Kaveristani

kkjj

Niin eli kerron tän silleen pääpiirteissään. Olemme molemmat 14-vuotiaita emmekä kumpikaan juo emmekä ikinä olleet kokeilleet. Mielestämme oli liian aikaista 14-vuotiaana juoda ja nauroimme niille jotka niin tekivät. Meitä on muutaman kerran pyydetty juomaan mutta aina olemme kieltäytyneet. Viime viikolla kaveriani pyydettiin ja hän kieltäytyi ja sanoi minullekkin että ei todellakaan menisi. Ja teimme lupauksen että jos jompikumpi päättää joskus mennä, niin ilmoitamme toiselle että voi lähteä vaikka mukaan ettei lähde yksin sinne hillumaan kännipäissään. Ja se oli lupaus. Nyt sitten maanantaina muutama päivä tuon sopimuksen jälkeen hän oikin ollut viikonloppuna juomassa ja tullut kännissä kotiin ja oksennellut koko seuraavan päivän. Kaverini kertoi sen minulle itse ja sanoi vielä ettei meinannut kertoa mutta ajatteli että saan kuulla sen jostain muualta kuitenkin. Ei se edes katsonut mua silmiin ja puhu siitä jutusta niin kun se ois joku uhri, itsehän se sinne meni ja joi! Ja se mikä mua tässä vaivaa on se että se ei edes ole tajunnut pyytää multa anteeksi. Voi kuulostaa naurettavalta tää mun ongelma mutta kun se asuu tossa naapurissa ja me ollaan samalla luokalla ja aina yhdessä ja sit meillä oli sopimus ja sit se menee rikkomaan sen eikä tajua edes pyytää anteeksi vaan nyt se käyttäytyy ihan normaalisti niin kun ei mitään. Kysyisinkin teiän mielipidettä että miten mun pitäisi suhtautua asiaan? Jos se ois pyytänyt anteeksi niin oisin antanut anteeksi mutta kun ei edes sitä tajua tehdä. Ei se kyllä muutenkaan mikään loistoystävä käytökseltään ole ja monesti olen miettinyt että ehkä tollaselle kaverille pitäisi sanoa vaan hei hei. Onko tämä iso juttu vai pitäisikö vain antaa olla ja jatkaa normaalisti niin kuin mitään ei olisi tapahtunut?

4

499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luna

Mun mielestä on aika naurettavaa tehä tollasia sopimuksia, koska ei tulevasta voi tietää. Ystäväs halus mennä muiden kanssa juomaan ja sillä siisti. Mutta tietty se teki väärin koska oli luvannut sulle.. Mutta ei ystävyys mun mielestä toimi jos pitää olla TÄYSIN tilivelvollinen tekemisistään. Ystäväs saa tehdä kuin haluaa, mutta tietty ois ollu reilua ilmottaa, jos niin on sovittu.
      Epäilen ettei se kaivannut sillon sun seuraa, vaan halus lähteä muiden kanssa ryyppäämään. That's it.
      Senkus sanot vaan sille heihei. Voi olla että teet molemmille palveluksen. Te ootte ehkä aina ollut yhdessä, mutta yleensä tossa iässä ne polut alkaa erkanee ja tulee uusia ystäviä ja kuvioita.
      Mun mielestä ei oo iso juttu, mutta muistan kyllä että sun ikäsenä kaikki tollaset jutut tuntu tosi isoilta...

• Daniela

Jospa ystäväs silleen "salassa" haluskin kokeilla alkoholin käyttöä ja pelkäs sun reaktioo eikä siks kertonu sulle mitään...?! Ei saa olla liian riippuvainen ystävistä! Se kostautuu. Älä ainakaan mee sanoo sille että "Tän takia tää meijän ystävyyssuhde on ohi!", sillä sun ystäväs vois ruveta pitää sua tosi niuhona ja sellasena riippuvaisena.
      Mä en itse hyväksy noin nuoren juomista. Sulle voi tästä meinaan tulla sellanen olo että sunkin on "pakko" juoda, että pääset tasoihin ystäväs kanssa. Mieti miten hauskaa teillä sitten on ku olette 18-vuotiaita! :)

• kkjj

No joo, ei se itseasiassa mun paras ystävä olekaan mutta kuitenki silleen yksi parhaista.

Ja ehkä on tyhmää tehdä tollasia sopimuksia mutta siis jos se ois menny vaikka kolmen vuoden päästä juomaan niin mitä sitten mutta kun ei lupaukset pysy kuin pari päivää.

• Tilhu
        kkjj kirjoitti:

No joo, ei se itseasiassa mun paras ystävä olekaan mutta kuitenki silleen yksi parhaista.

Ja ehkä on tyhmää tehdä tollasia sopimuksia mutta siis jos se ois menny vaikka kolmen vuoden päästä juomaan niin mitä sitten mutta kun ei lupaukset pysy kuin pari päivää.

Hei!
        Ajattelin et jos ottaisit vähän etäisyyttä ystävääsi, jättäisit pienemälle huomiolle.
        Jos ystäväsi kysyy syytä miksi olet vetäytynyt, voit helposti ottaa asian puheeksi.
        En tarkoita että saarnaat hänelle, vaan niinkuin ohimennen mainitset että miksi lupaukset ei pidä..
        Jos hän ei taas reagoi käytökseesi, niin ehkä hän ei sit ole ystävyytesi arvoinen..
        Tuossa iässä hormoonit myllää ja asiat saattavat mennä miten ei ole suunnitellut ja luulen toisaalta ettei isoa numeroa tarvi asiasta tehdä..
        Mutta jos haluat selvyyttä, niin kokeile josko viileys tuottaa tulosta.
        Ihan oikein että maltat odottaa juomisen kanssa, kyllä sitä ihan varmasti sitten myöhemmin ehtii, usko pois =)
        Toivottavasti saat asioihin selvyyttä
        Hyvää ja raitista syksyä sinulle =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2732
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2571
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      14
      2276
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      45
      1870
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1443
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe