Tiimalasi, päärynä, omena, banaani?

tiimalasi/kärkikolmi

Naiset, mikä on vartalonmallisi? Perinteinen jako on tiimalasi, päärynä, omena ja banaani.

Alla olevasta linkistä pääset laskuriin, joka laskee sinulle vartalomallisi. Huomioi, että vartalomallia laskettaessa annetaan hartioiden ympärysmitta, EI rintojen! Syötä siis laskuriin hartioiden (levein kohta), vyötärön (kapein kohta) ja lantion (levein kohta) ympärysmitat, niin saat selville mallisi.

http://www.styled247.com/body-shape-calculator/


Oma mallini on tiimalasi. Hartiat 96 cm, vyötärö 67 cm ja lantio 93 cm. Pituuteni on 167 cm, painoni 53 kg.

Huomasin, että jos muutan lukemiani laskuriin yhdelläkin cm:llä, tulos muuttuu! Eli jos laitan laskuriin hartioiden leveydeksi 97 cm enkä muuta muita mittojani, tulos ei enää olekaan tiimalasi, vaan 'ylösalainen kolmio' (inverted triangle). Tiimalasimallini on siis todella pienestä kiinni. Harmi... en nimittäin halua olla kärkikolmio, vaan tiimalasi. Täytyy alkaa tehdä pakaraliikkeitä, niin sitä lantiota saa isommaksi.

25

1116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap..

      Tässä muutamia esimerkkejä julkkisten vartalomalleista bikineissä. Nyt kun kerran innostuin tästä aiheesta ;-)

      1. Tiimalasi: Scarlett Johansson, kapea vyötärö, kaareva lantio suunnilleen saman kokoinen kuin hartioiden ja rintojen seutu:

      http://cache.desktopnexus.com/thumbnails/1082512-bigthumbnail.jpg

      2. Päärynä: Mischa Barton, lantio kaareva ja leveä verrattuna ylävartaloon; kun painoa tulee lisää, rasvakudos painottuu vyötärön alapuolelle, tälle mallille tyypillistä on lyhyehköt alaraajat:

      http://img2.timeinc.net/instyle/images/2008/galleries/041808_barton_200x400.jpg

      3. Omena: Angelina Jolie, erittäin kapea lantio; hartiat leveät alavartaloon nähden, isot rinnat, kun painoa tulee lisää, rasvakudos kertyy vyötärölle ja ylävartalolle:

      http://1.bp.blogspot.com/-yIbeWMygUAM/Ueg2ZTKSbxI/AAAAAAAAAKQ/8s7eoxgX8hM/s320/Angelina-Jolie-Bikini.jpg


      4. Banaani: Jessica Alba, vyötärö ja lantio saman levyiset, ei erottuvaa vyötäröä, hartiatkin osapuilleen saman levyiset; banaani-mallia kutsutaan myös viivotin-malliksi ('ruler'):

      http://media2.onsugar.com/files/2013/12/02/881/n/1922398/b9a6e27264c44215_FFN_Alba_Jessica_Beach_SEMI_PAL_TRB_040413_51057654.xxxlarge_2x/i/April-Jessica-Alba-wore-bikini-during-trip-St-Barts.jpg


      Näiden esimerkkien kautta huomataan, että joka vartalomallista löytyy kaunottaria. Jos pysyttelee hoikkana ja jumppaakin säännöllisesti, näiden kaunottarien linjat eivät ole täysin saavuttamattomissa!

      • etten paremminsano

        Voi jumalauta...............


    • Stop-seis!

      Ja takuuvarmasti en mitään laskuria käytä - Haloo nainen!!!!!

      Menen peilin eteen ja katson miltä näyttää. jos en ole tyytyväinen, teen jotain asian eteen. Jos edes kohtuullisesti miellyttää, asia on ok.

      Luoja että me naiset tehdään hallaa toisille naisille-

      Ja kiva tietää, että olet tiimalasi, viisastuimme taas jälleen kerran, hehe

      • ap.

        "Menen peilin eteen ja katson miltä näyttää. jos en ole tyytyväinen, teen jotain asian eteen. Jos edes kohtuullisesti miellyttää, asia on ok."

        No hyvä, jos sinulle omaan kehonkuvaan liittyvät asiat ovat noin selkeitä. Kuitenkin huomattava osa nykynaisista on täysin sokeutunut omalle kehonmuodolleen, millainen se on, missä on levein kohta, miten kannattaa pukeutua, jotta korostaisi parhaita puoliaan...

        Esim. itselleni on joskus murrosiän jälkeen tapahtunut tällainen "sokeutuminen". Ihmettelin, miksi tietyt farkut ja tavallisen malliset muotimekot eivät näyttäneet hyvältä päälläni, vaikka kaikkien kavereiden päällä näyttivät. Vuosikausia pukeuduin aivan väärin. Vasta kun eräässä tyyli- ja muodonmuutos -ohjelmassa eräs stylisti kertoi erilaisista vartalonmalleista ja naisten mittasuhteista suoraan, selkeästi ja havainnollistaen (mm. mittanauhalla), tajusin ensimmäistä kertaa, että minulla on kapea vyötärö! Se on vain ylempänä kuin useimmilla kapeavyötäröisillä. En ollut koskaa ns. nähnyt sitä peilistä, hahmottanut.

        Nyt, kun vartalonmuotoni minulle havainnollistettiin, osaan ostaa oikeanmallisia farkkuja ja mekkoja, osaan korostaa vyötäröäni sen kapeimmasta kohdasta yms..

        Tämä on siis vartalonmallilaskurien yms. taustalla, se on hahmottamisen väline sellaisille naisille (kuin minä), joilla on jotain epäselvää suhteessaan kehonkuvaansa. Meitä on paljon :-/

        Mutta edelleen, hienoa, että sinulla on asiat kunnossa. Muista vain, ettet ole tuomitseva sellaisia kohtaan, jotka eivät ole olleet yhtä onnekkaita...


      • Meikäläinen.,---
        ap. kirjoitti:

        "Menen peilin eteen ja katson miltä näyttää. jos en ole tyytyväinen, teen jotain asian eteen. Jos edes kohtuullisesti miellyttää, asia on ok."

        No hyvä, jos sinulle omaan kehonkuvaan liittyvät asiat ovat noin selkeitä. Kuitenkin huomattava osa nykynaisista on täysin sokeutunut omalle kehonmuodolleen, millainen se on, missä on levein kohta, miten kannattaa pukeutua, jotta korostaisi parhaita puoliaan...

        Esim. itselleni on joskus murrosiän jälkeen tapahtunut tällainen "sokeutuminen". Ihmettelin, miksi tietyt farkut ja tavallisen malliset muotimekot eivät näyttäneet hyvältä päälläni, vaikka kaikkien kavereiden päällä näyttivät. Vuosikausia pukeuduin aivan väärin. Vasta kun eräässä tyyli- ja muodonmuutos -ohjelmassa eräs stylisti kertoi erilaisista vartalonmalleista ja naisten mittasuhteista suoraan, selkeästi ja havainnollistaen (mm. mittanauhalla), tajusin ensimmäistä kertaa, että minulla on kapea vyötärö! Se on vain ylempänä kuin useimmilla kapeavyötäröisillä. En ollut koskaa ns. nähnyt sitä peilistä, hahmottanut.

        Nyt, kun vartalonmuotoni minulle havainnollistettiin, osaan ostaa oikeanmallisia farkkuja ja mekkoja, osaan korostaa vyötäröäni sen kapeimmasta kohdasta yms..

        Tämä on siis vartalonmallilaskurien yms. taustalla, se on hahmottamisen väline sellaisille naisille (kuin minä), joilla on jotain epäselvää suhteessaan kehonkuvaansa. Meitä on paljon :-/

        Mutta edelleen, hienoa, että sinulla on asiat kunnossa. Muista vain, ettet ole tuomitseva sellaisia kohtaan, jotka eivät ole olleet yhtä onnekkaita...

        Luultavasti "teitä" on paljon, muttet siltikään voi puhua kuin omasta puolestasi.

        Sen sijaan että tosiaankin kyselisi neuvoja stylistilta tai lukisi uskoisi kaikki kauneusvinkit sun muut naistenlehdistä, kannattaisi aluksi kehittää omaa itsetuntemusta ja sitä kautta itsetuntoa. Se on kaiken perusta. Vinkkejä ja neuvoja tulee joka tuutista ja jos pelkästään niiden perusteella esim. pukeutuu, saattaa oma persoona ja identiteetti hävitä, pahimmassa tapauksessa.

        Jokainen toki elää tyylillään ja jos vasta stylistin mittanauha saa jonkun näkemään oman vyötärönsä, mikäs siinä. Kannattaa kuitenkin muistaa että stylistille maksetaan ja tyytyväinen asiakas on hyvä asiakas; kehuminenkin siis loppupelissä on maksullista.


      • ap.
        Meikäläinen.,--- kirjoitti:

        Luultavasti "teitä" on paljon, muttet siltikään voi puhua kuin omasta puolestasi.

        Sen sijaan että tosiaankin kyselisi neuvoja stylistilta tai lukisi uskoisi kaikki kauneusvinkit sun muut naistenlehdistä, kannattaisi aluksi kehittää omaa itsetuntemusta ja sitä kautta itsetuntoa. Se on kaiken perusta. Vinkkejä ja neuvoja tulee joka tuutista ja jos pelkästään niiden perusteella esim. pukeutuu, saattaa oma persoona ja identiteetti hävitä, pahimmassa tapauksessa.

        Jokainen toki elää tyylillään ja jos vasta stylistin mittanauha saa jonkun näkemään oman vyötärönsä, mikäs siinä. Kannattaa kuitenkin muistaa että stylistille maksetaan ja tyytyväinen asiakas on hyvä asiakas; kehuminenkin siis loppupelissä on maksullista.

        Missä kohtaa olen sanonut, että itsetuntemus yms. ei olisi tärkeä asia, tärkeämpää kuin pukeutumistyyli?

        En missään.

        Haloo, tässä ketjussa olen puhunut tyyliasioista ja erilaisista pukeutumistyyleistä ja niiden sopivuudesta omaan kroppaan.

        Tsiisus, mitä neuroottista ylireagointia... Tee oma ketju itsetunnosta, jos haluat.


    • Pohjoisen Pihlaja

      Tiimalasi

    • pötkö tiimalasi

      Tiimalasiksi väittää vaikka omasta mielestäni olen tasapaksu pötkö. Mitat oli 93 - 66 - 90.

      • toinen tiimalasi

        Minkä pituinen ja painoinen olet? Itselläni oli muuten samat mitan kuin sinulla, mutta lantio oli 91. Siksi kiinnostaa, että minkä pituisilla yleensä on esim. hartiat 93 cm jne. Ite olen 165 cm ja 54 kg.


      • pötkö tiimalasi
        toinen tiimalasi kirjoitti:

        Minkä pituinen ja painoinen olet? Itselläni oli muuten samat mitan kuin sinulla, mutta lantio oli 91. Siksi kiinnostaa, että minkä pituisilla yleensä on esim. hartiat 93 cm jne. Ite olen 165 cm ja 54 kg.

        162 cm ja 50 kg


      • Mukamas tiimalasi
        toinen tiimalasi kirjoitti:

        Minkä pituinen ja painoinen olet? Itselläni oli muuten samat mitan kuin sinulla, mutta lantio oli 91. Siksi kiinnostaa, että minkä pituisilla yleensä on esim. hartiat 93 cm jne. Ite olen 165 cm ja 54 kg.

        Mulla samat mitat kuin sulla (93/66/91) ja pituus 174cm ja paino 53kg... Enkä kyllä koskaan ole ajatellut olevani tiimalasi, koska tissit on niin pienet. Pikemmin olen pitänyt itseäni päärynänä, mutta toisaalta en ole sellainenkaan kun on pitkät ja hoikat sääret ja kapeat reidet... No tosi yllättävää, että tämän mukaan olisin mukamas tiimalasi... Kaikkea sitä. =/


    • siis mitä ?

      Olen aina ollut päärynä. Muotikouluni opettajatkin nimesi heti alkuun päärynäksi, ja ovat sentään alan ammattilaisia. Nyt tuon laskurin mukaan olen

      INVERTED TRIANGLE
      !
      eli täsmälleen päinvastainen vartalotyyppi!!!¨

      ELI ei edes vähän joku muu, vaan täysin päinvastainen!

      Taitaa tuossa laskurissasi olla suuremman luokan bugi... eli niitä tuloksia ei ehkä kannata pitää totuuksina, ottaa vähän niin kuin with a grain of salt vai miten ne nyt sanoo...

      terveisin 112 - 66 - 106 - eli Y vai A öööö?!

      • ap.

        "terveisin 112 - 66 - 106 - eli Y vai A öööö?!"

        Siis onko tuo 112 cm lantion vai hartioiden ympärysmitta sinulla?

        Jos se on hartioiden mitta ja 106 cm on lantion mitta, niin olet ns. Y-mallinen, eli inverted triangle. Ota huomioon, että lantiomittaa suurentaa pakaroiden rasva- ja lihaskudos, jolloin suurempi hartiamitta tarkoittaa silloin selvästi leveämpää hartialinjaa edestäpäin katsottuna lantiolinjaan nähden. Sivusta katsottuna voi näkymä olla kokonaan toinen, mutta se taas on eri asia.

        Tosin minun mielestänikin tuo laskuri on omituisen herkkä. Esim. sinun mittojesi perusteella sanoisin, että olet eniten tiimalasi.


      • Mukamas tiimalasi

        Ehkä siellä muotikoulussasi otettiin mitoiksi rinta, vyötärö, lantio? Itse olen aina luullut että nimenomaan nuo mitataan, kun arvioidaan vartalomallia, mutta ei kai sitten..?


      • Poekapapoeka
        Mukamas tiimalasi kirjoitti:

        Ehkä siellä muotikoulussasi otettiin mitoiksi rinta, vyötärö, lantio? Itse olen aina luullut että nimenomaan nuo mitataan, kun arvioidaan vartalomallia, mutta ei kai sitten..?

