Telttoja isoille tytöille

Telttako?

Miksi niin monet vaatevalmistajat ajattelevat että kun vaate on isoa kokoa, sen pitää muistuttaa telttaa? Olen 162/70, hoikka alavartalolta mutta rintaa, hartioita ja hauiksia löytyy, vyötäröllä ylimääräistä. En löydä esim. hyvännäköistä paitapuseroa koska useimmat istuvat mallit ovat hauiksen kohdalta tiukkoja. Teen ruumiillista työtä joten en voi lihaksilleni mitään.
Katsoin tänään alennusmyynnissä vaatteita. Nättejä malleja joista ei yksikään ollu sellainen jonka olisin voinut ostaa. L-koon ohut pitkähihainen oli hihoistaan niin kapea että en saanut käsiä läpi. XL-koossa ei hiha mittaamalla ollut yhtään leveämpi, ainoastaan kainaloiden kohdalta pusero oli pari senttiä leveämpi. Miksi näin?

3

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paksuhko pertta

Minulla ei ole kovin paljon lihaksia, mutta muuten paksuhkot käsivarret (37 cm), ja olen huomannut saman. Vaikka mahaa on ja se on pahin ongelmakohtani, usein vaate ei siitä kohtaa kinnaa, vaan habasta! Käsittämätöntä. Muuten kyllä löydän välillä ihan kivoja ja naisellisia vaatteita varsinkin kesäisistä pienihihaisista tunikoista, joissa leikkaus on rintojen alla.

• Aloittaja+

Minulla päälläni vaate jossa on leikkaus rinnan alla saa minut näyttämään siltä kuin olisin raskaana. Tyköistuvampi vaate joka näyttää makkarat näyttää hoikentavammalta kuin tunika. En tiedä minkä mallinen vaatteen pitäisi olla että se peittäisi makkarat eikä kiristäisi mistään? Kun en sitä telttaa halua.

• näinon

Niin yks juttu on kans helma mikä pönöttää leveänä ja saa näyttämään entistä leveämmältä. Pukeutumisohjeita kyllä annetaan muttei kukaan valmista sellaisia vaatteita. En ymmärrä niitä rinnanalusleikkauksia vaatteissa kun hoikemmatkin näyttää raskaana olevilta. Jostain rinnanpuolivälistä leikkaus ja pieni rypytys joka antaa vatsalle tilaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1586
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      99
      1517
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      208
      978
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      849
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      770
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      751
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      734
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      61