641856Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I451824- 1231533
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1721361Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia631357Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771181- 711001
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P30995- 15949