minulla on matalalauluääni ja en pääse melkein yhtään korkealle jos laulan. muuten on hyvä lauluääni mutta korkealle pääseminen tuottaa vaikeuksia. eli siis voiko lauluääntä harjoittaa ja saada korkeamalle ja miten?
matalaääninen nainen
1
200
Vastaukset
- Ääntään tuskaillut
Ylös päin saa laajennettua. Voi olla, että laulat tällä hetkellä koko ajan rintarekisteristä, eli et edes osaa ottaa käyttöön ylempiä rekistereitä. Helpoiten pääsisit alkuun asiantuntevan opettajan avustuksella. Jos et pysty budjetoimaan yksityisopettajaan, niin katso, onko paikkakuntasi kansalais-/työväenopistoissa tai vastaavissa ryhmäopetusta. Saattaa olla vaikkapa Avaa ovi laulun maailmaan -tyyppisiä aloittelijoiden ryhmäkursseja. Ääniharjoitteita löytyy netistäkin. Ja laulunoppaita kirjastoista. Joka tapauksessa suosittelisin ohjattua opetusta. Äänihuulet ovat pieni elin, ja niihin on helppo saada vaurioita aikaan osaamattomalla käsittelyllä.
Itse olen saanut vuodessa sen verran äänialaa ylöspäin, että pääsin sopraanoksi kuoroon. Vaikka koko ajan saan yhä miettiä, miten toimin ylä-äänien kanssa. Tosin kovin alas äänialueeni ei edes yllä. Eli äänialani on ollut alkujaan hyvin kapea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell492349Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1501930Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.581875- 391679
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1141552Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,551191Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.831115- 691106
Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103901Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗54887