        Aloittaja taitaa olla "erkki",50vee


      • ap. kirjoitti:

        "terveisin 112 - 66 - 106 - eli Y vai A öööö?!"

        Siis onko tuo 112 cm lantion vai hartioiden ympärysmitta sinulla?

        Jos se on hartioiden mitta ja 106 cm on lantion mitta, niin olet ns. Y-mallinen, eli inverted triangle. Ota huomioon, että lantiomittaa suurentaa pakaroiden rasva- ja lihaskudos, jolloin suurempi hartiamitta tarkoittaa silloin selvästi leveämpää hartialinjaa edestäpäin katsottuna lantiolinjaan nähden. Sivusta katsottuna voi näkymä olla kokonaan toinen, mutta se taas on eri asia.

        Tosin minun mielestänikin tuo laskuri on omituisen herkkä. Esim. sinun mittojesi perusteella sanoisin, että olet eniten tiimalasi.

        Hei! Siis juu 112 on hartioiden mitta, mutta ei hyvänen aika mun rinnanympärys sentään noin suuri ole!

        Ja vielä kun tosiaan koulussa mut laitettiin A/päärynämalliin ja kaveri Y/kärjellään oleva kolmio, niin selvästi näki kuinka meidän vartalomalli kuin yö ja päivä, vaikka oltiin muuten saman mittasia/painoisia.

        Siksi mua niin huvitti tuo tulos, koska vaikka mahdollisesti jos paljon lihon niin voin saavuttaa sen ympyrämuodon, mutta en kyllä näillä geeneillä ikinä tule omaamaan sitä Y vartaloa vaikka miten treenaisin!

        siksi innostuinkin kommentoimaan, koska ei mikään laskuri voi kertoa täyttä totuutta, joku ohjelmointivirhehän tuossakin selvästi on... ihmissilmä sen parhaiten määrittää mikä vartalomalli on ja sitä kautta mitkä kuteet parhaiten sopii :)


      • Mukamas tiimalasi kirjoitti:

        Ehkä siellä muotikoulussasi otettiin mitoiksi rinta, vyötärö, lantio? Itse olen aina luullut että nimenomaan nuo mitataan, kun arvioidaan vartalomallia, mutta ei kai sitten..?

        aikalailla opettaja vain katsoi, ja totesi. asian..
        mutta yleensähän kyllä ne mitat katsotaankin rinta-vyötärö-lantio, tämä hartiajuttu on ihan uusi tuttavuus.


      • proano
        belatalbot kirjoitti:

        Hei! Siis juu 112 on hartioiden mitta, mutta ei hyvänen aika mun rinnanympärys sentään noin suuri ole!

        Ja vielä kun tosiaan koulussa mut laitettiin A/päärynämalliin ja kaveri Y/kärjellään oleva kolmio, niin selvästi näki kuinka meidän vartalomalli kuin yö ja päivä, vaikka oltiin muuten saman mittasia/painoisia.

        Siksi mua niin huvitti tuo tulos, koska vaikka mahdollisesti jos paljon lihon niin voin saavuttaa sen ympyrämuodon, mutta en kyllä näillä geeneillä ikinä tule omaamaan sitä Y vartaloa vaikka miten treenaisin!

        siksi innostuinkin kommentoimaan, koska ei mikään laskuri voi kertoa täyttä totuutta, joku ohjelmointivirhehän tuossakin selvästi on... ihmissilmä sen parhaiten määrittää mikä vartalomalli on ja sitä kautta mitkä kuteet parhaiten sopii :)

        "Siis juu 112 on hartioiden mitta, mutta ei hyvänen aika mun rinnanympärys sentään noin suuri ole!"

        Sen piti olla hartioiden ympärys ei rinnan...


    • kaula on

      mun kapein kohta on kaula. laitanko siihen sitten sen vyön?

      • Laita vaan...

        No eikö nyt sentään ranteet ole vielä kapeammat? ;)


      • ap.

        "mun kapein kohta on kaula. laitanko siihen sitten sen vyön?"

        Joo, vyötä kaulaan vaan...

        :D


    • ylläriylläri

      Wuhuu, olin tiimalasi! Nojoo, tiesinkin sen jo :D

    • Hourglasssss

      Luulin olevani päärynä, kun lantion luusto on hirmu leveä ja kaikki rasva valahtaa saman tien sinne, mutta olen mittojen mukaan tiimalasi.

    • miekkonen2

      Tuskin oot, jos sun lantioon valahtaa kaikki läski. Ehkä oot vaan hartioiltas tukeva

      • turpa kiinni nyt

        WTF? Myös tiimalasivartaloon, kuten päärynäänkin, kuuluvat tukevat reidet ja rasvan kertyminen nimenomaan lantion seudulle, eikä vyötärölle. Ole hiljaa, jos et tiedä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3171
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2612
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      387
      2551
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2076
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1907
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1307
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe