TV 1,tiedotus sieni asiaan.

Keltavahvero

Hei,nyt on annettava kommentti tämän aamun sieniasiassa.Siinä kertoi sieniasiantuntija että heikosti sieniä.Olen eri mieltä,meillä Mikkelin suunnassa on niin paljon kanttiksia että ei tiedä mihin astua.Tulin juuri metsästä ja aina on tuliaisina ämpärillinen kukkuroillaan.Kohta ei tiedä mihin niiden kanssa joutuu.Mutta ehkä se on paikka kohtaista.(en vaan "kala paikkaani paljasta)Hyvää kesän jatkoa,Teillä hyvä aamu TV.

11

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä hönöile

      Olisit sinäkin kuunnellut sitä juttua ajatuksen kanssa. Sieniasiantuntija ei puhunut Mikkelistä mitään, kyse oli eteläisestä Suomesta. Täällä ei ole satanut tarpeeksi, jotta sienet kasvaisivat.
      Tosiasiassa et voi niin höhlä ole, että et asiaa tietäisi, piti nyt vain päästä röyhistelemään hyvällä sienisaaliilla, eikä vain ?

      Jos et tiedä mihin suuren saaliin kanssa joutuu, niin hommaa kunnon kuivuri ja kuivaa ne. kuivattuina säilyy esim. suppis vuositolkulla. Suorita kauppasienien osalta ns. sienikortti, niin voit myydä sienesi esim. ravintoloille, niin minä olen tehnyt jo vuosia.

      • mustikka,puolukka

        Ei ollut tarkoitus kehuskella koska minulla on hyvät saaliit joka vuosi.Olen myynyt torille,saa paremman hinnan kuin muualta.Ps,olen joutunut ostamaan toisen pienen pakastimen johon olen nytkin täyttänyt mustikkaa ja katsotaan mikä on puolukka sato.


    • Onnea hienolle sienisaaliillesi :)

      Itse olen vähän tyhmä tässä sieniasiassa, mutta kysyn kuitenkin:
      onko Helsingissä hyviä sienipaikkoja (ei tarvitse paljastaa missä) ja mitä sieniä olette löytäneet?

    • oshero

      Mitä sieniä olet syönnyt kun tämän jutun Helsinki palstalle lähetit;)

      • Ai, sienien syönnistäkö johtuu, että tälle palstalle on aloittaja lähettänyt kirjoituksen sienisadostaan ;)

        Aloittajahan oli varsin kohtelias (ottakaamme oppia) ja toivotteli hyvää kesän jatkoakin sekä kehui "teidän aamuTV:tä".


      • kontiot jalkaan

        Nyt vasta kommentoin että olen syönyt keltavahveroita,sekä herkkutatteja.Joten tuskin niillä on mitään negatiivisia vaikutuksia.Halusin vaan ilmaista mielipiteeni,ja koska asun Mikkelissä niin eiköhän tämä osasto ole se oikea linkki?Täällä olisi niitä herkkuja metsä täynnä,joten jos olisitte lähempänä, niin tervetuloa.Hyvää kesää toivottaa Mari(himo sienestäjä)


    • pidä sienesi

      Kylläpä tulee mieleen, kuinka et sienistäsi kirjoittanut Mikkelin palstalle, se olisi ollut luonnollista. Varmaan koska kaikilla mikkeliläisillä on mahdollisuus poimia hyvää satoa. tekopyhältä kuulostaa kutsu tulla sinne sieneen.
      Piiloveetuilua on sinun juttusi.

      • mari retro

        Eikö viestini ollut sinusta asiallinen,ei siinä pitäisi olla mitään v-mäistä?Kohteliaisuus taitaa olla nykyään kielletty,tai sitten jollakin on niin huono päivä että kirjoitelmani ei miellytä.Jos sinua yhtään lohduttaa niin voin kertoa että viimeyönä oli todellinen myrsky ja kaatosade joka laittoi kukkapenkit ja pihan uuteen uskoon,mutta en lannistu.Raivataan tuhot.


    • pidä sienesi

      Olet eri mieltä kuin sieniasiantuntija, vaikka sieniasiantuntija kertoi vain faktoja.
      Jos väität vain kohteliaisuuttasi tänne kirjoittavasi, niin sinulla kävi kämmi heti aluksi.
      Kielsit sieniasiantujan asiantuntemuksen sanomalla olevasi eri mieltä. Sinun ei olisi pitänyt niin tehdä, vaan korkeintaan päivitellä sieniasiantuntijan faktoja, ja kertoa, että teillä Mikkelissä kuitenkin sieniä löytyy. Miksi olet eri mieltä sieniasiantuntijan kanssa joka tietää paikalliset olot, vai väitätkö tietäväsi paremmin Helsingin seudut ?
      Siitähän tuo lauseesi kertoo, ylennät itsesi sieniasiantuntijan yläpuolelle vain sen takia, kun Mikkelissä on sattunut satamaan.

    • Uuuhhh… Toivottavasti helteet hellittävät ja sitä myötä fiilikset jäähtyvät. Tästäkin asiallisesta aloituksesta olisi voinut tulla mukava sieniaiheinen keskustelu. Nyt tänään keskustelun kärjessä on siis juupaseipäs -sarjaan mennyt kinastelu :(

      • Laitetaan tämä ketju vielä kärkeen, jospa joku haluaisi lausua jotain mukavaa sieniaiheesta :)

        Jos varsinaista sieniaiheista keskustelua syntyy, niin ehkeivät ketjussa keskenään (?) väitelleet pahastu, jos poistan keskinäisen väittelyn siinä tapauksessa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3085
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2452
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2237
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2015
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1837
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1092
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe