Olen pian 60 vuotta täyttävä sinkku nainen. Olin aviossa pitkään ilman perillisiä ja sitten erosimme. Vanhemmat ovat kuolleet aikoja sitten ja elossa on lähisuvusta vain kaksi nuorempaa siskoa ja heidän perheensä. Nuorina aikuisina olille jonkin verran yhdessä sisarten kanssa, kun vanhemmat vielä elivät, mutta isän ja äidin kuoleman jälkeen yhteyden pito harveni ja sitten itselleni tuli konkurssi ja avioero ja kai jotenkin käperryin kuoreeni ja häpesin epäonneani. Siskoilla kun pyyhki kaikki niin hyvin.
Meni melkein 15 vuotta, että emme käytännössä pitäneet yhteyksiä. Se oli vain kortteja ja tekstiviestejä jouluna ja merkkipäivinä. Toinen sisar asuu vielä samassa kaupungissa ja nuorinkin vian noin 100 kilometrin päässä.
Luojan kiitos, että nyt kahden vuoden aikana on alkanut sisaryhteyden polut jälleen avartumaan. On jopa tavattu, soiteltu ja pidetty yhteyksiä. Ei se vieläkään niin vilkasta ole, mutta hyvältä tämäkin jo tuntuu. Eilenkin sisko soitti ja pyysi käymään erään asian tiimoilta ja sitten kiertelimme katselemassa sukujemme hautoja ja pyöräilimme.
On muutama täti ja eno vielä elossa. Erään melkein 90-vuotiaan tädin kanssa olemme paljon tekemisissä ja hän on kuin äiti minulle ja vielä erittäin hyvissä ruumiin ja sielun voimissa.
Ystävä- ja tuttavapiiri on kyllä riittävä, mutta kyllä on ihanaa olla siltoja verisukulasiinkin. Ei koe ihan totaalista orpoutta, jota hyvistä ystävistä huolimatta olen ajottain viime vuosina kokenut.
Etes jotain yhteyttä omaan sukuun.
sukua arvostan
1
228
Vastaukset
- ei tasan onni jakaud
Voi sitä tuntea orpoutta suuren suvinkin keskellä. Vaikka, kun olet 50v ja jokaisessa sukujuhlassa ja häissä se ainoa vanhapiika.
Nykyään kukaan ei tosin enää edes kysele, "missä sun mies, etkö oo miestä vieläkään löytänyt ittelles jne" ihania kysymyksiä.
Nykyään vaan puhuvat kulman takana ja säälivät ja nauravat köyhää, rumaa ja yksinäistä naista.
Viimeksi lähdin sukujuhlista itkien ja ahdistuneena kotiin.
Taisi olla viimeinen kerta, mitä sinne mennä taas haukuttavaksi ja pilkattavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305537
- 1702039
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1601631Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141344Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike301321Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus81277Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan641274En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701174- 941165
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2121098