Itse vihaan, VIHAAN, siis *VIHAAN* ruoanlaittoa yli kaiken ja syön nykyään pelkästään eineksiä, pizzoja, kebabeja, sun muuta mikä mielletään yleisesti "paskaksi". Käyn myös salilla voimanhankintamielessä (en siis halua mitään näyttäviä trendimuskeleita). Voiko tämän tyyppinen ruokavalio estää kehittymisen, vai onko käytännössä pakko syödä "kunnon" ruokaa kehittyäkseen?
Voiko eineksillä kehittyä?
5
184
Vastaukset
- vähän yritystä jooko
En tiedä. Itse oon syöny vuosia niin, että ruokavaliosta 1/3 - 1/4 on eineksiä ja pizzoja/kebabeja eli aika terveellisesti. Kehitystä on tullut paljon jokaisessa lajissa mihin olen aikaani käyttänyt.
Kun rupesin tosissani massaa hankkimaan lisäsin ruokavalioon paljon kaloreita. Söin kebabia, kiinalaista ruokaa ja paljon banaaneja, heraprotskua ennen ja jälkeen treenin vahvaa b-vitamiinia ja omega-3-rasvoja. Myös keksejä, kokista ja kaikkea hiilaripitoista kului. Massaa tuli nopeasti. Treenasin 6-10 toiston sarjoja raskaasti kerran viikossa tasaisesti koko kropalle. Treenipainot kasvoi joka viikko 2,5 - 5 kiloa. Puolessatoista kuukaudessa painoa tuli 4 kiloa lisää ja voimatasot nousi selvästi. Maksimi ei niinkään kun ton massakuurin jälkeen testasin, mutta perusvoima kylläkin.
Mättövaiheen jälkeen voima ja massa säilyi yllättävän helposti ja olo oli muutenkin jämäkämpi ja varmempi.
Aerobista tein ylläpitävästi yksittäisillä rullaluistelu ja juoksulenkeillä.
Ns. kukkakeppien on turha kuvitellakaan kehittyvänsä voimatreenissä, jos kaloreita ei tuntuvasti lisää ruokavalioon. Ja moni tuhoaa kehityksen viimeistään niillä 3 kertaa viikossa tehdyillä juoksulenkeillä. Energiaa ei jää enää lihaskasvuun vaan vähäinenkin lihasmassan kasvu poltetaan lenkkeilemällä.
Ruoanlaitto ei ole enää tänäpäivänä rankkaa eikä vaikeaa. Helpon ja vieläpä terveellisen aterian saa paketilla kanafileitä, pestolla ja tummalla pastalla/spagetilla. Siihen paprikaa, tomaattia ja kurkkua salaatin lehtiä ja fetajuustoa ja oliiveja, vaikkapa.
Aamulla kaurapuuron keitto on helppo toimenpide. Eikä kananmunan paistaminen tai keittäminenkään voi olla ylivoimainen haaste. Laiskuus ruuanlaitossa tulee myös pidemmän päälle aika kalliiksi. - Caspar Ankarström
Sä oot päässy helpolla, mä vihaan kaikkea ja kaikkia.
- 16+17
"Voiko tämän tyyppinen ruokavalio estää kehittymisen, vai onko käytännössä pakko syödä "kunnon" ruokaa kehittyäkseen? "
Voi, koska se treenaaminen ei pelasta tuollaisen ruokavalion aiheuttamilta terveyshaitoilta. Ruuasta puuttuu ravinteet ja rasvan laatu on suurimmaksi osaksi huono.
Tee ruuanlaitosta simppeliä ja valmista ruokaa vain parina päivänä viikossa suoraan rasioihin.- 12+1
Tuollaisen moskan syömisellä saat pitkällä tähtäimellä aikaan verenpaineen, joka poksauttaa päälakesi pois, kun yrität vääntää kyykkyn tai maven enkkaa.
- Bemymän
Olet siis vihannes itsekin eli pistä 200 litran kattila ja sama määrä vettä siihen ja sitten ku se kiehuu niin hyppää kattilaan.............
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984