Olen pian 60 vuotta täyttävä sinkku nainen. Olin aviossa pitkään ilman perillisiä ja sitten erosimme. Vanhemmat ovat kuolleet aikoja sitten ja elossa on lähisuvusta vain kaksi nuorempaa siskoa ja heidän perheensä. Nuorina aikuisina olille jonkin verran yhdessä sisarten kanssa, kun vanhemmat vielä elivät, mutta isän ja äidin kuoleman jälkeen yhteyden pito harveni ja sitten itselleni tuli konkurssi ja avioero ja kai jotenkin käperryin kuoreeni ja häpesin epäonneani. Siskoilla kun pyyhki kaikki niin hyvin.
Meni melkein 15 vuotta, että emme käytännössä pitäneet yhteyksiä. Se oli vain kortteja ja tekstiviestejä jouluna ja merkkipäivinä. Toinen sisar asuu vielä samassa kaupungissa ja nuorinkin vian noin 100 kilometrin päässä.
Luojan kiitos, että nyt kahden vuoden aikana on alkanut sisaryhteyden polut jälleen avartumaan. On jopa tavattu, soiteltu ja pidetty yhteyksiä. Ei se vieläkään niin vilkasta ole, mutta hyvältä tämäkin jo tuntuu. Eilenkin sisko soitti ja pyysi käymään erään asian tiimoilta ja sitten kiertelimme katselemassa sukujemme hautoja ja pyöräilimme.
On muutama täti ja eno vielä elossa. Erään melkein 90-vuotiaan tädin kanssa olemme paljon tekemisissä ja hän on kuin äiti minulle ja vielä erittäin hyvissä ruumiin ja sielun voimissa.
Ystävä- ja tuttavapiiri on kyllä riittävä, mutta kyllä on ihanaa olla siltoja verisukulasiinkin. Ei koe ihan totaalista orpoutta, jota hyvistä ystävistä huolimatta olen ajottain viime vuosina kokenut.
Etes jotain yhteyttä omaan sukuun.
sukua arvostan
1
205
Vastaukset
- ei tasan onni jakaud
Voi sitä tuntea orpoutta suuren suvinkin keskellä. Vaikka, kun olet 50v ja jokaisessa sukujuhlassa ja häissä se ainoa vanhapiika.
Nykyään kukaan ei tosin enää edes kysele, "missä sun mies, etkö oo miestä vieläkään löytänyt ittelles jne" ihania kysymyksiä.
Nykyään vaan puhuvat kulman takana ja säälivät ja nauravat köyhää, rumaa ja yksinäistä naista.
Viimeksi lähdin sukujuhlista itkien ja ahdistuneena kotiin.
Taisi olla viimeinen kerta, mitä sinne mennä taas haukuttavaksi ja pilkattavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999