Tarjottiin työsuhdeautoa.

Miettelijäs

Omat menoni autosta olisi vain polttoaine kulut, kakkien muun hoitaa firma.
Työsketelen paljon kotoa käsin joten voiko vaimoni käyttää autoa omissa työmatkoissa (päivittäin noin 180km)
Yritin selvittää hieman lakipuolta huonolla menestyksellä, olisikonhan kenelläkään tietoa asiasta?

10

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pomo

Ei sille vaimon auton käytölle mitään juridista estettä ole, eriasia sitten on hyväksyykö työnantajasi asian.

• ---

Työsuhdeautoissa pitäisi ruveta käyttämään ajopäiväkirjaa niin loppuu nämä muut kuin työajot..

• dorka?

Työsuhdeauto on osa palkkaa, josta maksetaan vero. Jos edellytetään pelkkien työajojen ajamista niin silloin ei kyseessä ole enää työsuhdeauto eikä siitä veroakaan makseta. Pitäisiköhän kateellisen ensin ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa viisastella?

• Katteellinen

Työsuhdeauto pitäisi antaa vain sellaisille jotka sitä työssään oikeasti tarvitsevat eikä kaikille merkonomeille ja konttori-insseille.

• 6+1
        Katteellinen kirjoitti:

Työsuhdeauto pitäisi antaa vain sellaisille jotka sitä työssään oikeasti tarvitsevat eikä kaikille merkonomeille ja konttori-insseille.

Mitä väliä sillä on mitä palkkaan sisältyy ja maksetaan? Miksi muka työnantaja ei saisi vapaasti valita antaako työsuhdeauton vai ei eli maksaako osan palkasta autoetuna.
        Kaikesta työntekijä maksaa verot bruttotulon perusteella.

• Viherkuherkaheli
        6+1 kirjoitti:

Mitä väliä sillä on mitä palkkaan sisältyy ja maksetaan? Miksi muka työnantaja ei saisi vapaasti valita antaako työsuhdeauton vai ei eli maksaako osan palkasta autoetuna.
        Kaikesta työntekijä maksaa verot bruttotulon perusteella.

Työsuhdeautoilu lisää aivan varmasti turhaa ajamista. Ainakin moisen edun verotusta voisi kohottaa oman auton omistamisen kustannusten tasolle kun noista veromarkoista tuntuu olevan valtiolla kovasti puutetta.

• E220_CDI

Ainakin omassa tapauksessani käyttöetu olisi hieman omaa samanlaista kalliimpi. Ja paljon hankalampi, joten useaan kertaan asian laskettuani olen aina päätynyt omaan.

Tyhjien bussien subventoinnista voisi sen sijaan helposti vähetääkin yhteiskunnan kustannuksia ilman että kukaan menettäisi muuta kuin dieselinsavua.

• todistitTämänTodeksi
        Viherkuherkaheli kirjoitti:

Työsuhdeautoilu lisää aivan varmasti turhaa ajamista. Ainakin moisen edun verotusta voisi kohottaa oman auton omistamisen kustannusten tasolle kun noista veromarkoista tuntuu olevan valtiolla kovasti puutetta.

Nainen on aina punikki ja sosialisti, lisää veroja, sekä kieltoja vaatimassa.

• kaiken kokenut

Vaimosi saa ajaa lain puolesta autollasi vaikka päivittäin maailman ympäri.

• palkkakuinpalkka

Saako vaimosi käyttää sinun sukkia? Tietysti saa, miksei saisi.. sullahan on täysiautoetu ja maksat siitä suolaisen veron palkastasi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3057
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      40
      2674
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1513
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      1009
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      913
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      33
      829
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      663
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe