Itse vihaan, VIHAAN, siis *VIHAAN* ruoanlaittoa yli kaiken ja syön nykyään pelkästään eineksiä, pizzoja, kebabeja, sun muuta mikä mielletään yleisesti "paskaksi". Käyn myös salilla voimanhankintamielessä (en siis halua mitään näyttäviä trendimuskeleita). Voiko tämän tyyppinen ruokavalio estää kehittymisen, vai onko käytännössä pakko syödä "kunnon" ruokaa kehittyäkseen?
Voiko eineksillä kehittyä?
5
195
Vastaukset
- vähän yritystä jooko
En tiedä. Itse oon syöny vuosia niin, että ruokavaliosta 1/3 - 1/4 on eineksiä ja pizzoja/kebabeja eli aika terveellisesti. Kehitystä on tullut paljon jokaisessa lajissa mihin olen aikaani käyttänyt.
Kun rupesin tosissani massaa hankkimaan lisäsin ruokavalioon paljon kaloreita. Söin kebabia, kiinalaista ruokaa ja paljon banaaneja, heraprotskua ennen ja jälkeen treenin vahvaa b-vitamiinia ja omega-3-rasvoja. Myös keksejä, kokista ja kaikkea hiilaripitoista kului. Massaa tuli nopeasti. Treenasin 6-10 toiston sarjoja raskaasti kerran viikossa tasaisesti koko kropalle. Treenipainot kasvoi joka viikko 2,5 - 5 kiloa. Puolessatoista kuukaudessa painoa tuli 4 kiloa lisää ja voimatasot nousi selvästi. Maksimi ei niinkään kun ton massakuurin jälkeen testasin, mutta perusvoima kylläkin.
Mättövaiheen jälkeen voima ja massa säilyi yllättävän helposti ja olo oli muutenkin jämäkämpi ja varmempi.
Aerobista tein ylläpitävästi yksittäisillä rullaluistelu ja juoksulenkeillä.
Ns. kukkakeppien on turha kuvitellakaan kehittyvänsä voimatreenissä, jos kaloreita ei tuntuvasti lisää ruokavalioon. Ja moni tuhoaa kehityksen viimeistään niillä 3 kertaa viikossa tehdyillä juoksulenkeillä. Energiaa ei jää enää lihaskasvuun vaan vähäinenkin lihasmassan kasvu poltetaan lenkkeilemällä.
Ruoanlaitto ei ole enää tänäpäivänä rankkaa eikä vaikeaa. Helpon ja vieläpä terveellisen aterian saa paketilla kanafileitä, pestolla ja tummalla pastalla/spagetilla. Siihen paprikaa, tomaattia ja kurkkua salaatin lehtiä ja fetajuustoa ja oliiveja, vaikkapa.
Aamulla kaurapuuron keitto on helppo toimenpide. Eikä kananmunan paistaminen tai keittäminenkään voi olla ylivoimainen haaste. Laiskuus ruuanlaitossa tulee myös pidemmän päälle aika kalliiksi. - Caspar Ankarström
Sä oot päässy helpolla, mä vihaan kaikkea ja kaikkia.
- 16+17
"Voiko tämän tyyppinen ruokavalio estää kehittymisen, vai onko käytännössä pakko syödä "kunnon" ruokaa kehittyäkseen? "
Voi, koska se treenaaminen ei pelasta tuollaisen ruokavalion aiheuttamilta terveyshaitoilta. Ruuasta puuttuu ravinteet ja rasvan laatu on suurimmaksi osaksi huono.
Tee ruuanlaitosta simppeliä ja valmista ruokaa vain parina päivänä viikossa suoraan rasioihin.- 12+1
Tuollaisen moskan syömisellä saat pitkällä tähtäimellä aikaan verenpaineen, joka poksauttaa päälakesi pois, kun yrität vääntää kyykkyn tai maven enkkaa.
- Bemymän
Olet siis vihannes itsekin eli pistä 200 litran kattila ja sama määrä vettä siihen ja sitten ku se kiehuu niin hyppää kattilaan.............
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433020Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau262949Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342856Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4422555Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1541871Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431838Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251415Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51241- 301156
- 741149