Vanhaan Diesel Hiaceen tankattu bensa

DJPP68

Kertokaapa, jos jollakin on tarkempaa tietoa tai kokemusta.

Tulipa vahingossa tankattua Hiaceen 2.4D vm-96 18 litraa bensaa. Tankissa oli ennestään noin ehkä reilu 15 litraa dieseliä. Noin 5 kilometrin ajon jälkeen huomasin että jotain on vialla kun auto nykii, ja siinä vaiheessa muistin että prk... tankkiin meni bensaa.

Ajoin tankille, ja täytin tankin täyteen dieseliä ja saadun neuvon mukaisesti laitoin vielä perään 0,5 litraa 2-tahtiöljyä, aikansa startattuani auto käynnistyi ja kävikin nyt suht normaalisti. Kotiin ajettuani ~5km auton kulku ja käynti oli täysin normaalia.

Eli auton tankissa on nyt noin 57 litraa dieseliä, 18 litraa bensaa ja hieman 2-tahtiöljyä. joten bensan määrä on noin 1/4-osaa.

Miten on jos auto toimii suhtkoht normaalisti, niin uskaltaako vanhalla paljon ajetulla Hiacella ajaa tuolla sekoituksella, jos täyttää aina dieselillä tankin täyteen aika ajoin. Vai onko neuvona tankin tyhjennys? Onko jollain kokemusta asiasta.

3

937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiace 2000vm

      En tiedä noin paljosta bensaa, itse tankkasin 2000vm hiaceen 11litraa vahingossa bensaa,sitten kun huomasin että taisi mennä väärin vaihdoin tiisseliin ja sitä tankkasin 42litraa,Soitin eräälle korjaamolle sanoivat että tankki on tyhjennättävä pumppu ei kestä sitä mutta otin riskin. Ei ollut mitään onglmia.Sitten kun arvelin että mahtuu 10 litraa niin tankkasin taas diisseliä,ja taaskun mahtii lisää niin tankkasin.sillä lailla minä tein.Mutta se olin vain minä,en tiedä voitkko sinä tehdä samoin.Tästä tapauksesta on jo 2vuotta aikaa,ja ajan samalla hiacella vieläkin eikä ole ongelmia.

    • DJPP68

      Tulipa varmuuden vuoksi tyhjättyä tankki ja laittaa dieselit tilalle. Eipä tarvitse jännittää seurauksia. Ja homma oli melko yksinkertainen vanhassa Hiacessa.

    • Anonyymi

      Hiace on tehty ääri oloihi kopioitu jeepistä
      Mutta paremmin kaada tankkiin valaan rasvaa ja bensaa toimii japanilainen tekniikka on hiottu mitattatu leimattu ja todettu parhaimaksi ääriolosuhtissa joten imekää mersu miehet munaa joo ruostuu mutta 10.nessä vuodessa pääsee kotiin ja ilman hinuria vaikka kaikki mersu miehet on hinureita ja antavat roikkua perseesä kiini ja vol hinttarit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe