Vet någon en bra huskur ?
Hjälp mot kliande insekbett ?
3
85
Vastaukset
Äppelcidervinäger lindrar nog lite. Låt det sedan lufttorka.
Själv har jag fått två myggbett i ena armen, brevid varandra. Det blev en enorm bula, halva armen är röd och svullen och den hettar till ordentligt, varm som bara den...Jag tvättade bettet med kallt vatten, sedan strök jag på äppelcidervinäger och lät det lufttorka. Sedan la jag på hydropkortisonkräm och svalde en antihistamin tablett. Nu kliar det inte lika mycket, svullet är det och varm, men kliandet har minskat.
Jag har också Xylocain kräm, vill helst inte anväända den.- höstmänniska
Ättika kan man försöka med,tandkräm,blanda matsoda i vanlig hudsalva och stryka på.Det finns otroligt aggressiva kryp som biter och sticker i år,beror det på den här värmen månne ?
- litet skrämmande
Om man är väldigt allergisk då kan det bli jobbigt.Jag måste åka till akuten när hela armen svullnad och jag kände mig jättedålig.Jag fick en kortisonspruta och ännu annan medicin.....Det var första gången som jag reagerade så starkt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165213
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182716- 312001
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella361945Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon321819Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81284- 1641252
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 351090