Tahtoisin löytää Jumalan.
Rukoilkaa puolestani
23
111
Vastaukset
- Mr Rehellinen
Jumalaa ei ole.
- Kirjoittaja2
"Jumalaa ei ole."
Jos olert tuota mietä, että Jumalaa ei ole, niin olet väärällä palstalla. Niitä varten, jotka eivät usko, on varta vasten Ateismipalsta. - Mr Rehellinen
Kirjoittaja2 kirjoitti:
"Jumalaa ei ole."
Jos olert tuota mietä, että Jumalaa ei ole, niin olet väärällä palstalla. Niitä varten, jotka eivät usko, on varta vasten Ateismipalsta.Jumalaa ei ole, eikä rukoukset toimi.
- Ihmeellistä!
Mr Rehellinen kirjoitti:
Jumalaa ei ole, eikä rukoukset toimi.
Jumala on ja kaikki rukoukset kuullaan.
Kirjoitettu on: Puhukaa minulle vuoteissanne maata käydessänne ja toisessa paikassa sanotaan paukuttakaa minulle käsiänne, Huutakaa riemuhuuto Herralle Jumalallenne. Kun israel lähti Egyptistä ja Faarao lähti palauttamaan "orjiansa" takaisin imperiumiinsa. Israelilaisten edessä oli punainen meri ja takana erämaa ja egyptin sotajoukot. Tämän lisäksi Israelilaiset sättivät Moosekselle, miksi olet tuonut meidät tännekuolemaan, eikö egyptissä ollut kyllin hautapaikkoja. Tässä tilanteessa Mooses rukoili Herraa ajatuksissaan. Ja Herra sanoi: Mitä sinä siinä huudat, Ota sauvasi ja halkaise punainenmeri. Mooses Ojensi sauvansa ja Herra Lähetti kovan tuulen, ja mereen aukesi tie. Tässä löytyy monta rukousta, ja rukous vastausta. Israel kulki meren läpi kuivaa myöten, mutta egyptin sota joukko hukkui. - ihmeellinen Jumala
Kirjoittaja2 kirjoitti:
"Jumalaa ei ole."
Jos olert tuota mietä, että Jumalaa ei ole, niin olet väärällä palstalla. Niitä varten, jotka eivät usko, on varta vasten Ateismipalsta.Jumala on totisesti olemassa toisilla palstoilla, kun taas toisilla palstoilla Jumala ei totisesti ole olemassa.
Kaikki on totta mitä sanotaan!
Muistan rukouksin! Raamattu lupaa:
"Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne" (Jer 29:13).
"...sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos" (Joh 6:37).
Pyydä Jeesusta tulemaan sydämeesi ja antamaan syntisi anteeksi. Jeesus on sovittanut meidän kaikkien synnit ristinpuulla ja valmistanut meille jokaiselle näin pelastuksen, joka on yksin armosta. Pelastusta emme voi ansaita parhaimmilla teoillammekaan. Raamattu lupaa, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Siunausta sinulle!Hei,
kaipaus Jumalan puoleen on jo vastaus. Jumala on sinua lähempänä kuin aavistatkaan. Siunausta elämällesi.
Päivi-pappi Hämeestä- Mr Rehellinen
Nyt valehtelet Päivi. Ole rehellinen niin kuin minäkin olen.
- Lukija2
Mr Rehellinen kirjoitti:
Nyt valehtelet Päivi. Ole rehellinen niin kuin minäkin olen.
"Nyt valehtelet Päivi. Ole rehellinen niin kuin minäkin olen."
Olet nyt väärässä, sillä uskova on rehellinen uskoessaan ja uskomaton on rehellinen ollessaan uskomatta. Ei pidä syyttää valehtelusta sellaista, joka uskoo eikä myöskään sellaista, joka ei usko. Me ihmiset olemme erilaisia: toiset uskovat ja toiset eivät. - Mr Rehellinen
Lukija2 kirjoitti:
"Nyt valehtelet Päivi. Ole rehellinen niin kuin minäkin olen."
Olet nyt väärässä, sillä uskova on rehellinen uskoessaan ja uskomaton on rehellinen ollessaan uskomatta. Ei pidä syyttää valehtelusta sellaista, joka uskoo eikä myöskään sellaista, joka ei usko. Me ihmiset olemme erilaisia: toiset uskovat ja toiset eivät.Uskovaisia on pyydetty tuhansia kertoja tarkistamaan totuus uskostansa. Näin ei ole tapahtunut. Uskovaiset valehtelee ennemmin ja pitää tiukasti kiinni aivan järjettömistä saduistaan joita heille on toiset uskikset totena opettaneet.
Koulutuksen saaneet ihmiset eivät käyttäydy noin typerästi kuin papit.
- kentaurivalistaja
Jumalalla ei ole tapana löytää ketään, joka ei jo ennestään kuvittele Jumalan olevan olemasssa ja löydettävissä.
- Lukija2
"Jumalalla ei ole tapana löytää ketään, joka ei jo ennestään kuvittele Jumalan olevan olemassa ja löydettävissä."
Tuota sinä et voi tietää. - kentaurivalistaja
Lukija2 kirjoitti:
"Jumalalla ei ole tapana löytää ketään, joka ei jo ennestään kuvittele Jumalan olevan olemassa ja löydettävissä."
Tuota sinä et voi tietää.Tietämättömyytesi tuosta asiasta liittyy siihen, ettet kestä vertailla objektiivisesti eri kulttuuripiireissä elävien ihmisten jumalalöydöksiä, siis maailmanlaajuisesti. Sehän vaarantaisi oman uskosi.
Minulla ei sellaista psykologista estettä ole, ja siksi voin tietää. - Lukija2
kentaurivalistaja kirjoitti:
Tietämättömyytesi tuosta asiasta liittyy siihen, ettet kestä vertailla objektiivisesti eri kulttuuripiireissä elävien ihmisten jumalalöydöksiä, siis maailmanlaajuisesti. Sehän vaarantaisi oman uskosi.
Minulla ei sellaista psykologista estettä ole, ja siksi voin tietää."Tietämättömyytesi tuosta asiasta liittyy siihen, että et kestä vertailla objektiivisesti eri kulttuuripiireissä elävien ihmisten jumalalöydöksiä, siis maailmanlaajuisesti. Sehän vaarantaisi oman uskosi. Minulla ei sellaista psykologista estettä ole ja siksi voin tietää.
Puhu mieluummin itsestäsi, sillä itsesi tunnet, minua et. Ilman muuta kestän "vertailla objektiivisesti eri kulttuuripiirissä elävien jumalalöydöksiä". Järkeilin itseni murrosikäisenä uskomattomaksi, mutta kun se ei ajan myötä tuntunut kuitenkaan oikealta ratkaisulta minulle, annoin itselleni luvan taas uskoa. Vanhempani sutautuivat liberaalisti. Meidän lasten ei ollut mikään pakko lähteä kirkkoon tai kuunnella radiosta tai katsella televisiosta jumalanpalvelusta, jos emme halunneet.
Mitä mieltä olet Tieteen Kuvalehdessä ( numerto 01/2006 s. 72 - 73 ) olleesta artikkelista " Geeni altistaa uskonnolle"? Se alkaa näin:" Yhdysvaltalainen geenitutkija Dean Hamer uskoo löytäneensä perintötekijän, joka ohjaa ihmisen herkkyyttä uskonnollisuudelle. Hänen mukaaansa geenistä on ollut etua lajinkehitykselle, ja se on antanut ihmiselle kyvyn ( oma lisäykeni: mutta ei taitoa ) rauhan omaiseen yhteiseloon. " Ehkäpä niiltä, jotka eivät usko, puuttuu uskonnollisuus geeneistään ja mahdollsiesti myös uskonnollinen kasvatus ja ympäristö. - kentaurivalistaja
Lukija2 kirjoitti:
"Tietämättömyytesi tuosta asiasta liittyy siihen, että et kestä vertailla objektiivisesti eri kulttuuripiireissä elävien ihmisten jumalalöydöksiä, siis maailmanlaajuisesti. Sehän vaarantaisi oman uskosi. Minulla ei sellaista psykologista estettä ole ja siksi voin tietää.
Puhu mieluummin itsestäsi, sillä itsesi tunnet, minua et. Ilman muuta kestän "vertailla objektiivisesti eri kulttuuripiirissä elävien jumalalöydöksiä". Järkeilin itseni murrosikäisenä uskomattomaksi, mutta kun se ei ajan myötä tuntunut kuitenkaan oikealta ratkaisulta minulle, annoin itselleni luvan taas uskoa. Vanhempani sutautuivat liberaalisti. Meidän lasten ei ollut mikään pakko lähteä kirkkoon tai kuunnella radiosta tai katsella televisiosta jumalanpalvelusta, jos emme halunneet.
Mitä mieltä olet Tieteen Kuvalehdessä ( numerto 01/2006 s. 72 - 73 ) olleesta artikkelista " Geeni altistaa uskonnolle"? Se alkaa näin:" Yhdysvaltalainen geenitutkija Dean Hamer uskoo löytäneensä perintötekijän, joka ohjaa ihmisen herkkyyttä uskonnollisuudelle. Hänen mukaaansa geenistä on ollut etua lajinkehitykselle, ja se on antanut ihmiselle kyvyn ( oma lisäykeni: mutta ei taitoa ) rauhan omaiseen yhteiseloon. " Ehkäpä niiltä, jotka eivät usko, puuttuu uskonnollisuus geeneistään ja mahdollsiesti myös uskonnollinen kasvatus ja ympäristö.Hamerin tutkimusta on kritisoitu paljon. Itse pidän aivan mahdollisena, että geeneillä on vaikutusta uskonnollisuuteen. Samoin ympäristö vaikuttaa, millaisiin yliluonnollisiin uskomuksiin lapsi alkaa uskoa. Tietysti niihin, mitä aikuiset hänelle opettavat, ja joihin lähipiirin aikuiset suhtautuvat vakavasti, joskus jopa kuolemanvakavasti.
On mielenkiintoinen fakta, että mahdollisimman tosiasiavoittoinen maailmankatsomus ei välttämättä ole etu evoluutiossa. Jotkin harhaluulot voivat johtaa suurempaan jälkeläistuottoon kuin järkiperäisempi ajattelu. Ajatellaan vaikka niitä lestadiolaisia naisparkoja, jotka uskovat joutuvansa kadotukseen, jolleivat synnytä yhtä mittaa.
Mutta mistä päättelet, että juuri sinulle lapsena kerrotut uskonnolliset kertomukset ovat vähemmän satua kuin vaikka atsteekkien tai muinaisten viikinkien tai nykyhindujen jumaltarinat? - Lukija2
kentaurivalistaja kirjoitti:
Hamerin tutkimusta on kritisoitu paljon. Itse pidän aivan mahdollisena, että geeneillä on vaikutusta uskonnollisuuteen. Samoin ympäristö vaikuttaa, millaisiin yliluonnollisiin uskomuksiin lapsi alkaa uskoa. Tietysti niihin, mitä aikuiset hänelle opettavat, ja joihin lähipiirin aikuiset suhtautuvat vakavasti, joskus jopa kuolemanvakavasti.
On mielenkiintoinen fakta, että mahdollisimman tosiasiavoittoinen maailmankatsomus ei välttämättä ole etu evoluutiossa. Jotkin harhaluulot voivat johtaa suurempaan jälkeläistuottoon kuin järkiperäisempi ajattelu. Ajatellaan vaikka niitä lestadiolaisia naisparkoja, jotka uskovat joutuvansa kadotukseen, jolleivat synnytä yhtä mittaa.
Mutta mistä päättelet, että juuri sinulle lapsena kerrotut uskonnolliset kertomukset ovat vähemmän satua kuin vaikka atsteekkien tai muinaisten viikinkien tai nykyhindujen jumaltarinat?"Mutta mistä päättelet, että juuri sinulle lapsena kerrotut uskonnolliset kertomukset ovat vähemmän satua kuin vaikka atsteekkien tai viikinkien tai nykyhindujen jumaltarinat?"
Enpä muista, että minulle olisi lapsena kerrottu kovinkaan paljon uskonnollisia kertomuksia. Kerrottiinko sinulle, kun olit lapsi? - kentaurivalistaja
Lukija2 kirjoitti:
"Mutta mistä päättelet, että juuri sinulle lapsena kerrotut uskonnolliset kertomukset ovat vähemmän satua kuin vaikka atsteekkien tai viikinkien tai nykyhindujen jumaltarinat?"
Enpä muista, että minulle olisi lapsena kerrottu kovinkaan paljon uskonnollisia kertomuksia. Kerrottiinko sinulle, kun olit lapsi?Tutustuin koulun uskontotunneilla moneen uskonnolliseen kertomukseen. Niitä olivat mm. kertomukset Aatamista ja Eevasta paratiisissa, Joosefista ja hänen veljistään sekä kertomukset Jeesuksen syntymästä, elämästä ja kuolemasta.
Osaa noista kertomuksista voisi pitää myös historiallisina tapahtumien kuvauksina, joko aitoina tai väärennettyinä. Logiikkaasi (sitä hassua) lainaten tosin voisi sanoa, että jos ne olisivat historiallisia tapahtumia, niitä olisi opetettu historian tunneilla.
- *Juhla taivaassa*
Jumala on jo löytänyt sinut! Jumala tietää ja tuntee sinut läpikotaisin ja Hän itse on pannut sinuun tämän kaipauksen Jumalan yhteyteen!
Olen iloinen sinun puolestasi! :) Enkä ole ainoa, sillä enkelit taivaassa myös iloitsevat!
Luuk. 15:7
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
*****Jatka rukoilemistasi joka päivä ja rupea lukemaan Raamattua. Tutustu Jeesukseen, Hän on Ihana Ystävä!**** - etsivä löytää
Rukoillaan että Herra itse ilmestyy sinulle. Voit mennä myös uskovien tilaisuuksiin ja pyytää rukousapua.
www.uskonet.fi - pentoikk2
Tässä linkissä vaikuttaa Pyhä Henki ja autta jokaista kuulijaa ja varsinkin löytämään uudestisyntymän Jeesuksen kautta. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen
Mitä aloittajalle kuuluu?
- Vastaa kutsuun
Jumala etsii ja kutsuu ihmisiä yteyteensä, lapsikseen Jeesuksessa Kristuksessa. Hän johdattaa ja järjestää "sopivia tilanteita". Jopa enkelit yhdessä uskovien kanssa toimivat Jumalan tahdon ja kutsun toteutumiseksi. Tietysti Pyhä Henki puhuu ihmisten sydämiin ja tämä on usein yheydessä toisten puolesta rukoilemiseen. Jumalan kutsun voi "kuulla" myös sisäisesti uskovien todistusten ohella..vaikka yön hiljaisina hetkinä. Ihmisten uskoontulon puolesta rukoillaan ja se on heidän tärkeä tehtävänsä.
- Apua ongelmaan
Pärjäät vallan mainiosti ilmankin. On itse asiassa aika vaikeata saavuttaa itsesuggestiossa sellainen taso, että oikeasti kuvittelee löytävänsä jotakin olematonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403047- 792732
- 1772377
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362135- 181466
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231393Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411386- 131269
- 101264
- 221241