Etes jotain yhteyttä omaan sukuun.

sukua arvostan

Olen pian 60 vuotta täyttävä sinkku nainen. Olin aviossa pitkään ilman perillisiä ja sitten erosimme. Vanhemmat ovat kuolleet aikoja sitten ja elossa on lähisuvusta vain kaksi nuorempaa siskoa ja heidän perheensä. Nuorina aikuisina olille jonkin verran yhdessä sisarten kanssa, kun vanhemmat vielä elivät, mutta isän ja äidin kuoleman jälkeen yhteyden pito harveni ja sitten itselleni tuli konkurssi ja avioero ja kai jotenkin käperryin kuoreeni ja häpesin epäonneani. Siskoilla kun pyyhki kaikki niin hyvin.
Meni melkein 15 vuotta, että emme käytännössä pitäneet yhteyksiä. Se oli vain kortteja ja tekstiviestejä jouluna ja merkkipäivinä. Toinen sisar asuu vielä samassa kaupungissa ja nuorinkin vian noin 100 kilometrin päässä.
Luojan kiitos, että nyt kahden vuoden aikana on alkanut sisaryhteyden polut jälleen avartumaan. On jopa tavattu, soiteltu ja pidetty yhteyksiä. Ei se vieläkään niin vilkasta ole, mutta hyvältä tämäkin jo tuntuu. Eilenkin sisko soitti ja pyysi käymään erään asian tiimoilta ja sitten kiertelimme katselemassa sukujemme hautoja ja pyöräilimme.
On muutama täti ja eno vielä elossa. Erään melkein 90-vuotiaan tädin kanssa olemme paljon tekemisissä ja hän on kuin äiti minulle ja vielä erittäin hyvissä ruumiin ja sielun voimissa.
Ystävä- ja tuttavapiiri on kyllä riittävä, mutta kyllä on ihanaa olla siltoja verisukulasiinkin. Ei koe ihan totaalista orpoutta, jota hyvistä ystävistä huolimatta olen ajottain viime vuosina kokenut.

1

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tasan onni jakaud

Voi sitä tuntea orpoutta suuren suvinkin keskellä. Vaikka, kun olet 50v ja jokaisessa sukujuhlassa ja häissä se ainoa vanhapiika.
      Nykyään kukaan ei tosin enää edes kysele, "missä sun mies, etkö oo miestä vieläkään löytänyt ittelles jne" ihania kysymyksiä.
      Nykyään vaan puhuvat kulman takana ja säälivät ja nauravat köyhää, rumaa ja yksinäistä naista.

Viimeksi lähdin sukujuhlista itkien ja ahdistuneena kotiin.
      Taisi olla viimeinen kerta, mitä sinne mennä taas haukuttavaksi ja pilkattavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      30
      5537
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      170
      2039
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      160
      1631
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1344
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      30
      1321
    6. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      8
      1277
    7. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      64
      1274
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1174
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1165
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      212
      1098
    Aihe